Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Jeśli po Le Mans nie macie dość długodystansowych emocji, w ten weekend startuje Nürburgring 24h.
Jeszcze nie opadł kurz po 24-godzinnym wyścigu w Le Mans, a niektóre ekipy już muszą przenieść się do Niemiec na równie szalony i wyczerpujący maraton: 2025 Nürburgring 24 Hours. W tym roku stawka jest największa od pięciu lat - łącznie 141 samochodów ustawi się na starcie w sobotę 21 czerwca, aby przez 24 godziny pędzić po najtrudniejszym torze świata liczącym 73 zakręty na pętli o długości 25 378 metrów.
W Nürburgring 24h nie startują flagowe samochody długodystansowe serii WEC, czyli Hypercary, ale w klasie GT3 stawka jest mocna i wyrównana. Publiczność będzie podziwiać auta ośmiu różnych producentów, z których w kwalifikacjach najmocniej błysnęło Porsche. Pierwsze trzy miejsca na starcie przypadną kierowcom 911 GT3 R, a ogółem w wyścigu wystartuje siedem takich maszyn - to najczęściej występujący pojedynczy model w tegorocznej stawce.
Dobre miejsca w sesji kwalifikacyjnej zdobył też Mercedes-AMG GT3 oraz Lamborghini Huracan GT3. Maszyną debiutującą w N24 w tym roku będzie za to Mustang GT3. O obronę zeszłorocznego triumfu powalczy załoga Audi R8 LMS Evo II, a pretendenci do przejęcia zwycięstwa zasiądą również w Aston Martinach Vantage GT3, Ferrari 296 GT3 czy BMW M4 GT3.
Łącznie w N24 mamy 20 klas, od VT2 dla skromniejszych “małych” samochodów produkcyjnych, poprzez dwie klasy pucharowe Porsche, GT4 i wiele innych. W tym roku obok rasowych Lamborghini czy Ferrari pojedzie np. Dacia Logan, VW Beetle RSR, a nawet Porsche GT3 Cup generacji 997. Pierwszy raz w tym wyścigu pojawi się również McLaren Artura w odmianie Trophy, a Lynk&Co zadebiutuje z modelem 03 TCR. Jak zawsze lista zgłoszeń obejmuje także Seaty Leon, Toyoty Supry, Audi S3 i bardzo dużo różnych BMW 3.
Duża różnorodność panuje także wśród kierowców. Na starcie pojawią się między innymi: syn byłego szefa koncernu Toyoty, Daisuke Toyoda, w Toyocie Gazoo Rookie GR Yaris, Maro Engel w AMG GT3, zwycięzca edycji 2023 David Pittard w Aston Martinie Vantage GT3 czy bratanek Michaela Schumachera, David, w Mustangu GT3 zespołu HRT Ford Performance. Jest nawet zespół złożony z postaci, które możecie kojarzyć jeszcze ze startów w barwach Black Falcon w BMW M4 GT4: Jimmy Broadbent, Mikhail (Misha) Charoudin i simracer Steve Brown. Powiedzieć, że jest to zróżnicowana stawka, byłoby sporym niedopowiedzeniem.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Ferrari prezentuje wersję specjalną 296 Speciale przeznaczoną dla bardzo wąskiej grupy odbiorców.
Dwa nowe “modele specjalne” GMA już czekają na sierpniowy debiut podczas Monterey Car Week.
Jeśli po Le Mans nie macie dość długodystansowych emocji, w ten weekend startuje Nürburgring 24h.
Już po raz 93. najlepsi kierowcy zmierzyli się na torze pod Le Mans, ale to znów Ferrari było górą.
Czas płynie, a w 2025 roku praktyczny Hyundai Ioniq 5 nadal jest jednym z liderów swojego segmentu.
Rynek elektrycznych hot hatchy rośnie. Podczas 24h Le Mans Peugeot przedstawił nowego 208 GTi.
W 2026 roku na starcie 24h Le Mans stanie zespół Genesis Magma Racing z modelem GMR-001.
Ofensywa modelowa Alpine nabiera rozpędu. Podczas 24h Le Mans debiutuje sportowy SUV A390 na prąd.
VW wreszcie spuszcza ze smyczy Golfa MK8 GTI i prezentuje torowo usposobioną wersję Edition 50.
Lifting małego crossovera z Niemiec to żadna rewolucja. I chyba nikt nie ma mu tego za złe.
Serią 25 egzemplarzy o nazwie Encore marka Caterham kończy produkcję modelu Seven 310.
Valkyrie LM będzie dla garstki osób okazją, aby przejechać się bolidem wyścigowym rodem z Le Mans.