Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
W ramach tegorocznego liftingu Continental GT po raz pierwszy otrzyma napęd hybrydowy typu plug-in.
Za mniej więcej miesiąc Bentley zakończy produkcję silników W12, ale zamiennik już jest w drodze. Pod maskę Continentala GT i Flying Spura jeszcze w tym roku trafi całkowicie nowy napęd. Dyrektor generalny Bentleya, Adrian Hallmark, potwierdził w rozmowie z Auto Express, że oba wymienione modele od połowy roku będą oferowane z hybrydowym silnikiem V8 z modułem plug-in, który zastąpi dotychczasowe silniki czysto spalinowe.
Operacja przeszczepu serca odbędzie się w ramach standardowej modernizacji Continentala GT i Flying Spura. Wariant czterodrzwiowy już teraz jest oferowany z hybrydowym napędem opartym o silnik 3.0 V6 (podobnie jak Bentayga), ale dla dwudrzwiowego Continentala będzie to pierwszy taki przypadek w historii.
"Od połowy tego roku będziemy wprowadzać na rynek wysokowydajne hybrydy w modelach Continental GT i Flying Spur" - powiedział Hallmark. "Obecnie 25 procent naszego portfela zamówień to hybrydowe wersje sedana Flying Spur i SUV-a Bentayga. Kiedy zaoferujemy nowy silnik V8 PHEV w Conti i Flying Spur, spodziewamy się, że liczba ta znacznie wzrośnie".
Nieoficjalnie mówi się, że Bentley zapożyczy układ napędowy z nowego Porsche Panamera Turbo E-Hybrid. Samochód ten wykorzystuje 4-litrowy silnik V8 z dodatkowym motorem elektrycznym schowanym w obudowie 8-biegowej skrzyni automatycznej. Systemowo auto osiąga 680 KM i 930 Nm momentu obrotowego. To 21 KM i 30 Nm więcej niż zapewnia wciąż oferowany Continental GT Speed. Jest możliwość, że Bentley jako marka z wyższej półki niż Porsche, wykrzesa z tych podzespołów jeszcze coś ekstra.

Hallmark powiedział: "Nie idziemy wyłącznie w kierunku ekonomii jazdy hybryd plug-in; porozmawiamy później o mocy i osiągach oraz efektywnym zasięgu elektrycznym, ale będzie to krok naprzód w stosunku do tego, co widzicie dzisiaj. Nasze hybrydy o wysokich osiągach wyznaczą nowe standardy".
Z kolei Bentayga prawdopodobnie zachowa ten napęd, który obecnie ma - 3-litrowe V6 z modułem elektrycznym o łącznej mocy 449 KM i momencie obrotowym 700 Nm. Najbliższe plany marki nie mówią nic o rozszerzeniu oferty flagowego SUV-a o hybrydę V8, ale nie jest to niemożliwe. W końcu już mamy na rynku Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid oparte na tej samej platformie MSB co Bentayga, a jego napęd osiąga solidne 740 KM.
Bentley wykonuje obecnie silny zwrot w stronę hybryd, zostawiając plany pełnej elektryfikacji na dalszym planie. Pierwotnie debiutancki elektryczny Bentley miał wejść na rynek już w 2025 roku, ale ze względu na problemy techniczne zanotował rok opóźnienia. Do 2030 roku mamy poznać aż pięć bezemisyjnych modeli tej marki.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Genesis GV60 Magma bazuje na rozwiązaniach Hyundaia Ioniq 5 N, ale aspiruje do segmentu premium.
443 kW - tyle mocy Lotus wycisnął ze swojej elektrycznej architektury 800V w modelu Emeya.
Z mocą 1156 KM nowe Cayenne w wersji Turbo jest najmocniejszym seryjnym Porsche w historii.
Podczas Grand Prix Las Vegas McLaren zaprezentuje wyjątkowy model 750S Spider od MSO.
Limitowany model Leon VZ TCR to najbardziej torowo nastawiona Cupra w historii.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Nowy Supersports nie jest szybszy od poprzednika, ale to najbardziej sportowy Bentley od 100 lat.
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
Po intensywnym półroczu w WRC Kajetan Kajetanowicz rusza w Wielką Wyprawę Maluchów – charytatywny rajd dla dzieci poszkodowanych w wypadkach.
Limitowana wersja 911 GT3 Ocelot łączy sportową duszę Porsche z kulturą Ameryki Łacińskiej.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Lamborghini Temerario Super Trofeo ma w kolejnych latach być podstawą programu wyścigowego marki.