Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Modyfikacje opracowane dla Porsche Taycan mogą wkrótce trafić do pokrewnego Audi e-tron GT RS.
Niedawno zaprezentowane Porsche Taycan Turbo GT odbiło się szerokim echem w mediach ze względu na świetne osiągi na torze. Technologia opracowana dla tego auta może wkrótce znaleźć zastosowanie w pokrewnym konstrukcyjnie Audi e-tron GT. Najbliższy lifting flagowego EV tej marki może przynieść naprawdę znaczące zmiany.
Wymienione modele Audi i Porsche należą do jednego koncernu, korzystają z tej samej platformy J1 i pod wieloma względami są bliźniacze. W tej chwili Audi e-tron GT jest oferowane w dwóch wersjach: podstawowej o mocy 476 KM i RS o mocy 598 KM i minimalnie ustępuje Porsche w kwestii osiągów analogicznych odmian. Schemat ten może się powtórzyć również po modernizacji - e-tron GT nie będzie ścisłą kopią Taycana, ale skorzysta ze znacznie wzmocnionego i wydajniejszego napędu.
Odkładając na bok specyficzny dla działu GT tuning zawieszenia oraz poprawki aerodynamiki, Porsche pokazało jak bardzo można rozwinąć platformę J1 pod względem podzespołów i oprogramowania. 900-amperowy “falownik impulsowy” przy tylnej osi zastąpił wcześniejszą jednostkę pracującą na natężeniu 600A, a tylny silnik zyskał na mocy i wydajności przez zastosowanie innych półprzewodników. W najbardziej ostrym trybie udało się chwilowo podnieść moc do obłędnych 1108 KM przy zachowaniu względnie dobrej ekonomii pracy.
W tej chwili największą wadą e-trona GT jest jego zasięg. Teoretycznie wynosi on około 470 km, w praktyce raczej 320 km. Tymczasem Taycan po ostatnim liftingu korzysta z nowej baterii 97 kWh o większej niż wcześniej pojemności użytkowej oraz z poprawionej aerodynamiki. W wersjach Turbo oraz Turbo S udało się zyskać nawet do 35% zasięgu, który według producenta wynosi w trybie mieszanym do 630 km. Z kolei wspomniane Turbo GT przy całych swoich osiągach w analogicznym trybie pokonuje do 554 km. Ostatecznie zasięg e-trona GT będzie zależał także od aerodynamiki i specyfikacji, ale można się spodziewać sporej poprawy na tym obszarze.
Trudno oczekiwać, że Audi stworzy swój odpowiednik ekstremalnego Taycana, ale wszystkie wspomniane technologie powinny pomóc mu poprawić konkurencyjność względem rywali w szybko rozrastającym się segmencie. Cenniki trudno oszacować, ale znaczący wzrost parametrów na pewno pociągnie wzrost cen - obecnie Audi e-tron GT kosztuje w Polsce od 470 do 632 tys. zł w zależności od wersji.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Kalendarz Pirelli 2026 „Elements” Sundsbø to filmowa opowieść o żywiołach, naturze i emocjach redefiniujących „The Cal”.
Poddana fabrycznej renowacji Carrera GT składa hołd zwycięzcom 1970 24h Le Mans w Porsche 917.
Tylko 10 lojalnych klientów Rimaca dostało przywilej nabycia dedykowanej Nevery R Founder’s Edition.
Silniki i skrzynie biegów BMW już od 25 lat stanowią podstawę napędów wszystkich modeli Morgana.
Nowoczesne powłoki ceramiczne, folie PPF i innowacyjne rozwiązania Ceramic Pro chronią lakier, zmieniają wygląd auta i podkreślają jego styl.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Testujemy GAC Hyptec HT – elektrycznego SUV-a z Chin, który stawia na komfort, jakość i dojrzały styl.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
F.A. “Butzi” Porsche - twórca sylwetki 911 - został uhonorowany w edycji specjalnej modelu GT3.
Nie tylko AMG i Porsche, ale także Bentley Continental GT stał się obiektem zainteresowania Brabusa.
MSO i brytyjska artystka Nat Bowen stworzyli McLarena 750S pokrytego innowacyjną warstwą lakieru.
Projekty takie jak G90 Wingback Concept Genesis mają podkreślić sportowe aspiracje marki Genesis.