Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Volkswagen ID.2all - zapowiedź “elektryka” dla ludu

Koncern Volkswagena ma plan wprowadzenia na rynek taniego, dostępnego, elektrycznego hatchbacka.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

17 marca 2023
Volkswagen ID.2all koncept
5

Samochody elektryczne masowo wchodzą na europejski rynek, i choć wiele można mówić o ich zaletach, to na drodze do popularności stoją wysokie ceny. Volkswagen chce temu zaradzić oferując stosunkowo taniego hatchbacka EV, którego właśnie poznaliśmy pod postacią koncepcyjnego ID.2all. Jest to jeden z 10 elektrycznych modeli tej marki jakie mają się pojawić do 2026 roku. W planie jest oczywiście mały crossover (2025), do którego później dołączy tańsza wersja hatchback oparta na tych samych podzespołach.

Aby wiedzieć o jakim poziomie cenowym mówimy, Volkswagen wyznaczył sobie cel, aby model ten kosztował nie więcej niż 25 000 euro (obecnie 117 600 zł). Bazując na doświadczeniach jakościowych z ID.3, oraz problemach z szeroko krytykowanymi multimediami, Volkswagen pracuje nad dopracowaniem każdej tego typu kwestii w kolejnych generacjach swoich samochodów, także w ID.2all.

VW ID.2all ma być przede wszystkim przyjazny dla użytkownika - zasięg ma wynosić 450 km przy cenie bazowej poniżej 25 000 euro.

Podstawą małego hatchbacka będzie platforma MEB wykorzystana po raz pierwszy w ID.3, ale z tą różnicą, że ID.2all ma być napędzany na przednią oś. Nie wiemy które elementy konceptu ostatecznie znajdą się w produkcji, lecz w tym momencie koncepcyjny ID.2all ma pod maską 225-konny silnik. Przyspieszenie do 100 km/h trwa poniżej 7 sekund, a prędkość maksymalna jest ograniczona do 160 km/h.

Nie ujawniono jaką pojemność ma bateria konceptu, lecz już teraz Volkswagen zapowiada zasięg gotowego auta na poziomie 450 km. Ładowanie od 10 do 80 procent ma zajmować zaledwie 20 minut (nie wiemy z jaką mocą). Możliwe będzie także ładowanie z domowej ładowarki o mocy 11 kW.

Volkswagen ID.2all koncept tył
5
Reklama

Być może najbardziej znaczącą zmianą jest podejście Volkswagena do ergonomii. ID.2all posiada oddzielny panel sterowania klimatyzacją z fizycznymi, podświetlanymi przyciskami. Oprócz tego zastosowano standardowy ekran centralny 12,9 cala oraz nieco mniejszy ekran cyfrowych zegarów przed oczami kierowcy. Jest nawet fizyczne pokrętło głośności radia i dwie ładowarki indukcyjne do smartfonów. Brak podświetlenia kontrolek i dotykowych przełączników był jednym z głównych zarzutów ID.3 i reszty obecnej gamy, ale sądząc po zdjęciach kokpitu ID.2all nie ma tego problemu.

ID.2all ma nie powielać błędów z przeszłości - będą fizyczne przyciski i pokrętła oraz znacznie poprawione multimedia.

Pomimo przynależności do klasy budżetowej ID.2all ma mieć na pokładzie szereg elementów wyposażenia wprost z wyższych segmentów. Będzie to m.in. system Travel Assist umożliwiający częściowo autonomiczną jazdę, oświetlenie IQ.LIGHT i tylne lampy 3D LED, system Park Assist Plus, a nawet masażery w fotelach.

Andreas Mindt, projektant Golfa Mk7 i szef designu w Audi i Bentleyu, zastosował w ID.2all świeże pomysły, nawiązując jednocześnie do ikon przeszłości. Na przykład projekt słupka C czerpie inspirację z pierwszej generacji Golfa, a w połączeniu z długim rozstawem osi i krótkimi zwisami ID.2all charakteryzuje się masywną sylwetką mającą się kojarzyć z solidnością.

Redaktor Michał Sztorc na torze Hockenheimring
Sport
Wyścigowy weekend na torze Hockenheimring

Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.

13 listopada 2024
Alpine A290 pierwsza jazda
Alpine / A290
Alpine A290 GTS - czy elektryczny kuzyn Renault 5 jest naprawdę hot?

Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?

11 listopada 2024
BMW M5 G90 sedan test
BMW / M5
2024 BMW M5 - więcej mocy, więcej masy… ta sama magia?

Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.

8 listopada 2024
Limitowana edycja - Diavel for Bentley
Diavel for Bentley
Ducati i Bentley - duet egzotyczny

Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.

6 listopada 2024
Lamborghini SC63 LMDh wycofanie
WEC
Dlaczego Lamborghini odpuszcza walkę z Ferrari w Le Mans

Lamborghini nie będzie kontynuować przygody z WEC w sezonie 2025. Zadecydowała zmiana regulaminu.

22 listopada 2024
Jaguar GT EV teaser koncept
Jaguar / GT EV
Jaguar wypuścił pierwsze zdjęcie nowego konceptu limuzyny GT

Jaguar pracuje nad rywalem dla Porsche Taycan - mamy pierwsze zdjęcie konceptu tego auta.

21 listopada 2024
Aston Martin Valkyrie rekord silverstone
Aston Martin / Valkyrie
Aston Martin Valkyrie pobił rekord toru Silverstone

Aston Martin wreszcie pokazał kosmiczne osiągi Valkyrie. Samochód ten pobił rekord toru Silverstone.

21 listopada 2024
Mercedes-AMG GT3 Evo Le Mans
WEC
Mercedes-AMG powraca do Le Mans, ale nie w klasie Hypercar

W 2025 roku Mercedes powraca do Le Mans z AMG GT dostosowanym do wymogów klasy LMGT3.

21 listopada 2024
TWR Supercat Jaguar XJS restomod
TWR
TWR Supercat - dziki kot z doładowanym V12 i manualną skrzynią

Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.

20 listopada 2024
Donkervoort F22 Final Five
Donkervoort / F22
Donkervoort F22 Final Five - pożegnanie z “pięciocylindrówką” Audi

Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.

18 listopada 2024
2026 BMW 3 Neue Klasse spyshot news
BMW / seria 3
BMW testuje nową, spalinową serię 3

Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.

18 listopada 2024
2025 Ferrari Roma następca
Ferrari / Roma
Ferrari Roma drugiej generacji weszła w fazę testów drogowych

Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.

16 listopada 2024
Bugatti Mistral World Record Editon
Bugatti / Mistral
Bugatti Mistral oficjalnie najszybszym roadsterem świata. 453 km/h!

Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.

14 listopada 2024
Redaktor Michał Sztorc na torze Hockenheimring
Sport
Wyścigowy weekend na torze Hockenheimring

Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.

13 listopada 2024
2025 Porsche Taycan GTS
Porsche / Taycan
Nowe Porsche Taycan GTS może rywalizować z BMW M5

Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.

12 listopada 2024
Caterham Seven CSR Twenty premiera
Caterham / Seven
Caterham Seven CSR Twenty - Caterham klasy premium

CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.

12 listopada 2024