Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Na horyzoncie widać już zarys rewolucyjnej rodziny modelowej BMW “Neue Klasse”, której najważniejszym elementem będzie planowana na 2026 rok nowa seria 3. Samochód ten ma reprezentować BMW w przekroju całej klasy średniej, więc będzie rywalizował zarówno z Teslą Model 3 jak i nowym Audi A5. Pod kątem designu i technologii seria 3 odejdzie od znanych wzorców i upodobni się do koncepcyjnego modelu Vision Neue Klasse z 2023 roku. Co istotne, BMW planuje nadal oferować M3 z napędem spalinowym oparte o tę nową platformę.
Nawet przez obfity kamuflaż tego prototypu widać gołym okiem, że design kolejnej serii 3 będzie bazował na Vision Neue Klasse. Widać zarówno masywną sylwetkę, jak i ostre reflektory przednie przedzielone “kratkami” nerek.
Widać też inspiracje innymi modelami niż Neue Klasse - chociażby zwężająca się ku tyłowi kabina to motyw znany z obecnego BMW M5. Odnotowaliśmy też w pełni zintegrowane klamki drzwi i sylwetkę z długą maską, dłuższą niż w koncepcie, co sugeruje różne pochodne tej samej platformy w zależności od rodzaju napędu.
Z tyłu zachowano wysoką linię bagażnika i rozmieszczenie świateł z konceptu. Przedstawione auto ma cztery końcówki wydechu, ale to nie jest muł testowy nowego M3. Otrzymaliśmy jednak potwierdzenie, że nowa seria 3 nadal będzie oferowana z całą paletą różnych wariantów napędu.

Elektryczny sedan i3, który również był już widywany na drogach, otrzymał zadziwiająco inną sylwetkę od prototypu wersji spalinowej. Wszystkie trzy typy napędu - spalinowy, hybrydowy i EV - będą oferowane równolegle, aby konkurować z wieloma modelami klasy średniej, w tym popularnym Modelem 3 od Tesli. BMW wierzy, że ich nowa generacja baterii, software’u i silników elektrycznych pozwoli poprawić zasięg i wydajność nawet o 30%.
Nowego M3 jeszcze nikt nie sfotografował, ale niemiecki producent już wcześniej komunikował, że model ten nie będzie wyłącznie elektryczny, a cała strategia działu M nie będzie w całości poświęcona elektryfikacji. W takim wypadku spodziewamy się kolejnego M3 z silnikiem spalinowym i jakąś formą elektrycznego wsparcia, w najlepszym razie tzw. miękkiej hybrydy.

Mimo wszystko w tle wciąż trwają prace nad całkowicie elektrycznym napędem dla produktów BMW M. Niemcy skupiają się na rozwoju jednostki sterującej nazywanej “heart od joy”, która ma “zrewolucjonizować” dynamikę jazdy samochodami z elektrycznym napędem na wszystkie koła. Według BMW kluczem będzie zintegrowanie wszystkich funkcji, które do tej pory były rozdzielone na wiele jednostek ECU, w jednym elektronicznym “sercu”. W praktyce ma to oznaczać bardziej spójne sterowanie najważniejszymi systemami, w tym elektroniką podwozia i napędem.
Brakuje jeszcze zdjęć kabiny kolejnego BMW 3, jednak Bawarczycy przy okazji premiery konceptu Vision Neue Klasse podali do wiadomości jedną istotną informację. Zgodnie z nią od 2025 roku w produktach z rodziny Neue Klasse pojawi się panoramiczny ekran rozciągający się pod całą przednią szybą jak we wspomnianym koncepcie.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
MINI prezentuje specjalną edycję stworzoną z Paulem Smithem – elegancja, detale i limitowany styl.
Forch Racing by Atlas Ward bezkonkurencyjne w Porsche Sports Cup Deutschland 2025
Lamborghini świetnie radzi sobie na zmiennym rynku i notuje zysk operacyjny ponad 592 mln euro.
Na rok modelowy 2026 elektryczny wariant Maserati Grecale zyska istotne aktualizacje.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
OCHNIK w sezonie jesień–zima 2025 stawia na ponadczasową elegancję i miejski styl. Skórzane kurtki, płaszcze, torby i dodatki dla mężczyzn, którzy cenią klasę i komfort.
Nie GT R i nie Black Series - nowy torowy Mercedes-AMG nazywa się Track Sport i już rozpoczął testy.
Dwurotorowy silnik Wankla jest elementem nowego typu napędu PHEV do przyszłych modeli Mazdy.
Novitec prezentuje pakiet modyfikacji do Ferrari 12Cilindri obejmujący stronę wizualną i techniczną.
Wyjątkowy Mercedes 190E 2.3-16 trafi pod młotek. Pierwszym właścicielem był sam Ayrton Senna.
Prelude powraca jako zgrabne coupe z wydajnym napędem hybrydowym i sportowym charakterem.
Chery świętuje w Polsce dostarczenie 5-milionowego auta i prezentuje dwa nowe modele – Tiggo 4 HEV oraz Tiggo 9 PHEV.