Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Debiutuje Maserati MC20 Cielo - otwarta wersja MC20

Trzecim filarem oferty supersamochodów Maserati zostało MC20 Cielo. Pozostałe dwa to MC20 coupe i elektryczne Folgore.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

26 maja 2022
Maserati MC20 Cielo
28

Gama Maserati MC20 konsekwentnie się rozrasta. Do coupe właśnie dołączyła wersja ze składanym dachem o nazwie Cielo, a w kolejnych latach na rynek trafią dwie elektryczne wersje z rodziny Folgore. Cieszymy się, bo wiatr we włosach powinien jeszcze bardziej uprzyjemnić znakomite wrażenia z jazdy jakie potrafi zapewnić nowy supersamochód Maserati.

Maserati MC20 Cielo sesja w studiu - otwarte drzwi
28

Podobnie jak znakomita większość współczesnych supersamochodów, MC20 od początku był projektowany zarówno jako coupe i roadster. Dzięki temu ograniczono do minimum negatywne skutki ewentualnego braku sztywnego dachu, przez co Cielo nie powinno odstawać osiągami ani możliwościami dynamicznymi od swojego zamkniętego odpowiednika. Wszystkie MC20 zbudowane są na bazie karbonowego monokoku dostarczanego przez firmę Dallara. Ten typ konstrukcji właściwie wyklucza utratę sztywności nadwozia po usunięciu dachu, czego nie można powiedzieć o aluminiowej konstrukcji przestrzennej, z której korzysta np. Ferrari 296, bezpośredni konkurent MC20.

Maserati MC20 Cielo - wnętrze auta
28

To nie znaczy, że oba warianty MC20 różnią się tylko małym fragmentem dachu. W Cielo zastosowano inne warstwy i strukturę włókna węglowego, które usztywnia kluczowe elementy wokół podstawy przedniej szyby. Ogólny efekt to imponująco niska różnica w masie - roadster waży tylko 65 kg więcej niż coupe, pomimo zastosowania systemu automatycznie składanego dachu.

Sam dach jest wykonany z elektrochromowego szkła kompozytowego, czyli takiego, które potrafi zmieniać kolor z przezroczystego na matowy po przepuszczeniu przez jego wewnętrzną warstwę prądu elektrycznego. Poza tym pionowo zamontowana tylna szyba może być niezależnie podnoszona i opuszczana w ciągu zaledwie 12 sekund. Przezroczysty dach pozwala wpuścić do kabiny więcej światła, co całkowicie zmienia odczucia z jazdy MC20 i pozwala cieszyć się słońcem nawet wtedy, gdy nie mamy ochoty całkowicie otwierać dachu.

naklejka z trójzębem Maserati
28

Stylistyczna różnica między coupe, a roadsterem zaakcentowana jest najmocniej przez dwa podłużne “zagłówki” po obu stronach nadwozia. Zniknęła łagodnie opadająca linia dachu i tylna szyba na rzecz płaskiej pokrywy dachu i silnika. Kto tęskni za wzorem Tridente wkomponowanym w kompozytową tylną szybę MC20 coupe może zamówić sobie ogromną naklejkę z logo Maserati wykonaną z matowej, srebrnej folii. Poza tym w tylnej części auta pojawiły się dodatkowe, potrójne otwory wentylacyjne nawiązujące do klasycznego motywu Maserati, a boczne wloty powietrza są bardziej swobodnie wkomponowane w przestrzeń nad tylnymi błotnikami.

Maserati MC20 Cielo - boczne wloty
28
Reklama

Wraz z normalnym, szeregowym Cielo producent z Modeny wprowadza na rynek wyjątkową serię specjalną PremaSerie. Wyróżniają ją takie elementy jak lakier metaliczny Aquamarina w połączeniu ze srebrną tapicerką z alcantary. Taka kolorystyka odcina się od typowo motorsportowej estetyki MC20 coupe, a jasny lakier w połączeniu z nowym wzorem felg nadaje Cielo sporo dodatkowej ekstrawagancji. Trzeba przyznać, że taki styl pasuje do bardziej nieformalnego charakteru roadstera.

Maserati MC20 Cielo na drodze
28

Od strony technicznej nie ma zasadniczych zmian w specyfikacji Cielo względem wersji coupe. Pośrodku pracuje dokładnie ten sam silnik V6 Nettuno z innowacyjnym systemem podwójnych komór spalania. Kluczowe parametry to kopia MC20 - 630 KM i 730 Nm momentu obrotowego dostępnego już od 3000 obr./min. Moc wędruje na tylną oś za pośrednictwem 8-stopniowej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów. Takie same są również adaptacyjne amortyzatory, podwójne wahacze przy wszystkich kołach i elektronicznie sterowana szpera. Jeśli coupe waży 1475 kg, to z bagażem 65 kg Cielo powinno mieć masę 1540 kg - znacznie mniejszą niż kluczowy rywal w postaci Lamborghini Huracan Spyder.

Maserati MC20 Cielo na torze
28

Maserati przygotowało też pakiet zmian i uzupełnienie oferty, które ma wejść do gamy MC20 wraz z rokiem modelowym 2023. Dodano do wyposażenia system Park Assist, a na liście opcji klienci znajdą karbonowe felgi, dzięki którym MC20 zgubi aż 30 kg masy nieresorowanej.

Z całkowitej sprzedaży supersamochodów wersje otwarte stanowią aż 35%, więc nie dziwi fakt, że Maserati na początku swojej nowej ery sięga także po ten fragment rynku. Bardzo nas cieszy, że dołożono wszelkich starań, aby włoskie auto nie odbiegało od utytułowanej konkurencji, ale naprawdę imponuje nam co innego - wszechstronność oferty Maserati. Już niedługo dołączą elektryczne MC20 Folgore, a dalej… kto wie?

Yokohama on Tour - Beskid Śląski
Prezentacja Partnera
Beskid Śląski to frajda dla zmotoryzowanego turysty

Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.

3 września 2024
Abarth 500 wycofany
Abarth / 500
Po 16 latach Abarth wygasza produkcję benzynowego 500

Włoski hot hatch na bazie Fiata 500 miał długie i owocne życie, ale nadszedł czas pożegnania.

21 sierpnia 2024
Dagmara Kowalska prezentuje nowe Volvo EX90
Volvo / EX90
Nowe Volvo EX90 - na tę premierę warto było czekać!

Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.

27 czerwca 2024
Grizz Protector - aplikacja
Prezentacja Partnera
GRIZZ - mat czy błysk?

Zawarta w nazwie „ochrona”, to niejedyna zaleta folii ochronnych. Sprawdź jak poprawić komfort użytkowania ekranów dotykowych.

27 czerwca 2024
Hennessey Venom F5-M Roadster premiera
Hennessey / Venom F5
Hennessey Venom F5-M to najmocniejszy seryjny samochód z manualem

Najbardziej analogowy model z rodziny Venoma F5 nadal ma 1842 KM, ale obsługiwane trzema pedałami.

10 września 2024
Bentley Flying Spur V8 Hybrid premiera
Bentley / Flying Spur
Bentley Flying Spur dostał nowy napęd Ultra Performance Hybrid

Silniki elektryczne w połączeniu z V8 twin turbo skutkują najmocniejszym sedanem w historii Bentleya.

10 września 2024
Aston Martin F1 Aramco Adrian Newey
Formuła 1
Adrian Newey dołączy do zespołu Aston Martin Aramco F1

Najważniejszym zadaniem Adriana Neweya będzie przygotowanie bolidu Aston Martin na sezon 2026.

10 września 2024
Ginetta Akula produkcja
Ginetta / Akula
Ginetta (w końcu) zacznie produkować model Akula z silnikiem V8

Pięć lat po prezentacji konceptu, drogowa Ginetta z wolnossącym silnikiem V8 wchodzi do produkcji.

8 września 2024
Renault R17 restomod
Restomod
Oto Renault R17 - karbonowy restomod w stylu lat 70.

Elektryczne Renault R17 to jeden z tych konceptów, które bardzo byśmy chcieli zobaczyć w  produkcji.

6 września 2024
Aston Martin Valkyrie Alonso
Aston Martin / Valkyrie
Fernando Alonso odebrał swój egzemplarz Aston Martina Valkyrie

Nowy wóz Alonso brzmi lepiej niż bolid i jest prawie tak samo szybki. Ale ma tablice rejestracyjne…

5 września 2024
2024 Cupra Terramar prezentacja
Cupra / Terramar
2024 Cupra Terramar - moc Golfa GTI w efektownym SUV-ie

Cupra Terramar to sportowy kuzyn VW Tiguana z silnikiem od Golfa GTI lub hybrydą plug-in.

5 września 2024
2024 Aston Martin Vanquish V12 debiut
Aston Martin / Vanquish
Aston Martin Vanquish to brytyjska odpowiedź na Ferrari 12Cilindri

Aston Martin Vanquish w 2024 roku powraca z nowym designem i podwójnie uturbionym V12 o mocy 835 KM.

4 września 2024
Yokohama on Tour - Beskid Śląski
Prezentacja Partnera
Beskid Śląski to frajda dla zmotoryzowanego turysty

Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.

3 września 2024
Audi Q5 SQ5 trzecia generacja
Audi / SQ5
Debiutuje nowe Audi Q5 i jego usportowiona odmiana SQ5

Audi wprowadza zmodernizowanego SUV-a Q5 oraz sportowe SQ5 z 3-litrowym V6 TFSI o mocy 367 KM.

2 września 2024
Hyundai N Vision 74 data premiery
Hyundai / N Vision 74
Hyundai N Vision 74 wejdzie do produkcji maksymalnie w 2030 roku

Hyundai na poważnie przymierza się do produkcji modelu N Vision 74. Padła nawet data: 2030 r.

30 sierpnia 2024
Mercedes-AMG PureSpeed prototypy
Mercedes / PureSpeed
Mercedes-AMG PureSpeed - speedster z Affalterbach

Speedster PureSpeed będzie pierwszym z serii ultra-ekskluzywnych modeli specjalnych AMG.

29 sierpnia 2024