Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
M2 G87 to już w standardzie mocne auto sportowe. Kuracja AC Schnitzer jeszcze wzmocniła jego zalety.
Niemiecki tuner AC Schnitzer nie zwlekał długo ze stworzeniem własnego pakietu wizualnego i technicznego dedykowanego dla BMW M2 G87. Ich demo-car zadebiutował podczas Essen Motor Show, a wybrane elementy pakietu są już dostępne w sprzedaży. Reszta akcesoriów dołączy do oferty wiosną 2024 roku.
Kompaktowe M2 prosto z fabryki dysponuje solidną mocą 460 KM, ale AC Schnitzer nieco zmodyfikował program sterownika sześciocylindrowego silnika S58. Nie podano ile dokładnie koni ma M2 po tuningu, ale można śmiało obstawiać, że co najmniej 510 KM i 650 Nm. Właśnie takie liczby generuje ten sam motor w modelach M3 i M4 Competition. Tymczasem AC Schnitzer już w M3 Touring udowodnił, że potencjał S58 sięga nawet 610 KM tylko za pomocą zmiany elektroniki. Gdy oferta dodatków do M2 będzie już pełna, kupujący będą mogli dobrać podniesienie mocy razem z dedykowaną osłoną silnika oraz opracowanym specjalnie do tego modelu aktywnym wydechem poprawiającym przepływ spalin i dźwięk.
Oferowane przez AC Schnitzer kolumny zawieszenia do M2 mają poprawiać zachowanie auta na limicie i pozwolić na eksperymentowanie z własnymi ustawieniami wysokości zawieszenia, odbicia i kompresji amortyzatorów. Zestaw pozwala obniżyć auto o 25-35 mm z przodu i 20-30 mm z tyłu. Jako alternatywę można zamówić zwykły zestaw obniżający, wtedy przód jest niżej o 20-25 mm, a tył o 15-20 mm.
Komplet lekkich kutych felg AC4 obniża masę nieresorowaną nawet do 35% w zależności od wybranego rozmiaru (maksymalnie 20 cali przód i 21 cali tył). Do tego AC Schnitzer dobiera opony o szerokości 285 lub 295 mm. Za mniejsze pieniądze tuner oferuje do M2 odlewane koła AC1.
Prawdopodobnie najważniejszą zmianą jest pakiet aerodynamiczny, który w najbardziej ekstremalnej konfiguracji poprawia docisk o 140 kg. Sam przedni splitter dodaje na przednią oś 60 kg docisku, a jako opcja są jeszcze specjalne kanały i dokładki wlotów powietrza oraz progów. Z tyłu może znaleźć się mały spoiler nad tylną szybą jak i większy, dwuczęściowy na krawędzi klapy bagażnika. Jednak prawdziwą gratką jest karbonowe skrzydło, które aktualnie przechodzi proces homologacji. Ten jeden element poprawia docisk tylnej osi o 55 kg, a dodatkowa lotka Gurneya na skraju skrzydła o kolejne 25 kg.
Jak w każdym zestawie AC Schnitzera nie brakuje dedykowanych do M2 elementów wnętrza. W katalogu znajdziecie kierownicę, większe aluminiowe łopatki skrzyni biegów, aluminiowe nakładki na pedały, kontroler systemu iDrive, a nawet obudowę kluczyka.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
To pierwszy raz, kiedy na okładce gości nie tylko samochód! O co chodzi w zestawieniu auta i motocykla?
Zapraszamy w okolice Gór Świętokrzyskich, jednego z najstarszych pasm górskich w Europie.
Jaguar pracuje nad rywalem dla Porsche Taycan - mamy pierwsze zdjęcie konceptu tego auta.
Aston Martin wreszcie pokazał kosmiczne osiągi Valkyrie. Samochód ten pobił rekord toru Silverstone.
W 2025 roku Mercedes powraca do Le Mans z AMG GT dostosowanym do wymogów klasy LMGT3.
Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.
Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.
Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.
Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.
CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?