Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Trzecie Porsche Cayenne sprawdza się w roli dużego SUV-a, ale niektóre wersje nie są godne polecenia.
Porsche Cayenne jest dużym, benzynowym SUV-em i niezależnie od wersji potrzebuje sporo paliwa. W cyklu WLTP bazowy model uzyskał wyniki między 11,4, a 12,5 litra benzyny na 100 km. Model S ma wyniki gorsze o zaledwie 0,5 l/100 km, ale ośmiocylindrowy GTS już o 2 l/100 km. Najmniej ekonomiczne są modele Turbo i Turbo GT potrzebujące średnio 14 l/100 km.
Wersje hybrydowe pod tym względem wyglądają dużo lepiej. Podstawowe Cayenne E-Hybrid teoretycznie spala między 3,1, a 3,7 l/100 km, a topowe Turbo S E-Hybrid jedynie 3,8-4 l/100 km. Trzeba jednak pamiętać, że takie wyniki są możliwe do osiągnięcia tylko przy regularnym ładowaniu ich akumulatorów i używaniu odpowiedniego trybu jazdy. Po wyczerpaniu akumulatorów spalanie w modelach hybrydowych może być jeszcze większe niż w benzynowym odpowiedniku, bo samochód więcej waży, a układ próbuje odrobinę doładować baterie podczas jazdy.

Obie hybrydy mają ten sam silnik elektryczny i pakiet akumulatorów o pojemności 13.1 kWh. Obie powinny być w stanie bezemisyjnie pokonać około 33 km z niską prędkością, ale po powrocie do używania silnika benzynowego sprawy wyglądają zupełnie inaczej. Po całym dniu w różnych warunkach drogowych, na autostradach i bocznych drogach, Turbo S z rozładowaną baterią potrafiło odnotować spalanie dochodzące do 30 l/100 km.
Duży i ciężki SUV z mocnym silnikiem będzie też szybko zużywał inne części eksploatacyjne jak opony, klocki hamulcowe i elementy metalowo-gumowe zawieszenia. Na pocieszenie dodam, że Cayenne bardzo dobrze trzyma wartość na rynku wtórnym, więc w jakimś sensie nakłady na serwis się bilansują.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Kalendarz Pirelli 2026 „Elements” Sundsbø to filmowa opowieść o żywiołach, naturze i emocjach redefiniujących „The Cal”.
Poddana fabrycznej renowacji Carrera GT składa hołd zwycięzcom 1970 24h Le Mans w Porsche 917.
Tylko 10 lojalnych klientów Rimaca dostało przywilej nabycia dedykowanej Nevery R Founder’s Edition.
Silniki i skrzynie biegów BMW już od 25 lat stanowią podstawę napędów wszystkich modeli Morgana.
Nowoczesne powłoki ceramiczne, folie PPF i innowacyjne rozwiązania Ceramic Pro chronią lakier, zmieniają wygląd auta i podkreślają jego styl.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Testujemy GAC Hyptec HT – elektrycznego SUV-a z Chin, który stawia na komfort, jakość i dojrzały styl.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
F.A. “Butzi” Porsche - twórca sylwetki 911 - został uhonorowany w edycji specjalnej modelu GT3.
Nie tylko AMG i Porsche, ale także Bentley Continental GT stał się obiektem zainteresowania Brabusa.
MSO i brytyjska artystka Nat Bowen stworzyli McLarena 750S pokrytego innowacyjną warstwą lakieru.
Projekty takie jak G90 Wingback Concept Genesis mają podkreślić sportowe aspiracje marki Genesis.