Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

2023 Porsche Cayenne - świetny SUV, choć nie w każdej wersji

Trzecie Porsche Cayenne sprawdza się w roli dużego SUV-a, ale niektóre wersje nie są godne polecenia.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

24 stycznia 2023
  1. 1.Wstęp
  2. 2.Silnik, skrzynia biegów i szczegóły techniczne
  3. 3.Osiągi i czas 0-100
  4. 4.Prowadzenie i tłumienie
  5. 5.Zużycie paliwa i koszty eksploatacji
  6. 6.Wnętrze i technologia
  7. 7.Design
2023 Porsche Cayenne test
42
Ocena Evo
Cena:
od 398 000 zł
najlepiej jeżdżący SUV poza klasą luksusową; unikalny feeling Porsche; bezbłędna jakość montażu
ociężałe modele hybrydowe; wersja Coupe nie wnosi nic wartościowego

Niegdyś Cayenne było powszechnie uważane za skazę na motoryzacyjnej mapie świata, dziś to jeden z bardziej udanych stylistycznie dużych SUV-ów. W zależności od wersji Cayenne różni się detalami nadwozia - podstawowy model i Turbo mają indywidualne przody, a do wszystkich odmian można opcjonalnie zamówić pakiet Sport Design.

Różnice kryją się w drobnych elementach takich jak oświetlenie - modele Turbo wyposażone są w podwójne LED-owe paski wkomponowane w przednie wloty powietrza. Poza tym każde Cayenne z kołami w rozmiarze co najmniej 21 cali otrzymuje nadkola wykończone listwami w kolorze nadwozia - ten sam element zawiera się także w pakiecie Sport Design.

Porsche Cayenne Turbo prawy tył
42

Standardem wszystkich wersji jest przednie oświetlenie główne w technologii LED, a ewentualne różnice polegają na obecności funkcji Matrix LED i wewnętrznym kolorze lampy - standardowym srebrnym lub przyciemnionym na czarno. Charakterystycznym elementem tylnej części nadwozia jest pozioma lampa pozycyjna LED, ale poszczególne modele Cayenne różnią się innymi elementami np. liczbą i kształtem końcówek układu wydechowego.

Reklama

W wersji Coupe Porsche oferuje nieco inne pakiety dodatków, a na tylnej krawędzi auta umieszczono aktywny spoiler.

Ponownie wersja Turbo wyróżnia się czterema prostokątnymi końcówkami wydechu jeśli w konfiguracji nie zaznaczono opcji sportowego układu wydechowego. Z tym dodatkiem każde Cayenne ma cztery okrągłe końcówki w kolorze srebrnym lub czarnym. Dodatkowo GTS jako jedyne może posiadać dedykowany układ wydechowy z centralnymi końcówkami.

Oferta Cayenne z nadwoziem Coupe niewiele odbiega od oferty standardowego SUV-a, ale posiada w konfiguratorze dodatkową opcję “pakiet optymalizujący masę własną”, która ma dość duży wpływ na wygląd auta. W skład pakietu wchodzi m.in. karbonowy dach, zderzaki Sport Design, dedykowane felgi 20-calowe i niewielka lotka na końcu aktywnego spoilera. Tak wyposażony model Coupe mocno przypomina topowe Turbo GT, z tym że prawdziwe Turbo GT poza tym ma tytanowe końcówki wydechu, większy spoiler tylny i może mieć unikalny lakier Arctic Grey. Dodatkowo bystry obserwator zauważy, że najszybsze Cayenne ma zawieszenie obniżone o 17 mm, szersze felgi i opony ledwo mieszczące się w standardowych nadkolach.

Nowy numer EVO Magazine

Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO

Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.

2024 Mercedes-AMG GT 43 Coupe
Mercedes / AMG GT
Do gamy Mercedesa-AMG GT dołącza bazowa wersja czterocylindrowa

Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.

19 marca 2024
Porsche Taycan Turbo GT premiera
Porsche / Taycan
Porsche Taycan Turbo GT - najszybsze czterodrzwiowe auto na Ringu

Elektryczny Taycan przeszedł kurację w dziale GT. Efekt to najmocniejsze seryjne Porsche w historii.

11 marca 2024
Porsche Taycan Turbo GT teaser
Porsche / Taycan
W przyszłym tygodniu premiera drogowo-torowego Porsche Taycan Turbo GT

Już za tydzień Porsche pokaże flagową wersję Taycana, jakiej jeszcze nie było.

4 marca 2024
Tesla Roadster EV news
Tesla / Roadster
Tesla Roadster i sprint poniżej 1 s do setki - Mate Rimac komentuje

Mate Rimac wyraził swoje zastrzeżenia do zapowiadanych przez Elona Muska osiągów Tesli Roadster.

4 marca 2024
2024 Lamborghini Urus SE premiera
Lamborghini / Urus
Hybrydowe Lamborghini Urus SE rzuca wyzwanie Ferrari Purosangue

Jeszcze w tym roku w salonach Lamborghini zawita Urus SE z napędem plug-in o mocy 800 KM.

24 kwietnia 2024
Mercedes-Benz G580 EV premiera
Mercedes / klasa G
Mercedes-Benz G580, czyli nowa elektryczna G-klasa

Po latach zapowiedzi wreszcie jest - klasa G z napędem elektrycznym w swojej finalnej formie.

24 kwietnia 2024
BMW 4 Gran Coupe / i4 lifting
BMW / seria 4
BMW serii 4 Gran Coupe oraz i4 przeszły niewielki facelifting

Seria 4 w wersji Gran Coupe oraz elektryczne i4 przeszły niewielkie odświeżenie designu i wnętrza.

24 kwietnia 2024
2024 BMW i4 eDrive35 test
BMW / i4
BMW i4 eDrive35 Gran Coupe - czy mniej znaczy więcej?

Najtańsze BMW i4 ma mniejszą baterię, mniej mocy i kosztuje 259 tysięcy. Czy warto go wybrać?

23 kwietnia 2024
2024 Range Rover Electric prototyp
Land Rover / Range Rover
Pojawiły się pierwsze oficjalne informacje na temat Range Rovera EV

Koncern JLR opublikował zdjęcia z testów pierwszego w historii elektrycznego Range Rovera.

23 kwietnia 2024
2024 Aston Martin DBX707 lifting
Aston Martin / DBX707
Aston Martin DBX707 przeszedł udany przeszczep wnętrza z Vantage’a

Od roku modelowego 2024 Aston Martin DBX dostanie nowe wnętrze inspirowane nowym Vantage.

22 kwietnia 2024
2024 Porsche Cayenne GTS prezentacja
Porsche / Cayenne
2024 Porsche Cayenne GTS - nowy konkurent dla X5M i X6M

Najlepsze rzeczy z Cayenne Turbo GT poprzedniej generacji znalazły drugie życie w nowym Cayenne GTS.

22 kwietnia 2024
Mercedes-AMG GT 63 S E-Performance Coupe premiera
Mercedes / AMG GT63 S
Mercedes-AMG GT 63 S E-Performance Coupe - najszybsze AMG w historii

Mercedes-AMG dodał flagowe coupe GT do gamy modeli z napędem hybrydowym E-Performance.

22 kwietnia 2024
Aston Martin DB12 Volante test
Aston Martin / DB12
Aston Martin DB12 Volante - brytyjski pogromca Ferrari?

Jeździmy najnowszym DB12 Volante, którego misją jest przywrócić Aston Martina na właściwe tory.

18 kwietnia 2024
Maserati GranCabrio Folgore news
Maserati / GranCabrio
Maserati GranCabrio Folgore - elektryczny kabriolet o mocy MC12

Elektryczne GranCabrio Folgore to pierwszy na rynku kabriolet segmentu GT z napędem bezemisyjnym.

16 kwietnia 2024
2024 Alfa Romeo Junior EV
Alfa Romeo / Junior
Nazwa “Milano” nielegalna! Nowa Alfa Romeo będzie się nazywać Junior

Kariera Alfy Romeo Milano trwała kilka dni. Włoski rząd zmusił producenta do zmiany nazwy na Junior.

15 kwietnia 2024
GMA T.50s debiut na torze
GMA / T.50
Torowy GMA T.50s zalicza dynamiczny debiut na torze w Goodwood

Torowy GMA T.50 oznaczony literą ‘s’ jest lżejszy, mocniejszy i ma lepsze aero niż model drogowy.

15 kwietnia 2024