Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
W ramach tegorocznego liftingu Continental GT po raz pierwszy otrzyma napęd hybrydowy typu plug-in.
Za mniej więcej miesiąc Bentley zakończy produkcję silników W12, ale zamiennik już jest w drodze. Pod maskę Continentala GT i Flying Spura jeszcze w tym roku trafi całkowicie nowy napęd. Dyrektor generalny Bentleya, Adrian Hallmark, potwierdził w rozmowie z Auto Express, że oba wymienione modele od połowy roku będą oferowane z hybrydowym silnikiem V8 z modułem plug-in, który zastąpi dotychczasowe silniki czysto spalinowe.
Operacja przeszczepu serca odbędzie się w ramach standardowej modernizacji Continentala GT i Flying Spura. Wariant czterodrzwiowy już teraz jest oferowany z hybrydowym napędem opartym o silnik 3.0 V6 (podobnie jak Bentayga), ale dla dwudrzwiowego Continentala będzie to pierwszy taki przypadek w historii.
"Od połowy tego roku będziemy wprowadzać na rynek wysokowydajne hybrydy w modelach Continental GT i Flying Spur" - powiedział Hallmark. "Obecnie 25 procent naszego portfela zamówień to hybrydowe wersje sedana Flying Spur i SUV-a Bentayga. Kiedy zaoferujemy nowy silnik V8 PHEV w Conti i Flying Spur, spodziewamy się, że liczba ta znacznie wzrośnie".
Nieoficjalnie mówi się, że Bentley zapożyczy układ napędowy z nowego Porsche Panamera Turbo E-Hybrid. Samochód ten wykorzystuje 4-litrowy silnik V8 z dodatkowym motorem elektrycznym schowanym w obudowie 8-biegowej skrzyni automatycznej. Systemowo auto osiąga 680 KM i 930 Nm momentu obrotowego. To 21 KM i 30 Nm więcej niż zapewnia wciąż oferowany Continental GT Speed. Jest możliwość, że Bentley jako marka z wyższej półki niż Porsche, wykrzesa z tych podzespołów jeszcze coś ekstra.
Hallmark powiedział: "Nie idziemy wyłącznie w kierunku ekonomii jazdy hybryd plug-in; porozmawiamy później o mocy i osiągach oraz efektywnym zasięgu elektrycznym, ale będzie to krok naprzód w stosunku do tego, co widzicie dzisiaj. Nasze hybrydy o wysokich osiągach wyznaczą nowe standardy".
Z kolei Bentayga prawdopodobnie zachowa ten napęd, który obecnie ma - 3-litrowe V6 z modułem elektrycznym o łącznej mocy 449 KM i momencie obrotowym 700 Nm. Najbliższe plany marki nie mówią nic o rozszerzeniu oferty flagowego SUV-a o hybrydę V8, ale nie jest to niemożliwe. W końcu już mamy na rynku Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid oparte na tej samej platformie MSB co Bentayga, a jego napęd osiąga solidne 740 KM.
Bentley wykonuje obecnie silny zwrot w stronę hybryd, zostawiając plany pełnej elektryfikacji na dalszym planie. Pierwotnie debiutancki elektryczny Bentley miał wejść na rynek już w 2025 roku, ale ze względu na problemy techniczne zanotował rok opóźnienia. Do 2030 roku mamy poznać aż pięć bezemisyjnych modeli tej marki.
Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Zawarta w nazwie „ochrona”, to niejedyna zaleta folii ochronnych. Sprawdź jak poprawić komfort użytkowania ekranów dotykowych.
„WE RIDE AS ONE” – hasło łączące dziesiątki tysięcy Ducatisti, czyli miłośników marki z Borgo Panigale.
Mazury to wymarzony kierunek na wakacyjną przygodę. Bawiliśmy się fantastycznie.
Inspirowany modelami Carrera 2.7 RS i GT3 RS 4.0 nowy European RS jest ultra-analogowym Porsche 911.
Zmodernizowane wersje dotychczasowego Porsche Cayenne na benzynę pozostaną w ofercie obok nowego EV.
Wykorzystując sztuczki z 765LT McLaren stworzył jeden z najlepszych supersamochodów naszych czasów.
Nabywcy hybrydowego BMW M5 będą mogli dokupić do niego karbonowe dodatki z palety M Performance.
Dwa Aston Martiny Valkyrie kategorii LMH pojawią się w stawce WEC podczas pełnego sezonu 2025.
Następca LaFerrari będzie pomostem między zespołem wyścigowym, a działem drogowym marki Ferrari.
Nowy napęd i liczne poprawki podwozia sprawiły, że 992 Carrera GTS powróciła do optymalnej formy.
Zmiana W12 na V8 plug-in spowoduje, że nowy Flying Spur będzie miał tyle mocy co Panamera Turbo S.
Panamera GTS i Panamera Turbo S E-Hybrid dołączają do gamy nowej generacji limuzyny Porsche.
W gamie Porsche Macan pojawiły się dwa nowe warianty: bazowy model z jednym motorem oraz mocne 4S.
Zmiany w nazewnictwie marki Audi spowodowały, że A4 sedan i kombi będą teraz nosić oznaczenie A5.
Większa moc, lepsze chłodzenie i opony Cup 2R mają zrobić z Mercedesa-AMG GT zabawkę na tor.