Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
W ramach tegorocznego liftingu Continental GT po raz pierwszy otrzyma napęd hybrydowy typu plug-in.
Za mniej więcej miesiąc Bentley zakończy produkcję silników W12, ale zamiennik już jest w drodze. Pod maskę Continentala GT i Flying Spura jeszcze w tym roku trafi całkowicie nowy napęd. Dyrektor generalny Bentleya, Adrian Hallmark, potwierdził w rozmowie z Auto Express, że oba wymienione modele od połowy roku będą oferowane z hybrydowym silnikiem V8 z modułem plug-in, który zastąpi dotychczasowe silniki czysto spalinowe.
Operacja przeszczepu serca odbędzie się w ramach standardowej modernizacji Continentala GT i Flying Spura. Wariant czterodrzwiowy już teraz jest oferowany z hybrydowym napędem opartym o silnik 3.0 V6 (podobnie jak Bentayga), ale dla dwudrzwiowego Continentala będzie to pierwszy taki przypadek w historii.
"Od połowy tego roku będziemy wprowadzać na rynek wysokowydajne hybrydy w modelach Continental GT i Flying Spur" - powiedział Hallmark. "Obecnie 25 procent naszego portfela zamówień to hybrydowe wersje sedana Flying Spur i SUV-a Bentayga. Kiedy zaoferujemy nowy silnik V8 PHEV w Conti i Flying Spur, spodziewamy się, że liczba ta znacznie wzrośnie".
Nieoficjalnie mówi się, że Bentley zapożyczy układ napędowy z nowego Porsche Panamera Turbo E-Hybrid. Samochód ten wykorzystuje 4-litrowy silnik V8 z dodatkowym motorem elektrycznym schowanym w obudowie 8-biegowej skrzyni automatycznej. Systemowo auto osiąga 680 KM i 930 Nm momentu obrotowego. To 21 KM i 30 Nm więcej niż zapewnia wciąż oferowany Continental GT Speed. Jest możliwość, że Bentley jako marka z wyższej półki niż Porsche, wykrzesa z tych podzespołów jeszcze coś ekstra.

Hallmark powiedział: "Nie idziemy wyłącznie w kierunku ekonomii jazdy hybryd plug-in; porozmawiamy później o mocy i osiągach oraz efektywnym zasięgu elektrycznym, ale będzie to krok naprzód w stosunku do tego, co widzicie dzisiaj. Nasze hybrydy o wysokich osiągach wyznaczą nowe standardy".
Z kolei Bentayga prawdopodobnie zachowa ten napęd, który obecnie ma - 3-litrowe V6 z modułem elektrycznym o łącznej mocy 449 KM i momencie obrotowym 700 Nm. Najbliższe plany marki nie mówią nic o rozszerzeniu oferty flagowego SUV-a o hybrydę V8, ale nie jest to niemożliwe. W końcu już mamy na rynku Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid oparte na tej samej platformie MSB co Bentayga, a jego napęd osiąga solidne 740 KM.
Bentley wykonuje obecnie silny zwrot w stronę hybryd, zostawiając plany pełnej elektryfikacji na dalszym planie. Pierwotnie debiutancki elektryczny Bentley miał wejść na rynek już w 2025 roku, ale ze względu na problemy techniczne zanotował rok opóźnienia. Do 2030 roku mamy poznać aż pięć bezemisyjnych modeli tej marki.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Lamborghini rozwija swój program zamówień specjalnych, stąd pomysł na nowe Temerario Ad Personam.
Następca LFA będzie samochodem elektrycznym. Jego oficjalną zapowiedzią jest nowy LFA Concept.
Stworzona od podstaw, flagowa Toyota GR GT ma być perłą w koronie oddziału Gazoo Racing.
NSX od JAS Motorsport ma być autem, w którym spotyka się piękno, osiągi i sztuka inżynieryjna.
Bridgestone umacnia pozycję lidera: w 2025 r. zdobywa topowe wyniki w testach opon zimowych, całorocznych i letnich.
Edycja Collezione Giulii i Stelvio nawiązuje do koniczyny obecnej w drogowych Alfach od 1963 roku.
Luksusowa terenówka Mercedesa powróci do korzeni i zyska nowy, lifestyle’owy rodzaj nadwozia.
Bolide to projekt, który jak żaden inny poszerzył wiedzę Bugatti w zakresie osiągów na torze.
Audi udowadnia, że da się jeszcze stworzy mocny i oszczędny silnik diesla o większej pojemności.
W światłach Las Vegas Mercedes-AMG pokazał najnowszy prototyp elektrycznego następcy AMG GT 4-door.
BMW żegna roadstera Z4 limitowaną edycją dla miłośników marki i modelu.
Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.