Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Otwieramy sezon razem z najwspanialszymi kąskami nieprzeciętnej motoryzacji.
Nie bylibyśmy sobą, gdyby na kolejnej już okładce wydania magazynu EVO gościło coś innego niż auta, do których wzdychać będziemy przez lata. Tym razem stanęło na najbardziej torowym z fabrycznych AMG - modelu GT Black Series, powstałego w około 1700 egzemplarzach.
W bardzo wyjątkowy sposób przedstawiamy koegzystencję auta spalinowego i elektrycznego. Przyszłość obydwu gatunków rozpatrujemy zza kierownicy modeli szczególnych - Bugatti Chiron Super Sport oraz Rimac Nevera. Na torze jako jedni z nielicznych sprawdzamy też możliwości przełomowego dla motoryzacji Astona Martina Valkyrie.
Schodząc jednak nieco na ziemię, wyjeżdżamy z jeszcze rześkiej Polski w hiszpańskie góry, aby pożegnać nieco niezrozumiałego przez rynek Jaguara F-Type z V8-ką. Tego auta już wkrótce nie będzie można zamawiać, nad czym bardzo ubolewamy, ale Brytyjczycy nie są bez winy! Auto, którego już jakiś czas z nami nie ma - wyjątkową Alfę Romeo 4C - zabieramy z kolei w szwajcarskie Alpy, a po włoskiej ich stronie sprawdzamy pewnego bardzo wyczekiwanego SUV-a z… V12. Tak, tak - dorwaliśmy się do Ferrari Purosangue. Wycieczki poza Warszawę nie wymagała od nas jednak przygoda z mniejszym odpowiednikiem Maserati Levante - modelem Grecale. Hybrydowej jego wersji byliśmy chyba nawet bardziej ciekawi niż dającej solidne emocje odmiany Trofeo. Mocno nas zaskoczyła. Czy pozytywnie?
Już nie w klasycznym nadwoziu SUV-a, ale również ze znaczną praktycznością przez Polskę przewiozły nas BMW M3 Touring - w mocno wymagających, zimowych warunkach, elektryczny Mercedes EQS SUV oraz wielozadaniowy, potrafiący nawet na kilka metrów oderwać się od ziemi - Ford Ranger Raptor. Sprawdziliśmy dla Was też poniekąd miksturę dwóch ostatnich aut, a więc… Forda F-150 Lightninga - elektrycznego pikapa. Wrażenie robi nieprzeciętne i może sporo namieszać na globalnym rynku. Pozostając w “zielonym” towarzystwie, nie sposób przytoczyć torowej przygody z napędzanym prądem Polestarem 2 BST Edition 270. Przez stolicę Polski wiezie nas elektryczne Renault Megane E-Tech, a nasza brytyjska redakcja bije Rekord Guinessa… bezemisyjną Skodą Enyaq RS iV. W drifcie. Na śniegu!
Dość jednak o elektrykach. Honoru klasycznych, sportowych samochodów w tym wydaniu EVO Magazine broni Toyota Supra GR - obecnie dostępna w Polsce z 6-cylindrowym silnikiem i manualną skrzynią biegów, którą jeździ dla Was Adam Kornacki. Jego pociechy przejdą z kolei szkolenie sportowej jazdy na Torze Modlin. Miłośnikom klasyków nie umknie z pewnością materiał traktujący o Maturo Integrales - nowoczesnej interpretacji legendarnej Lancii Delty Integrale, budowanej w Holandii. Historii motosportu poświęcamy też obszerny artykuł o Porsche 956, nie mającego sobie równych w długodystansowych wyścigach kilka dekad temu.
Czytelnikom przedstawiamy także sylwetkę wybitnego projektanta - Franka Stephensona, który zdradza nam, dlaczego po projektach tak ikonicznych samochodów, jak MINI Cooper, Maserati MC12, szereg McLarenów czy Fiat 500, zajął się designem zupełnie innych rzeczy. Wizualnej strony motoryzacji broni też Filip Blank, który opowiada nam o swojej historii z krajową i międzynarodową fotografią, przedstawiającą zwłaszcza samochody. Na koniec odwiedzimy dwie istotne w kalendarzu imprezy - Poznań Motor Show, podczas którego byliśmy gośćmi, oraz The Ice St. Moritz, gdzie najwspanialsze auta świata wyjeżdżają z ciepłych garaży, by szusować bokami po zamarzniętym jeziorze.
Te i inne tematy znajdziecie w szóstym wydaniu EVO Magazine, które pojawi się w sprzedaży już 10 maja w dobrych salonach prasowych (Empik, Relay, Inmedio) oraz na wybranych stacjach benzynowych. Zachęcamy także do wygodniejszego zamawiania prenumeraty magazynu z dostawą, poprzez serwis online.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
W 2026 roku na starcie 24h Le Mans stanie zespół Genesis Magma Racing z modelem GMR-001.
To nie jest kolejna Mazda MX-5 - to jej pierwsza odmiana po konwersji na EV w firmie Electrogenic.
Nowy Escort nie jest kolejnym SUV-em, to klasyczny restomod napędzany benzyną.
Drogie, luksusowe, elektryczne super-GT o mocy 1000 KM ma pokazać kierunek, w którym podąża Jaguar.
Nieznana do tej pory kolekcja 69 bolidów Formuły 1 Berniego Ecclestone’a trafi na aukcję.
Ostatni spalinowy Lotus - Emira - może dostać od losu jeszcze jedną szansę - wersję hybrydową.
Katarczycy przejęli około 30% udziałów w zespole Formuły 1 Audi, który pojawi się na gridzie w 2026.
Elektryczne Lamborghini nie pojawi się przed 2030 rokiem, za to marka zapowiada nowy hipersamochód.
W 2026 roku Lotus chce powrócić do częściowo spalinowych napędów za sprawą technologii Hyper Hybrid.
Większa moc i poprawione ustawienia wersji Final Edition mogą w końcu uwolnić pełny potencjał Supry.
Gama Lamborghini Temerario wkrótce rozrośnie się o kolejne warianty, także z RWD i większą mocą.
Niedawno pokazany supersamochód Alfy Romeo osiągnął 333 km/h podczas testów dynamicznych w Nardò.