Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Volkswagen ID.2all - zapowiedź “elektryka” dla ludu

Koncern Volkswagena ma plan wprowadzenia na rynek taniego, dostępnego, elektrycznego hatchbacka.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

17 marca 2023
Volkswagen ID.2all koncept
5

Samochody elektryczne masowo wchodzą na europejski rynek, i choć wiele można mówić o ich zaletach, to na drodze do popularności stoją wysokie ceny. Volkswagen chce temu zaradzić oferując stosunkowo taniego hatchbacka EV, którego właśnie poznaliśmy pod postacią koncepcyjnego ID.2all. Jest to jeden z 10 elektrycznych modeli tej marki jakie mają się pojawić do 2026 roku. W planie jest oczywiście mały crossover (2025), do którego później dołączy tańsza wersja hatchback oparta na tych samych podzespołach.

Aby wiedzieć o jakim poziomie cenowym mówimy, Volkswagen wyznaczył sobie cel, aby model ten kosztował nie więcej niż 25 000 euro (obecnie 117 600 zł). Bazując na doświadczeniach jakościowych z ID.3, oraz problemach z szeroko krytykowanymi multimediami, Volkswagen pracuje nad dopracowaniem każdej tego typu kwestii w kolejnych generacjach swoich samochodów, także w ID.2all.

VW ID.2all ma być przede wszystkim przyjazny dla użytkownika - zasięg ma wynosić 450 km przy cenie bazowej poniżej 25 000 euro.

Podstawą małego hatchbacka będzie platforma MEB wykorzystana po raz pierwszy w ID.3, ale z tą różnicą, że ID.2all ma być napędzany na przednią oś. Nie wiemy które elementy konceptu ostatecznie znajdą się w produkcji, lecz w tym momencie koncepcyjny ID.2all ma pod maską 225-konny silnik. Przyspieszenie do 100 km/h trwa poniżej 7 sekund, a prędkość maksymalna jest ograniczona do 160 km/h.

Nie ujawniono jaką pojemność ma bateria konceptu, lecz już teraz Volkswagen zapowiada zasięg gotowego auta na poziomie 450 km. Ładowanie od 10 do 80 procent ma zajmować zaledwie 20 minut (nie wiemy z jaką mocą). Możliwe będzie także ładowanie z domowej ładowarki o mocy 11 kW.

Volkswagen ID.2all koncept tył
5
Reklama

Być może najbardziej znaczącą zmianą jest podejście Volkswagena do ergonomii. ID.2all posiada oddzielny panel sterowania klimatyzacją z fizycznymi, podświetlanymi przyciskami. Oprócz tego zastosowano standardowy ekran centralny 12,9 cala oraz nieco mniejszy ekran cyfrowych zegarów przed oczami kierowcy. Jest nawet fizyczne pokrętło głośności radia i dwie ładowarki indukcyjne do smartfonów. Brak podświetlenia kontrolek i dotykowych przełączników był jednym z głównych zarzutów ID.3 i reszty obecnej gamy, ale sądząc po zdjęciach kokpitu ID.2all nie ma tego problemu.

ID.2all ma nie powielać błędów z przeszłości - będą fizyczne przyciski i pokrętła oraz znacznie poprawione multimedia.

Pomimo przynależności do klasy budżetowej ID.2all ma mieć na pokładzie szereg elementów wyposażenia wprost z wyższych segmentów. Będzie to m.in. system Travel Assist umożliwiający częściowo autonomiczną jazdę, oświetlenie IQ.LIGHT i tylne lampy 3D LED, system Park Assist Plus, a nawet masażery w fotelach.

Andreas Mindt, projektant Golfa Mk7 i szef designu w Audi i Bentleyu, zastosował w ID.2all świeże pomysły, nawiązując jednocześnie do ikon przeszłości. Na przykład projekt słupka C czerpie inspirację z pierwszej generacji Golfa, a w połączeniu z długim rozstawem osi i krótkimi zwisami ID.2all charakteryzuje się masywną sylwetką mającą się kojarzyć z solidnością.

Nowy numer EVO Magazine

Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO

Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.

Yokohama & EVO on Tour
Prezentacja partnera
Redakcyjne auta przemierzą Polskę na oponach Yokohama

Ustępująca zima sprzyja planowaniu motoryzacyjnych eskapad. Dokąd zabierzemy Was w tym roku?

26 kwietnia 2024
Redaktor Michał Sztorc w Morganie
Lifestyle
Z życia redaktora EVO Magazine. Opowiada Michał Sztorc.

Czy testowanie i recenzowanie nowych modeli samochodów to praca marzeń? A może praca jak każda inna? Pora spojrzeć na życie redaktora EVO od kuchni. 

25 kwietnia 2024
2024 Mercedes-AMG GT 43 Coupe
Mercedes / AMG GT
Do gamy Mercedesa-AMG GT dołącza bazowa wersja czterocylindrowa

Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.

19 marca 2024
Porsche Taycan Turbo GT premiera
Porsche / Taycan
Porsche Taycan Turbo GT - najszybsze czterodrzwiowe auto na Ringu

Elektryczny Taycan przeszedł kurację w dziale GT. Efekt to najmocniejsze seryjne Porsche w historii.

11 marca 2024
Yokohama & EVO on Tour
Prezentacja partnera
Redakcyjne auta przemierzą Polskę na oponach Yokohama

Ustępująca zima sprzyja planowaniu motoryzacyjnych eskapad. Dokąd zabierzemy Was w tym roku?

26 kwietnia 2024
2024 Tesla Model 3 Performance premiera
Tesla / Model 3
Debiutuje nowa Tesla Model 3 w sportowej wersji Performance

Druga generacja Modelu 3 Performance ma tak dobre osiągi, że w przyszłości może konkurować z BMW M3.

25 kwietnia 2024
Redaktor Michał Sztorc w Morganie
Lifestyle
Z życia redaktora EVO Magazine. Opowiada Michał Sztorc.

Czy testowanie i recenzowanie nowych modeli samochodów to praca marzeń? A może praca jak każda inna? Pora spojrzeć na życie redaktora EVO od kuchni. 

25 kwietnia 2024
2024 Lamborghini Urus SE premiera
Lamborghini / Urus
Hybrydowe Lamborghini Urus SE rzuca wyzwanie Ferrari Purosangue

Jeszcze w tym roku w salonach Lamborghini zawita Urus SE z napędem plug-in o mocy 800 KM.

24 kwietnia 2024
Mercedes-Benz G580 EV premiera
Mercedes / klasa G
Mercedes-Benz G580, czyli nowa elektryczna G-klasa

Po latach zapowiedzi wreszcie jest - klasa G z napędem elektrycznym w swojej finalnej formie.

24 kwietnia 2024
BMW 4 Gran Coupe / i4 lifting
BMW / seria 4
BMW serii 4 Gran Coupe oraz i4 przeszły niewielki facelifting

Seria 4 w wersji Gran Coupe oraz elektryczne i4 przeszły niewielkie odświeżenie designu i wnętrza.

24 kwietnia 2024
2024 BMW i4 eDrive35 test
BMW / i4
BMW i4 eDrive35 Gran Coupe - czy mniej znaczy więcej?

Najtańsze BMW i4 ma mniejszą baterię, mniej mocy i kosztuje 259 tysięcy. Czy warto go wybrać?

23 kwietnia 2024
2024 Range Rover Electric prototyp
Land Rover / Range Rover
Pojawiły się pierwsze oficjalne informacje na temat Range Rovera EV

Koncern JLR opublikował zdjęcia z testów pierwszego w historii elektrycznego Range Rovera.

23 kwietnia 2024
2024 Aston Martin DBX707 lifting
Aston Martin / DBX707
Aston Martin DBX707 przeszedł udany przeszczep wnętrza z Vantage’a

Od roku modelowego 2024 Aston Martin DBX dostanie nowe wnętrze inspirowane nowym Vantage.

22 kwietnia 2024
2024 Porsche Cayenne GTS prezentacja
Porsche / Cayenne
2024 Porsche Cayenne GTS - nowy konkurent dla X5M i X6M

Najlepsze rzeczy z Cayenne Turbo GT poprzedniej generacji znalazły drugie życie w nowym Cayenne GTS.

22 kwietnia 2024
Mercedes-AMG GT 63 S E-Performance Coupe premiera
Mercedes / AMG GT63 S
Mercedes-AMG GT 63 S E-Performance Coupe - najszybsze AMG w historii

Mercedes-AMG dodał flagowe coupe GT do gamy modeli z napędem hybrydowym E-Performance.

22 kwietnia 2024
Aston Martin DB12 Volante test
Aston Martin / DB12
Aston Martin DB12 Volante - brytyjski pogromca Ferrari?

Jeździmy najnowszym DB12 Volante, którego misją jest przywrócić Aston Martina na właściwe tory.

18 kwietnia 2024