Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Wkrótce Ioniq 6 N dołączy do elektrycznej gamy sportowych Hyundaiów obok znakomitego Ioniq’a 5 N.
Prezentacja poliftowego Hyundaia Ioniq 6 przyniosła nieco nowych informacji na temat testowanej w kuluarach wersji N planowanej na drugą połowę tego roku. Jak możemy zaobserwować, tylne skrzydło widziane w prototypach na torze Nürburgring trafi także do finalnej wersji produkcyjnej Ioniq’a 6 N.
Wygląda na to, że jest ono niezbędne. W wywiadzie dla zaprzyjaźnionego magazynu Auto Express podczas Seoul Mobility Show, szef działu projektowania Hyundaia Simon Loasby powiedział, że biorąc pod uwagę osiągi samochodu i jego profil aerodynamiczny; „gdy przeciwdziałasz unoszeniu przy mocy 600+ KM zwyczajnie potrzebujesz tylnego skrzydła”.
Ponadto potwierdził on, że w przeciwieństwie do “piątki”, Ioniq 6 N otrzyma szerszy rozstaw kół na obu osiach, a jego poszerzone nadkola będą mieścić większe koła. Wygląd prototypów sugeruje też zastosowanie szerszych opon niż w standardowym modelu poruszającym się na ogumieniu 225 lub 245 mm.
Według ludzi z działu N Hyundaia, Ioniq 6 N będzie wyraźnie różnił się charakterem od starszego rodzeństwa. Jego oprogramowanie sterujące ma pozwalać “przybierać różne outfity”, czyli dostosowywać sposób działania napędu, amortyzatorów i układu kierowniczego do warunków na drodze, tym samym oferując unikalne wrażenia z jazdy.
Z pewnością Ioniq 6 N otrzyma część technologii z portoflio Hyundai N - to nieuniknione. Pierwszą i najważniejszą jest przejęty z Ioniq’a 5 N napęd AWD realizowany przez dwa e-motory. W “piątce” przedni motor ma 226 KM, tylny 384 KM, a razem potrafią dać maksymalnie 650 KM i 740 Nm. Daje to możliwość przyspieszania do 100 km/h w 3,4 s oraz osiągnięcia 260 km/h.
Można oczekiwać, że w większym modelu pojawi się ten sam system “e-Shift” symulujący wirtualne przełożenia symulowane przez specjalne mapowanie jednostek elektrycznych w taki sposób, aby przypominały pracę napędu spalinowego. W mniejszym modelu towarzyszy temu także wygenerowany z głośników dźwięk “silnika”, przez co auto ma naśladować sposób jazdy tradycyjnym samochodem o sportowym charakterze.
Sztuczka? Być może, ale pamiętając jak przydatne w złapaniu rytmu jazdy były dźwięki i biegi w normalnych samochodach, można znacznie szybciej złapać odpowiednie odruchy także w samochodzie elektrycznym, czego dowodem jest Hyundai Ioniq 5 N. Chętnie widzielibyśmy podobne rozwiązanie 6 N.
Równie chętnie zobaczymy przejęte z “piątki” podzespoły podwozia, w tym amortyzatory adaptacyjne czy mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Niektórzy pewnie chcieliby w Ioniq’u 6 N też bardziej przyjazne zawieszenie w komfortowych trybach jazdy.
Wizualnie Ioniq 6 N będzie znacznie bardziej agresywnie stylizowany niż model podstawowy. Pojawią się poszerzenia progów, splitter i dufuzor jak w pokrewnym Ioniq 5 N. Warto odnotować węższe przednie światła LED do jazdy dziennej i klosze głównych lamp przeniesione niżej, do wlotów tworzących nowe “usta” auta.
Hyundai ustanowił precedens na rozwijającym się rynku samochodów elektrycznych, oferując samochody, które są nie tylko dobre, ale często całkiem interesujące. Zwłaszcza Ioniq 5 i Ioniq 6 stanowią zaprzeczenie tezy, że elektryczność nadaje się co najwyżej do zasilania sprzętu AGD. Po doskonałym Ioniq’u 5 N nadzieje na kolejny udany model Ioniq 6 N zdecydowanie rosną.
Hyundai Ioniq 6 N zadebiutuje w lipcu 2025 roku, a pierwsze dostawy będą realizowane pod koniec roku. Podobnie jak Ioniq 5 N, będzie to stosunkowo drogie auto, a jego spodziewana cena na polskim rynku może wynieść około 400 000 zł.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
…dokładnie tak jak powinna zważając na ponad 450 KM różnicy mocy.
Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.
W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.
Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.
Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.
Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.
Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.
Obecna klasa G w końcu zrzuca dach. Mercedes zapowiada nową odmianę Cabriolet.
Pod koniec roku poznamy nowe Porsche Cayenne EV wyposażone w technologię ładowania indukcyjnego.
Nowa strategia VW zakłada oznaczanie elektrycznych modeli nazwami, które klienci znają i lubią.
Widzicie tu nowy język stylistyczny Audi, a przy okazji zapowiedź sportowego samochodu przyszłości.