Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama
REKLAMA
Reklama
REKLAMA

Volkswagen ID.2all - zapowiedź “elektryka” dla ludu

Koncern Volkswagena ma plan wprowadzenia na rynek taniego, dostępnego, elektrycznego hatchbacka.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

17 marca 2023
Volkswagen ID.2all koncept
5

Samochody elektryczne masowo wchodzą na europejski rynek, i choć wiele można mówić o ich zaletach, to na drodze do popularności stoją wysokie ceny. Volkswagen chce temu zaradzić oferując stosunkowo taniego hatchbacka EV, którego właśnie poznaliśmy pod postacią koncepcyjnego ID.2all. Jest to jeden z 10 elektrycznych modeli tej marki jakie mają się pojawić do 2026 roku. W planie jest oczywiście mały crossover (2025), do którego później dołączy tańsza wersja hatchback oparta na tych samych podzespołach.

Aby wiedzieć o jakim poziomie cenowym mówimy, Volkswagen wyznaczył sobie cel, aby model ten kosztował nie więcej niż 25 000 euro (obecnie 117 600 zł). Bazując na doświadczeniach jakościowych z ID.3, oraz problemach z szeroko krytykowanymi multimediami, Volkswagen pracuje nad dopracowaniem każdej tego typu kwestii w kolejnych generacjach swoich samochodów, także w ID.2all.

VW ID.2all ma być przede wszystkim przyjazny dla użytkownika - zasięg ma wynosić 450 km przy cenie bazowej poniżej 25 000 euro.

Reklama

Podstawą małego hatchbacka będzie platforma MEB wykorzystana po raz pierwszy w ID.3, ale z tą różnicą, że ID.2all ma być napędzany na przednią oś. Nie wiemy które elementy konceptu ostatecznie znajdą się w produkcji, lecz w tym momencie koncepcyjny ID.2all ma pod maską 225-konny silnik. Przyspieszenie do 100 km/h trwa poniżej 7 sekund, a prędkość maksymalna jest ograniczona do 160 km/h.

Nie ujawniono jaką pojemność ma bateria konceptu, lecz już teraz Volkswagen zapowiada zasięg gotowego auta na poziomie 450 km. Ładowanie od 10 do 80 procent ma zajmować zaledwie 20 minut (nie wiemy z jaką mocą). Możliwe będzie także ładowanie z domowej ładowarki o mocy 11 kW.

Volkswagen ID.2all koncept tył
5
Reklama

Być może najbardziej znaczącą zmianą jest podejście Volkswagena do ergonomii. ID.2all posiada oddzielny panel sterowania klimatyzacją z fizycznymi, podświetlanymi przyciskami. Oprócz tego zastosowano standardowy ekran centralny 12,9 cala oraz nieco mniejszy ekran cyfrowych zegarów przed oczami kierowcy. Jest nawet fizyczne pokrętło głośności radia i dwie ładowarki indukcyjne do smartfonów. Brak podświetlenia kontrolek i dotykowych przełączników był jednym z głównych zarzutów ID.3 i reszty obecnej gamy, ale sądząc po zdjęciach kokpitu ID.2all nie ma tego problemu.

ID.2all ma nie powielać błędów z przeszłości - będą fizyczne przyciski i pokrętła oraz znacznie poprawione multimedia.

Pomimo przynależności do klasy budżetowej ID.2all ma mieć na pokładzie szereg elementów wyposażenia wprost z wyższych segmentów. Będzie to m.in. system Travel Assist umożliwiający częściowo autonomiczną jazdę, oświetlenie IQ.LIGHT i tylne lampy 3D LED, system Park Assist Plus, a nawet masażery w fotelach.

Andreas Mindt, projektant Golfa Mk7 i szef designu w Audi i Bentleyu, zastosował w ID.2all świeże pomysły, nawiązując jednocześnie do ikon przeszłości. Na przykład projekt słupka C czerpie inspirację z pierwszej generacji Golfa, a w połączeniu z długim rozstawem osi i krótkimi zwisami ID.2all charakteryzuje się masywną sylwetką mającą się kojarzyć z solidnością.

BLEU DE CHANEL L’Exclusif
Perfumy
BLEU DE CHANEL L’Exclusif – zapach wolności i stylu

BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.

12 września 2025
Defender z przyczepą na haku
Prezentacja Partnera
Podróż Defenderem w Dolomity – test opon Yokohama Geolandar A/T G015

Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.

13 sierpnia 2025
Garagisti GP1 koncept
Garagisti / GP1
Garagisti GP1 to kolejne po GMA T.50 superauto z V12 i manualem

Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.

11 sierpnia 2025
Lamborghini Temerario test torowy
Lamborghini / Temerario
Lamborghini Temerario - pełen ogień hybrydowym następcą Huracána

Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?

3 sierpnia 2025
Porsche Taycan Turbo GT4 RS spyshot
Porsche / Taycan
Co znowu wymyśliło Porsche? Po Ringu jeździ prototyp Taycana “GT4 RS”

Porsche testuje poszerzony i wyposażony w ogromne skrzydło prototyp Tacyana. Pytanie tylko po co?

16 września 2025
Ariel Atom 4 test
Ariel / Atom
Ariel Atom 4 - brytyjska zabawka staje się lepsza i lepsza…

Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.

15 września 2025
Ducati Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS – nowe sportowe motocykle w limitowanej serii, widok studyjny
Ducati
Ducati Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS: styl, osiągi i lekkość

Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.

14 września 2025
Lotus Elise VHPK Analogue Automotive
Lotus / Elise
Lotus Elise z centralnym fotelem za ułamek ceny GMA T.50? Poprosimy!

Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.

13 września 2025
Toyota GR Yaris Aero Performance
Toyota / Yaris GR
Toyota GR Yaris zyska pakiet Aero Performance. Niestety, nie u nas…

W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.

12 września 2025
BLEU DE CHANEL L’Exclusif
Perfumy
BLEU DE CHANEL L’Exclusif – zapach wolności i stylu

BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.

12 września 2025
Lamborghini Fenomeno premiera
Lamborghini / Fenomeno
Fenomeno uczy jak sprzedawać hipersamochody - mają być rzadkie i z V12

Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.

12 września 2025
McLaren 750S JC96 – limitowana edycja w malowaniu LARK
McLaren / 750S
McLaren 750S JC96 – limitowana edycja upamiętniająca sukcesy McLarena F1 w Japonii

McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.

11 września 2025
Toyota Gazoo Racing AE86
Toyota
Toyota wznowiła produkcję bloków silnika do kultowej Corolli AE86

Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.

11 września 2025
Ferrari 849 Testarossa premiera
Ferrari / 849 Testarossa
Ferrari Testarossa powraca jako hybryda V8 o mocy 1050 KM

Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.

10 września 2025
2026 Porsche 911 Turbo S 992.2
Porsche / 911 Turbo
Poznajcie nowe, zelektryfikowane Porsche 911 Turbo S o mocy 711 KM

Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.

8 września 2025
2026 BMW iX3 premiera
BMW / iX3
2026 BMW iX3 - era Neue Klasse rozpoczyna się od SUV-a

Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.

5 września 2025