Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Porsche świętuje 50 lat modeli Turbo wypuszczając limitowaną wersję 911 Turbo 50 Years.
W tym roku przypada 50. rocznica uruchomienia produkcji Porsche 911 Turbo i z tej okazji firma wypuszcza na rynek model specjalny inspirowany historycznymi modelami tej linii. Wóz nazywa się 911 Turbo 50 Years, jest limitowany do 1974 sztuk (rok debiutu 930 Turbo) i kosztuje dokładnie 1,387 mln zł.
Bazą dla 50 Years jest model 992.1 Turbo S z 3.7-litrowym bokserem i (oczywiście) dwoma turbosprężarkami. Parametry napędu to identyczne jak w normalnym Turbo S 650 KM i 800 Nm, a za sprawą napędu na cztery koła i dwusprzęgłowej skrzyni samochód osiąga 100 km/h w 2,7 s. Limitowany model ma standardowo na pokładzie system rozdzielający moment obrotowy na osie PTV Plus, sportowy wydech, zawieszenie PASM i ceramiczne hamulce, a także detale i wykończenie wyróżniające tę wersję na tle innych 992 Turbo.
Winylowe grafiki na samochodzie to ukłon w stronę modelu 911 RSR Turbo pokazanego w 1973 roku na targach we Frankfurcie, a wykończone na szaro powierzchnie tylnego skrzydła i wlotów powietrza nawiązują do historycznych modeli Turbo. Oprócz tego 50 Years ma ciemniejsze logotypy “Turbonite” na pokrywie silnika, korku wlewu paliwa, felgach z gamy Exclusive, emblematach Porsche i w logo “Turbo 50”.
W kabinie Turbo 50 Years rządzi tradycyjna dla marki tapicerka w kratę (fotele i boczki) oraz więcej wykończeń Turbonite na pasach bezpieczeństwa i mniejszych detalach. Standardem są podświetlane logotypy “Turbo 50” oraz sportowe skórzane fotele ze specjalnym logo wytłoczonym w zagłówkach. Klienci mogą za dopłatą doposażyć auto w kolejny retro-pakiet Heritage zawierający logotypy Porsche według wzoru z 1964 roku, naklejki z numerem “74” na bokach nadwozia, zielone podświetlenia zegarów i rozszerzony pakiet skórzany.
Konfigurator nowego Porsche 992 Turbo 50 Years jest już aktywny na stronie producenta. Zamówione teraz samochody trafią do klientów jesienią. Każdemu z 1974 nabywców Porsche zaproponuje dokupienie ekskluzywnego zegarka Porsche Design z motywami Turbo 50 dopasowanymi do auta.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Włoski hot hatch na bazie Fiata 500 miał długie i owocne życie, ale nadszedł czas pożegnania.
Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Zawarta w nazwie „ochrona”, to niejedyna zaleta folii ochronnych. Sprawdź jak poprawić komfort użytkowania ekranów dotykowych.
Elektryczne Renault R17 to jeden z tych konceptów, które bardzo byśmy chcieli zobaczyć w produkcji.
Nowy wóz Alonso brzmi lepiej niż bolid i jest prawie tak samo szybki. Ale ma tablice rejestracyjne…
Cupra Terramar to sportowy kuzyn VW Tiguana z silnikiem od Golfa GTI lub hybrydą plug-in.
Aston Martin Vanquish w 2024 roku powraca z nowym designem i podwójnie uturbionym V12 o mocy 835 KM.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Audi wprowadza zmodernizowanego SUV-a Q5 oraz sportowe SQ5 z 3-litrowym V6 TFSI o mocy 367 KM.
Hyundai na poważnie przymierza się do produkcji modelu N Vision 74. Padła nawet data: 2030 r.
Speedster PureSpeed będzie pierwszym z serii ultra-ekskluzywnych modeli specjalnych AMG.
Audi S3 po liftingu zyskało na dynamice jazdy i znacząco zbliżyło się do Mercedesa-AMG A35.
Brytyjski Kingsley wprowadza serię personalizowanych Defenderów V8 w wersjach 90 i 110.
Nomad z napędem elektrycznym to najnowszy pomysł Ariela na uniwersalne buggy do zabawy w terenie.
Aquaracer Professional 300 w wersjach Date i GMT, oddaje hołd tym, którzy odpowiadają na wezwanie natury.