Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

BMW M3 Touring po kuracji w AC Schnitzer dysponuje mocą 610 KM

AC Schnitzer kompleksowo zajął się wyglądem i napędem najnowszego BMW M3 w odmianie Touring.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

3 lutego 2023
AC Schnitzer BMW M3 Touring lewy przód
12

Nowe BMW M3 Touring dopiero zaczyna się pojawiać na drogach, a niemiecki tuner AC Schnitzer już zdążył stworzyć własny pakiet modyfikacji dla tego modelu. Jest on dostępny zarówno dla kombi G81 jak i sedana G80, a w jego skład wchodzą zmiany stylistyczne i poważny wzrost parametrów silnika.

Pod nową osłoną silnika kryje się mechanicznie nietknięty motor S58 o pojemności 3 litrów wyposażony w dwie turbosprężarki. AC Schnitzer pracował głównie nad modyfikacją oprogramowania i oferuje dwa poziomy: Stage 1 to podniesienie mocy z 510 do 590 KM i momentu obrotowego z 650 do 750 Nm. Na poziomie drugim moment obrotowy pozostaje na poziomie 750 Nm, za to moc dalej rośnie do pułapu 610 KM, co oznacza równo 100 KM więcej niż w seryjnym M3 Competition. Właściwie już niewiele brakuje do poziomu M5 Competition o mocy 625 KM.

Tuner nie podaje jaki jest wpływ zmiany oprogramowania silnika na osiągi. Samochód seryjnie jest wyposażony w fenomenalny napęd xDrive, więc wzrost mocy o okrągłe 100 KM powinien mieć wpływ na skrócenie czasu przyspieszenia do 100 km/h wynoszącego 3,6 s. Nie wiadomo też co z limiterem prędkości, który w M3 jest ustawiony na 280 km/h pod warunkiem dokupienia pakietu M Driver.

Silnik zyskał 100 KM co powinno skutkować skróceniem czasu sprintu do 100 km/h o kilka dziesiątych sekundy.

Oprócz sterownika silnika zmienił się także układ wydechowy wykonany ze stali nierdzewnej. Jest on wyposażony w zawór modulujący dźwięk, a zwieńczono go czterema okrągłymi końcówkami z włókna węglowego. Opcjonalnie klienci mogą dokupić zawieszenie AC Schnitzer RS, w którym da się podczas jazdy regulować prześwit auta i właściwości odbicia zawieszenia. W skromniejszym wydaniu można zdecydować się na sam pakiet obniżający przednią oś auta o 20 mm.

AC Schnitzer BMW M3 Touring prawy tył
12

Nie zabrakło klasyki, czyli lekkich, kutych felg AC1 lub AC3 w rozmiarze 20 cali wykończonych dwukolorowym malowaniem lub, za dopłatą, błyszczącym czarnym lakierem. Oprócz niewątpliwej zalety jaką jest mniejsza masa nieresorowana felgi te są odrobinę szersze niż seryjne, więc można założyć opony o szerokości 285 mm z przodu i 295 mm z tyłu - o 10 mm większe niż te na pierwszy montaż.

Reklama

AC Schnitzer nie poprzestaje na aspektach technicznych - ich pakiet to sporo nowych elementów zewnętrznego wystroju takich jak większy przedni splitter i lotki po bokach przedniego zderzaka. Można też dobrać nakładki na przednie wloty powietrza w masce silnika, nowy spoiler na tylną klapę, karbonowy dyfuzor, firmowe emblematy i naklejki. Tuner może nawet położyć folię ochronną na dolne części karoserii.

AC Schnitzer proponuje do M3 Touring wiele elementów wystroju zewnętrznego wykonanych z karbonu.

Wnętrze M3 Touring po kuracji w AC Schnitzer wyróżnia się nową kierownicą obszytą skórą i alcantarą oraz pakietem listew ozdobnych i dekoracji wykonanych z aluminium. Obejmują one pedały, manetki zmiany biegów i konsolę centralną.

Przedstawiony tu samochód to demo-car zawierający wszystkie części pakietu, ale każdy klient może indywidualnie dobrać elementy z oferty według własnego uznania. AC Schnitzer w zależności od ostatecznej specyfikacji daje nawet do 5 lat gwarancji na sprzedane części.

Defender z przyczepą na haku
Prezentacja Partnera
Podróż Defender w Dolomity – test opon Yokohama Geolandar A/T G015

Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.

13 sierpnia 2025
Garagisti GP1 koncept
Garagisti / GP1
Garagisti GP1 to kolejne po GMA T.50 superauto z V12 i manualem

Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.

11 sierpnia 2025
Lamborghini Temerario test torowy
Lamborghini / Temerario
Lamborghini Temerario - pełen ogień hybrydowym następcą Huracána

Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?

3 sierpnia 2025
Chevrolet Corvette ZR1X design
Chevrolet / Corvette C8
Nowa Corvette ZR1X pobiła czas Mustanga GTD na Nürburgringu

…dokładnie tak jak powinna zważając na ponad 450 KM różnicy mocy.

1 sierpnia 2025
Lamborghini Fenomeno premiera
Lamborghini / Fenomeno
Lamborghini Fenomeno to kolejne ultra-limitowane Lambo z V12

Patrzycie na najmocniejsze drogowe Lamborghini w historii, ale zmiany wykraczają daleko poza moc.

19 sierpnia 2025
GMSV S1 LM główne
Gordon Murray Automotive
Dwa nowe modele Gordona Murraya. Jeden wygląda zupełnie jak McLaren F1

Le Mans GTR oraz S1 LM to dwa nowe samochody z działu zamówień specjalnych Gordon Murray Automotive.

19 sierpnia 2025
Ringbrothers Octavia aston martin dbs
Restomod
To nowy restomod Aston Martina, choć nazwa może sugerować co innego

Ringbrothers Octavia to nie popularny liftback Skody z silnikiem V8, a nowy restomod Aston Martina…

18 sierpnia 2025
Longbow zapowiedź
Longbow
Ta brytyjska firma może przejąć filozofię lekkości Lotusa

Marka Longbow buduje lekki i prosty elektryczny samochód sportowy, który ma mieć rozsądną cenę.

18 sierpnia 2025
Nowa era męskiej pielęgnacji – jak zmieniły się przyzwyczajenia mężczyzn!
Prezentacja Partnera
Nowa era męskiej pielęgnacji – jak zmieniły się przyzwyczajenia mężczyzn!

Jeszcze kilkanaście lat temu męska półka w łazience często ograniczała się do żelu pod prysznic 3w1 - jak jest dziś?

14 sierpnia 2025
Ford Kuga test PL
Ford / Kuga
Ford Kuga - słusznie lubiany wielozadaniowiec

To jeden z najmniej emocjonujących segmentów, ale nieustannie mogący sporo zaoferować.

14 sierpnia 2025
Defender z przyczepą na haku
Prezentacja Partnera
Podróż Defender w Dolomity – test opon Yokohama Geolandar A/T G015

Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.

13 sierpnia 2025
Garagisti GP1 koncept
Garagisti / GP1
Garagisti GP1 to kolejne po GMA T.50 superauto z V12 i manualem

Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.

11 sierpnia 2025
Kamm 912T restomod
Restomod
Ten restomod Porsche 912 ma mniej mocy niż BMW 3, ale to nieważne

Kamm Manufaktur właśnie pokazało samochód będący idealnym antidotum na współczesny wyścig mocy.

9 sierpnia 2025
Bugatti Brouillard prezentacja
Bugatti / Brouillard
Bugatti Brouillard to pierwszy z wielu nowych one-offów z Molsheim

Kto powiedział że W16 zniknęło? Jeśli masz kasę i wyobraźnię, Bugatti jest gotowe współpracować.

7 sierpnia 2025
2025 Bentley Bentayga Speed test
Bentley / Bentayga
2025 Bentley Bentayga Speed - godny rywal Aston Martina DBX?

Już bez W12, ale z V8 i plejadą zmyślnej elektroniki - Bentley Bentayga Speed może zagrozić liderom.

6 sierpnia 2025
Range Rover Sport SV Carbon 2025
Land Rover / Range Rover Sport
Range Rover Sport SV teraz także w wersji specjalnej Carbon

Range Rover Sport SV w wersji Carbon nie posiada w standardzie dwóch najlepszych karbonowych opcji…

6 sierpnia 2025