Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
M2 G87 to już w standardzie mocne auto sportowe. Kuracja AC Schnitzer jeszcze wzmocniła jego zalety.
Niemiecki tuner AC Schnitzer nie zwlekał długo ze stworzeniem własnego pakietu wizualnego i technicznego dedykowanego dla BMW M2 G87. Ich demo-car zadebiutował podczas Essen Motor Show, a wybrane elementy pakietu są już dostępne w sprzedaży. Reszta akcesoriów dołączy do oferty wiosną 2024 roku.
Kompaktowe M2 prosto z fabryki dysponuje solidną mocą 460 KM, ale AC Schnitzer nieco zmodyfikował program sterownika sześciocylindrowego silnika S58. Nie podano ile dokładnie koni ma M2 po tuningu, ale można śmiało obstawiać, że co najmniej 510 KM i 650 Nm. Właśnie takie liczby generuje ten sam motor w modelach M3 i M4 Competition. Tymczasem AC Schnitzer już w M3 Touring udowodnił, że potencjał S58 sięga nawet 610 KM tylko za pomocą zmiany elektroniki. Gdy oferta dodatków do M2 będzie już pełna, kupujący będą mogli dobrać podniesienie mocy razem z dedykowaną osłoną silnika oraz opracowanym specjalnie do tego modelu aktywnym wydechem poprawiającym przepływ spalin i dźwięk.
Oferowane przez AC Schnitzer kolumny zawieszenia do M2 mają poprawiać zachowanie auta na limicie i pozwolić na eksperymentowanie z własnymi ustawieniami wysokości zawieszenia, odbicia i kompresji amortyzatorów. Zestaw pozwala obniżyć auto o 25-35 mm z przodu i 20-30 mm z tyłu. Jako alternatywę można zamówić zwykły zestaw obniżający, wtedy przód jest niżej o 20-25 mm, a tył o 15-20 mm.
Komplet lekkich kutych felg AC4 obniża masę nieresorowaną nawet do 35% w zależności od wybranego rozmiaru (maksymalnie 20 cali przód i 21 cali tył). Do tego AC Schnitzer dobiera opony o szerokości 285 lub 295 mm. Za mniejsze pieniądze tuner oferuje do M2 odlewane koła AC1.

Prawdopodobnie najważniejszą zmianą jest pakiet aerodynamiczny, który w najbardziej ekstremalnej konfiguracji poprawia docisk o 140 kg. Sam przedni splitter dodaje na przednią oś 60 kg docisku, a jako opcja są jeszcze specjalne kanały i dokładki wlotów powietrza oraz progów. Z tyłu może znaleźć się mały spoiler nad tylną szybą jak i większy, dwuczęściowy na krawędzi klapy bagażnika. Jednak prawdziwą gratką jest karbonowe skrzydło, które aktualnie przechodzi proces homologacji. Ten jeden element poprawia docisk tylnej osi o 55 kg, a dodatkowa lotka Gurneya na skraju skrzydła o kolejne 25 kg.
Jak w każdym zestawie AC Schnitzera nie brakuje dedykowanych do M2 elementów wnętrza. W katalogu znajdziecie kierownicę, większe aluminiowe łopatki skrzyni biegów, aluminiowe nakładki na pedały, kontroler systemu iDrive, a nawet obudowę kluczyka.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Kalendarz Pirelli 2026 „Elements” Sundsbø to filmowa opowieść o żywiołach, naturze i emocjach redefiniujących „The Cal”.
Poddana fabrycznej renowacji Carrera GT składa hołd zwycięzcom 1970 24h Le Mans w Porsche 917.
Tylko 10 lojalnych klientów Rimaca dostało przywilej nabycia dedykowanej Nevery R Founder’s Edition.
Silniki i skrzynie biegów BMW już od 25 lat stanowią podstawę napędów wszystkich modeli Morgana.
Nowoczesne powłoki ceramiczne, folie PPF i innowacyjne rozwiązania Ceramic Pro chronią lakier, zmieniają wygląd auta i podkreślają jego styl.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Testujemy GAC Hyptec HT – elektrycznego SUV-a z Chin, który stawia na komfort, jakość i dojrzały styl.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
F.A. “Butzi” Porsche - twórca sylwetki 911 - został uhonorowany w edycji specjalnej modelu GT3.
Nie tylko AMG i Porsche, ale także Bentley Continental GT stał się obiektem zainteresowania Brabusa.
MSO i brytyjska artystka Nat Bowen stworzyli McLarena 750S pokrytego innowacyjną warstwą lakieru.
Projekty takie jak G90 Wingback Concept Genesis mają podkreślić sportowe aspiracje marki Genesis.