Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Golf R po liftingu będzie ostatnim spalinowym hot hatchem Volkswagena. Po nim nastąpi era elektryki.
Siódma generacja Golfa w najmocniejszej wersji R z napędem na wszystkie koła oferowała bardzo dobre osiągi i odporność na trudne warunki, co przyczyniło się do ugruntowania pozycji tego modelu w czołówce najchętniej wybieranych hot hatchy. W obecnym wydaniu Golf R nie prezentuje aż takiego progresu jakiego byśmy oczekiwali, ale producent ma nadzieję powrócić na dobry kurs za sprawą nowego Golfa R MK8.5.
Za kilka lat pożegnamy spalinowe wersje Golfa, więc nadchodząca poliftowa “erka” będzie ostatnią z silnikiem benzynowym. Nie znamy jeszcze dokładnej daty premiery tego modelu po modernizacji, ale zdjęcie auta w kamuflażu i ogólna wiedza na temat zaprezentowanej niedawno generacji MK8.5 pozwala oszacować czego możemy się spodziewać.
Od strony wizualnej Golf R przejdzie jedynie lekkie odświeżenie. Kluczowymi zmianami będą przeprojektowane lampy przednie i tylne, przedni zderzak z większymi wlotami powietrza oraz podświetlane logo VW na grillu. Poza tym do oferty wejdą nowe wzory felg oraz barwy lakierów.
Podstawowy układ kabiny także się nie zmieni. MK8.5 wnosi sporo nowości w dziedzinie technologii i ergonomii, co objawia się w powrocie do idei fizycznych przycisków na kierownicy. Zmodernizowano także skomplikowany system multimedialny i wyposażono go w nowe grafiki. Podobnie jak GTI, wersja R prawdopodobnie otrzyma większy 12.9-calowy ekran dotykowy w standardzie. Pod nim pozostawiono suwaki do temperatury i głośności, choć dostały one tak potrzebne podświetlenie.
Volkswagen ma w garści wszystkie narzędzia potrzebne, aby nowy Golf R 8.5 był mocniejszy i szybszy niż wszyscy poprzednicy. Po raz kolejny pod maską powitamy jednostkę z rodziny EA888 o pojemności dwóch litrów. Turbodoładowany czterocylindrowiec potencjalnie może dostać więcej mocy - istnieje potrzebna rezerwa, o czym świadczą limitowane wersje 20 Years oraz R333. Z silnikiem znów będzie współpracować siedmiobiegowa skrzynia DSG.
Spodziewamy się większej mocy, ale wraz z nią mogą się pojawić poprawki układu jezdnego. Przede wszystkim mówimy o adaptacyjnych amortyzatorach nowej generacji DCC Pro. Różnią się one od standardowych obecnością aż dwóch zaworów sterujących, którymi można precyzyjnie dostrajać stopień kompresji i odbicia amortyzatorów z poziomu menu w kabinie. Standardowo montowany w Golfie R układ napędu na cztery koła oraz system wektorowania momentu obrotowego także zapewne dostaną niewielkie poprawki oprogramowania.
Wszystko wskazuje na to, że zaktualizowany Volkswagen Golf R pojawi się na rynku w drugiej połowie roku. Jego cena z pewnością będzie wyższa niż 228 590 zł za generację MK8.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.
Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Z 1875-konnym V12 w modelu Aurora Zenvo ma ambicje wejść na poziom Koenigsegga. Produkcja w 2026.
BMW opracowało nowy, przyjazny środowisku kompozyt, który może być zastępstwem dla włókna węglowego.
Szlagier Dacii w ostatnich latach nie ma lekko. Czy niedawny lifting i nowe wersje silnikowe umocnią jego pozycję?
VW wreszcie spuszcza ze smyczy Golfa MK8 GTI i prezentuje torowo usposobioną wersję Edition 50.
Z okazji 30. rocznicy zwycięstwa w Le Mans, Lanzante tworzy samochód inspirowany kultowym F1 GTR.
Wersja specjalna Defender Trophy odnosi się do wielkiej tradycji Land Rovera w rajdzie Camel Trophy.
Twórcy Mercedesa CLK GTR i silników Pagani V12 wystartują restomodem Mercedesa 190E Evo II w N24.