Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Skoda Elroq RS o mocy 340 KM to pierwszy elektryczny SUV o sportowym charakterze w swoim segmencie.
Do rodziny modeli RS Skody dołącza kompaktowy Elroq. Z napędem o mocy 340 KM przyspieszenie do 100 km/h wynosi zaledwie 5,4 s - szybszego pod tym względem modelu czeska marka nigdy nie produkowała. Choć prędkość maksymalna wynosi tylko 180 km/h, producent skupia się na znakomitym przyspieszeniu do “setki”, o sekundę lepszym niż w spalinowej Octavii RS.
Elroq RS pojawia się po sześciu miesiącach od debiutu modelu standardowego. Jak zawsze w przypadku usportowionego RS-a, Skoda zadbała o lepsze właściwości dynamiczne podwozia i zauważalnie lepsze osiągi niż w pozostałych wersjach napędowych, chociaż jak dowodzi przykład Enyaq RS, samo podniesienie mocy nie musi odbić się pozytywnie na wrażeniach z jazdy. W każdym razie Skoda Elroq RS na razie sama sobie tworzy segment, bo nie ma jeszcze na rynku Kii EV3 GT ani Forda Explorera ST, nie mówiąc o Megane czy Sceniku E-Tech spod pędzla Alpine.
Skoda postawiła na układ napędowy AWD z dwoma silnikami. Producent deklaruje zasięg około 550 km według normy WLTP i ładowanie baterii 84 kWh z maksymalną mocą do 185 kW. Oznacza to, że od 10 do 80 procent w sprzyjających warunkach można naładować się w 26 minut. Ładowanie z wallboxa o mocy 11 kW trwa 8 godzin.
To, czego nie widać na pierwszy rzut oka, to obniżone zawieszenie Elroq’a RS - konkretnie 15 mm na przedniej osi i 10 mm na tylnej osi. Zmieniono także mapę sterownika wspomagania kierownicy, aby układ działał bardziej sportowo. Standardem w RS-ie są powiększone hamulce z dwutłoczkowymi zaciskami z przodu. Tryby jazdy otrzymały indywidualną dla RS-a kalibrację uwzględniającą fakt obecności napędu na wszystkie koła.
Nabywcy Skody Elroq RS mogą liczyć na bardzo atrakcyjne wyposażenie standardowe obejmujące oświetlenie przednie Matrix LED, podgrzewane fotele sportowe i 13-calowy ekran multimediów. Ponadto z listy opcji można wybrać adaptacyjne amortyzatory DCC z 15-stopniowym zakresem działania, których charakterystyka dostosowana jest do krótszego rozstawu osi modelu Elroq.
Kompaktowy SUV Skody w pełni realizuje założenia nowego języka stylistycznego marki - “Modern Solid”. Jednym z jego oznak jest przedni pas z polakierowanym na czarny połysk grillem “Tech-Deck Face” z ukrytymi w nim licznymi czujnikami. Typowe tylko dla RS-a akcenty wykończenia to czarne listwy ozdobne, dedykowane wzory felg w rozmiarach do 21 cali oraz wnętrze z tapicerką z materiału przypominającego zamsz z limonkowymi akcentami.
Skoda Elroq RS zadebiutuje przed szeroką publicznością podczas Design Week 2025 w Mediolanie (8-13 kwietnia). Cenniki i konfigurator powinny pojawić się jeszcze w tym miesiącu, a pierwsze dostawy do klientów zaplanowano na lato.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Tak mógłby wyglądać Defender Octa gdyby powstał 25 lat temu - oto najnowszy “klasyk” od Land Rovera.
Z mocą ponad 850 KM nowe Ferrari 296 VS będzie jedną z najgorętszych premier 2025 roku.
Brabus opracował własną wersję flagowej klasy E od AMG, ale pod maską nadal spoczywa R6, nie V8.
Nowe 911 od Porsche Heritage, na swoje szczęście lub nieszczęście, inspirowane jest latami 70. i 80.
Ferrari zaprezentuje swoje pierwsze EV jeszcze w tym roku, a jego nazwa to po prostu Elettrica.
Nowe elektryczne Renault 5 Turbo 3E kosztuje tyle co używane supersamochody Ferrari czy McLarena.
Odświeżony model zastępuje kilka pozycji w ofercie Audi. Czy będzie to sukces?
Nowe Porsche 911 GT3 992.2 ustanowiło rekord okrążenia Nürburgringu wśród aut ze skrzynią ręczną.
W drodze do przebicia bariery 500 km/h teksański Hennessey prezentuje kolejne wcielenie Venoma F5.
W 2026 roku na starcie 24h Le Mans stanie zespół Genesis Magma Racing z modelem GMR-001.
Niedługo poznamy nowe Lamborghini Urus Performante - rywala Astona DBX707 i Ferrari Purosangue.
Unijni urzędnicy wzięli na celownik włókna węglowe, których rozpad jest szkodliwy dla zdrowia.