Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Golf R po liftingu będzie ostatnim spalinowym hot hatchem Volkswagena. Po nim nastąpi era elektryki.
Siódma generacja Golfa w najmocniejszej wersji R z napędem na wszystkie koła oferowała bardzo dobre osiągi i odporność na trudne warunki, co przyczyniło się do ugruntowania pozycji tego modelu w czołówce najchętniej wybieranych hot hatchy. W obecnym wydaniu Golf R nie prezentuje aż takiego progresu jakiego byśmy oczekiwali, ale producent ma nadzieję powrócić na dobry kurs za sprawą nowego Golfa R MK8.5.
Za kilka lat pożegnamy spalinowe wersje Golfa, więc nadchodząca poliftowa “erka” będzie ostatnią z silnikiem benzynowym. Nie znamy jeszcze dokładnej daty premiery tego modelu po modernizacji, ale zdjęcie auta w kamuflażu i ogólna wiedza na temat zaprezentowanej niedawno generacji MK8.5 pozwala oszacować czego możemy się spodziewać.
Od strony wizualnej Golf R przejdzie jedynie lekkie odświeżenie. Kluczowymi zmianami będą przeprojektowane lampy przednie i tylne, przedni zderzak z większymi wlotami powietrza oraz podświetlane logo VW na grillu. Poza tym do oferty wejdą nowe wzory felg oraz barwy lakierów.
Podstawowy układ kabiny także się nie zmieni. MK8.5 wnosi sporo nowości w dziedzinie technologii i ergonomii, co objawia się w powrocie do idei fizycznych przycisków na kierownicy. Zmodernizowano także skomplikowany system multimedialny i wyposażono go w nowe grafiki. Podobnie jak GTI, wersja R prawdopodobnie otrzyma większy 12.9-calowy ekran dotykowy w standardzie. Pod nim pozostawiono suwaki do temperatury i głośności, choć dostały one tak potrzebne podświetlenie.
Volkswagen ma w garści wszystkie narzędzia potrzebne, aby nowy Golf R 8.5 był mocniejszy i szybszy niż wszyscy poprzednicy. Po raz kolejny pod maską powitamy jednostkę z rodziny EA888 o pojemności dwóch litrów. Turbodoładowany czterocylindrowiec potencjalnie może dostać więcej mocy - istnieje potrzebna rezerwa, o czym świadczą limitowane wersje 20 Years oraz R333. Z silnikiem znów będzie współpracować siedmiobiegowa skrzynia DSG.
Spodziewamy się większej mocy, ale wraz z nią mogą się pojawić poprawki układu jezdnego. Przede wszystkim mówimy o adaptacyjnych amortyzatorach nowej generacji DCC Pro. Różnią się one od standardowych obecnością aż dwóch zaworów sterujących, którymi można precyzyjnie dostrajać stopień kompresji i odbicia amortyzatorów z poziomu menu w kabinie. Standardowo montowany w Golfie R układ napędu na cztery koła oraz system wektorowania momentu obrotowego także zapewne dostaną niewielkie poprawki oprogramowania.
Wszystko wskazuje na to, że zaktualizowany Volkswagen Golf R pojawi się na rynku w drugiej połowie roku. Jego cena z pewnością będzie wyższa niż 228 590 zł za generację MK8.
Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Zawarta w nazwie „ochrona”, to niejedyna zaleta folii ochronnych. Sprawdź jak poprawić komfort użytkowania ekranów dotykowych.
„WE RIDE AS ONE” – hasło łączące dziesiątki tysięcy Ducatisti, czyli miłośników marki z Borgo Panigale.
Mazury to wymarzony kierunek na wakacyjną przygodę. Bawiliśmy się fantastycznie.
Inspirowany modelami Carrera 2.7 RS i GT3 RS 4.0 nowy European RS jest ultra-analogowym Porsche 911.
Zmodernizowane wersje dotychczasowego Porsche Cayenne na benzynę pozostaną w ofercie obok nowego EV.
Wykorzystując sztuczki z 765LT McLaren stworzył jeden z najlepszych supersamochodów naszych czasów.
Nabywcy hybrydowego BMW M5 będą mogli dokupić do niego karbonowe dodatki z palety M Performance.
Dwa Aston Martiny Valkyrie kategorii LMH pojawią się w stawce WEC podczas pełnego sezonu 2025.
Następca LaFerrari będzie pomostem między zespołem wyścigowym, a działem drogowym marki Ferrari.
Nowy napęd i liczne poprawki podwozia sprawiły, że 992 Carrera GTS powróciła do optymalnej formy.
Zmiana W12 na V8 plug-in spowoduje, że nowy Flying Spur będzie miał tyle mocy co Panamera Turbo S.
Panamera GTS i Panamera Turbo S E-Hybrid dołączają do gamy nowej generacji limuzyny Porsche.
W gamie Porsche Macan pojawiły się dwa nowe warianty: bazowy model z jednym motorem oraz mocne 4S.
Zmiany w nazewnictwie marki Audi spowodowały, że A4 sedan i kombi będą teraz nosić oznaczenie A5.
Większa moc, lepsze chłodzenie i opony Cup 2R mają zrobić z Mercedesa-AMG GT zabawkę na tor.