Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
W 2026 roku Land Rover zostanie oficjalnym partnerem i uczestnikiem rajdu Dakar.
Koncern JLR ogłosił, że z modelem Defender wystartuje w rajdzie Dakar w 2026 roku. Według zapowiedzi będzie to w pełni fabryczny zespół, pierwszy taki w całej historii marki. Celem dla Land Rovera jest pokazanie wytrzymałości, trwałości i osiągów samochodu, który nosi najbardziej “terenową” nazwę w całym świecie motoryzacji.
Nowy model, choć wciąż bardzo mocno zakorzeniony w offroadzie, stał się w praktyce pewnym zastępstwem dla Discovery, czyli solidnym, ale jednak głównie rodzinnym i praktycznym SUV-em. Tak bardzo innym od surowego Land Rovera produkowanego z sukcesami od 1948 do 2016 roku.
Na przestrzeni lat placem boju dla fabrycznych Land Roverów były wydarzenia takie jak Camel Trophy czy G4 Challenge. W latach 1971-72 zmodyfikowane Range Rovery pokonały Darién Gap, 400-kilometrowy pas bagien między Panamą a Kolumbią, przez który nie prowadzi żadna droga. Dakar będzie dla Land Rovera o tyle trudny, że istnieje w nim jeszcze czynnik rywalizacji - to właściwie wyścig, w którym startują ekipy różnych producentów.
Do premiery wyczynowej wersji samochodu, którym Land Rover zamierza wystartować w Dakarze, jeszcze sporo czasu, ale już w miesiącach poprzedzających wydarzenie brytyjska marka stanie się bliskim partnerem organizatorów.
Defender będzie oficjalnym samochodem wydarzenia począwszy od edycji 2025 co najmniej do edycji 2028. Flota sześciu specjalnie przygotowanych Land Roverów zostanie przekazana organizatorom w celach rozpoznawczych przyszłych tras rajdowych. Również w trakcie samego rajdu Defendery będą służyły jako pojazdy transportowe dla sędziów sportowych i najważniejszych gości wydarzenia.
James Barclay, dyrektor zarządzający JLR Motorsport, powiedział: „Każdy, kto kocha sporty motorowe, pasjonuje się Dakarem. To Everest sportów motorowych i wydarzenie, w którym sukces zależy w równym stopniu od ludzkiej determinacji w najtrudniejszych warunkach, jak i od skrajnej wytrzymałości pojazdu i inżynierii. Dołączenie najbardziej ikonicznego samochodu 4x4 do najbardziej kultowego rajdu terenowego na świecie to idealne połączenie.
„Nasz pierwszy fabryczny start w Dakarze oznacza, że jesteśmy na samym początku naszej podróży. Zdajemy sobie sprawę z tego, jak wiele musimy się nauczyć i osiągnąć przed startem w 2026 roku, ale jesteśmy już na dobrej drodze i nie możemy się doczekać tej przygody. Więcej szczegółów na temat tego ekscytującego programu przedstawimy podczas rajdu Dakar w 2025 roku”.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Najmniejszy czterodrzwiowy model Mercedesa debiutuje w swojej trzeciej generacji, na razie jako EV.
Przeznaczona na tor, ale z homologacją drogową, Dallara Stradale zyskała ważne poprawki na 2025 rok.
Porsche 911 zyska kolejne ekscytujące, pożądane wersje o dużym stopniu personalizacji.
Lexus wkracza na europejski rynek z nowym RZ wyposażonym w układ kierowniczy steer-by-wire.
Następna dekada Morgana zaczyna się tu i teraz, od premiery nowego flagowca o nazwie Supersport.
Za mniej więcej dwa lata poznamy elektryczne sportowe Alpine, rywala Porsche Caymana EV.
Oczekiwana elektryczna wersja Maserati MC20 najpewniej w ogóle nie trafi na rynek.
Prace nad elektrycznym sportowym SUV-em od Mercedesa-AMG idą pełną parą. Na celowniku Lotus Eletre.
Trzy lata po debiucie Lotus odświeża ofertę sportowego modelu Emira.
Rodzina modeli A6 ma być dla Audi nowym otwarciem w walce z BMW 5 i Mercedesem klasy E.
Z okazji 30. rocznicy zwycięstwa w Le Mans, Lanzante tworzy samochód inspirowany kultowym F1 GTR.
Nowe normy bezpieczeństwa EuroNCAP będą premiować modele z fizycznymi przyciskami zamiast ekranów.