Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
W jednym miejscu zebrało się 20 sztuk Ferrari F40 i wszystkie pozostałe flagowe modele tej marki.
Niedawny Festival of Speed w Goodwood zebrał w jednym miejscu więcej aut niż kiedykolwiek wcześniej w 29-letniej historii tego wydarzenia, ale spotkanie klubu Supercar Driver z Sheffield także nie przyniosło rozczarowania. Ich doroczne wydarzenie przyciągnęło na tor Donington Park zestaw najbardziej unikatowych i pożądanych maszyn jakie jeżdżą po tej planecie.
Wydarzenie zbiegło się z 35-leciem debiutu Ferrari F40 i Klub postanowił dać temu wyraz. Na torze pojawiło się ponad 20 egzemplarzy tego modelu, zarówno w wersji standardowej jak i LM. Jakby tego było mało, przyjechały też pozostałe auta z “wielkiej piątki” włoskiego producenta - po kilka sztuk 288 GTO (w tym najwcześniejszy zachowany egzemplarz prototypowy), Ferrari F50, Enzo i LaFerrari.
Doroczna impreza Supercar Driver nazywa się Secret Meet i jest wydarzeniem zamkniętym, dostępnym tylko dla klubowiczów. Gromadzi zarówno właścicieli prywatnych kolekcji jak i dealerów ekskluzywnych marek. Krajobraz motoryzacyjny jest bardzo różnorodny - od oczywistości jak Ferrari, Lamborghini i Porsche do perełek w stylu Koenigsegga, Pagani, Bugatti czy McLarena.
W tym roku można było podziwiać między innymi McLarena F1 GTR (GTR14, zwycięski wóz Mistrzostw Japonii 1996) dostosowanego do ruchu drogowego czy rzadkie Porsche 911 GT1 - także egzemplarz dopuszczony do ruchu. Nie zabrakło Mercedesa CLK GTR (jeden drogowy, jeden wyścigowy) oraz Maserati MC12 (też jeden drogowy i jeden Corsa).
Do czołówki ciekawych supersamochodów zaliczamy jeszcze rzadkiego McLarena SLR Stirling Moss , Lamborghini Reventon Roadster czy jednego z sześciu McLarenów P1 GTR-18 od Lanzante.
Wśród wielu Porsche należy wyróżnić dwa szczególne egzemplarze - 917 K z 1970 roku (numer 23) oraz pasujące barwami wyścigowymi Porsche 935 z 2018 roku. Aston Martin mógł pochwalić się dwoma ciekawymi okazami - był torowy Vulcan w towarzystwie najnowszego modelu Valkyrie AMR Pro.
Wszystko wskazuje na to, że był to raj dla miłośników motorsportu, bo na torze pojawiła się silna reprezentacja bolidów F1 z lat 90. i 2000. Ukoronowaniem ich obecności był przejazd bolidu Raikkonena z 2004 roku, McLarena MP4/19 z Harrisonem Neweyem za kierownicą. Projektantem auta, które osiągnęło na pętli Grand Prix czas 1:16,83, był jego ojciec - Adrian Newey.
Jeśli jesteście zainteresowani wydarzeniami trochę bardziej ekskluzywnymi niż Goodwood FoS, doroczny Secret Meet może być czymś wartym zainteresowania. Problem w tym, że próg wejścia jest znacznie wyższy niż powszechnie dostępne bilety.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Włoski hot hatch na bazie Fiata 500 miał długie i owocne życie, ale nadszedł czas pożegnania.
Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Zawarta w nazwie „ochrona”, to niejedyna zaleta folii ochronnych. Sprawdź jak poprawić komfort użytkowania ekranów dotykowych.
Najbardziej analogowy model z rodziny Venoma F5 nadal ma 1842 KM, ale obsługiwane trzema pedałami.
Silniki elektryczne w połączeniu z V8 twin turbo skutkują najmocniejszym sedanem w historii Bentleya.
Najważniejszym zadaniem Adriana Neweya będzie przygotowanie bolidu Aston Martin na sezon 2026.
Pięć lat po prezentacji konceptu, drogowa Ginetta z wolnossącym silnikiem V8 wchodzi do produkcji.
Elektryczne Renault R17 to jeden z tych konceptów, które bardzo byśmy chcieli zobaczyć w produkcji.
Nowy wóz Alonso brzmi lepiej niż bolid i jest prawie tak samo szybki. Ale ma tablice rejestracyjne…
Cupra Terramar to sportowy kuzyn VW Tiguana z silnikiem od Golfa GTI lub hybrydą plug-in.
Aston Martin Vanquish w 2024 roku powraca z nowym designem i podwójnie uturbionym V12 o mocy 835 KM.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Audi wprowadza zmodernizowanego SUV-a Q5 oraz sportowe SQ5 z 3-litrowym V6 TFSI o mocy 367 KM.
Hyundai na poważnie przymierza się do produkcji modelu N Vision 74. Padła nawet data: 2030 r.
Speedster PureSpeed będzie pierwszym z serii ultra-ekskluzywnych modeli specjalnych AMG.