Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Porsche świętuje 50 lat modeli Turbo wypuszczając limitowaną wersję 911 Turbo 50 Years.
W tym roku przypada 50. rocznica uruchomienia produkcji Porsche 911 Turbo i z tej okazji firma wypuszcza na rynek model specjalny inspirowany historycznymi modelami tej linii. Wóz nazywa się 911 Turbo 50 Years, jest limitowany do 1974 sztuk (rok debiutu 930 Turbo) i kosztuje dokładnie 1,387 mln zł.
Bazą dla 50 Years jest model 992.1 Turbo S z 3.7-litrowym bokserem i (oczywiście) dwoma turbosprężarkami. Parametry napędu to identyczne jak w normalnym Turbo S 650 KM i 800 Nm, a za sprawą napędu na cztery koła i dwusprzęgłowej skrzyni samochód osiąga 100 km/h w 2,7 s. Limitowany model ma standardowo na pokładzie system rozdzielający moment obrotowy na osie PTV Plus, sportowy wydech, zawieszenie PASM i ceramiczne hamulce, a także detale i wykończenie wyróżniające tę wersję na tle innych 992 Turbo.

Winylowe grafiki na samochodzie to ukłon w stronę modelu 911 RSR Turbo pokazanego w 1973 roku na targach we Frankfurcie, a wykończone na szaro powierzchnie tylnego skrzydła i wlotów powietrza nawiązują do historycznych modeli Turbo. Oprócz tego 50 Years ma ciemniejsze logotypy “Turbonite” na pokrywie silnika, korku wlewu paliwa, felgach z gamy Exclusive, emblematach Porsche i w logo “Turbo 50”.

W kabinie Turbo 50 Years rządzi tradycyjna dla marki tapicerka w kratę (fotele i boczki) oraz więcej wykończeń Turbonite na pasach bezpieczeństwa i mniejszych detalach. Standardem są podświetlane logotypy “Turbo 50” oraz sportowe skórzane fotele ze specjalnym logo wytłoczonym w zagłówkach. Klienci mogą za dopłatą doposażyć auto w kolejny retro-pakiet Heritage zawierający logotypy Porsche według wzoru z 1964 roku, naklejki z numerem “74” na bokach nadwozia, zielone podświetlenia zegarów i rozszerzony pakiet skórzany.
Konfigurator nowego Porsche 992 Turbo 50 Years jest już aktywny na stronie producenta. Zamówione teraz samochody trafią do klientów jesienią. Każdemu z 1974 nabywców Porsche zaproponuje dokupienie ekskluzywnego zegarka Porsche Design z motywami Turbo 50 dopasowanymi do auta.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
Na 14 listopada wyznaczono datę premiery lekkiego tylnonapędowego Bentleya serii Supersports.
MINI prezentuje specjalną edycję stworzoną z Paulem Smithem – elegancja, detale i limitowany styl.
Forch Racing by Atlas Ward bezkonkurencyjne w Porsche Sports Cup Deutschland 2025
Lamborghini świetnie radzi sobie na zmiennym rynku i notuje zysk operacyjny ponad 592 mln euro.
Na rok modelowy 2026 elektryczny wariant Maserati Grecale zyska istotne aktualizacje.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
OCHNIK w sezonie jesień–zima 2025 stawia na ponadczasową elegancję i miejski styl. Skórzane kurtki, płaszcze, torby i dodatki dla mężczyzn, którzy cenią klasę i komfort.
Nie GT R i nie Black Series - nowy torowy Mercedes-AMG nazywa się Track Sport i już rozpoczął testy.
Dwurotorowy silnik Wankla jest elementem nowego typu napędu PHEV do przyszłych modeli Mazdy.
Novitec prezentuje pakiet modyfikacji do Ferrari 12Cilindri obejmujący stronę wizualną i techniczną.
Wyjątkowy Mercedes 190E 2.3-16 trafi pod młotek. Pierwszym właścicielem był sam Ayrton Senna.