BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
W jednym miejscu zebrało się 20 sztuk Ferrari F40 i wszystkie pozostałe flagowe modele tej marki.
Niedawny Festival of Speed w Goodwood zebrał w jednym miejscu więcej aut niż kiedykolwiek wcześniej w 29-letniej historii tego wydarzenia, ale spotkanie klubu Supercar Driver z Sheffield także nie przyniosło rozczarowania. Ich doroczne wydarzenie przyciągnęło na tor Donington Park zestaw najbardziej unikatowych i pożądanych maszyn jakie jeżdżą po tej planecie.
Wydarzenie zbiegło się z 35-leciem debiutu Ferrari F40 i Klub postanowił dać temu wyraz. Na torze pojawiło się ponad 20 egzemplarzy tego modelu, zarówno w wersji standardowej jak i LM. Jakby tego było mało, przyjechały też pozostałe auta z “wielkiej piątki” włoskiego producenta - po kilka sztuk 288 GTO (w tym najwcześniejszy zachowany egzemplarz prototypowy), Ferrari F50, Enzo i LaFerrari.
Doroczna impreza Supercar Driver nazywa się Secret Meet i jest wydarzeniem zamkniętym, dostępnym tylko dla klubowiczów. Gromadzi zarówno właścicieli prywatnych kolekcji jak i dealerów ekskluzywnych marek. Krajobraz motoryzacyjny jest bardzo różnorodny - od oczywistości jak Ferrari, Lamborghini i Porsche do perełek w stylu Koenigsegga, Pagani, Bugatti czy McLarena.
W tym roku można było podziwiać między innymi McLarena F1 GTR (GTR14, zwycięski wóz Mistrzostw Japonii 1996) dostosowanego do ruchu drogowego czy rzadkie Porsche 911 GT1 - także egzemplarz dopuszczony do ruchu. Nie zabrakło Mercedesa CLK GTR (jeden drogowy, jeden wyścigowy) oraz Maserati MC12 (też jeden drogowy i jeden Corsa).
Do czołówki ciekawych supersamochodów zaliczamy jeszcze rzadkiego McLarena SLR Stirling Moss , Lamborghini Reventon Roadster czy jednego z sześciu McLarenów P1 GTR-18 od Lanzante.
Wśród wielu Porsche należy wyróżnić dwa szczególne egzemplarze - 917 K z 1970 roku (numer 23) oraz pasujące barwami wyścigowymi Porsche 935 z 2018 roku. Aston Martin mógł pochwalić się dwoma ciekawymi okazami - był torowy Vulcan w towarzystwie najnowszego modelu Valkyrie AMR Pro.
Wszystko wskazuje na to, że był to raj dla miłośników motorsportu, bo na torze pojawiła się silna reprezentacja bolidów F1 z lat 90. i 2000. Ukoronowaniem ich obecności był przejazd bolidu Raikkonena z 2004 roku, McLarena MP4/19 z Harrisonem Neweyem za kierownicą. Projektantem auta, które osiągnęło na pętli Grand Prix czas 1:16,83, był jego ojciec - Adrian Newey.
Jeśli jesteście zainteresowani wydarzeniami trochę bardziej ekskluzywnymi niż Goodwood FoS, doroczny Secret Meet może być czymś wartym zainteresowania. Problem w tym, że próg wejścia jest znacznie wyższy niż powszechnie dostępne bilety.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
Porsche testuje poszerzony i wyposażony w ogromne skrzydło prototyp Tacyana. Pytanie tylko po co?
Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.
Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.
Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.
W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.
Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.
Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.
Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.
Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.