Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama
REKLAMA
Reklama
REKLAMA

Tuner JCR poprawił nasz Samochód Roku - Porsche 911 S/T

JCR to specjaliści od tuningu Porsche, a ich najnowsza kreacja bazuje na wspaniałym 911 S/T.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

10 kwietnia 2025
JCR Porsche 911 S/T tuning
12

Ukoronowane tytułem Samochodu Roku Evo 2024 nowe Porsche 911 S/T to jeden z najlepszych samochodów dla kierowcy jakie można dziś kupić. Wyjątkowo zestrojone podwozie i wolnossący bokser sparowany z ręczną skrzynią czynią z niego wóz o maksymalnie angażującym charakterze, a przy tym całkowicie użyteczny na drogach publicznych, także w gorszych niż przeciętne warunkach. Nawet mimo takiego statusu brytyjska firma JCR podjęła się zadania poprawienia S/T według własnego gustu.

Specjaliści z JCR wzięli na warsztat fabrycznie nowy wóz i postanowili znaleźć w nim jeszcze odrobinę talentu. Dodali do tego limitowanego modelu kilka usprawnień układu jezdnego, detale wewnętrzne i rozsądnie podnieśli poziom generowanego przez silnik hałasu. Rzadkość występowania 911 S/T i jego rosnąca wartość na rynku wtórnym sprawiają, że tuning tych aut będzie dla niektórych bezsensowny, ale jeśli ktoś zamierza wykorzystywać potencjał tego auta, może się skusić…

Reklama

Brytyjski JCR skupił się na poprawkach hamulców i geometrii zawieszenia Porsche 911 S/T.

Najlepsi inżynierowie Porsche postarali się, aby S/T był genialny na drogach publicznych, ale JCR zadbało o to, aby nie pozostawało w tyle również na torze. W tym celu Anglicy zastosowali cambery dostarczane przez Suspension Secrets z Cheshire. Już w seryjnym Porsche jest dość szeroka możliwość regulacji kątów pochylenia kół, ale po kuracji JCR tolerancja wzrosła z -2.5 stopnia do -3.8 stopnia. Uzyskując taki kąt JCR zadbało o lepsze właściwości trakcyjne na limicie przyczepności, zmniejszenie podsterowności i wolniejsze zużycie opon.

Standardowe hamulce węglowo-ceramiczne w S/T to rynkowa czołówka - mają doskonałą reakcję od samego początku skoku pedału, ale i ten układ doczekał się wymiany. W wersji od JCR zastosowano ulepszone klocki Pagid RSC1 i tarcze dostarczane przez Surface Transforms. Odblokowują one jeszcze większą sprawność cieplną układu, poprawiają skuteczność hamowania w niskich temperaturach i obniżają masę nieresorowaną. Ich warstwowa konstrukcja umożliwia trzykrotną “regenerację” tarcz, co nie jest możliwe w konwencjonalnych układach węglowo-ceramicznych.

Reklama
JCR Porsche 911 S/T hamulce
12

Pozostałe modyfikacje to między innymi aerodynamiczne karbonowe nakładki na tylne koła poprawiające przepływ powietrza i wygląd (jak w 911 GT3 RS od JCR). Nie zapominamy o całym nowym układzie wydechowym “Race pipe” ze sportowymi katalizatorami i tytanowymi końcówkami wydechu “Heritage”. W ten sposób JCR uzyskało klasyczny wygląd, lepszy dźwięk i marginalnie większą moc silnika, który już w serii brzmi cudownie, ale nijak się ma do wyścigowych wibracji w stylu RSR słyszalnych po zabiegach w JCR.

Dalsze rozróżnienie od seryjnego 911 S/T zapewniają m.in. laserowo żłobione zaciski hamulcowe w kolorze satynowej szarości, niklowane mocowania tarcz hamulcowych w stylu wyścigowym, satynowe czarne naklejki Heritage i wykonany z litego tytanu hak holowniczy w przednim zderzaku. Pojawiły się nawet subtelne poprawki wizualne wnętrza, gdzie fotele kubełkowe mają centralną część pokrytą tkaniną Houndstooth od samego JCR.

Same hamulce w tym aucie kosztują 15 000 funtów (75 000 zł), więc cena pakietu JCR dla 911 S/T na pewno nie jest niska, ale bazowy samochód również nie należy do tanich.

BLEU DE CHANEL L’Exclusif
Perfumy
BLEU DE CHANEL L’Exclusif – zapach wolności i stylu

BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.

12 września 2025
Defender z przyczepą na haku
Prezentacja Partnera
Podróż Defenderem w Dolomity – test opon Yokohama Geolandar A/T G015

Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.

13 sierpnia 2025
Garagisti GP1 koncept
Garagisti / GP1
Garagisti GP1 to kolejne po GMA T.50 superauto z V12 i manualem

Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.

11 sierpnia 2025
Lamborghini Temerario test torowy
Lamborghini / Temerario
Lamborghini Temerario - pełen ogień hybrydowym następcą Huracána

Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?

3 sierpnia 2025
Porsche Taycan Turbo GT4 RS spyshot
Porsche / Taycan
Co znowu wymyśliło Porsche? Po Ringu jeździ prototyp Taycana “GT4 RS”

Porsche testuje poszerzony i wyposażony w ogromne skrzydło prototyp Tacyana. Pytanie tylko po co?

16 września 2025
Ariel Atom 4 test
Ariel / Atom
Ariel Atom 4 - brytyjska zabawka staje się lepsza i lepsza…

Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.

15 września 2025
Ducati Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS – nowe sportowe motocykle w limitowanej serii, widok studyjny
Ducati
Ducati Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS: styl, osiągi i lekkość

Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.

14 września 2025
Lotus Elise VHPK Analogue Automotive
Lotus / Elise
Lotus Elise z centralnym fotelem za ułamek ceny GMA T.50? Poprosimy!

Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.

13 września 2025
Toyota GR Yaris Aero Performance
Toyota / Yaris GR
Toyota GR Yaris zyska pakiet Aero Performance. Niestety, nie u nas…

W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.

12 września 2025
BLEU DE CHANEL L’Exclusif
Perfumy
BLEU DE CHANEL L’Exclusif – zapach wolności i stylu

BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.

12 września 2025
Lamborghini Fenomeno premiera
Lamborghini / Fenomeno
Fenomeno uczy jak sprzedawać hipersamochody - mają być rzadkie i z V12

Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.

12 września 2025
McLaren 750S JC96 – limitowana edycja w malowaniu LARK
McLaren / 750S
McLaren 750S JC96 – limitowana edycja upamiętniająca sukcesy McLarena F1 w Japonii

McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.

11 września 2025
Toyota Gazoo Racing AE86
Toyota
Toyota wznowiła produkcję bloków silnika do kultowej Corolli AE86

Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.

11 września 2025
Ferrari 849 Testarossa premiera
Ferrari / 849 Testarossa
Ferrari Testarossa powraca jako hybryda V8 o mocy 1050 KM

Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.

10 września 2025
2026 Porsche 911 Turbo S 992.2
Porsche / 911 Turbo
Poznajcie nowe, zelektryfikowane Porsche 911 Turbo S o mocy 711 KM

Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.

8 września 2025
2026 BMW iX3 premiera
BMW / iX3
2026 BMW iX3 - era Neue Klasse rozpoczyna się od SUV-a

Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.

5 września 2025