Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Klasa C i klasa E z otwartym nadwoziem wkrótce znikną z rynku - Mercedes planuje wypełnić lukę modelem - CLE.
Mercedes jest w trakcie testów swojego nowego modelu CLE w wydaniu AMG. Ten średniej wielkości kabriolet ma zastąpić w gamie Mercedesa dwa modele z otwartym dachem - klasę C i klasę E. Jest to część większego planu mającego na celu konsolidację obecnej palety modeli Mercedesa. Prototyp uchwycony podczas jazd testowych w trudnych, zimowych warunkach ma na sobie wiele warstw kamuflażu, ale są w nim widoczne kluczowe elementy, które wskazują na najmocniejszą wersję AMG 63.
Pierwszym takim elementem są przednie błotniki wyraźnie szersze niż w innych prototypach CLE. Poszerzenie jest potrzebne, by pomieścić większe i szersze koła, za którymi kryją się większe hamulce. Poza tym widać, że koło ma ujemne nachylenie, a to wszystko cechy charakterystyczne dla topowego 63 S.
Tylne opony wyglądają jeszcze bardziej masywnie niż przednie i także tutaj da się zauważyć poszerzenia nadkoli. Ich wygląd sugeruje, że będą to elementy unikalne dla najmocniejszej wersji - drogie rozwiązanie w kategoriach produkcyjnych, ale w tym przypadku uzasadnione. Jeśli chodzi o napęd to niemal na pewno będzie to ten sam zestaw, co w nadchodzącym C63 S. Zamiast silnika V8 Mercedes chce zaproponować 4-cylindrową jednostkę rzędową z turbo w układzie hybrydowym z zelektryfikowaną tylną osią E-Performance.
Jeśli rzeczywiście tak się stanie, to jednostką główną będzie silnik oznaczony kodem M139. Obecnie AMG z powodzeniem stosuje go w takich modelach jak A45 S, a jego moc wynosi ponad 400 KM. W przyszłych modelach średniej wielkości silnik spalinowy będzie współpracował z motorem elektrycznym umieszczonym na tylnej osi, którego moc oscyluje w okolicy 95 KM z możliwością chwilowego podniesienia do około 200 KM. W takiej konfiguracji jaką dostanie nowa klasa C63 S silnik elektryczny jest zasilany z akumulatora o pojemności 6.1 kWh i jest w stanie przekazywać swoją moc także na przednie koła.
Po prezentowanych zdjęciach widać na jak wczesnym etapie testów jest ten nowy model. Prototyp wyposażono w prowizoryczne oświetlenie, zderzaki i układ wydechowy. Poszerzenie tylnych błotników także wygląda na wykonane przez zwykłe doczepienie elementów do blachy zamiast wytłoczenia niestandardowego kształtu. Wygląda na to, że żaden element karoserii oprócz drzwi nie jest jeszcze w formie produkcyjnej.
Najbardziej palące pytanie jakie pojawia się w kontekście CLE to czy będzie odmiana coupe? Żaden z dotychczas sfotografowanych prototypów nie miał stałego dachu, ale jeśli kiedykolwiek taka wersja się pojawi, to wzorem kabrioletu, zastąpi jednocześnie klasę C i E w odmianach dwudrzwiowych. Wtedy niemal na pewno pod maskę trafi również napęd od AMG, a BMW M4 zyska wartościowego rywala.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Spyder RS to pożegnanie ze spalinowym Boxsterem w kompletnie bezkompromisowym stylu.
Przy dużych prędkościach łatwiej się obrócić za kierownicą Renault Megane R.S. niż w wielu tylnonapędowych autach.
Z którym z alkomatów dostępnych w Polsce warto „jechać”? Sprawdzamy w grupowym teście!
Mariusz Miękoś pokonuje Grzegorza Grzybowskiego w pierwszym wyścigu sezonu 2023 Wyścigowych Samochodowych Polski.
Nowe Audi Q8 na rok 2024 wyróżnia się poprawionym designem i wydłużoną listą wyposażenia.
Premier Wielkiej Brytanii Rishi Sunak zdecydował o przełożeniu zakazu rejestracji nowych aut ICE o 5 lat.
Specjaliści z firmy Frontline stworzyli efektownego restomoda z mocnym V8 na bazie klasycznego MG B.
Nadchodzące Audi A6/S6 z napędem elektrycznym będzie oferowane także jako praktyczny Avant.
Z okazji 75-lecia marki Porsche, odbyła się premiera wyjątkowego albumu pt. „Kronika Porsche. Polskie historie”
Na Nürburgringu trwają testy najbardziej ekstremalnej wersji Taycana - otrzyma on nazwę Turbo GT.
W przyszłym roku zadebiutuje nowe BMW M4 CS z zawieszeniem i napędem przejętym od M3 CS.
Od 2030 roku zakład MINI w Oksfordzie będą opuszczać wyłącznie pojazdy elektryczne.
Za rok rynek wejdzie ELegend EL1 - współczesna interpretacja Audi Sport Quattro z napędem EV.
Elektryczny sedan Lotusa - Emeya - zawiera najnowszą technologię napędu w nadwoziu zgrabnego GT.
Po pięciu latach SUV Lamborghini zyskał cenne aktualizacje. Od niedawna bazową wersją jest Urus S.
Ford przerobił elektrycznego Mustanga Mach-E na styl rajdowy i jest to samochód w pełni produkcyjny.