Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Skoda Elroq RS o mocy 340 KM to pierwszy elektryczny SUV o sportowym charakterze w swoim segmencie.
Do rodziny modeli RS Skody dołącza kompaktowy Elroq. Z napędem o mocy 340 KM przyspieszenie do 100 km/h wynosi zaledwie 5,4 s - szybszego pod tym względem modelu czeska marka nigdy nie produkowała. Choć prędkość maksymalna wynosi tylko 180 km/h, producent skupia się na znakomitym przyspieszeniu do “setki”, o sekundę lepszym niż w spalinowej Octavii RS.
Elroq RS pojawia się po sześciu miesiącach od debiutu modelu standardowego. Jak zawsze w przypadku usportowionego RS-a, Skoda zadbała o lepsze właściwości dynamiczne podwozia i zauważalnie lepsze osiągi niż w pozostałych wersjach napędowych, chociaż jak dowodzi przykład Enyaq RS, samo podniesienie mocy nie musi odbić się pozytywnie na wrażeniach z jazdy. W każdym razie Skoda Elroq RS na razie sama sobie tworzy segment, bo nie ma jeszcze na rynku Kii EV3 GT ani Forda Explorera ST, nie mówiąc o Megane czy Sceniku E-Tech spod pędzla Alpine.
Skoda postawiła na układ napędowy AWD z dwoma silnikami. Producent deklaruje zasięg około 550 km według normy WLTP i ładowanie baterii 84 kWh z maksymalną mocą do 185 kW. Oznacza to, że od 10 do 80 procent w sprzyjających warunkach można naładować się w 26 minut. Ładowanie z wallboxa o mocy 11 kW trwa 8 godzin.
To, czego nie widać na pierwszy rzut oka, to obniżone zawieszenie Elroq’a RS - konkretnie 15 mm na przedniej osi i 10 mm na tylnej osi. Zmieniono także mapę sterownika wspomagania kierownicy, aby układ działał bardziej sportowo. Standardem w RS-ie są powiększone hamulce z dwutłoczkowymi zaciskami z przodu. Tryby jazdy otrzymały indywidualną dla RS-a kalibrację uwzględniającą fakt obecności napędu na wszystkie koła.

Nabywcy Skody Elroq RS mogą liczyć na bardzo atrakcyjne wyposażenie standardowe obejmujące oświetlenie przednie Matrix LED, podgrzewane fotele sportowe i 13-calowy ekran multimediów. Ponadto z listy opcji można wybrać adaptacyjne amortyzatory DCC z 15-stopniowym zakresem działania, których charakterystyka dostosowana jest do krótszego rozstawu osi modelu Elroq.
Kompaktowy SUV Skody w pełni realizuje założenia nowego języka stylistycznego marki - “Modern Solid”. Jednym z jego oznak jest przedni pas z polakierowanym na czarny połysk grillem “Tech-Deck Face” z ukrytymi w nim licznymi czujnikami. Typowe tylko dla RS-a akcenty wykończenia to czarne listwy ozdobne, dedykowane wzory felg w rozmiarach do 21 cali oraz wnętrze z tapicerką z materiału przypominającego zamsz z limonkowymi akcentami.
Skoda Elroq RS zadebiutuje przed szeroką publicznością podczas Design Week 2025 w Mediolanie (8-13 kwietnia). Cenniki i konfigurator powinny pojawić się jeszcze w tym miesiącu, a pierwsze dostawy do klientów zaplanowano na lato.
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
MSO i brytyjska artystka Nat Bowen stworzyli McLarena 750S pokrytego innowacyjną warstwą lakieru.
Projekty takie jak G90 Wingback Concept Genesis mają podkreślić sportowe aspiracje marki Genesis.
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Luksusowe samochody i malarstwo? Bentley i Mulliner udowadniają, że to bardzo dobre połączenie.
Lamborghini rozwija swój program zamówień specjalnych, stąd pomysł na nowe Temerario Ad Personam.
Następca LFA będzie samochodem elektrycznym. Jego oficjalną zapowiedzią jest nowy LFA Concept.
Stworzona od podstaw, flagowa Toyota GR GT ma być perłą w koronie oddziału Gazoo Racing.
NSX od JAS Motorsport ma być autem, w którym spotyka się piękno, osiągi i sztuka inżynieryjna.
Bridgestone umacnia pozycję lidera: w 2025 r. zdobywa topowe wyniki w testach opon zimowych, całorocznych i letnich.
Edycja Collezione Giulii i Stelvio nawiązuje do koniczyny obecnej w drogowych Alfach od 1963 roku.
Luksusowa terenówka Mercedesa powróci do korzeni i zyska nowy, lifestyle’owy rodzaj nadwozia.
Bolide to projekt, który jak żaden inny poszerzył wiedzę Bugatti w zakresie osiągów na torze.