Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

EVO TEST OPON 2024 - w corocznym teście wyłaniamy najlepsze opony

Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?

25 lutego 2025
Test opon 2024
11

Test opon EVO pojawia się w nowej odsłonie. Pozostaje tak szczegółowy, jak dotychczas, łącząc wyniki obiektywnych pomiarów z subiektywnymi odczuciami każdego z parametrów. Jednak teraz rezultaty przedstawiamy w sposób łatwiejszy do analizy i zrozumienia. System punktacji się nie zmienia, a największy nacisk kładziemy na osiągi na mokrym asfalcie, bo właśnie na śliskich drogach łatwiej osiągnąć granicę możliwości opony. 

W teście na ten rok sprawdziliśmy opony letnie w popularnym rozmiarze 235/35 R19. W stawce znalazło się trzech najlepszych graczy tego rozmiaru z testu w 2022 roku: zwycięskie Bridgestone Potenza Sport, drugie – Goodyear Eagle F1 SuperSport i trzecie, czyli Pirelli P Zero. W tak konkurencyjnym segmencie rynku producenci nieustannie ulepszają produkty, więc Michelin Pilot Sport 4 S, Continental Sportcontact 7 i Falken Azenis FK520 również ponownie zasłużyły na uwagę, podobnie jak nowość od Vredesteina – Ultrac Pro, które po raz pierwszy biorą udział w teście opon 235/35 R19.

Golf GTI Mk7 - test opon 2024 EVO
11

SAMOCHÓD

Do naszych testów potrzebujemy samochodu o komunikatywnym, precyzyjnym prowadzeniu, aby móc odpowiednio ocenić odczucia z jazdy. Dlatego przy obiektywnych pomiarach parametrów wykorzystaliśmy VW Golfa VIII generacji, ale do sprawdzania subiektywnych wrażeń z właściwości jezdnych oraz zachowania w trasie posłużył nam bardziej „czuły” Golf GTI Mk7, wyposażony w kubełkowe fotele wyścigowe, które dodatkowo ułatwiają wyczucie pracy bieżnika.

TOR

Od naszej ostatniej wizyty Goodyear znacząco zmodernizował elementy swojego uroczo położonego ośrodka testowego Mireval Proving Ground niedaleko Montpellier na południu Francji. W szczególności odnowiono szlak do testów na nawierzchni suchej. Z kolei część stanowiąca były tor wyścigowy otrzymała nową nawierzchnię asfaltową, a ostra szykana na końcu prostej startowej została przeprofilowana, co poprawiło płynność przejazdu, ale i podniosło stopień trudności. 

TEST

Najistotniejsze testy na mokrej nawierzchni to hamowanie na prostej oraz okrążenia na podeszczowym, wymagającym torze. Nawadniana nitka ma ponad 1,5 km długości, woda sięga 8 mm głębokości i pokonuje się ją głównie na 3. biegu. Wyjątek stanowi „dwójkowa” agrafka, która dobrze weryfikuje poziom przyczepności. Szybkie łuki sprawdzają stabilność przy przejściu z zakrętu w zakręt, a miks wznoszących się i opadających skrętów pozwala ocenić przyczepność na wejściu i równowagę. Kluczowe dla dobrego czasu okrążenia są trakcja, precyzja i zrównoważone zachowanie. Jednocześnie na końcową ocenę wpływają również subiektywne odczucia i informacje zwrotne, jakie daje opona.

Hamowanie na mokrym w linii prostej sprawdzamy, wytracając prędkość z 80 do 1 km/h, a ostateczny wynik jest średnią z wielu przejazdów, z wyłączeniem skrajnych rezultatów. Podobnie w przypadku testu trakcji na mokrym – rezultat to przeciętna czasów uzyskanych na poszczególnych okrążeniach okręgu o promieniu 35 m. Są też dwa sprawdziany aquaplaningu. Ten na prostej mierzy prędkość, przy jakiej koło poruszające się w wodzie o głębokości 7 mm zaczyna obracać się o 15 proc. szybciej niż opona poruszająca się po nawierzchni suchej. Test aquaplaningu na łuku mierzy maksymalne przeciążenie boczne przy jeździe po okręgu o promieniu 100 m w wodzie o głębokości 8 mm.

Hamowanie na suchej nawierzchni w linii prostej sprawdzamy, wytracając prędkość ze 100 do 1 km/h i ponownie – wynikiem jest średnia z wyłączeniem wartości skrajnych. Przyczepność na suchym asfalcie mierzona jest na 3,3-kilometrowym torze. Pojawiają się na nim trudny opadający zakręt z podwójnym szczytem oraz techniczna seria łuków na wznoszącej części. Tutaj, obok czasu okrążenia, bierzemy również pod uwagę subiektywną ocenę precyzji prowadzenia, trakcji i przyczepności w zakręcie wraz z równowagą i stabilnością przy hamowaniu.

Dodatkowo na podstawie własnych odczuć oceniamy poziom hałasu oraz komfortu podczas przejazdu krótkiej pętli drogowej, która obejmuje rozmaite nawierzchnie, poprzeczne nierówności i pokrywy studzienek. Z kolei test oporów toczenia, przeprowadzony według standardowych procedur stosowanych w branży oponiarskiej, dostarcza bardziej szczegółowych wyników niż te na etykiecie: 4-5% wzrost oporów toczenia przekłada się na zużycia paliwa wyższe o 1%.

Test Opon EVO 2024 - jazda na torze
11

WYŁANIANIE ZWYCIĘZCY

W każdym z testów najlepsza opona zdobywa 100 proc., a noty pozostałych są wyliczane proporcjonalnie do jej wyników. Rezultaty uzyskane na mokrej nawierzchni stanowią 30 proc. końcowej oceny, na suchej – 20 proc. Subiektywne oceny z jazdy po torze i drodze (na obu asfaltach) stanowią kolejne 40 proc. Ostatnie 10 proc. to opory toczenia oraz cena.

OCENY OPON

Przy każdym z przetestowanych przez nas modeli opon znajdziesz informacje o indeksie nośności i prędkości, wadze oraz oznaczeniach na unijnych etykietach. RR (od rolling resistance) to opory toczenia oceniane w skali od A (najniższe opory toczenia) do E (najwyższe). Im niższe RR, tym lepsza powinna być efektywność paliwowa opony. Wet – przyczepność na mokrej nawierzchni, od najwyższej (A) do najniższej (E). W tej kategorii ocena na etykiecie oparta jest wyłącznie na podstawie drogi hamowania na prostej. Noise (głośność) – ta zewnętrzna (przejeżdżający pojazd) jest mierzona w dB przy ustalonej prędkości na certyfikowanej nawierzchni i dla konkretnej szerokości opony. Najcichsze opony (<69 dB) otrzymują ocenę A, najgłośniejsze (>72 dB) – ocenę C.

___________

7. FALKEN AZENIS FK520

Falken Azenis FK520 - siódme miejsce
11

319 zł, 91Y XL, 10,12 kg, RR (C), Wet (A), Noise (B 70)

Są na rynku od kilku lat, a ich mocne strony to aquaplaning w łuku. Niezłe wyniki uzyskały w hamowaniu na prostej, a w oporach toczenia ustąpiły tylko Michelinowi. Na mokrym torze Falkeny uzyskały 7. czas, niemal 4 s za najlepszym (to samo miejsce w ocenie subiektywnej). Wrażenie słabej przyczepności ograniczało prędkość w zakrętach. ABS łatwo się aktywował, a w zakręcie opony potrzebowały czasu, by się ułożyć i „wgryźć” w asfalt. Trzeba uważać na trakcję przy przyspieszaniu. Przez przeciętną przyczepność Falkeny były 7. w teście na mokrym okręgu i 6. w hamowaniu na wodzie. Potrzebowały prawie 3,5 m więcej niż najlepsza opona, aby wyhamować z 80 km/h.

Na suchym FK520 wypadły lepiej (4. miejsce w hamowaniu) i – choć uzyskały najsłabszy czas na suchym torze – był on tylko o 2 s gorszy od najlepszego. Oferowały przyzwoite wyczucie układu kierowniczego i stabilność przy dużych prędkościach. Nie były tak responsywne jak najlepsi. Na drodze zapewniały dobry komfort i generowały niski hałas.

Wyniki testu FALKEN AZENIS FK520

Na mokrym (subiektywnie) 78.3% (P7)
Na mokrym (czas okrążenia) 94.7% (P7)
Hamowanie na mokrym 90.2% (P6)
Mokry okrąg 94.5% (P6)
Aquaplaning – na prostej 98.3% (P5)
Aquaplaning – w zakrętach 100% (P1)
Na suchym (subiektywnie) 83.6% (P7)
Na suchym (czas okrążenia) 98.1% (P7)
Hamowanie na suchym 91.9% (P4)
Pętla drogowa 85.7% (P7)
Opory toczenia 98.2% (P2)

Rezultat FALKEN AZENIS FK520: 92.7%

___________

6. PIRELLI P ZERO PZ4

Pirelli P Zero PZ4 - szóste miejsce
11

661 zł, 91Y XL, 10,38 kg,RR (C), Wet (A), Noise (B 71)

były 3. w teście w 2022 roku. Teraz uplasowały się na miejscu 6. PZ4 nie wypadły gorzej niż ostatnio – to rywale poprawili osiągi. Mimo że w testach nie zdobyły najlepszych wyników, uzyskały mocną średnią, a na mokrym otrzymały wysokie noty za subiektywne odczucia. P Zero były 5. w hamowaniu na wodzie, zatrzymując się 2,5 m za najlepszym. Na mokrym okręgu zajęły 3. pozycję, a na torze pokrytym wodą – drugą. Dobre reakcje na ruchy kierownicą, solidne hamowanie i świetna trakcja. Problemy przyniosły dopiero szybkie łuki. 7. miejsce w aquaplaningu na prostej – kiepsko, ale wynik nie odbiegał znacząco od czołówki. 2. miejsce za aquaplaning w zakrętach. Na suchym P Zero wypadły mniej imponująco. Precyzyjne przy dużych prędkościach, z dobrą przyczepnością na wyjściu, ale brakowało im feedbacku. W teście drogowym wykazały się za to najniższym poziomem hałasu i dobrym tłumieniem nierówności. Pirelli to świetne opony (zwłaszcza na mokrym), ale w tej stawce byli lepsi.

Wyniki testu PIRELLI P ZERO PZ4

Na mokrym (subiektywnie) 96.7% (=P2)
Na mokrym (czas okrążenia) 98.8% (P2)
Hamowanie na mokrym 92.1% (P5)
Mokry okrąg 98.3% (P3)
Aquaplaning – na prostej 96.1% (P7)
Aquaplaning – w zakrętach 97.8% (P2)
Na suchym (subiektywnie) 91.8% (P6)
Na suchym (czas okrążenia) 99.3% (P5)
Hamowanie na suchym 91.4% (P6)
Pętla drogowa 95.9% (=P3)
Opory toczenia 87.0% (P5)

Rezultat PIRELLI P ZERO PZ4: 97.7%

___________

5. VREDESTEIN ULTRAC PRO

Vredestein Ultrac Pro - piąte miejsce
11

616 zł, 91Y XL, 11,18 kg, RR (D), Wet (A), Noise (B 72)

To pierwszy raz, kiedy testujemy Vredesteina na tle jego konkurentów. Swoimi wynikami Ultrac Pro zapewniły sobie 5. miejsce, ale zabrakło im bardzo niewiele do miejsca 3. Nie zwyciężyły w żadnej z kategorii, ale niemal w każdej były mocnym graczem.

W testach na mokrej nawierzchni Vredesteiny dwukrotnie zajęły 6. miejsce, jednak zarówno na okręgu, jak i torze opony uzyskały ponad 95 proc. najlepszego wyniku. W kluczowym teście hamowania na mokrym Ultrac Pro uplasowały się ex aequo na drugim miejscu, tracąc mniej niż metr do najlepszych. Świetnie poradziły sobie z aquaplaningiem przy jeździe na wprost. W ocenie subiektywnej zajęły 5. miejsce w testach na mokrym torze – z przyzwoitym poziomem trakcji oraz progresywnym, przewidywalnym i łatwym do opanowania uślizgiem na granicy przyczepności.

Najsłabszym wynikiem było 7. miejsce w hamowaniu na suchym, gdzie potrzebowały o 4,4 m więcej, by zatrzymać się ze 100 km/h w porównaniu z liderem. Jednak w prowadzeniu na suchej nawierzchni zajęły 2. miejsce i świetnie wypadły pod względem precyzji prowadzenia niezależnie od prędkości. Subiektywnie również zostały dobrze ocenione. Zapewniały dobrą trakcję i przyczepność na pierwszym okrążeniu toru, ale na drugim ich efektywność spadła z powodu przegrzania.

Dopełnieniem dobrych wyników była przyzwoita kultura pracy na drodze oraz 3. miejsce w oporach toczenia, co przekładało się na wysoką efektywność paliwową. W ogólnym ujęciu Ultrac Pro były bardzo blisko poziomu dwóch opon, które sklasyfikowano ex aequo na 3. miejscu.

Wyniki testu VREDESTEIN ULTRAC PRO:

Na mokrym (subiektywnie) 95.0% (P5)
Na mokrym (czas okrążenia) 96.7% (P6)
Hamowanie na mokrym 97.2% (=P2)
Mokry okrąg 95.7% (P6)
Aquaplaning – na prostej 98.8% (P4)
Aquaplaning – w zakrętach 95.4% (P6)
Na suchym (subiektywnie) 93.4% (=P4)
Na suchym (czas okrążenia) 99.4% (P2)
Hamowanie na suchym 87.5% (P7)
Pętla drogowa 95.9% (=P3)
Opory toczenia 94.9% (P3)

Rezultat VREDESTEIN ULTRAC PRO: 98.6%

___________

=3. GOODYEAR EAGLE F1 SUPERSPORT

Goodyear Eagle F1 SuperSport - trzecie miejsce
11

728 zł, 91Y XL, 10,14 kg, RR (D), Wet (A), Noise (B 72)

Eagle F1 Supersport to kolejne z opon, których osiągi w naszym aktualnym teście dorównały tym z roku 2022, jednak podobnie jak w przypadku P Zero, nowi konkurenci wykazali lepsze parametry. Mocne strony Goodyeara to nadal świetne czucie na mokrym i solidne tempo na suchym, co sprawia, że mamy do czynienia ze starannie dopracowanymi oponami sportowymi.

W testach przyczepności na mokrym zajęły 3. miejsce, jedynie nieznacznie ustępując liderom. Otrzymały też najwyższe oceny za odczucia subiektywne, imponując przyczepnością, trakcją i progresywnym jej zrywaniem. W zakrętach zyskiwały dzięki perfekcyjnemu połączeniu stabilności i podatności na ruchy kierownicą. Dobre wyniki w hamowaniu na asfalcie pokrytym wodą (4. miejsce i jedynie 2 m straty do lidera) i znakomita odporność na aquaplaning sprawiają, że mamy do czynienia z bardzo wydajnymi oponami na mokre warunki. 

Na suchym Eagle F1 Supersport uzyskały najlepszy czas na wymagającym torze, uzyskując ponad 0,5 s przewagi, w której zmieściła się aż piątka rywali. Dały odczucie pewności, mnóstwo przyczepności i precyzji, ułatwiających utrzymanie idealnego toru jazdy. Na drugim okrążeniu dokładność prowadzenia jednak nieco spadła, podobnie jak czucie zachowania przedniej osi, której brakowało „czystości” i czułości komunikacji w porównaniu z najlepszymi oponami testu. Na drodze Eagle F1 Supersport początkowo zdawały się słabo tłumić nierówności, ale w ogólnym ujęciu okazały się ciche i komfortowe.

Imponujące opony, szczególnie na mokrej nawierzchni. Trzecie miejsce nie oddaje w pełni ich możliwości, a bardziej pokazuje siłę konkurencji.

Wyniki testu GOODYEAR EAGLE F1 SUPERSPORT:

Na mokrym (subiektywnie) 100% (P1)
Na mokrym (czas okrążenia) 98.7% (P3)
Hamowanie na mokrym 93.7% (P4)
Mokry okrąg 98.8% (P2)
Aquaplaning – na prostej 99.1% (P2)
Aquaplaning – w zakrętach 97.6% (P3)
Na suchym (subiektywnie) 93.4% (=P4)
Na suchym (czas okrążenia) 100% (P1)
Hamowanie na suchym 91.6% (P5)
Pętla drogowa 95.4% (=P4)
Opory toczenia 81.45% (P7)

Rezultat GOODYEAR EAGLE F1 SUPERSPORT: 98.7%

___________

=3. BRIDGESTONE POTENZA SPORT

Bridgestone Potenza Sport - trzecie miejsce
11

649 zł, 91Y XL, 9,81 kg, RR (D), Wet (A), Noise (B 72)

Zwycięzca naszego ostatniego testu opon w tym rozmiarze. Nadal wykazują znakomite osiągi, zdobywając czołowe lokaty w kilku kategoriach. Tym razem nie podbiły pierwszego miejsca jedynie dlatego, że kilku kluczowych rywali poprawiło swoje wyniki.

Podobnie jak w 2022 roku, Potenza Sport ustanowiły najlepszy czas na torze pokrytym wodą z przewagą sekundy nad kolejnymi oponami. Były również punktem odniesienia na mokrym okręgu i w aquaplaningu na wprost. 

Te wyniki przypieczętowały dobrymi notami w kwestii odczuć subiektywnych, zajmując 2. miejsce za przyczepność na mokrym, wykazując dobrą trakcję. I o ile uślizgi pojawiały się mniej subtelnie niż u niektórych rywali, to Potenza Sport nieustannie zapewniały dobry poziom kontroli. Dawały też niezłe odczucia z hamowania, choć na mokrym zostały 3,7 m za najlepszymi. Wygląda na to, że Bridgestone radzą sobie lepiej w głębszej wodzie, co pokazuje pierwsze miejsce w aquaplaningu na prostej.

Na suchej nawierzchni opony te uzyskały trzeci czas okrążenia oraz trzecie miejsce w subiektywnej ocenie zachowania. Zapewniły dobre czucie przedniej osi oraz niezłe odpowiedzi na ruchy kierownicą przy średnich i wysokich prędkościach. Do tego zachowały precyzję i opanowanie. Wydawało się jednak, że te odczucia to jedynie domena przodu, a przyczepność spadła na drugim okrążeniu. Dodatkowo po teście bieżnik wyglądał na mocno sfatygowany.

Zajęcie wyższej pozycji uniemożliwiły im (poza wspomnianym hamowaniem na mokrym) wysokie opory toczenia i jedynie przyzwoite zachowanie w teście drogowym. Tak czy inaczej Potenza Sport uzyskały imponujący wynik końcowy.

Wyniki testu BRIDGESTONE POTENZA SPORT:

Na mokrym (subiektywnie) 96.7% (=P2)
Na mokrym (czas okrążenia) 100% (P1)
Hamowanie na mokrym 89.5% (P7)
Mokry okrąg 100% (P1)
Aquaplaning – na prostej 100% (P1)
Aquaplaning – w zakrętach 96.1% (P5)
Na suchym (subiektywnie) 95.1% (P3)
Na suchym (czas okrążenia) 99.4% (P3)
Hamowanie na suchym 95.6% (P2)
Pętla drogowa 89.8% (P6)
Opory toczenia 84.7% (P6)

rezultat BRIDGESTONE POTENZA SPORT: 98.7%

___________

2. MICHELIN PILOT SPORT 4 S

Michelin Pilot Sport 4 S - drugie miejsce
11

726 zł, 91Y XL, 10,96 kg, RR (C), Wet (A), Noise (B 71)

Pilot Sport 4 S od dawna są wybierane na pierwszy montaż przez wielu uznanych producentów samochodów, i mimo premiery Pilot Sport 5, „stara” wersja nadal imponuje. Jeśli szukać kluczowej zmiany w Pilot Sport 4 S od ostatniego testu, to jest nią znacząca poprawa w hamowaniu na mokrym, w którym to teście Micheliny awansowały z trzeciego miejsca na pierwsze i to ze znaczącą poprawą.

Reklama

Do tego dochodzą solidne wyniki w najistotniejszych kategoriach. Pilot Sport 4 S zaimponowały szczególnie na suchej nawierzchni, plasując się jedynie 0,65 s za najszybszymi oponami w tym teście, i zajmując drugie miejsce w subiektywnych odczuciach. Nie miały żadnych problemów, zapewniały pewność, przyczepność, precyzję oraz świetne czucie przy większych przeciążeniach, a praca przedniej osi była pewna i dobrze wyważona. Na drodze uzyskały wysoką ocenę za komfort na nierównościach i ubytkach asfaltu oraz przyzwoitą kulturę pracy.

O ile wyniki Pilot Sport 4 S w próbach na mokrym były nieco gorsze w porównaniu z hamowaniem, to w ujęciu ogólnym uzyskały najlepszy rezultat. W kwestii subiektywnych odczuć na mokrym torze uplasowały się na 4. pozycji, podobnie jak pod względem czasu przejazdu po odcinku testowym pokrytym wodą. Większość pracy zdawała się wykonywać przednia oś, co sprawiało, że łatwo było dotrzeć do granicy przyczepności, ale pod większym naciskiem Micheliny nadal zapewniały precyzyjną kontrolę. Uzupełniły to najniższymi oporami toczenia i wypracowały świetny wynik, udowadniając, że nadal są doskonałymi oponami do samochodów sportowych.

Wyniki testu MICHELIN PILOT SPORT 4 S:

Na mokrym (subiektywnie) 95.8% (P4)
Na mokrym (czas okrążenia) 97.6% (P4)
Hamowanie na mokrym 100% (P1)
Mokry okrąg 97.6% (P5)
Aquaplaning – na prostej 97.0% (P6)
Aquaplaning – w zakrętach 94.2% (P7)
Na suchym (subiektywnie) 95.9% (P2)
Na suchym (czas okrążenia) 99.4% (P4)
Hamowanie na suchym 92.7% (P3)
Pętla drogowa 98.0% (P2)
Opory toczenia 100% (P1)

Rezultat MICHELIN PILOT SPORT 4 S: 99.8%

___________

1. CONTINENTAL SPORTCONTACT 7

Continental SportContact 7
11

689 zł, 91Y XL, 10,0 kg, RR (D), Wet (A), Noise (B 72)

MAMY TU PONIEKĄD KONTYNUACJĘ SUKCESU Z ZESZŁEGO ROKU. Wówczas w porównaniu opon w rozmiarze 225/40 R18 także zwyciężyło ogumienie tego producenta. W zasadzie Continental już nas przyzwyczaił do tego, że ląduje w czołówce testów porównawczych, ale tym, w czym znacząco się poprawił i co zagwarantowało mu zwycięstwo, były odczucia subiektywne, w szczególności na suchym.

Patrząc na wyniki na mokrej nawierzchni, które obejmują dwa czwarte miejsca, jedno piąte i jedno szóste, mogłoby się wydawać, że zwycięstwo było trudne do osiągnięcia. Jednak procentowe wyniki w tych testach były bardzo solidne. Subiektywnie, na mokrym torze opony nie oferowały tyle przyczepności, co najlepsze modele w stawce, ale zapewniały wysoki poziom kontroli, a na krętych fragmentach – wyjściach i wejściach w łuki – płynność i zwinność.

Jeszcze lepiej wypadły na suchej nitce, gdzie praca przedniej osi była precyzyjna i czuła na najdrobniejsze ruchy, a same opony solidnie „zaczepione” w nawierzchni przy wyższych prędkościach. Osiągnęły szósty czas okrążenia, ale jedynie 0,99 s za najlepszymi w tej próbie oponami Bridgestone. Zapewniły nawet lepsze odczucia, dzielnie stawiając czoła podsterowności po złapaniu temperatury, zachowując precyzję i spójność. Pozycję umocniły najlepszymi wynikami na drodze, pokonując opony Michelin pod względem poziomu hałasu i pochłaniania nierówności, co okazało się również dość znaczące w perspektywie końcowego wyniku, a w rezultacie - zwycięstwa.

SportContact 7 nadal są bardzo mocne w pomiarach testowych, a teraz dodatkowo poprawiają wyniki w kategorii subiektywnych odczuć kierowcy. Ten model Continentala to świetne ogumienie, zapewniające niezrównane połączenie wielu cech.

Wyniki testu CONTINENTAL SPORTCONTACT 7:

Na mokrym (subiektywnie) 94.2% (P6)
Na mokrym (czas okrążenia) 97.5% (P5)
Hamowanie na mokrym 97.2% (=P2)
Mokry okrąg 97.7% (P4)
Aquaplaning – na prostej 99.1% (P3)
Aquaplaning – w zakrętach 96.8% (P4)
Na suchym (subiektywnie) 100% (P1)
Na suchym (czas okrążenia) 99.0% (P6)
Hamowanie na suchym 100% (P1)
Pętla drogowa 100% (P1)
Opory toczenia 88.4% (P4)

Rezultat CONTINENTAL SPORTCONTACT 7: 100%

___________

CO MÓWIĄ NABYWCY?

Zdecydowana większość kupujących ten model ogumienia opowiada się za chęcią powrotu do niego przy kolejnej okazji. Zwracają głównie uwagę na poprawę prowadzenia swojego auta.

___________

WYNIKI WG KATEGORII

Na mokrym (subiektywnie) Wynik %
Goodyear 60 100
Bridgestone 58 96.7
Pirelli 58 96.7
Michelin 57.5 95.8
Vredestein 57 95.0
Continental 56.5 94.2
Falken 47 78.3

 

Mokry okrąg S %
Bridgestone 13.42 100
Goodyear 13.58 98.8
Pirelli 13.65 98.3
Continental 13.73 97.7
Michelin 13.75 97.6
Vredestein 14.02 95.7
Falken 14.20 94.5

 

Na suchym (subiektywnie) Wynik %
Continental 61 100
Michelin 58.5 95.9
Bridgestone 58 95.1
Goodyear 57 93.4
Vredestein 57 93.4
Pirelli 56 91.8
Falken 51 83.6

 

Pętla drogowa Wynik %
Continental 24.5 100
Michelin 24 98.0
Goodyear 23.5 95.9
Pirelli 23.5 95.9
Vredestein 23.5 95.9
Bridgestone 22 89.8
Falken 21 85.7

 

Na mokrym (czas okrążenia) S %
Bridgestone 67.51 100
Pirelli 68.36 98.8
Goodyear 68.41 98.7
Michelin 69.17 97.6
Continental 69.25 97.5
Vredestein 69.80 96.7
Falken 71.27 94.7

 

Aquaplaning - na prostej km/h %
Bridgestone 72.66 100
Goodyear 72.04 99.1
Continental 72.00 99.1
Vredestein 71.76 98.8
Falken 71.43 98.3
Michelin 70.51 97.0
Pirelli 69.85 96.1

 

Na suchym (czas okrążenia) S %
Goodyear 100.56 100
Vredestein 101.17 99.4
Bridgestone 101.20 99.4
Michelin 101.21 99.4
Pirelli 101.23 99.3
Continental 101.55 99.0
Falken 102.52 98.1

 

Opory toczenia Wartość testowa %
Michelin 8.50 100
Falken 8.66 98.2
Vredestein 8.96 94.9
Continental 9.61 88.4
Pirelli 9.77 87.0
Bridgestone 10.04 84.7
Goodyear 10.44 81.4

 

Hamowanie na mokrym Metry %
Michelin 31.4 100
Continental 32.3 97.2
Vredestein 32.3 97.2
Goodyear 33.5 93.7
Pirelli 34.1 92.1
Falken 34.8 90.2
Bridgestone 35.1 89.5

 

Aquaplaning - w zakrętach km/h %
Goodyear 69.33 100
Bridgestone 67.78 97.8
Pirelli 67.70 97.6
Michelin 67.14 96.8
Vredestein 66.66 96.1
Continental 66.14 95.4
Falken 65.32 94.2

 

Hamowanie na suchym Metry %
Continental 30.7 100
Bridgestone 32.1 95.6
Michelin 33.1 92.7
Falken 33.4 91.9
Goodyear 33.5 91.6
Pirelli 33.6 91.4
Vredestein 35.1 87.5

 

Rezultat %
Continental 100
Michelin 99.8
Bridgestone 98.7
Goodyear 98.7
Vredestein 98.6
Pirelli 97.7
Falken 92.7

 

Auto podczas testów
11

Bardzo mocna stawka sprawiła, że walka o pierwsze miejsce była niezwykle zacięta, a o kolejności w środku tabeli decydowały niuanse. Na końcu zestawienia uplasował się Falken, który musi popracować nad zachowaniem na mokrej nawierzchni, żeby zbliżyć się do najlepszych rywali. Tuż za nim mamy Pirelli – dopracowane i przyjemne w prowadzeniu, ale nieco za słabe, żeby walczyć o czołowe lokaty.

Bridgestone, Goodyear i Vredestein – tu różnica wyniosła zaledwie jeden punkt, przy czym dwie ostatnie opony zajęły pozycję ex aequo. Debiutujący Vredestein zaprezentował mocne, spójne osiągi, podczas gdy opony Bridgestone i Goodyear znakomicie radziły sobie zarówno na mokrym asfalcie, jak i na suchej nawierzchni.

Micheliny świetnie wypadły w najważniejszych kategoriach i zachowały opanowanie na mokrym, ale to nie wystarczyło, żeby pokonać opony Continental. Te z kolei do swoich dotychczasowych mocnych stron w testach mierzonych dorzuciły świetne odczucia i komunikatywność, zdobywając tym samym 1. miejsce.

Michał Sztorc z nową okładką EVO Magazine
PREMIERA EVO
Już jest nowe EVO Magazine. Rower na okładce?! Co im strzeliło do głowy?!

Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!

28 lutego 2025
Yokohama on Tour - Puszcza Białowieska - zimą
Prezentacja Partnera
Ruszamy na wschód do Puszczy Białowieskiej

Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!

28 lutego 2025
Ducati Panigale V4 na torze
Prezentacja Partnera
Co na nas czeka w salonach Ducati w 2025 roku?

Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji

25 lutego 2025
Test opon 2024
Test opon 2024
EVO TEST OPON 2024 - w corocznym teście wyłaniamy najlepsze opony

Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?

25 lutego 2025
Pagani Huayra Codalunga Speedster debiut
Pagani / Huayra
Pagani Huayra Codalunga Speedster ma 864 KM i opcjonalny manual

Pagani pozbawiło swój klejnot koronny dachu i dodało opcję manualnej skrzyni. Hipersamochód idealny?

13 lipca 2025
Ariel Atom 4RR
Ariel / Atom
Ariel Atom 4RR ma lepszy stosunek mocy do masy niż Bugatti Chiron

Podkręcony silnik Hondy Type R wystarcza, aby nowy Atom 4RR miał więcej mocy niż potężny Atom V8.

13 lipca 2025
Honda e:Ny1 test PL
Honda / e:Ny1
Honda e:Ny1 - trudna nazwa trudnego samochodu

Tylko pozornie model ten jest elektryczną wersją udanego HR-V.

12 lipca 2025
VW Transporter T7 test
Volkswagen / Transporter
Volkswagen Transporter T7 - nie dla ortodoksów

Przywiązani do klasycznego furgonu z Niemiec mogą nie znaleźć wspólnego języka z T7. I nie chodzi tu o to, co oferuje.

11 lipca 2025
Aston Martin DBX S debiut w Polsce
Aston Martin / DBX
Aston Martin DBX S w Polsce

DBX nie miał dobrych początków, ale zdaje się, że wkracza na odpowiednią ścieżkę.

11 lipca 2025
992.2 Porsche 911 Carrera 4S debiut
Porsche / 911 Carrera S
2025 Porsche Carrera 4S - czteronapędowe 911 bez wsparcia elektryki

Debiutuje poliftowe Porsche 911 992 w wersji AWD oraz z nadwoziem Targa.

2 lipca 2025
2026 Ferrari Amalfi debiut
Ferrari / Amalfi
Nowe Ferrari Amalfi - następca Romy odzyskuje fizyczne przyciski

Nowa nazwa, odświeżony design i wnętrze - Ferrari Amalfi ma być nowym bazowym GT w miejsce Romy.

1 lipca 2025
Lamborghini Fenomeno i przyszłość marki
Lamborghini / Fenomeno
Lamborghini Fenomeno zadebiutuje podczas Monterey Car Week

Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.

27 czerwca 2025
Jaguar Type 00 spysyhot
Jaguar / Type 00
Nowy Jaguar GT rozpoczyna testy na torze Nürburgring

Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.

27 czerwca 2025
Hennessey Venom F5 Evolution jazda
Hennessey / Venom F5
Hennessey Venom F5 Evolution - pretendent do rekordu prędkości

Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.

26 czerwca 2025
Mercedes-AMG GT XX Concept premiera
Mercedes / GT XX
Mercedes Concept AMG GT XX wkrótce zmieni się w produkcyjny model AMG

Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.

26 czerwca 2025
Koenigsegg Sadair's Spear przód
Koenigsegg / Sadair's Spear
Nowy Koenigsegg ma dziwną nazwę, 1625 KM i bardzo agresywne aero

Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.

25 czerwca 2025