Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Przestawienie produkcji na EV może pozytywnie wpłynąć na gamę usportowionych modeli Peugeota.
Francuski Peugeot jest w trakcie wielkiej transformacji w kierunku elektryków. Celem strategicznym firmy stało się stworzenie “najszerszej oferty modeli elektrycznych wśród wszystkich mainstreamowych europejskich marek” jeszcze w tym roku. Fani marki pewnie zastanawiają się gdzie w tym wszystkim będą modele usportowione. Jak na razie jedynym modelem submarki PSE (Peugeot Sport Engineered) jest 508 zaprezentowane w 2020 roku.
Czy szybkie Peugeoty mają przyszłość? Zadaliśmy to pytanie dyrektor generalnej firmy, Lindzie Jackson. "W tej chwili mamy 508 PSE", powiedziała. "W tym samochodzie chodzi o osiągi i przyjemność z jazdy, a my musimy znaleźć sposób, który pozwoli Peugeotowi zachować tę samą przyjemność z jazdy w nowych modelach EV. Obecnie zastanawiamy się jak pogodzić osiągi z nową technologią w taki sposób, aby wykonać krok naprzód.”
Koncept Inception z zeszłego roku może dostarczyć kilku podpowiedzi jak Peugeot ma zamiar to rozwiązać. 680-konny elektryczny sedan prezentuje nowe podejście do dynamiki jazdy i sterowania, które będzie miało rozwinięcie w przyszłych samochodach drogowych. Chodzi przede wszystkim o układ steer-by-wire i nowy i-Cockpit.
Zamiast konwencjonalnej kierownicy samochody sportowe Peugeota będą miały coś, co producent nazywa “Hypersquare”: mały, kwadaratoidalny wolant z wbudowanym ekranem i okrągłymi uchwytami na kciuki z wbudowanymi elementami sterującymi klimatyzacją, multimediami i asystentami kierowcy. Hypersquare nie ma fizycznego połączenia z kołami, więc przełożenie może być dynamiczne, aby w zależności od potrzeby jazda była bardziej komfortowa lub dynamiczna.
To, jak mówi Jackson, może być kluczem do zaoferowania przyjemnych i angażujących wrażeń z jazdy w samochodach elektrycznych Peugeot. "Prowadziłam samochód z tym systemem i jest on niezwykle zwinny, bardzo przyjemny w prowadzeniu i przypomina jazdę samochodem wyścigowym. To nowe doświadczenie, które naprawdę jest świetną zabawą, dlatego musimy myśleć o różnych sposobach podejścia do osiągów i technologii".
Na koniec dodaje: “Jeśli chcemy zachować DNA Peugeota, musimy zadbać o jakość prowadzenia. Wszyscy pamiętają 205 GTI, bo był zwinnym i doskonale jeżdżącym samochodem. Musimy wypracować nowe, przystające do zmieniającego się świata, metody wdrażania tej filozofii w przyszłości.”
Rezultaty pracy inżynierów Peugeota sprawdzimy w 2026 roku, gdy zadebiutuje pierwszy produkcyjny model EV wyposażony w Hypersquare.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Kalendarz Pirelli 2026 „Elements” Sundsbø to filmowa opowieść o żywiołach, naturze i emocjach redefiniujących „The Cal”.
Poddana fabrycznej renowacji Carrera GT składa hołd zwycięzcom 1970 24h Le Mans w Porsche 917.
Tylko 10 lojalnych klientów Rimaca dostało przywilej nabycia dedykowanej Nevery R Founder’s Edition.
Silniki i skrzynie biegów BMW już od 25 lat stanowią podstawę napędów wszystkich modeli Morgana.
Nowoczesne powłoki ceramiczne, folie PPF i innowacyjne rozwiązania Ceramic Pro chronią lakier, zmieniają wygląd auta i podkreślają jego styl.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Testujemy GAC Hyptec HT – elektrycznego SUV-a z Chin, który stawia na komfort, jakość i dojrzały styl.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
F.A. “Butzi” Porsche - twórca sylwetki 911 - został uhonorowany w edycji specjalnej modelu GT3.
Nie tylko AMG i Porsche, ale także Bentley Continental GT stał się obiektem zainteresowania Brabusa.
MSO i brytyjska artystka Nat Bowen stworzyli McLarena 750S pokrytego innowacyjną warstwą lakieru.
Projekty takie jak G90 Wingback Concept Genesis mają podkreślić sportowe aspiracje marki Genesis.