Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
TVR stracił wyłączność do użytkowania kompleksu hal w Ebbw Vale, gdzie miał powstawać Griffith.
Plany obecnego właściciela marki TVR, który zamierza stworzyć całkowicie nowy samochód sportowy o nazwie Griffith, mocno się skomplikowały. Sześć lat po prezentacji ten dwumiejscowy samochód z silnikiem V8 wciąż nie jest gotowy, a całe przedsięwzięcie wygląda coraz bardziej niepewnie. Dodatkowo TVR stracił wyłączność na użytkowanie budynków fabrycznych w walijskiej miejscowości Ebbw Vale, gdzie planowano uruchomić produkcję auta.
Lokalna gazeta South Wales Argus donosi, że wyłączne prawa firmy TVR do wynajmu budynków wygasły i zostaną wystawione przez właściciela, czyli walijski rząd, na wolnym rynku. Nie oznacza to jeszcze końca starań dla TVR, ale prawdopodobne jest, że prawa nabędzie inna firma.
Ellie Fry, dyrektor ds. regeneracji i usług społecznych w regionie, powiedziała: "W ciągu ostatnich sześciu miesięcy mieliśmy wiele zapytań o budynek tej wielkości - zdecydowanie przyjrzymy się wszystkim tym zapytaniom".
Odrodzenie marki TVR jest inicjatywą Lesa Edgara, który nabył pozostałości dawnego przedsiębiorstwa w 2013. Model Griffith zaprezentowano cztery lata później jako alternatywę dla Porsche 911 czy Aston Martina Vantage. Samochód miał korzystać z innowacyjnego podwozia w technologii iStream opracowanej przez biuro Gordona Murraya, oraz korzystać z kultowego silnika Ford V8 o pojemności 5.0. Nadal założenia konstrukcyjne Griffitha prezentują się niebywale atrakcyjnie - auto ma osiągać ponad 320 km/h i ważyć mniej niż 1250 kg, co byłoby wielką przewagą brytyjskiego producenta nad konkurencją. Warunkiem było pozyskanie funduszy na jego faktyczną budowę.
Obiekt w Ebbw Vale walijski rząd nabył w 2017 roku z zamiarem jego remontu i zmiany przeznaczenia na fabrykę TVR, gdzie miały być produkowane samochody. Okazało się jednak, że stare hale nie tyle wymagają remontu, co kompleksowej przebudowy z myślą o nowej funkcji, co automatycznie zmniejszyło zainteresowanie tym miejscem ze strony TVR. Prace budowlane rozpoczęły się w 2020 roku, ale najnowsze doniesienia z Walii sugerują, że najprawdopodobniej TVR nie będzie zainteresowane przejęciem obiektu.
Pierwszy Griffith nowej generacji miał zostać dostarczony do klienta w drugiej połowie tego roku. W tym momencie trzeba jednak sobie zadać pytanie czy kiedykolwiek dojdzie to do skutku.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Stworzona od podstaw, flagowa Toyota GR GT ma być perłą w koronie oddziału Gazoo Racing.
NSX od JAS Motorsport ma być autem, w którym spotyka się piękno, osiągi i sztuka inżynieryjna.
Bridgestone umacnia pozycję lidera: w 2025 r. zdobywa topowe wyniki w testach opon zimowych, całorocznych i letnich.
Edycja Collezione Giulii i Stelvio nawiązuje do koniczyny obecnej w drogowych Alfach od 1963 roku.
Luksusowa terenówka Mercedesa powróci do korzeni i zyska nowy, lifestyle’owy rodzaj nadwozia.
Bolide to projekt, który jak żaden inny poszerzył wiedzę Bugatti w zakresie osiągów na torze.
Audi udowadnia, że da się jeszcze stworzy mocny i oszczędny silnik diesla o większej pojemności.
W światłach Las Vegas Mercedes-AMG pokazał najnowszy prototyp elektrycznego następcy AMG GT 4-door.
BMW żegna roadstera Z4 limitowaną edycją dla miłośników marki i modelu.
Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.
Nowy Mercedes CLA Shooting Brake łączy sportowy styl z praktycznością kombi i wydajnym napędem.
Pustynia w Emiratach i bulwary w Monako - Brabus XL 800 Cabrio świetnie pasuje do obu tych miejsc.