Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Całkowicie nowa stylizacja kokpitu ma być największą zaletą odświeżonego Porsche Cayenne.
Już 18 kwietnia poznamy wszystkie szczegóły nowego Porsche Cayenne, ale na razie musimy zadowolić się pierwszymi oficjalnymi zdjęciami przedstawiającymi ten samochód. Flagowy SUV Porsche zadebiutuje podczas salonu w Szanghaju, a jego główną nowinką jest całkowicie od nowa zaprojektowana kabina mocno inspirowana Taycanem.
Po raz pierwszy w tym modelu pojawi się nowy cyfrowy kokpit nazywany przez producenta “Porsche Drive Experience”. Bazuje on na zupełnie nowej architekturze, funkcjonalnościach i technologii. Głównym elementem kokpitu jest 12,6-calowy wolnostojący wyświetlacz o zakrzywionej powierzchni identyczny jak w Taycanie. Towarzyszy mu zapożyczona z 911 kierownica z przyciskami, zbiór fizycznych przycisków na konsoli i opcjonalny wyświetlacz multimediów po stronie pasażera.
Na liftingu zyska przede wszystkim kierowca, bo głównym założeniem zmian jest zorientowanie obsługi całego auta właśnie na niego. Z tego powodu tryby jazdy, asystenci jazdy i style wyświetlenia zmienia się z poziomu kierownicy. Przycisk startera umieszczono, tradycyjnie dla Porsche, po lewej stronie kierownicy. Na prawą część kokpitu przeniesiono przyciski automatycznej skrzyni biegów, przez co na konsoli centralnej stworzono miejsce na osobny panel klimatyzacji. Dobra wiadomość jest taka, że nie jest on w całości dotykowy.
Pośrodku widać drugi 12,3-calowy wyświetlacz główny, ale prawdziwą nowością w odświeżonym Cayenne jest trzeci ekran po stronie pasażera. Z prawego fotela można sterować nawigacją lub muzyką. Można także oglądać filmy, gdyż ekran wyposażono w filtr kierunkowy, przez który kierowca nie będzie w stanie patrzeć na niego w czasie jazdy.
Kolejną nowością w Cayenne jest sterowany przez GPS system recyrkulacji powietrza, zdolny do aktywowania recyrkulacji powietrza, gdy samochód ma wjechać do tunelu zawierającego zanieczyszczone powietrze. Z listy opcji można wybrać też czujnik drobnego pyłu, który stale monitoruje jakość powietrza w kabinie i filtruje mniejsze cząstki i alergeny. Jeśli posługujesz się systemem iOS możesz teraz obsługiwać swoje Cayenne przy pomocy Siri, a szybkie ładowanie USB-C, zintegrowane Spotify i Apple Music oraz bezprzewodowa ładowarka do smartfona o mocy 15 W należą do wyposażenia standardowego.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Flagowe Corvette ZR1X już tu jest i ma dokładnie tak ogromną moc jakiej się spodziewaliśmy.
Ferrari prezentuje wersję specjalną 296 Speciale przeznaczoną dla bardzo wąskiej grupy odbiorców.
Dwa nowe “modele specjalne” GMA już czekają na sierpniowy debiut podczas Monterey Car Week.
Jeśli po Le Mans nie macie dość długodystansowych emocji, w ten weekend startuje Nürburgring 24h.
Już po raz 93. najlepsi kierowcy zmierzyli się na torze pod Le Mans, ale to znów Ferrari było górą.
Czas płynie, a w 2025 roku praktyczny Hyundai Ioniq 5 nadal jest jednym z liderów swojego segmentu.
Rynek elektrycznych hot hatchy rośnie. Podczas 24h Le Mans Peugeot przedstawił nowego 208 GTi.
W 2026 roku na starcie 24h Le Mans stanie zespół Genesis Magma Racing z modelem GMR-001.
Ofensywa modelowa Alpine nabiera rozpędu. Podczas 24h Le Mans debiutuje sportowy SUV A390 na prąd.
VW wreszcie spuszcza ze smyczy Golfa MK8 GTI i prezentuje torowo usposobioną wersję Edition 50.
Lifting małego crossovera z Niemiec to żadna rewolucja. I chyba nikt nie ma mu tego za złe.
Serią 25 egzemplarzy o nazwie Encore marka Caterham kończy produkcję modelu Seven 310.