Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Porsche świętuje 50 lat modeli Turbo wypuszczając limitowaną wersję 911 Turbo 50 Years.
W tym roku przypada 50. rocznica uruchomienia produkcji Porsche 911 Turbo i z tej okazji firma wypuszcza na rynek model specjalny inspirowany historycznymi modelami tej linii. Wóz nazywa się 911 Turbo 50 Years, jest limitowany do 1974 sztuk (rok debiutu 930 Turbo) i kosztuje dokładnie 1,387 mln zł.
Bazą dla 50 Years jest model 992.1 Turbo S z 3.7-litrowym bokserem i (oczywiście) dwoma turbosprężarkami. Parametry napędu to identyczne jak w normalnym Turbo S 650 KM i 800 Nm, a za sprawą napędu na cztery koła i dwusprzęgłowej skrzyni samochód osiąga 100 km/h w 2,7 s. Limitowany model ma standardowo na pokładzie system rozdzielający moment obrotowy na osie PTV Plus, sportowy wydech, zawieszenie PASM i ceramiczne hamulce, a także detale i wykończenie wyróżniające tę wersję na tle innych 992 Turbo.
Winylowe grafiki na samochodzie to ukłon w stronę modelu 911 RSR Turbo pokazanego w 1973 roku na targach we Frankfurcie, a wykończone na szaro powierzchnie tylnego skrzydła i wlotów powietrza nawiązują do historycznych modeli Turbo. Oprócz tego 50 Years ma ciemniejsze logotypy “Turbonite” na pokrywie silnika, korku wlewu paliwa, felgach z gamy Exclusive, emblematach Porsche i w logo “Turbo 50”.
W kabinie Turbo 50 Years rządzi tradycyjna dla marki tapicerka w kratę (fotele i boczki) oraz więcej wykończeń Turbonite na pasach bezpieczeństwa i mniejszych detalach. Standardem są podświetlane logotypy “Turbo 50” oraz sportowe skórzane fotele ze specjalnym logo wytłoczonym w zagłówkach. Klienci mogą za dopłatą doposażyć auto w kolejny retro-pakiet Heritage zawierający logotypy Porsche według wzoru z 1964 roku, naklejki z numerem “74” na bokach nadwozia, zielone podświetlenia zegarów i rozszerzony pakiet skórzany.
Konfigurator nowego Porsche 992 Turbo 50 Years jest już aktywny na stronie producenta. Zamówione teraz samochody trafią do klientów jesienią. Każdemu z 1974 nabywców Porsche zaproponuje dokupienie ekskluzywnego zegarka Porsche Design z motywami Turbo 50 dopasowanymi do auta.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
BMW planuje wyprodukować 50 egzemplarzy efektownego roadstera Skytop bazującego na M8.
Tajemniczy prototyp Porsche 911 wyróżnia się znacznie poszerzonym tyłem i agresywną aerodynamiką.
Zaprezentowany pierwszy raz w 2019 roku butikowy hipersamochód De Tomaso P72 doczeka się produkcji.
Na drogach pojawiły się nowe, mniej zamaskowane i bardziej agresywne, prototypy Genesis GV60 Magma.
Elektryczna Skoda Enyaq RS w ramach liftingu otrzymała odświeżający design i wzrost wydajności.
Jak zapewnia Chevrolet, wnętrze nowej Corvette C8 zyskało głównie na ergonomii i technologii.
Nowa odsłona popularnej gry wyścigowej z 2014 roku właśnie zyskała pierwszą aktualizację.
Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.
Mija prawie połowa roku, a nadal niewiele wiemy o testowanym elektrycznym Porsche Cayman/Boxster.
Nowe AMG GT wygląda dobrze, ale jego długoterminowa wartość będzie zależała od sukcesu filmu “F1”.
Nowy Singer oprócz wyjątkowej jakości zawiera odrobinę wyścigowego know-how Red Bulla i Coswortha.
Rysunki patentowe Mazdy zdradzają założenia wieloczęściowej baterii elektrycznego następcy MX-5.