Był F1, P1 i teraz jest… W1. Zadaniem nowego McLarena jest rywalizacja z hipersamochodem Ferrari.
AC Schnitzer kompleksowo zajął się wyglądem i napędem najnowszego BMW M3 w odmianie Touring.
Nowe BMW M3 Touring dopiero zaczyna się pojawiać na drogach, a niemiecki tuner AC Schnitzer już zdążył stworzyć własny pakiet modyfikacji dla tego modelu. Jest on dostępny zarówno dla kombi G81 jak i sedana G80, a w jego skład wchodzą zmiany stylistyczne i poważny wzrost parametrów silnika.
Pod nową osłoną silnika kryje się mechanicznie nietknięty motor S58 o pojemności 3 litrów wyposażony w dwie turbosprężarki. AC Schnitzer pracował głównie nad modyfikacją oprogramowania i oferuje dwa poziomy: Stage 1 to podniesienie mocy z 510 do 590 KM i momentu obrotowego z 650 do 750 Nm. Na poziomie drugim moment obrotowy pozostaje na poziomie 750 Nm, za to moc dalej rośnie do pułapu 610 KM, co oznacza równo 100 KM więcej niż w seryjnym M3 Competition. Właściwie już niewiele brakuje do poziomu M5 Competition o mocy 625 KM.
Tuner nie podaje jaki jest wpływ zmiany oprogramowania silnika na osiągi. Samochód seryjnie jest wyposażony w fenomenalny napęd xDrive, więc wzrost mocy o okrągłe 100 KM powinien mieć wpływ na skrócenie czasu przyspieszenia do 100 km/h wynoszącego 3,6 s. Nie wiadomo też co z limiterem prędkości, który w M3 jest ustawiony na 280 km/h pod warunkiem dokupienia pakietu M Driver.
Oprócz sterownika silnika zmienił się także układ wydechowy wykonany ze stali nierdzewnej. Jest on wyposażony w zawór modulujący dźwięk, a zwieńczono go czterema okrągłymi końcówkami z włókna węglowego. Opcjonalnie klienci mogą dokupić zawieszenie AC Schnitzer RS, w którym da się podczas jazdy regulować prześwit auta i właściwości odbicia zawieszenia. W skromniejszym wydaniu można zdecydować się na sam pakiet obniżający przednią oś auta o 20 mm.
Nie zabrakło klasyki, czyli lekkich, kutych felg AC1 lub AC3 w rozmiarze 20 cali wykończonych dwukolorowym malowaniem lub, za dopłatą, błyszczącym czarnym lakierem. Oprócz niewątpliwej zalety jaką jest mniejsza masa nieresorowana felgi te są odrobinę szersze niż seryjne, więc można założyć opony o szerokości 285 mm z przodu i 295 mm z tyłu - o 10 mm większe niż te na pierwszy montaż.
AC Schnitzer nie poprzestaje na aspektach technicznych - ich pakiet to sporo nowych elementów zewnętrznego wystroju takich jak większy przedni splitter i lotki po bokach przedniego zderzaka. Można też dobrać nakładki na przednie wloty powietrza w masce silnika, nowy spoiler na tylną klapę, karbonowy dyfuzor, firmowe emblematy i naklejki. Tuner może nawet położyć folię ochronną na dolne części karoserii.
Wnętrze M3 Touring po kuracji w AC Schnitzer wyróżnia się nową kierownicą obszytą skórą i alcantarą oraz pakietem listew ozdobnych i dekoracji wykonanych z aluminium. Obejmują one pedały, manetki zmiany biegów i konsolę centralną.
Przedstawiony tu samochód to demo-car zawierający wszystkie części pakietu, ale każdy klient może indywidualnie dobrać elementy z oferty według własnego uznania. AC Schnitzer w zależności od ostatecznej specyfikacji daje nawet do 5 lat gwarancji na sprzedane części.
Był F1, P1 i teraz jest… W1. Zadaniem nowego McLarena jest rywalizacja z hipersamochodem Ferrari.
Maro Engel raz jeszcze zasiadł za kierownicą hypercara AMG z silnikiem F1 i ustanowił czas 6:29,09.
Ducati Multistrada Pikes Peak V4 ocieka sportem, dzięki wprowadzonym innowacjom i nowemu zawieszeniu Öhlins.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Zrodzone z marzeń – to określenie doskonale opisuje najwyższej klasy inwestycje tworzone przez Archicom Collection.
992.2 GT3 może mieć tylne fotele z Isofixem, ale kluczowy w nim jest wolnossący bokser z manualem.
Wygląda na to, że Toyota testuje nowego halo-cara przeznaczonego na drogi i do wyścigów.
Zaprezentowana jako koncept w 2023 roku Honda Prelude weszła w fazę testów drogowych.
Nadjeżdża najmocniejsze drogowe Ferrari w historii. Czy flagowe F80 będzie lepsze niż McLaren W1?
Według producenta RML P39 z dużą przewagą pokona obecne 911 GT3 RS na torze Nürburgring.
Szef GM Mark Reuss osobiście rozpędził nową 1079-konną Corvette ZR1 do jej prędkości maksymalnej.
Alpine zaprezentowało kolejny prototyp Alpenglow, tym razem z wodorowym V6 twin turbo o mocy 750 KM.
Najnowszy elektryczny crossover Renault wprost nawiązuje do “czwórki” z 1961 roku.
Większa moc, większy docisk, większa cena; na salonie w Paryżu debiutuje nowe Alpine A110 R Ultime.
Limitowany DB12 Goldfinger powstał z okazji sześciu dekad współpracy Aston Martina z Jamesem Bondem.
Na salonie w Paryżu debiutują dwa nowe modele Mini John Cooper Works - Hatch i crossover Aceman.