Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
W ramach tegorocznego liftingu Continental GT po raz pierwszy otrzyma napęd hybrydowy typu plug-in.
Za mniej więcej miesiąc Bentley zakończy produkcję silników W12, ale zamiennik już jest w drodze. Pod maskę Continentala GT i Flying Spura jeszcze w tym roku trafi całkowicie nowy napęd. Dyrektor generalny Bentleya, Adrian Hallmark, potwierdził w rozmowie z Auto Express, że oba wymienione modele od połowy roku będą oferowane z hybrydowym silnikiem V8 z modułem plug-in, który zastąpi dotychczasowe silniki czysto spalinowe.
Operacja przeszczepu serca odbędzie się w ramach standardowej modernizacji Continentala GT i Flying Spura. Wariant czterodrzwiowy już teraz jest oferowany z hybrydowym napędem opartym o silnik 3.0 V6 (podobnie jak Bentayga), ale dla dwudrzwiowego Continentala będzie to pierwszy taki przypadek w historii.
"Od połowy tego roku będziemy wprowadzać na rynek wysokowydajne hybrydy w modelach Continental GT i Flying Spur" - powiedział Hallmark. "Obecnie 25 procent naszego portfela zamówień to hybrydowe wersje sedana Flying Spur i SUV-a Bentayga. Kiedy zaoferujemy nowy silnik V8 PHEV w Conti i Flying Spur, spodziewamy się, że liczba ta znacznie wzrośnie".
Nieoficjalnie mówi się, że Bentley zapożyczy układ napędowy z nowego Porsche Panamera Turbo E-Hybrid. Samochód ten wykorzystuje 4-litrowy silnik V8 z dodatkowym motorem elektrycznym schowanym w obudowie 8-biegowej skrzyni automatycznej. Systemowo auto osiąga 680 KM i 930 Nm momentu obrotowego. To 21 KM i 30 Nm więcej niż zapewnia wciąż oferowany Continental GT Speed. Jest możliwość, że Bentley jako marka z wyższej półki niż Porsche, wykrzesa z tych podzespołów jeszcze coś ekstra.
Hallmark powiedział: "Nie idziemy wyłącznie w kierunku ekonomii jazdy hybryd plug-in; porozmawiamy później o mocy i osiągach oraz efektywnym zasięgu elektrycznym, ale będzie to krok naprzód w stosunku do tego, co widzicie dzisiaj. Nasze hybrydy o wysokich osiągach wyznaczą nowe standardy".
Z kolei Bentayga prawdopodobnie zachowa ten napęd, który obecnie ma - 3-litrowe V6 z modułem elektrycznym o łącznej mocy 449 KM i momencie obrotowym 700 Nm. Najbliższe plany marki nie mówią nic o rozszerzeniu oferty flagowego SUV-a o hybrydę V8, ale nie jest to niemożliwe. W końcu już mamy na rynku Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid oparte na tej samej platformie MSB co Bentayga, a jego napęd osiąga solidne 740 KM.
Bentley wykonuje obecnie silny zwrot w stronę hybryd, zostawiając plany pełnej elektryfikacji na dalszym planie. Pierwotnie debiutancki elektryczny Bentley miał wejść na rynek już w 2025 roku, ale ze względu na problemy techniczne zanotował rok opóźnienia. Do 2030 roku mamy poznać aż pięć bezemisyjnych modeli tej marki.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
To pierwszy raz, kiedy na okładce gości nie tylko samochód! O co chodzi w zestawieniu auta i motocykla?
Zapraszamy w okolice Gór Świętokrzyskich, jednego z najstarszych pasm górskich w Europie.
Jaguar pracuje nad rywalem dla Porsche Taycan - mamy pierwsze zdjęcie konceptu tego auta.
Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.
Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.
Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.
Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.
CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Koncept Mazda Iconic SP z silnikiem Wankla przeobrazi się w niewielki sportowy samochód produkcyjny.
Pierwszy elektryczny Bentley pojawi się w 2026 roku, ale marka zamierza pozostać przy ICE do 2035.