Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

W Portugalii powstał nowy tor wyścigowy inspirowany Nürburgringiem

Circuito do Sol to zestaw zakrętów inspirowanych słynnymi torami świata. Można tu nawet wynająć dom.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

5 listopada 2024
Circuito do Sol tor portugalia
1

W Europie niedawno pojawił się nowy tor wyścigowy. Circuito do Sol mieszczący się w południowej Portugalii nie ma ambicji goszczenia najlepszych kierowców świata, za to oferuje bogatą mieszankę usług dla pasjonatów. To najnowszy pełnowymiarowy tor w Europie, a jego nitka ma długość prawie 3,9 km i 11 wariantów przebiegu. Przewidziano możliwość startów zarówno samochodami jak i motocyklami (pierwsze zawody już wkrótce), ale celem długofalowym dla właścicieli jest stworzenie uznanego ośrodka wyścigowego konkurującego z innymi tego typu obiektami w regionie, jak hiszpański tor Ascari.

Włodarze toru opisują go jako “resort sportów motorowych” z hotelem, domami gościnnymi i willami na wynajem w bezpośrednim sąsiedztwie toru. Bardziej prominentni członkowie klubu mają możliwość pobudowania tu własnych domów. Nazwa obiektu po części wywodzi się od regionu Alentejo, gdzie zlokalizowano obiekt, gdyż jest to jedno z najbardziej nasłonecznionych miejsc w Europie. Circiuto do Sol powstał w ramach prywatnej inicjatywy, a budowa zajęła siedem lat.

Tor posiada sekcje naśladujące słynne zakręty z legendarnych torów rozlokowanych na całym świecie. Są wśród nich m.in. “korkociąg” z Laguna Seca, Eau Rouge ze Spa, zakręty Porsche z Le Mans i “karuzela” z Północnej Pętli Nürburgringu. Choć tor na powyższym zdjęciu z drona wygląda kompletnie płasko, zbudowano go na urozmaiconym terenie, przez co posiada kilka zdradliwych, pół-ślepych zakrętów.

W ramach Circiuto do Sol funkcjonuje tor samochodowy, kartingowy, motocrossowy i offoradowy, a także hotele i domy gościnne.

W ramach obiektu jest też tor offroadowy dla aut rajdowych i buggy oraz tor kartingowy, wszystko z oświetleniem umożliwiającym użytkowanie w nocy. Do tego tor motocrossowy i szlak enduro łączący tor z okolicznym terenem. Oczywiście na miejscu powstanie szkoła sportowej jazdy, gdzie instruktorzy będą prowadzić szkolenia.

Reklama

Członkowie klubu użytkowników najpierw wpłacają pewną kwotę początkową, po czym nabywają subskrypcję za co najmniej 10 000 euro rocznie w zależności od pakietu członkowskiego. Subskrypcja daje dostęp do wszystkich elementów toru i zakwaterowania, ale w ramach modelu biznesowego tor posiada również przestrzeń do przechowywania prywatnych kolekcji samochodów swoich klientów. W ramach klubu tor będzie również organizował wspólne wycieczki drogowe.

Flota aut do wynajęcia ma imponujący przekrój i obejmuje zarówno auta drogowe (VW Golf GTI, BMW M3/M4, Porsche Cayman GT4), jak i wyścigowe Ferrari 488 Challenge czy Porsche GT3 Cup, aż do single-seaterów i prototypów jak Radical, Revolution czy auta LMP3. Samochody są dostępne dla osób niebędących członkami i odwiedzających, a także dla stałych członków. Ceny w momencie premiery wahają się od 40 euro za okrążenie w Golfie do 170 euro za okrążenie w najszybszym z samochodów LMP3.

W tej chwili sam tor i aleja serwisowa są już ukończone, trwa jeszcze budowa zaplecza klubowego i hotelowego. Poza rutynowym funkcjonowaniem jako prywatny tor dla klubowiczów, Circuito do Sol będzie również obiektem testowym dla zespołów i producentów oraz przestrzenią dla tradycyjnych trackdayów. Pierwsza impreza na tym torze odbędzie się w dniach 7-8 grudnia.

Magiczne okolice Jeziorska
Prezentacja Partnera
Centralna Polska zimą – co warto zobaczyć i jak zaplanować wyjazd?

Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"

10 stycznia 2025
Padma Lakshmi i Simone Ashley - Pirelli
Prezentacja Partnera
Kalendarz 2025 Pirelli - "Refresh and Reveal"

Odkrywamy, co przyniesie 51. edycja kultowego kalendarza Pirelli, zwanego „The Cal”

31 grudnia 2024
Piętnaste wydanie EVO Magazine
EVO Magazine
EVO Magazine #15: Testy superaut, lifestyle i wydarzenia motoryzacyjne

Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!

18 grudnia 2024
Redaktor Michał Sztorc na torze Hockenheimring
Sport
Wyścigowy weekend na torze Hockenheimring

Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.

13 listopada 2024
BMW M3 CS Touring teaser
BMW / M3 CS
Są pierwsze oficjalne zdjęcia BMW M3 Touring w wersji CS

Czy BMW M3 Touring może być lepsze? Z modyfikacjami wersji CS jest to całkiem prawdopodobne.

27 stycznia 2025
Genesis GV60 Magma spyshot
Genesis / GV60
Genesis szykuje gorącego SUV-a - GV60 Magma zadebiutuje w tym roku

Pierwszy model sportowej submarki Genesis Magma będzie miał około 600 KM i pojawi się w 2025 r.

27 stycznia 2025
2025 Porsche 718 Cayman spyshot
Porsche / 718 Boxster/Cayman
Elektryczne Porsche Cayman przyłapane podczas testów

Następca serii 718 coraz bliżej debiutu. Na drogach pojawiły się prototypy elektrycznego Porsche.

27 stycznia 2025
2025 Tesla Model Y lifting
Tesla / Model Y
Tesla odświeża bestsellerowy Model Y

Nowa stylizacja zewnętrzna i poprawa jakości - to główne cele dużego liftingu Tesli Model Y.

24 stycznia 2025
2025 Shelby GT350 premiera
Ford / Mustang Shelby
Shelby GT350 z doładowanym V8 wrócił i jest gotów kąsać rywali

Poprzednie GT350 było produktem licencyjnym. Nowy model to prawdziwe Shelby i ma V8 o mocy 821 KM.

24 stycznia 2025
Maserati Quattroporte V poradnik kupującego
Maserati / Quattroporte
Maserati Quattroporte V (2003 - 2012): test i poradnik kupującego

Piąta generacja Quattroporte wniosła włoską limuzynę na poziom pozwalający rywalizować z najlepszymi.

23 stycznia 2025
Lexus LFA test
Lexus / LFA
Lexus LFA (2009-2012) - japoński supersamochód wszechczasów

Niedoceniany w swoim czasie, dziś Lexus LFA urósł do rangi ikony współczesnej motoryzacji.

22 stycznia 2025
BMW iM3 EV testy zimowe
BMW / M3
Elektryczne BMW M3 przechodzi testy w niskich temperaturach

BMW M3 kolejnej generacji dostanie napęd elektryczny. Zauważono pierwsze muły testowe tego auta.

22 stycznia 2025
Michelin Primacy 5 opony
Michelin
Michelin wprowadza nową oponę Primacy 5 o zwiększonej trwałości

W oponie Primacy 5 Michelin dąży do zwiększenia żywotności i zmniejszenia wpływu na środowisko.

21 stycznia 2025
2025 Assetto Corsa Evo trailer
GRY
Assetto Corsa EVO: pierwsze wrażenia, lista aut i ścieżka rozwoju

Na 2025 rok producent symulatora jazdy Assetto Corsa zapowiada nową wersję popularnej serii.

21 stycznia 2025
2025 Porsche 911 Carrera 992.2 test
Porsche / 911 Carrera
Porsche Carrera 992.2 - czy w tym przypadku najtańszy = najlepszy?

W mediach rządzą najdroższe warianty 911, tymczasem zwykła Carrera także ma mnóstwo do zaoferowania.

18 stycznia 2025
Alpina B8 GT premiera
Alpina / B8
Alpina B8 GT - ostatnia “prawdziwa” Alpina, przy okazji najmocniejsza

Na zakończenie długiej i barwnej ery niezależności Alpina wypuszcza topowe B8 GT o mocy 634 KM.

16 stycznia 2025