Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Nürburgring 24h 2025 - 141 aut w najtrudniejszym wyścigu sezonu

Jeśli po Le Mans nie macie dość długodystansowych emocji, w ten weekend startuje Nürburgring 24h.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

17 czerwca 2025
Nürburgring 24h 2025 zapowiedź
1

Jeszcze nie opadł kurz po 24-godzinnym wyścigu w Le Mans, a niektóre ekipy już muszą przenieść się do Niemiec na równie szalony i wyczerpujący maraton: 2025 Nürburgring 24 Hours. W tym roku stawka jest największa od pięciu lat - łącznie 141 samochodów ustawi się na starcie w sobotę 21 czerwca, aby przez 24 godziny pędzić po najtrudniejszym torze świata liczącym 73 zakręty na pętli o długości 25 378 metrów.

W Nürburgring 24h nie startują flagowe samochody długodystansowe serii WEC, czyli Hypercary, ale w klasie GT3 stawka jest mocna i wyrównana. Publiczność będzie podziwiać auta ośmiu różnych producentów, z których w kwalifikacjach najmocniej błysnęło Porsche. Pierwsze trzy miejsca na starcie przypadną kierowcom 911 GT3 R, a ogółem w wyścigu wystartuje siedem takich maszyn - to najczęściej występujący pojedynczy model w tegorocznej stawce.

141 samochodów, ponad 25 km toru, 73 zakręty i 24 godziny walki - Nürburgring 24h nie bierze jeńców.

Dobre miejsca w sesji kwalifikacyjnej zdobył też Mercedes-AMG GT3 oraz Lamborghini Huracan GT3. Maszyną debiutującą w N24 w tym roku będzie za to Mustang GT3. O obronę zeszłorocznego triumfu powalczy załoga Audi R8 LMS Evo II, a pretendenci do przejęcia zwycięstwa zasiądą również w Aston Martinach Vantage GT3, Ferrari 296 GT3 czy BMW M4 GT3.

Reklama

Łącznie w N24 mamy 20 klas, od VT2 dla skromniejszych “małych” samochodów produkcyjnych, poprzez dwie klasy pucharowe Porsche, GT4 i wiele innych. W tym roku obok rasowych Lamborghini czy Ferrari pojedzie np. Dacia Logan, VW Beetle RSR, a nawet Porsche GT3 Cup generacji 997. Pierwszy raz w tym wyścigu pojawi się również McLaren Artura w odmianie Trophy, a Lynk&Co zadebiutuje z modelem 03 TCR. Jak zawsze lista zgłoszeń obejmuje także Seaty Leon, Toyoty Supry, Audi S3 i bardzo dużo różnych BMW 3.

Duża różnorodność panuje także wśród kierowców. Na starcie pojawią się między innymi: syn byłego szefa koncernu Toyoty, Daisuke Toyoda, w Toyocie Gazoo Rookie GR Yaris, Maro Engel w AMG GT3, zwycięzca edycji 2023 David Pittard w Aston Martinie Vantage GT3 czy bratanek Michaela Schumachera, David, w Mustangu GT3 zespołu HRT Ford Performance. Jest nawet zespół złożony z postaci, które możecie kojarzyć jeszcze ze startów w barwach Black Falcon w BMW M4 GT4: Jimmy Broadbent, Mikhail (Misha) Charoudin i simracer Steve Brown. Powiedzieć, że jest to zróżnicowana stawka, byłoby sporym niedopowiedzeniem.

Michał Sztorc z nową okładką EVO Magazine
PREMIERA EVO
Już jest nowe EVO Magazine. Rower na okładce?! Co im strzeliło do głowy?!

Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!

28 lutego 2025
Yokohama on Tour - Puszcza Białowieska - zimą
Prezentacja Partnera
Ruszamy na wschód do Puszczy Białowieskiej

Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!

28 lutego 2025
Ducati Panigale V4 na torze
Prezentacja Partnera
Co na nas czeka w salonach Ducati w 2025 roku?

Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji

25 lutego 2025
Test opon 2024
Test opon 2024
EVO TEST OPON 2024 - w corocznym teście wyłaniamy najlepsze opony

Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?

25 lutego 2025
Toyota GR GT3 goodwood 2025
Toyota / GR GT3
Po raz pierwszy z bliska widzieliśmy tajemniczą Toyotę GT z V8

Od wielu miesięcy Toyota testuje zamaskowane coupe w stylu GT z silnikiem V8. Co to właściwie jest?

15 lipca 2025
Hyundai Ioniq 6 N premiera
Hyundai / Ioniq 6
Hyundai Ioniq 6 N - 650 KM za połowę ceny Porsche Taycan

Po wielu miesiącach zapowiedzi Hyundai wypuszcza swój drugi sportowy model z napędem elektrycznym.

15 lipca 2025
2026 Porsche Cayenne EV prototyp
Porsche / Cayenne
Prototyp elektrycznego Porsche Cayenne pojawił się w Goodwood

Zbliża się premiera nowego Cayenne. Po raz pierwszy model ten będzie oferowany także jako EV.

15 lipca 2025
Rimac Nevera R rekordy
Rimac / Nevera
Rimac Nevera R miażdży kolejne rekordy i rozpędza się do 431 km/h

Rimac Nevera R to nowy najszybciej przyspieszający samochód świata z 24 rekordami na koncie.

14 lipca 2025
2026 Aston Martin Vantage S premiera
Aston Martin / Vantage
Nowy Aston Martin Vantage S - więcej mocy i garść ciekawych zmian

Aston Martin Vantage S kryje sporo detali, dzięki którym może zaciekawić klientów na Ferrari Amalfi.

14 lipca 2025
Pagani Huayra Codalunga Speedster debiut
Pagani / Huayra
Pagani Huayra Codalunga Speedster ma 864 KM i opcjonalny manual

Pagani pozbawiło swój klejnot koronny dachu i dodało opcję manualnej skrzyni. Hipersamochód idealny?

13 lipca 2025
Ariel Atom 4RR
Ariel / Atom
Ariel Atom 4RR ma lepszy stosunek mocy do masy niż Bugatti Chiron

Podkręcony silnik Hondy Type R wystarcza, aby nowy Atom 4RR miał więcej mocy niż potężny Atom V8.

13 lipca 2025
Honda e:Ny1 test PL
Honda / e:Ny1
Honda e:Ny1 - trudna nazwa trudnego samochodu

Tylko pozornie model ten jest elektryczną wersją udanego HR-V.

12 lipca 2025
VW Transporter T7 test
Volkswagen / Transporter
Volkswagen Transporter T7 - nie dla ortodoksów

Przywiązani do klasycznego furgonu z Niemiec mogą nie znaleźć wspólnego języka z T7. I nie chodzi tu o to, co oferuje.

11 lipca 2025
Aston Martin DBX S debiut w Polsce
Aston Martin / DBX
Aston Martin DBX S w Polsce

DBX nie miał dobrych początków, ale zdaje się, że wkracza na odpowiednią ścieżkę.

11 lipca 2025
992.2 Porsche 911 Carrera 4S debiut
Porsche / 911 Carrera S
2025 Porsche Carrera 4S - czteronapędowe 911 bez wsparcia elektryki

Debiutuje poliftowe Porsche 911 992 w wersji AWD oraz z nadwoziem Targa.

2 lipca 2025
2026 Ferrari Amalfi debiut
Ferrari / Amalfi
Nowe Ferrari Amalfi - następca Romy odzyskuje fizyczne przyciski

Nowa nazwa, odświeżony design i wnętrze - Ferrari Amalfi ma być nowym bazowym GT w miejsce Romy.

1 lipca 2025