Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

BMW M2 od AC Schnitzer jest niższe, mocniejsze i bardziej napakowane

M2 G87 to już w standardzie mocne auto sportowe. Kuracja AC Schnitzer jeszcze wzmocniła jego zalety.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

16 listopada 2023
BMW M2 by AC Schnitzer tuning
17

Niemiecki tuner AC Schnitzer nie zwlekał długo ze stworzeniem własnego pakietu wizualnego i technicznego dedykowanego dla BMW M2 G87. Ich demo-car zadebiutował podczas Essen Motor Show, a wybrane elementy pakietu są już dostępne w sprzedaży. Reszta akcesoriów dołączy do oferty wiosną 2024 roku.

Kompaktowe M2 prosto z fabryki dysponuje solidną mocą 460 KM, ale AC Schnitzer nieco zmodyfikował program sterownika sześciocylindrowego silnika S58. Nie podano ile dokładnie koni ma M2 po tuningu, ale można śmiało obstawiać, że co najmniej 510 KM i 650 Nm. Właśnie takie liczby generuje ten sam motor w modelach M3 i M4 Competition. Tymczasem AC Schnitzer już w M3 Touring udowodnił, że potencjał S58 sięga nawet 610 KM tylko za pomocą zmiany elektroniki. Gdy oferta dodatków do M2 będzie już pełna, kupujący będą mogli dobrać podniesienie mocy razem z dedykowaną osłoną silnika oraz opracowanym specjalnie do tego modelu aktywnym wydechem poprawiającym przepływ spalin i dźwięk.

Pakiet firmy AC Schnitzer do BMW M2 zawiera elementy tuningu wizualnego i mechanicznego, które można kupować jako pojedyncze elementy.

Oferowane przez AC Schnitzer kolumny zawieszenia do M2 mają poprawiać zachowanie auta na limicie i pozwolić na eksperymentowanie z własnymi ustawieniami wysokości zawieszenia, odbicia i kompresji amortyzatorów. Zestaw pozwala obniżyć auto o 25-35 mm z przodu i 20-30 mm z tyłu. Jako alternatywę można zamówić zwykły zestaw obniżający, wtedy przód jest niżej o 20-25 mm, a tył o 15-20 mm.

Komplet lekkich kutych felg AC4 obniża masę nieresorowaną nawet do 35% w zależności od wybranego rozmiaru (maksymalnie 20 cali przód i 21 cali tył). Do tego AC Schnitzer dobiera opony o szerokości 285 lub 295 mm. Za mniejsze pieniądze tuner oferuje do M2 odlewane koła AC1.

Reklama
AC Schnitzer G87 BMW M2 tył dynamiczne
17

Prawdopodobnie najważniejszą zmianą jest pakiet aerodynamiczny, który w najbardziej ekstremalnej konfiguracji poprawia docisk o 140 kg. Sam przedni splitter dodaje na przednią oś 60 kg docisku, a jako opcja są jeszcze specjalne kanały i dokładki wlotów powietrza oraz progów. Z tyłu może znaleźć się mały spoiler nad tylną szybą jak i większy, dwuczęściowy na krawędzi klapy bagażnika. Jednak prawdziwą gratką jest karbonowe skrzydło, które aktualnie przechodzi proces homologacji. Ten jeden element poprawia docisk tylnej osi o 55 kg, a dodatkowa lotka Gurneya na skraju skrzydła o kolejne 25 kg.

Jak w każdym zestawie AC Schnitzera nie brakuje dedykowanych do M2 elementów wnętrza. W katalogu znajdziecie kierownicę, większe aluminiowe łopatki skrzyni biegów, aluminiowe nakładki na pedały, kontroler systemu iDrive, a nawet obudowę kluczyka.

Nowy numer EVO Magazine

Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO

Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.

Dziewiąte wydanie EVO Magazine
EVO Magazine
Co przedstawiamy w dziewiątym wydaniu magazynu EVO?

Startujemy materiałem okładkowym z Audi R8 V10 performance RWD w roli głównej.

6 grudnia 2023
Zmagania na Torze Modlin
Prezentacja Partnera
20. urodziny MX-5 Klub Polska i rekordy na Torze Modlin

Razem z Team Bołtowicz ruszamy na Tor Modlin by w gronie niemal 300 osób uczcić klubowy jubileusz.

5 grudnia 2023
Futurystyczne wnętrze samochodu przyszłości
Prezentacja Partnera
Czy personalizacja i AI to przyszłość motoryzacji?

Jakie są korzyści wynikające z użycia AI w motoryzacji? Czy samochody zostaną wkrótce „smartfonami na kołach”?

28 listopada 2023
Range Rover Sport SV - front
Prezentacja Partnera
Range Rover Sport SV, czyli stylowy lider pełen dynamiki

Przyszedł czas na prawdziwie rasowy wariant Range Rovera, który rozbudzi emocje jak żadne inne auto w tym segmencie.

24 listopada 2023
Rodin FZero prototyp testy
Rodin / FZero
Rodin FZero może wkrótce stać się najszybszym torowym hypercarem

Nowozelandzki rywal Aston Martina Valkyrie Rodin FZero właśnie wchodzi w kluczową fazę rozwoju.

7 grudnia 2023
Dziewiąte wydanie EVO Magazine
EVO Magazine
Co przedstawiamy w dziewiątym wydaniu magazynu EVO?

Startujemy materiałem okładkowym z Audi R8 V10 performance RWD w roli głównej.

6 grudnia 2023
Morgan XP-1 prototyp EV
Morgan / Super 3
Morgan XP-1 wyznacza początek drogi Morgana do elektryfikacji

Brytyjski Morgan stworzył elektrycznego trójkołowca na bazie Super 3, aby eksplorować możliwości napędu EV.

6 grudnia 2023
Mercedes-AMG CLE53 Coupe główne
Mercedes / CLE
Mercedes-AMG CLE53 - sześciocylindrowe AMG, na które czekaliśmy

Zadebiutowała pierwsza odmiana Mercedesa CLE od AMG, ale topowy model wciąż jest w drodze…

6 grudnia 2023
2023 Hyundai Ioniq 5 N test
Hyundai / Ioniq 5
Hyundai Ioniq 5 N - skomplikowany, fascynujący i genialny jednocześnie

Hyundai wykorzystał każdy możliwy trik, aby stworzyć fun z jazdy EV. Rezultat jest oszałamiający.

5 grudnia 2023
Renault Austral test główne
Renault / Austral
Renault Austral - wyczekany następca Kadjara, w stylu Alpine

Choć poprzednik sprzedawał się znakomicie, w odbiorze był dość przeciętny. Co nowego wnosi Austral?

5 grudnia 2023
Zmagania na Torze Modlin
Prezentacja Partnera
20. urodziny MX-5 Klub Polska i rekordy na Torze Modlin

Razem z Team Bołtowicz ruszamy na Tor Modlin by w gronie niemal 300 osób uczcić klubowy jubileusz.

5 grudnia 2023
Tesla Cybertruck produkcyjna główne
Tesla / Cybertruck
Tesla Cybertruck w końcu jest, ale kosztuje więcej niż zapowiadano

Po kilku latach przekładania terminów pikap Tesla Cybertruck zaczyna trafiać do odbiorców.

4 grudnia 2023
Renault 5 EV 2024 teaser
Renault / R5 EV
Nowe Renault 5 może być pierwszym naprawdę udanym hatchbackiem EV

Francuzi opublikowali pierwsze zdjęcia zapowiadające Renault 5 EV, nowego konkurenta dla Mini EV.

3 grudnia 2023
BMW iM3
BMW / M3
Następne BMW M3 będzie w pełni elektryczne

BMW M3 kolejnej generacji dostanie napęd elektryczny. A to nie koniec złych wieści.

1 grudnia 2023
Lotus ładowarka 450 kw
Lotus
Lotus stworzył ładowarkę za mocną dla jakiegokolwiek istniejącego EV

Nowa ładowarka Lotusa ma oferować 450 kW i niesamowicie szybkie ładowanie. Przynajmniej w teorii.

1 grudnia 2023
Honda ZR-V test główne
Honda / ZR-V
Honda ZR-V - crossover czerpiący z Civica

Hondę ostatnio już niemal głównie kojarzymy z autami o wyższym prześwicie. Do gamy dołącza ZR-V, które powinno być bestsellerem japońskiego producenta.

29 listopada 2023