Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
AC Schnitzer kompleksowo zajął się wyglądem i napędem najnowszego BMW M3 w odmianie Touring.
Nowe BMW M3 Touring dopiero zaczyna się pojawiać na drogach, a niemiecki tuner AC Schnitzer już zdążył stworzyć własny pakiet modyfikacji dla tego modelu. Jest on dostępny zarówno dla kombi G81 jak i sedana G80, a w jego skład wchodzą zmiany stylistyczne i poważny wzrost parametrów silnika.
Pod nową osłoną silnika kryje się mechanicznie nietknięty motor S58 o pojemności 3 litrów wyposażony w dwie turbosprężarki. AC Schnitzer pracował głównie nad modyfikacją oprogramowania i oferuje dwa poziomy: Stage 1 to podniesienie mocy z 510 do 590 KM i momentu obrotowego z 650 do 750 Nm. Na poziomie drugim moment obrotowy pozostaje na poziomie 750 Nm, za to moc dalej rośnie do pułapu 610 KM, co oznacza równo 100 KM więcej niż w seryjnym M3 Competition. Właściwie już niewiele brakuje do poziomu M5 Competition o mocy 625 KM.
Tuner nie podaje jaki jest wpływ zmiany oprogramowania silnika na osiągi. Samochód seryjnie jest wyposażony w fenomenalny napęd xDrive, więc wzrost mocy o okrągłe 100 KM powinien mieć wpływ na skrócenie czasu przyspieszenia do 100 km/h wynoszącego 3,6 s. Nie wiadomo też co z limiterem prędkości, który w M3 jest ustawiony na 280 km/h pod warunkiem dokupienia pakietu M Driver.
Oprócz sterownika silnika zmienił się także układ wydechowy wykonany ze stali nierdzewnej. Jest on wyposażony w zawór modulujący dźwięk, a zwieńczono go czterema okrągłymi końcówkami z włókna węglowego. Opcjonalnie klienci mogą dokupić zawieszenie AC Schnitzer RS, w którym da się podczas jazdy regulować prześwit auta i właściwości odbicia zawieszenia. W skromniejszym wydaniu można zdecydować się na sam pakiet obniżający przednią oś auta o 20 mm.
Nie zabrakło klasyki, czyli lekkich, kutych felg AC1 lub AC3 w rozmiarze 20 cali wykończonych dwukolorowym malowaniem lub, za dopłatą, błyszczącym czarnym lakierem. Oprócz niewątpliwej zalety jaką jest mniejsza masa nieresorowana felgi te są odrobinę szersze niż seryjne, więc można założyć opony o szerokości 285 mm z przodu i 295 mm z tyłu - o 10 mm większe niż te na pierwszy montaż.
AC Schnitzer nie poprzestaje na aspektach technicznych - ich pakiet to sporo nowych elementów zewnętrznego wystroju takich jak większy przedni splitter i lotki po bokach przedniego zderzaka. Można też dobrać nakładki na przednie wloty powietrza w masce silnika, nowy spoiler na tylną klapę, karbonowy dyfuzor, firmowe emblematy i naklejki. Tuner może nawet położyć folię ochronną na dolne części karoserii.
Wnętrze M3 Touring po kuracji w AC Schnitzer wyróżnia się nową kierownicą obszytą skórą i alcantarą oraz pakietem listew ozdobnych i dekoracji wykonanych z aluminium. Obejmują one pedały, manetki zmiany biegów i konsolę centralną.
Przedstawiony tu samochód to demo-car zawierający wszystkie części pakietu, ale każdy klient może indywidualnie dobrać elementy z oferty według własnego uznania. AC Schnitzer w zależności od ostatecznej specyfikacji daje nawet do 5 lat gwarancji na sprzedane części.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.
Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Z 1875-konnym V12 w modelu Aurora Zenvo ma ambicje wejść na poziom Koenigsegga. Produkcja w 2026.
BMW opracowało nowy, przyjazny środowisku kompozyt, który może być zastępstwem dla włókna węglowego.
Szlagier Dacii w ostatnich latach nie ma lekko. Czy niedawny lifting i nowe wersje silnikowe umocnią jego pozycję?
VW wreszcie spuszcza ze smyczy Golfa MK8 GTI i prezentuje torowo usposobioną wersję Edition 50.
Z okazji 30. rocznicy zwycięstwa w Le Mans, Lanzante tworzy samochód inspirowany kultowym F1 GTR.
Wersja specjalna Defender Trophy odnosi się do wielkiej tradycji Land Rovera w rajdzie Camel Trophy.
Twórcy Mercedesa CLK GTR i silników Pagani V12 wystartują restomodem Mercedesa 190E Evo II w N24.