Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
M2 G87 to już w standardzie mocne auto sportowe. Kuracja AC Schnitzer jeszcze wzmocniła jego zalety.
Niemiecki tuner AC Schnitzer nie zwlekał długo ze stworzeniem własnego pakietu wizualnego i technicznego dedykowanego dla BMW M2 G87. Ich demo-car zadebiutował podczas Essen Motor Show, a wybrane elementy pakietu są już dostępne w sprzedaży. Reszta akcesoriów dołączy do oferty wiosną 2024 roku.
Kompaktowe M2 prosto z fabryki dysponuje solidną mocą 460 KM, ale AC Schnitzer nieco zmodyfikował program sterownika sześciocylindrowego silnika S58. Nie podano ile dokładnie koni ma M2 po tuningu, ale można śmiało obstawiać, że co najmniej 510 KM i 650 Nm. Właśnie takie liczby generuje ten sam motor w modelach M3 i M4 Competition. Tymczasem AC Schnitzer już w M3 Touring udowodnił, że potencjał S58 sięga nawet 610 KM tylko za pomocą zmiany elektroniki. Gdy oferta dodatków do M2 będzie już pełna, kupujący będą mogli dobrać podniesienie mocy razem z dedykowaną osłoną silnika oraz opracowanym specjalnie do tego modelu aktywnym wydechem poprawiającym przepływ spalin i dźwięk.
Oferowane przez AC Schnitzer kolumny zawieszenia do M2 mają poprawiać zachowanie auta na limicie i pozwolić na eksperymentowanie z własnymi ustawieniami wysokości zawieszenia, odbicia i kompresji amortyzatorów. Zestaw pozwala obniżyć auto o 25-35 mm z przodu i 20-30 mm z tyłu. Jako alternatywę można zamówić zwykły zestaw obniżający, wtedy przód jest niżej o 20-25 mm, a tył o 15-20 mm.
Komplet lekkich kutych felg AC4 obniża masę nieresorowaną nawet do 35% w zależności od wybranego rozmiaru (maksymalnie 20 cali przód i 21 cali tył). Do tego AC Schnitzer dobiera opony o szerokości 285 lub 295 mm. Za mniejsze pieniądze tuner oferuje do M2 odlewane koła AC1.
Prawdopodobnie najważniejszą zmianą jest pakiet aerodynamiczny, który w najbardziej ekstremalnej konfiguracji poprawia docisk o 140 kg. Sam przedni splitter dodaje na przednią oś 60 kg docisku, a jako opcja są jeszcze specjalne kanały i dokładki wlotów powietrza oraz progów. Z tyłu może znaleźć się mały spoiler nad tylną szybą jak i większy, dwuczęściowy na krawędzi klapy bagażnika. Jednak prawdziwą gratką jest karbonowe skrzydło, które aktualnie przechodzi proces homologacji. Ten jeden element poprawia docisk tylnej osi o 55 kg, a dodatkowa lotka Gurneya na skraju skrzydła o kolejne 25 kg.
Jak w każdym zestawie AC Schnitzera nie brakuje dedykowanych do M2 elementów wnętrza. W katalogu znajdziecie kierownicę, większe aluminiowe łopatki skrzyni biegów, aluminiowe nakładki na pedały, kontroler systemu iDrive, a nawet obudowę kluczyka.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Dział projektów specjalnych Ferrari przedstawia SC40 - one-off jawnie inspirowany kultowym F40.
Stylowy SUV Alfy Romeo przeszedł lifting obejmujący wygląd, wyposażenie i technologie pokładowe.
Cupra jeszcze nie żegna się z silnikiem 2.5 TFSI i przywraca model Formentor VZ5 do czasowej oferty.
Studio Italdesign wkrótce zaprezentuje nowy projekt inspirowany kultowym japońskim supersamochodem.
Małgorzata Bańka i Leszek Możdżer zaprezentowali album „Będę drżała” w galerii Archicom Collection w Warszawie.
Mercedes chwali się własną wizją mobilności… w postaci steampunkowego konceptu rodem z filmu sci-fi.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Ferrari przedstawiło szczegóły nowej autorskiej platformy dedykowanej do samochodów elektrycznych.
Niemiecki Capricorn debiutuje na rynku hipersamochodów z 900-konnym 01 stworzonym wspólnie z Zagato.
Na szczyt oferty Aston Martina DB12 wskakuje nowy model S oferujący 700 KM i garść stylowych detali.
35 lat temu rynkiem supersamochodów wstrząsnęła Honda NSX. Po latach ponownie odkrywamy jej uroki.
W nowym elektrycznym Porsche Cayenne większą powierzchnię wnętrza pokrywają ekrany niż skóra.