Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Speedster PureSpeed będzie pierwszym z serii ultra-ekskluzywnych modeli specjalnych AMG.
Proces testowy Mercedesa-AMG PureSpeed zbliża się ku końcowi - taki wniosek można wyciągnąć z nowych zdjęć opublikowanych przez producenta. Model ten zadebiutuje w maju przyszłego roku w Monako i powstanie w liczbie 250 sztuk. To pierwszy z wielu ultra-limitowanych modeli “Mythos” od AMG, który ma wprowadzić tę markę na rynek ekskluzywnych samochodów specjalnych. Wcześniej tą drogę obrały McLaren Elva, Aston Martin V12 Speedster czy Ferrari Monza.
Prototypy ze zdjęć pokonały blisko 3200 kilometrów, głównie w celu walidacji i zatwierdzenia unikalnego poszycia nadwozia, po drodze wykonując liczne testy systemów pokładowych. Co ciekawe, aby wykonać testy Mercedes-AMG nawiązał współpracę z Pininfariną - nie mylić z Automobili Pininfarina od elektrycznej Battisty - ze względu na bogate doświadczenie firmy we wdrażaniu modeli niskoseryjnych. W związku z tym samochody nie udały się na zwyczajowy poligon doświadczalny, czyli Nürburgring Nordschleife, ale do Włoch, gdzie pokonały wiele różnorodnych tras, zanim trafiły na testy wysokich prędkości w Nardò.
Purespeed jest bardzo wyraźnie spokrewniony z nowym Mercedesem-AMG SL, a zatem bazuje na tej samej platformie co Mercedes-AMG GT drugiej generacji. Oczywistą różnicą jest brak przedniej szyby i dachu, a sylwetką PureSpeed bardziej przypomina McLarena SLR Stirling Moss z 2009 roku.
Tym czego SLR Stirling Moss nie ma jest nowoczesny pałąk “halo” w stylu F1 rozciągający się między zagłówkami pełniącymi funkcję antykapotażową, a podstawą minimalistycznej owiewki zastępującej przednią szybę. Zastępuje on w pewnym stopniu słupki A stanowiąc dodatkową ochronę w razie rolowania. Halo jest oczywiście aerodynamicznie przemyślane, po części ze względu na opory powietrza, ale też dla komfortu akustycznego pasażerów. Z każdym egzemplarzem samochodu AMG dostarczy dwa kaski.
Bazując na zdjęciach zaryzykujemy stwierdzenie, że finalny design nie będzie dużo odbiegał od konceptu. Przedni pas poniżej reflektorów odchodzi od schematu z SL-a i od grilla w stylu Panamericana. Zamiast tego widać inspirację hipersamochodem AMG One, którego wygląd jest z kolei inspirowany Formułą 1, a silnik pochodzi (po wielu, wielu modyfikacjach) z mistrzowskiego bolidu Mercedesa z sezonu 2015.
Nie jest w tym momencie jasne jaki napęd dostanie PureSpeed. Z dużym prawdopodobieństwem będzie to rozwojowa wersja 4-litrowego V8 twin turbo M177 znanego z GT i SL-a. Samochód zapewne będzie korzystał z 9-stopniowej skrzyni automatycznej z mokrym sprzęgłem i napędu na wszystkie koła 4Matic+.
Wraz z premierą poznamy nie tylko ostateczny wygląd Mercedesa-AMG PureSpeed, ale także jego parametry i osiągi. Ciekawa kwestia dotyczy masy auta, bo pokrewne techniczne modele SL i GT nie należą do wagi piórkowej. Brak dachu i dedykowane poszycie nadwozia pewnie przyczynią się do zrzucenia kilkudziesięciu kilogramów, ale obstawiam, że PureSpeed będzie dość ciężki jak na swoją klasę.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
Lamborghini nie będzie kontynuować przygody z WEC w sezonie 2025. Zadecydowała zmiana regulaminu.
Jaguar pracuje nad rywalem dla Porsche Taycan - mamy pierwsze zdjęcie konceptu tego auta.
Aston Martin wreszcie pokazał kosmiczne osiągi Valkyrie. Samochód ten pobił rekord toru Silverstone.
W 2025 roku Mercedes powraca do Le Mans z AMG GT dostosowanym do wymogów klasy LMGT3.
Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.
Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.
Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.
Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.
CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.