Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama
REKLAMA
Reklama
REKLAMA

BMW M3 Touring po kuracji w AC Schnitzer dysponuje mocą 610 KM

AC Schnitzer kompleksowo zajął się wyglądem i napędem najnowszego BMW M3 w odmianie Touring.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

3 lutego 2023
AC Schnitzer BMW M3 Touring lewy przód
12

Nowe BMW M3 Touring dopiero zaczyna się pojawiać na drogach, a niemiecki tuner AC Schnitzer już zdążył stworzyć własny pakiet modyfikacji dla tego modelu. Jest on dostępny zarówno dla kombi G81 jak i sedana G80, a w jego skład wchodzą zmiany stylistyczne i poważny wzrost parametrów silnika.

Pod nową osłoną silnika kryje się mechanicznie nietknięty motor S58 o pojemności 3 litrów wyposażony w dwie turbosprężarki. AC Schnitzer pracował głównie nad modyfikacją oprogramowania i oferuje dwa poziomy: Stage 1 to podniesienie mocy z 510 do 590 KM i momentu obrotowego z 650 do 750 Nm. Na poziomie drugim moment obrotowy pozostaje na poziomie 750 Nm, za to moc dalej rośnie do pułapu 610 KM, co oznacza równo 100 KM więcej niż w seryjnym M3 Competition. Właściwie już niewiele brakuje do poziomu M5 Competition o mocy 625 KM.

Tuner nie podaje jaki jest wpływ zmiany oprogramowania silnika na osiągi. Samochód seryjnie jest wyposażony w fenomenalny napęd xDrive, więc wzrost mocy o okrągłe 100 KM powinien mieć wpływ na skrócenie czasu przyspieszenia do 100 km/h wynoszącego 3,6 s. Nie wiadomo też co z limiterem prędkości, który w M3 jest ustawiony na 280 km/h pod warunkiem dokupienia pakietu M Driver.

Reklama

Silnik zyskał 100 KM co powinno skutkować skróceniem czasu sprintu do 100 km/h o kilka dziesiątych sekundy.

Oprócz sterownika silnika zmienił się także układ wydechowy wykonany ze stali nierdzewnej. Jest on wyposażony w zawór modulujący dźwięk, a zwieńczono go czterema okrągłymi końcówkami z włókna węglowego. Opcjonalnie klienci mogą dokupić zawieszenie AC Schnitzer RS, w którym da się podczas jazdy regulować prześwit auta i właściwości odbicia zawieszenia. W skromniejszym wydaniu można zdecydować się na sam pakiet obniżający przednią oś auta o 20 mm.

AC Schnitzer BMW M3 Touring prawy tył
12

Nie zabrakło klasyki, czyli lekkich, kutych felg AC1 lub AC3 w rozmiarze 20 cali wykończonych dwukolorowym malowaniem lub, za dopłatą, błyszczącym czarnym lakierem. Oprócz niewątpliwej zalety jaką jest mniejsza masa nieresorowana felgi te są odrobinę szersze niż seryjne, więc można założyć opony o szerokości 285 mm z przodu i 295 mm z tyłu - o 10 mm większe niż te na pierwszy montaż.

Reklama

AC Schnitzer nie poprzestaje na aspektach technicznych - ich pakiet to sporo nowych elementów zewnętrznego wystroju takich jak większy przedni splitter i lotki po bokach przedniego zderzaka. Można też dobrać nakładki na przednie wloty powietrza w masce silnika, nowy spoiler na tylną klapę, karbonowy dyfuzor, firmowe emblematy i naklejki. Tuner może nawet położyć folię ochronną na dolne części karoserii.

AC Schnitzer proponuje do M3 Touring wiele elementów wystroju zewnętrznego wykonanych z karbonu.

Wnętrze M3 Touring po kuracji w AC Schnitzer wyróżnia się nową kierownicą obszytą skórą i alcantarą oraz pakietem listew ozdobnych i dekoracji wykonanych z aluminium. Obejmują one pedały, manetki zmiany biegów i konsolę centralną.

Przedstawiony tu samochód to demo-car zawierający wszystkie części pakietu, ale każdy klient może indywidualnie dobrać elementy z oferty według własnego uznania. AC Schnitzer w zależności od ostatecznej specyfikacji daje nawet do 5 lat gwarancji na sprzedane części.

BLEU DE CHANEL L’Exclusif
Perfumy
BLEU DE CHANEL L’Exclusif – zapach wolności i stylu

BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.

12 września 2025
Defender z przyczepą na haku
Prezentacja Partnera
Podróż Defenderem w Dolomity – test opon Yokohama Geolandar A/T G015

Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.

13 sierpnia 2025
Garagisti GP1 koncept
Garagisti / GP1
Garagisti GP1 to kolejne po GMA T.50 superauto z V12 i manualem

Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.

11 sierpnia 2025
Lamborghini Temerario test torowy
Lamborghini / Temerario
Lamborghini Temerario - pełen ogień hybrydowym następcą Huracána

Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?

3 sierpnia 2025
Porsche Taycan Turbo GT4 RS spyshot
Porsche / Taycan
Co znowu wymyśliło Porsche? Po Ringu jeździ prototyp Taycana “GT4 RS”

Porsche testuje poszerzony i wyposażony w ogromne skrzydło prototyp Tacyana. Pytanie tylko po co?

16 września 2025
Ariel Atom 4 test
Ariel / Atom
Ariel Atom 4 - brytyjska zabawka staje się lepsza i lepsza…

Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.

15 września 2025
Ducati Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS – nowe sportowe motocykle w limitowanej serii, widok studyjny
Ducati
Ducati Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS: styl, osiągi i lekkość

Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.

14 września 2025
Lotus Elise VHPK Analogue Automotive
Lotus / Elise
Lotus Elise z centralnym fotelem za ułamek ceny GMA T.50? Poprosimy!

Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.

13 września 2025
Toyota GR Yaris Aero Performance
Toyota / Yaris GR
Toyota GR Yaris zyska pakiet Aero Performance. Niestety, nie u nas…

W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.

12 września 2025
BLEU DE CHANEL L’Exclusif
Perfumy
BLEU DE CHANEL L’Exclusif – zapach wolności i stylu

BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.

12 września 2025
Lamborghini Fenomeno premiera
Lamborghini / Fenomeno
Fenomeno uczy jak sprzedawać hipersamochody - mają być rzadkie i z V12

Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.

12 września 2025
McLaren 750S JC96 – limitowana edycja w malowaniu LARK
McLaren / 750S
McLaren 750S JC96 – limitowana edycja upamiętniająca sukcesy McLarena F1 w Japonii

McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.

11 września 2025
Toyota Gazoo Racing AE86
Toyota
Toyota wznowiła produkcję bloków silnika do kultowej Corolli AE86

Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.

11 września 2025
Ferrari 849 Testarossa premiera
Ferrari / 849 Testarossa
Ferrari Testarossa powraca jako hybryda V8 o mocy 1050 KM

Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.

10 września 2025
2026 Porsche 911 Turbo S 992.2
Porsche / 911 Turbo
Poznajcie nowe, zelektryfikowane Porsche 911 Turbo S o mocy 711 KM

Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.

8 września 2025
2026 BMW iX3 premiera
BMW / iX3
2026 BMW iX3 - era Neue Klasse rozpoczyna się od SUV-a

Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.

5 września 2025