Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Speedster PureSpeed będzie pierwszym z serii ultra-ekskluzywnych modeli specjalnych AMG.
Proces testowy Mercedesa-AMG PureSpeed zbliża się ku końcowi - taki wniosek można wyciągnąć z nowych zdjęć opublikowanych przez producenta. Model ten zadebiutuje w maju przyszłego roku w Monako i powstanie w liczbie 250 sztuk. To pierwszy z wielu ultra-limitowanych modeli “Mythos” od AMG, który ma wprowadzić tę markę na rynek ekskluzywnych samochodów specjalnych. Wcześniej tą drogę obrały McLaren Elva, Aston Martin V12 Speedster czy Ferrari Monza.
Prototypy ze zdjęć pokonały blisko 3200 kilometrów, głównie w celu walidacji i zatwierdzenia unikalnego poszycia nadwozia, po drodze wykonując liczne testy systemów pokładowych. Co ciekawe, aby wykonać testy Mercedes-AMG nawiązał współpracę z Pininfariną - nie mylić z Automobili Pininfarina od elektrycznej Battisty - ze względu na bogate doświadczenie firmy we wdrażaniu modeli niskoseryjnych. W związku z tym samochody nie udały się na zwyczajowy poligon doświadczalny, czyli Nürburgring Nordschleife, ale do Włoch, gdzie pokonały wiele różnorodnych tras, zanim trafiły na testy wysokich prędkości w Nardò.
Purespeed jest bardzo wyraźnie spokrewniony z nowym Mercedesem-AMG SL, a zatem bazuje na tej samej platformie co Mercedes-AMG GT drugiej generacji. Oczywistą różnicą jest brak przedniej szyby i dachu, a sylwetką PureSpeed bardziej przypomina McLarena SLR Stirling Moss z 2009 roku.
Tym czego SLR Stirling Moss nie ma jest nowoczesny pałąk “halo” w stylu F1 rozciągający się między zagłówkami pełniącymi funkcję antykapotażową, a podstawą minimalistycznej owiewki zastępującej przednią szybę. Zastępuje on w pewnym stopniu słupki A stanowiąc dodatkową ochronę w razie rolowania. Halo jest oczywiście aerodynamicznie przemyślane, po części ze względu na opory powietrza, ale też dla komfortu akustycznego pasażerów. Z każdym egzemplarzem samochodu AMG dostarczy dwa kaski.
Bazując na zdjęciach zaryzykujemy stwierdzenie, że finalny design nie będzie dużo odbiegał od konceptu. Przedni pas poniżej reflektorów odchodzi od schematu z SL-a i od grilla w stylu Panamericana. Zamiast tego widać inspirację hipersamochodem AMG One, którego wygląd jest z kolei inspirowany Formułą 1, a silnik pochodzi (po wielu, wielu modyfikacjach) z mistrzowskiego bolidu Mercedesa z sezonu 2015.
Nie jest w tym momencie jasne jaki napęd dostanie PureSpeed. Z dużym prawdopodobieństwem będzie to rozwojowa wersja 4-litrowego V8 twin turbo M177 znanego z GT i SL-a. Samochód zapewne będzie korzystał z 9-stopniowej skrzyni automatycznej z mokrym sprzęgłem i napędu na wszystkie koła 4Matic+.
Wraz z premierą poznamy nie tylko ostateczny wygląd Mercedesa-AMG PureSpeed, ale także jego parametry i osiągi. Ciekawa kwestia dotyczy masy auta, bo pokrewne techniczne modele SL i GT nie należą do wagi piórkowej. Brak dachu i dedykowane poszycie nadwozia pewnie przyczynią się do zrzucenia kilkudziesięciu kilogramów, ale obstawiam, że PureSpeed będzie dość ciężki jak na swoją klasę.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Włoski hot hatch na bazie Fiata 500 miał długie i owocne życie, ale nadszedł czas pożegnania.
Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Zawarta w nazwie „ochrona”, to niejedyna zaleta folii ochronnych. Sprawdź jak poprawić komfort użytkowania ekranów dotykowych.
Lando Norris miał okazję przetestować na Silverstone odtworzonego z klocków Lego McLarena P1.
Nabywcy hybrydowego BMW M5 będą mogli dokupić lekkie karbonowe dodatki z palety M Performance.
16 września Lotus pokaże koncept Theory 1, który potencjalnie może być elektrycznym następcą Emiry.
Najbardziej analogowy model z rodziny Venoma F5 nadal ma 1842 KM, ale obsługiwane trzema pedałami.
Silniki elektryczne w połączeniu z V8 twin turbo skutkują najmocniejszym sedanem w historii Bentleya.
Najważniejszym zadaniem Adriana Neweya będzie przygotowanie bolidu Aston Martin na sezon 2026.
Pięć lat po prezentacji konceptu, drogowa Ginetta z wolnossącym silnikiem V8 wchodzi do produkcji.
Elektryczne Renault R17 to jeden z tych konceptów, które bardzo byśmy chcieli zobaczyć w produkcji.
Nowy wóz Alonso brzmi lepiej niż bolid i jest prawie tak samo szybki. Ale ma tablice rejestracyjne…
Cupra Terramar to sportowy kuzyn VW Tiguana z silnikiem od Golfa GTI lub hybrydą plug-in.
Aston Martin Vanquish w 2024 roku powraca z nowym designem i podwójnie uturbionym V12 o mocy 835 KM.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.