Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Circuito do Sol to zestaw zakrętów inspirowanych słynnymi torami świata. Można tu nawet wynająć dom.
W Europie niedawno pojawił się nowy tor wyścigowy. Circuito do Sol mieszczący się w południowej Portugalii nie ma ambicji goszczenia najlepszych kierowców świata, za to oferuje bogatą mieszankę usług dla pasjonatów. To najnowszy pełnowymiarowy tor w Europie, a jego nitka ma długość prawie 3,9 km i 11 wariantów przebiegu. Przewidziano możliwość startów zarówno samochodami jak i motocyklami (pierwsze zawody już wkrótce), ale celem długofalowym dla właścicieli jest stworzenie uznanego ośrodka wyścigowego konkurującego z innymi tego typu obiektami w regionie, jak hiszpański tor Ascari.
Włodarze toru opisują go jako “resort sportów motorowych” z hotelem, domami gościnnymi i willami na wynajem w bezpośrednim sąsiedztwie toru. Bardziej prominentni członkowie klubu mają możliwość pobudowania tu własnych domów. Nazwa obiektu po części wywodzi się od regionu Alentejo, gdzie zlokalizowano obiekt, gdyż jest to jedno z najbardziej nasłonecznionych miejsc w Europie. Circiuto do Sol powstał w ramach prywatnej inicjatywy, a budowa zajęła siedem lat.
Tor posiada sekcje naśladujące słynne zakręty z legendarnych torów rozlokowanych na całym świecie. Są wśród nich m.in. “korkociąg” z Laguna Seca, Eau Rouge ze Spa, zakręty Porsche z Le Mans i “karuzela” z Północnej Pętli Nürburgringu. Choć tor na powyższym zdjęciu z drona wygląda kompletnie płasko, zbudowano go na urozmaiconym terenie, przez co posiada kilka zdradliwych, pół-ślepych zakrętów.
W ramach obiektu jest też tor offroadowy dla aut rajdowych i buggy oraz tor kartingowy, wszystko z oświetleniem umożliwiającym użytkowanie w nocy. Do tego tor motocrossowy i szlak enduro łączący tor z okolicznym terenem. Oczywiście na miejscu powstanie szkoła sportowej jazdy, gdzie instruktorzy będą prowadzić szkolenia.
Członkowie klubu użytkowników najpierw wpłacają pewną kwotę początkową, po czym nabywają subskrypcję za co najmniej 10 000 euro rocznie w zależności od pakietu członkowskiego. Subskrypcja daje dostęp do wszystkich elementów toru i zakwaterowania, ale w ramach modelu biznesowego tor posiada również przestrzeń do przechowywania prywatnych kolekcji samochodów swoich klientów. W ramach klubu tor będzie również organizował wspólne wycieczki drogowe.
Flota aut do wynajęcia ma imponujący przekrój i obejmuje zarówno auta drogowe (VW Golf GTI, BMW M3/M4, Porsche Cayman GT4), jak i wyścigowe Ferrari 488 Challenge czy Porsche GT3 Cup, aż do single-seaterów i prototypów jak Radical, Revolution czy auta LMP3. Samochody są dostępne dla osób niebędących członkami i odwiedzających, a także dla stałych członków. Ceny w momencie premiery wahają się od 40 euro za okrążenie w Golfie do 170 euro za okrążenie w najszybszym z samochodów LMP3.
W tej chwili sam tor i aleja serwisowa są już ukończone, trwa jeszcze budowa zaplecza klubowego i hotelowego. Poza rutynowym funkcjonowaniem jako prywatny tor dla klubowiczów, Circuito do Sol będzie również obiektem testowym dla zespołów i producentów oraz przestrzenią dla tradycyjnych trackdayów. Pierwsza impreza na tym torze odbędzie się w dniach 7-8 grudnia.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Nie GT R i nie Black Series - nowy torowy Mercedes-AMG nazywa się Track Sport i już rozpoczął testy.
Dwurotorowy silnik Wankla jest elementem nowego typu napędu PHEV do przyszłych modeli Mazdy.
Novitec prezentuje pakiet modyfikacji do Ferrari 12Cilindri obejmujący stronę wizualną i techniczną.
Wyjątkowy Mercedes 190E 2.3-16 trafi pod młotek. Pierwszym właścicielem był sam Ayrton Senna.
Prelude powraca jako zgrabne coupe z wydajnym napędem hybrydowym i sportowym charakterem.
Chery świętuje w Polsce dostarczenie 5-milionowego auta i prezentuje dwa nowe modele – Tiggo 4 HEV oraz Tiggo 9 PHEV.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Rolls-Royce świętuje 100 lat Phantoma limitowaną, wyjątkową edycją Centenary Private Collection.
Między Macana 4S i Turbo Porsche wprowadza nowy wariant GTS o typowo sportowym charakterze.
Dział projektów specjalnych Ferrari przedstawia SC40 - one-off jawnie inspirowany kultowym F40.
Stylowy SUV Alfy Romeo przeszedł lifting obejmujący wygląd, wyposażenie i technologie pokładowe.
Cupra jeszcze nie żegna się z silnikiem 2.5 TFSI i przywraca model Formentor VZ5 do czasowej oferty.