Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
AC Schnitzer kompleksowo zajął się wyglądem i napędem najnowszego BMW M3 w odmianie Touring.
Nowe BMW M3 Touring dopiero zaczyna się pojawiać na drogach, a niemiecki tuner AC Schnitzer już zdążył stworzyć własny pakiet modyfikacji dla tego modelu. Jest on dostępny zarówno dla kombi G81 jak i sedana G80, a w jego skład wchodzą zmiany stylistyczne i poważny wzrost parametrów silnika.
Pod nową osłoną silnika kryje się mechanicznie nietknięty motor S58 o pojemności 3 litrów wyposażony w dwie turbosprężarki. AC Schnitzer pracował głównie nad modyfikacją oprogramowania i oferuje dwa poziomy: Stage 1 to podniesienie mocy z 510 do 590 KM i momentu obrotowego z 650 do 750 Nm. Na poziomie drugim moment obrotowy pozostaje na poziomie 750 Nm, za to moc dalej rośnie do pułapu 610 KM, co oznacza równo 100 KM więcej niż w seryjnym M3 Competition. Właściwie już niewiele brakuje do poziomu M5 Competition o mocy 625 KM.
Tuner nie podaje jaki jest wpływ zmiany oprogramowania silnika na osiągi. Samochód seryjnie jest wyposażony w fenomenalny napęd xDrive, więc wzrost mocy o okrągłe 100 KM powinien mieć wpływ na skrócenie czasu przyspieszenia do 100 km/h wynoszącego 3,6 s. Nie wiadomo też co z limiterem prędkości, który w M3 jest ustawiony na 280 km/h pod warunkiem dokupienia pakietu M Driver.
Oprócz sterownika silnika zmienił się także układ wydechowy wykonany ze stali nierdzewnej. Jest on wyposażony w zawór modulujący dźwięk, a zwieńczono go czterema okrągłymi końcówkami z włókna węglowego. Opcjonalnie klienci mogą dokupić zawieszenie AC Schnitzer RS, w którym da się podczas jazdy regulować prześwit auta i właściwości odbicia zawieszenia. W skromniejszym wydaniu można zdecydować się na sam pakiet obniżający przednią oś auta o 20 mm.
Nie zabrakło klasyki, czyli lekkich, kutych felg AC1 lub AC3 w rozmiarze 20 cali wykończonych dwukolorowym malowaniem lub, za dopłatą, błyszczącym czarnym lakierem. Oprócz niewątpliwej zalety jaką jest mniejsza masa nieresorowana felgi te są odrobinę szersze niż seryjne, więc można założyć opony o szerokości 285 mm z przodu i 295 mm z tyłu - o 10 mm większe niż te na pierwszy montaż.
AC Schnitzer nie poprzestaje na aspektach technicznych - ich pakiet to sporo nowych elementów zewnętrznego wystroju takich jak większy przedni splitter i lotki po bokach przedniego zderzaka. Można też dobrać nakładki na przednie wloty powietrza w masce silnika, nowy spoiler na tylną klapę, karbonowy dyfuzor, firmowe emblematy i naklejki. Tuner może nawet położyć folię ochronną na dolne części karoserii.
Wnętrze M3 Touring po kuracji w AC Schnitzer wyróżnia się nową kierownicą obszytą skórą i alcantarą oraz pakietem listew ozdobnych i dekoracji wykonanych z aluminium. Obejmują one pedały, manetki zmiany biegów i konsolę centralną.
Przedstawiony tu samochód to demo-car zawierający wszystkie części pakietu, ale każdy klient może indywidualnie dobrać elementy z oferty według własnego uznania. AC Schnitzer w zależności od ostatecznej specyfikacji daje nawet do 5 lat gwarancji na sprzedane części.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Jedyne w swoim rodzaju Bugatti Chiron Profilée stało się najdroższym nowym samochodem w historii.
V12 to moc, dźwięk i prestiż. Sprawdzamy które marki są wciąż wierne dwunastocylindrowym silnikom.
Giulia SWB Zagato to unikalny projekt Alfy Romeo stworzony na 100-lecie współpracy obu marek.
Według najnowszych informacji od Forda nowy Mustang w najmocniejszej wersji przekroczy 500 KM.
Obecny model Porsche 911 GT3 jeszcze nie zdążył się znudzić, a w przygotowaniu już jest następca.
Następca Aston Martina DB11 przechodzi szereg testów na Północnej Pętli. Premiera za kilka miesięcy.
Motocykl stworzony dla ludzi kochających podróże, wyprawy, którzy chcą odkrywać świat z siodła motocykla.
Hipercar Adriana Neweya jest gotowy. Czy to najlepszy wóz jaki kiedykolwiek dostał legalne tablice?
Fani rajdowej Grupy B mogą za odpowiednią kwotą nabyć legendę - odtworzonego Rovera Metro 6R4.
Specjaliści od Porsche z Oxfordshire zaprezentowali kolejne doskonałe 911 oparte o generację 964.
Silnik V8 HEMI powoli wychodzi z oferty, dlatego nowy Dodge Demon prezentuje na co go jeszcze stać.
Wraith w limitowanej wersji Black Arrow jest ostatnim coupe Rolls-Royce’a z motorem V12.
Limitowany Polestar 2 BST 230 nawiązuje wyglądem i wyposażeniem do pierwotnego modelu BST 270.
Materiałowy dach powraca do przedniosilnikowego Ferrari po raz pierwszy od 1969 r. Oto Roma Spider.
Koncern Volkswagena ma plan wprowadzenia na rynek taniego, dostępnego, elektrycznego hatchbacka.
W ramach standardowego liftingu Mercedesy GLA35 i GLB35 zyskały między innymi moduły mild hybrid.