Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Co przedstawiamy w szóstym wydaniu EVO Magazine?

Otwieramy sezon razem z najwspanialszymi kąskami nieprzeciętnej motoryzacji.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

5 maja 2023
Szóste wydanie EVO Magazine
10

Nie bylibyśmy sobą, gdyby na kolejnej już okładce wydania magazynu EVO gościło coś innego niż auta, do których wzdychać będziemy przez lata. Tym razem stanęło na najbardziej torowym z fabrycznych AMG - modelu GT Black Series, powstałego w około 1700 egzemplarzach.

Mercedes-Benz AMG GT Black Series w Polskich górach

W bardzo wyjątkowy sposób przedstawiamy koegzystencję auta spalinowego i elektrycznego. Przyszłość obydwu gatunków rozpatrujemy zza kierownicy modeli szczególnych - Bugatti Chiron Super Sport oraz Rimac Nevera. Na torze jako jedni z nielicznych sprawdzamy też możliwości przełomowego dla motoryzacji Astona Martina Valkyrie.

Bugatti Chiron Super Sport i Rimac Nevera w Chorwacji

Schodząc jednak nieco na ziemię, wyjeżdżamy z jeszcze rześkiej Polski w hiszpańskie góry, aby pożegnać nieco niezrozumiałego przez rynek Jaguara F-Type z V8-ką. Tego auta już wkrótce nie będzie można zamawiać, nad czym bardzo ubolewamy, ale Brytyjczycy nie są bez winy! Auto, którego już jakiś czas z nami nie ma - wyjątkową Alfę Romeo 4C - zabieramy z kolei w szwajcarskie Alpy, a po włoskiej ich stronie sprawdzamy pewnego bardzo wyczekiwanego SUV-a z… V12. Tak, tak - dorwaliśmy się do Ferrari Purosangue. Wycieczki poza Warszawę nie wymagała od nas jednak przygoda z mniejszym odpowiednikiem Maserati Levante - modelem Grecale. Hybrydowej jego wersji byliśmy chyba nawet bardziej ciekawi niż dającej solidne emocje odmiany Trofeo. Mocno nas zaskoczyła. Czy pozytywnie?

Ferrari Purosangue na góskich drogach

Już nie w klasycznym nadwoziu SUV-a, ale również ze znaczną praktycznością przez Polskę przewiozły nas BMW M3 Touring - w mocno wymagających, zimowych warunkach, elektryczny Mercedes EQS SUV oraz wielozadaniowy, potrafiący nawet na kilka metrów oderwać się od ziemi - Ford Ranger Raptor. Sprawdziliśmy dla Was też poniekąd miksturę dwóch ostatnich aut, a więc… Forda F-150 Lightninga - elektrycznego pikapa. Wrażenie robi nieprzeciętne i może sporo namieszać na globalnym rynku. Pozostając w “zielonym” towarzystwie, nie sposób przytoczyć torowej przygody z napędzanym prądem Polestarem 2 BST Edition 270. Przez stolicę Polski wiezie nas elektryczne Renault Megane E-Tech, a nasza brytyjska redakcja bije Rekord Guinessa… bezemisyjną Skodą Enyaq RS iV. W drifcie. Na śniegu!

Reklama

Aston Martin Valkyrie na torze

Dość jednak o elektrykach. Honoru klasycznych, sportowych samochodów w tym wydaniu EVO Magazine broni Toyota Supra GR - obecnie dostępna w Polsce z 6-cylindrowym silnikiem i manualną skrzynią biegów, którą jeździ dla Was Adam Kornacki. Jego pociechy przejdą z kolei szkolenie sportowej jazdy na Torze Modlin. Miłośnikom klasyków nie umknie z pewnością materiał traktujący o Maturo Integrales - nowoczesnej interpretacji legendarnej Lancii Delty Integrale, budowanej w Holandii. Historii motosportu poświęcamy też obszerny artykuł o Porsche 956, nie mającego sobie równych w długodystansowych wyścigach kilka dekad temu.

EVO Magazine spis treści

Czytelnikom przedstawiamy także sylwetkę wybitnego projektanta - Franka Stephensona, który zdradza nam, dlaczego po projektach tak ikonicznych samochodów, jak MINI Cooper, Maserati MC12, szereg McLarenów czy Fiat 500, zajął się designem zupełnie innych rzeczy. Wizualnej strony motoryzacji broni też Filip Blank, który opowiada nam o swojej historii z krajową i międzynarodową fotografią, przedstawiającą zwłaszcza samochody. Na koniec odwiedzimy dwie istotne w kalendarzu imprezy - Poznań Motor Show, podczas którego byliśmy gośćmi, oraz The Ice St. Moritz, gdzie najwspanialsze auta świata wyjeżdżają z ciepłych garaży, by szusować bokami po zamarzniętym jeziorze.

Te i inne tematy znajdziecie w szóstym wydaniu EVO Magazine, które pojawi się w sprzedaży już 10 maja w dobrych salonach prasowych (Empik, Relay, Inmedio) oraz na wybranych stacjach benzynowych. Zachęcamy także do wygodniejszego zamawiania prenumeraty magazynu z dostawą, poprzez serwis online.

Redaktor Michał Sztorc na torze Hockenheimring
Sport
Wyścigowy weekend na torze Hockenheimring

Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.

13 listopada 2024
Alpine A290 pierwsza jazda
Alpine / A290
Alpine A290 GTS - czy elektryczny kuzyn Renault 5 jest naprawdę hot?

Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?

11 listopada 2024
BMW M5 G90 sedan test
BMW / M5
2024 BMW M5 - więcej mocy, więcej masy… ta sama magia?

Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.

8 listopada 2024
Limitowana edycja - Diavel for Bentley
Diavel for Bentley
Ducati i Bentley - duet egzotyczny

Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.

6 listopada 2024
Genesis GMR-001 WEC 2026
WEC
Genesis rzuca wyzwanie Ferrari i Toyocie w Le Mans

W 2026 roku na starcie 24h Le Mans stanie zespół Genesis Magma Racing z modelem GMR-001.

5 grudnia 2024
Electrogenic Mazda MX-5 EV
Mazda / MX-5
Elektryczna Mazda MX-5 - kontrowersyjny współczesny klasyk

To nie jest kolejna Mazda MX-5 - to jej pierwsza odmiana po konwersji na EV w firmie Electrogenic.

5 grudnia 2024
Ford Escort Boreham Motorworks
Restomod
Klasyczny Ford Escort powróci w 2025 jako modny restomod

Nowy Escort nie jest kolejnym SUV-em, to klasyczny restomod napędzany benzyną.

5 grudnia 2024
Jaguar Type 00 premiera
Jaguar / GT EV
Jaguar Type 00 to koncept nowej, elektrycznej ery Jaguara

Drogie, luksusowe, elektryczne super-GT o mocy 1000 KM ma pokazać kierunek, w którym podąża Jaguar.

4 grudnia 2024
Bernie Ecclestone kolekcja F1
F1
Warta 0,5 mld dolarów kolekcja Berniego Ecclestone’a idzie pod młotek

Nieznana do tej pory kolekcja 69 bolidów Formuły 1 Berniego Ecclestone’a trafi na aukcję.

2 grudnia 2024
Lotus Emira hybryda zapowiedź
Lotus / Emira
Lotus nie wyklucza wprowadzenia hybrydowej wersji Emiry

Ostatni spalinowy Lotus - Emira - może dostać od losu jeszcze jedną szansę - wersję hybrydową.

2 grudnia 2024
Audi F1 zmiany właścicielskie
Audi
Audi już zdążyło sprzedać część udziałów w zespole F1

Katarczycy przejęli około 30% udziałów w zespole Formuły 1 Audi, który pojawi się na gridzie w 2026.

2 grudnia 2024
Lamborghini Lanzador przyszłość marki
Lamborghini / Lanzador
Lamborghini Lanzador EV opóźniony do 2030 r., w planach nowa hybryda

Elektryczne Lamborghini nie pojawi się przed 2030 rokiem, za to marka zapowiada nowy hipersamochód.

2 grudnia 2024
Lotus Hyper Hybrid
Lotus
Lotus zmienia kurs i pracuje nad technologią Hyper Hybrid

W 2026 roku Lotus chce powrócić do częściowo spalinowych napędów za sprawą technologii Hyper Hybrid.

30 listopada 2024
Toyota Supra Final Edition news
Toyota / Supra
Toyota kończy produkcję Supry wzmocnioną odmianą Final Edition

Większa moc i poprawione ustawienia wersji Final Edition mogą w końcu uwolnić pełny potencjał Supry.

30 listopada 2024
Lamborghini Temerario V8 moc
Lamborghini / Temerario
Nowe V8 Lamborghini Temerario ma potencjał na ponad 1000 KM

Gama Lamborghini Temerario wkrótce rozrośnie się o kolejne warianty, także z RWD i większą mocą.

27 listopada 2024
Alfa Romeo 33 Stradale Nardo
Alfa Romeo / 33 Stradale
Zobacz jak Alfa Romeo 33 Stradale osiąga 333 km/h na Nardò

Niedawno pokazany supersamochód Alfy Romeo osiągnął 333 km/h podczas testów dynamicznych w Nardò.

26 listopada 2024