Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Całkowicie nowa stylizacja kokpitu ma być największą zaletą odświeżonego Porsche Cayenne.
Już 18 kwietnia poznamy wszystkie szczegóły nowego Porsche Cayenne, ale na razie musimy zadowolić się pierwszymi oficjalnymi zdjęciami przedstawiającymi ten samochód. Flagowy SUV Porsche zadebiutuje podczas salonu w Szanghaju, a jego główną nowinką jest całkowicie od nowa zaprojektowana kabina mocno inspirowana Taycanem.
Po raz pierwszy w tym modelu pojawi się nowy cyfrowy kokpit nazywany przez producenta “Porsche Drive Experience”. Bazuje on na zupełnie nowej architekturze, funkcjonalnościach i technologii. Głównym elementem kokpitu jest 12,6-calowy wolnostojący wyświetlacz o zakrzywionej powierzchni identyczny jak w Taycanie. Towarzyszy mu zapożyczona z 911 kierownica z przyciskami, zbiór fizycznych przycisków na konsoli i opcjonalny wyświetlacz multimediów po stronie pasażera.
Na liftingu zyska przede wszystkim kierowca, bo głównym założeniem zmian jest zorientowanie obsługi całego auta właśnie na niego. Z tego powodu tryby jazdy, asystenci jazdy i style wyświetlenia zmienia się z poziomu kierownicy. Przycisk startera umieszczono, tradycyjnie dla Porsche, po lewej stronie kierownicy. Na prawą część kokpitu przeniesiono przyciski automatycznej skrzyni biegów, przez co na konsoli centralnej stworzono miejsce na osobny panel klimatyzacji. Dobra wiadomość jest taka, że nie jest on w całości dotykowy.
Pośrodku widać drugi 12,3-calowy wyświetlacz główny, ale prawdziwą nowością w odświeżonym Cayenne jest trzeci ekran po stronie pasażera. Z prawego fotela można sterować nawigacją lub muzyką. Można także oglądać filmy, gdyż ekran wyposażono w filtr kierunkowy, przez który kierowca nie będzie w stanie patrzeć na niego w czasie jazdy.
Kolejną nowością w Cayenne jest sterowany przez GPS system recyrkulacji powietrza, zdolny do aktywowania recyrkulacji powietrza, gdy samochód ma wjechać do tunelu zawierającego zanieczyszczone powietrze. Z listy opcji można wybrać też czujnik drobnego pyłu, który stale monitoruje jakość powietrza w kabinie i filtruje mniejsze cząstki i alergeny. Jeśli posługujesz się systemem iOS możesz teraz obsługiwać swoje Cayenne przy pomocy Siri, a szybkie ładowanie USB-C, zintegrowane Spotify i Apple Music oraz bezprzewodowa ładowarka do smartfona o mocy 15 W należą do wyposażenia standardowego.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Mariusz Miękoś pokonuje Grzegorza Grzybowskiego w pierwszym wyścigu sezonu 2023 Wyścigowych Samochodowych Polski.
Nevera ma 1914 KM i mimo napędu elektrycznego zaliczamy go do czołówki "prawdziwych" samochodów.
Najbardziej ekstremalne Lamborghini Huracán okazuje się najbardziej użyteczne i sprawia dużo frajdy.
Otwieramy sezon razem z najwspanialszymi kąskami nieprzeciętnej motoryzacji.
Potężny pickup, który za nic ma sobie grawitację vs. równie gibka, ale jednak kobieta. Czy dogadają się ze sobą na 1000 km asfaltów, pól i bezdroży?
Zazwyczaj półśrodki typu X-Line cz Y-pakiet bywają mocnym nadużyciem ze strony producentów. Hyundai wybrał własną drogę.
Z okazji 75. urodzin Porsche samo sobie sprawiło prezent - elektryczny hipersamochód nowej generacji.
Na stulecie wyścigu 24h Le Mans Alpine przygotowało limitowaną edycję specjalną modelu A110 R.
Caterham chce zacząć erę napędów EV od zgrabnego sportowego coupe o współczesnej sylwetce.
Tesla Plaid ponownie jest najszybszym samochodem seryjnym z napędem elektrycznym na Nürburgringu.
Wzmocnione torowe SF90 otrzyma najbardziej agresywną aerodynamikę w historii drogowych Ferrari.
Nowy hypercar Bugatti ma być znacznie bardziej ekstremalny niż pozostałe modele z silnikiem W16.
Z okazji okrągłej rocznicy założenia firmy słynna tarcza Porsche otrzymała nowy design.
Golf R stał się mocniejszy niż kiedykolwiek - nowa limitowana do 333 sztuk wersja ma równo 333 KM.
Włoski startup chce wypuścić dwa nowe modele EV. Jeden z nich będzie konkurował z Porsche Taycan.
Dział SVO stworzył szybszą i bardziej muskularną wersję Range Rovera Sport z motorem V8.