Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Na horyzoncie widać już zarys rewolucyjnej rodziny modelowej BMW “Neue Klasse”, której najważniejszym elementem będzie planowana na 2026 rok nowa seria 3. Samochód ten ma reprezentować BMW w przekroju całej klasy średniej, więc będzie rywalizował zarówno z Teslą Model 3 jak i nowym Audi A5. Pod kątem designu i technologii seria 3 odejdzie od znanych wzorców i upodobni się do koncepcyjnego modelu Vision Neue Klasse z 2023 roku. Co istotne, BMW planuje nadal oferować M3 z napędem spalinowym oparte o tę nową platformę.
Nawet przez obfity kamuflaż tego prototypu widać gołym okiem, że design kolejnej serii 3 będzie bazował na Vision Neue Klasse. Widać zarówno masywną sylwetkę, jak i ostre reflektory przednie przedzielone “kratkami” nerek.
Widać też inspiracje innymi modelami niż Neue Klasse - chociażby zwężająca się ku tyłowi kabina to motyw znany z obecnego BMW M5. Odnotowaliśmy też w pełni zintegrowane klamki drzwi i sylwetkę z długą maską, dłuższą niż w koncepcie, co sugeruje różne pochodne tej samej platformy w zależności od rodzaju napędu.
Z tyłu zachowano wysoką linię bagażnika i rozmieszczenie świateł z konceptu. Przedstawione auto ma cztery końcówki wydechu, ale to nie jest muł testowy nowego M3. Otrzymaliśmy jednak potwierdzenie, że nowa seria 3 nadal będzie oferowana z całą paletą różnych wariantów napędu.
Elektryczny sedan i3, który również był już widywany na drogach, otrzymał zadziwiająco inną sylwetkę od prototypu wersji spalinowej. Wszystkie trzy typy napędu - spalinowy, hybrydowy i EV - będą oferowane równolegle, aby konkurować z wieloma modelami klasy średniej, w tym popularnym Modelem 3 od Tesli. BMW wierzy, że ich nowa generacja baterii, software’u i silników elektrycznych pozwoli poprawić zasięg i wydajność nawet o 30%.
Nowego M3 jeszcze nikt nie sfotografował, ale niemiecki producent już wcześniej komunikował, że model ten nie będzie wyłącznie elektryczny, a cała strategia działu M nie będzie w całości poświęcona elektryfikacji. W takim wypadku spodziewamy się kolejnego M3 z silnikiem spalinowym i jakąś formą elektrycznego wsparcia, w najlepszym razie tzw. miękkiej hybrydy.
Mimo wszystko w tle wciąż trwają prace nad całkowicie elektrycznym napędem dla produktów BMW M. Niemcy skupiają się na rozwoju jednostki sterującej nazywanej “heart od joy”, która ma “zrewolucjonizować” dynamikę jazdy samochodami z elektrycznym napędem na wszystkie koła. Według BMW kluczem będzie zintegrowanie wszystkich funkcji, które do tej pory były rozdzielone na wiele jednostek ECU, w jednym elektronicznym “sercu”. W praktyce ma to oznaczać bardziej spójne sterowanie najważniejszymi systemami, w tym elektroniką podwozia i napędem.
Brakuje jeszcze zdjęć kabiny kolejnego BMW 3, jednak Bawarczycy przy okazji premiery konceptu Vision Neue Klasse podali do wiadomości jedną istotną informację. Zgodnie z nią od 2025 roku w produktach z rodziny Neue Klasse pojawi się panoramiczny ekran rozciągający się pod całą przednią szybą jak we wspomnianym koncepcie.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.
Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Z 1875-konnym V12 w modelu Aurora Zenvo ma ambicje wejść na poziom Koenigsegga. Produkcja w 2026.
BMW opracowało nowy, przyjazny środowisku kompozyt, który może być zastępstwem dla włókna węglowego.
Szlagier Dacii w ostatnich latach nie ma lekko. Czy niedawny lifting i nowe wersje silnikowe umocnią jego pozycję?
VW wreszcie spuszcza ze smyczy Golfa MK8 GTI i prezentuje torowo usposobioną wersję Edition 50.
Z okazji 30. rocznicy zwycięstwa w Le Mans, Lanzante tworzy samochód inspirowany kultowym F1 GTR.
Wersja specjalna Defender Trophy odnosi się do wielkiej tradycji Land Rovera w rajdzie Camel Trophy.
Twórcy Mercedesa CLK GTR i silników Pagani V12 wystartują restomodem Mercedesa 190E Evo II w N24.