Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Mercedes-AMG GT2 Pro - 750 koni w torowym wydaniu

AMG podkręciło osiągi wyścigowego Mercedesa-AMG GT2, aby sprzedać go klientom indywidualnym.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

7 listopada 2023
Mercedes-AMG GT2 Pro główne
12

Mercedes-AMG GT2 został zaprezentowany w 2022 roku jako odpowiedź Stuttgartu na Audi R8 LMS GT2 oraz KTM X-Bow GT2. Technicznie bazował na drogowym modelu Black Series mając jednocześnie więcej mocy i mniej rozbudowaną aerodynamikę niż auto do wyścigów GT3. To bez wątpienia kompetentna maszyna, lecz teraz AMG wypuszcza jej drugą odsłonę, czyli GT2 Pro w cenie 479 000 euro.

Design i ogólna specyfikacja wersji Pro jest podobna jak w poprzedniku, ale 4-litrowy silnik V8 z płaskim wałem otrzymał szereg modyfikacji podnoszących moc. Aktywacja nowego systemu Push2Pass chwilowo uwalnia dodatkową moc, która w szczytowym momencie wynosi 750 KM, czyli 20 KM więcej niż ma drogowy Black Series. Bez wsparcia ze strony Push2Pass moc wynosi 708 KM, czyli tyle samo co w AMG GT2 sprzed roku.

AMG GT2 Pro nie jest przeznaczony do ścigania, za to ma większą moc niż standardowe GT2 czy drogowy Black Series.

Model Pro nie jest homologowany do wyścigów w serii GT2 European Series. Jego przeznaczeniem jest jazda indywidualna podczas specjalnych dni na torze organizowanych przez AMG dla klientów, podobnie jak w programach Ferrari XX lub Corse Clienti. Częścią pakietu jest odpowiedni personel techniczny, instruktor i zestaw części zapasowych. Jeśli jednak klienci zmienią zdanie i będą chcieli się pościgać, producent może wykonać konwersje do homologowanej wersji GT2.

Tak jak w standardowym GT2, Pro nie posiada szczególnie zaawansowanej aerodynamiki, ale otrzymał nowy kształt bocznych lotek ogromnego skrzydła. Amortyzatory mają teraz cztery, a nie trzy poziomy regulacji, a sekwencyjna skrzynia biegów otrzymała nieco inne przełożenia.

Mercedes-AMG GT2 Pro tył
12

W przeciwieństwie do typowo wyścigowego GT2, model Pro można zamówić w różnych kolorach i jest on wyposażony w dedykowane 18-calowe koła z centralną nakrętką, naklejki GT2 Pro i nowe zewnętrzne elementy wykończeniowe z włókna węglowego. Spartańska kabina wyścigówki została wzbogacona o gustowne przeszycia, matową konsolę środkową z włókna węglowego i konfigurowalną cyfrową deskę rozdzielczą. Na długich przejazdach po torze przyda się klimatyzacja, a kierownica Cube Controls pierwotnie była projektowana do użytku w e-sporcie.

Reklama

W cenie 479 000 euro klient dostanie wszystko, czego potrzebuje do jazdy Mercedesem-AMG GT2 Pro.

W ramach ceny samochodu klienci dostają szyty na miarę kombinezon, rękawice, ognioodporną bieliznę i buty od partnera AMG - Pumy. Jako dodatek jest też specjalny pokrowiec na samochód i kask Bella z personalizowaną grafiką. Za dodatkową opłatą mercedes instaluje w samochodzie klatkę bezpieczeństwa dla pasażera, system podawania napoju i system chłodzenia kasku.

Mercedes-AMG GT2 Pro kierownica
12

Christoph Sagemüller, szef Mercedes-AMG Motorsport, powiedział: "Popyt na samochody do jazdy po torze znacznie wzrósł, dlatego reagujemy i odpowiadamy na zapotrzebowanie w segmencie trackday. Dzięki udoskonaleniom technicznym, które obejmują między innymi nową funkcję Push2Pass, GT2 Pro jest doskonałym narzędziem do jazdy torowej. Co więcej, samochód jest szybki i łatwy w prowadzeniu. GT2 Pro jest wyjątkowo zwinny, przez co dostarcza fascynujących wrażeń z jazdy zarówno początkującym jak i doświadczonym kierowcom.”

Mercedes-AMG GT2 Pro zadebiutuje podczas pierwszego eventu AMG Racing Series na torze Ricardo Tormo w Hiszpanii w najbliższy weekend. Ceny startują od 479 000 euro - to o 70 000 euro więcej niż wynosi cena homologacyjnego AMG GT2.

Nowy numer EVO Magazine

Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO

Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.

Dziewiąte wydanie EVO Magazine
EVO Magazine
Co przedstawiamy w dziewiątym wydaniu magazynu EVO?

Startujemy materiałem okładkowym z Audi R8 V10 performance RWD w roli głównej.

6 grudnia 2023
Zmagania na Torze Modlin
Prezentacja Partnera
20. urodziny MX-5 Klub Polska i rekordy na Torze Modlin

Razem z Team Bołtowicz ruszamy na Tor Modlin by w gronie niemal 300 osób uczcić klubowy jubileusz.

5 grudnia 2023
Futurystyczne wnętrze samochodu przyszłości
Prezentacja Partnera
Czy personalizacja i AI to przyszłość motoryzacji?

Jakie są korzyści wynikające z użycia AI w motoryzacji? Czy samochody zostaną wkrótce „smartfonami na kołach”?

28 listopada 2023
Range Rover Sport SV - front
Prezentacja Partnera
Range Rover Sport SV, czyli stylowy lider pełen dynamiki

Przyszedł czas na prawdziwie rasowy wariant Range Rovera, który rozbudzi emocje jak żadne inne auto w tym segmencie.

24 listopada 2023
Rodin FZero prototyp testy
Rodin / FZero
Rodin FZero może wkrótce stać się najszybszym torowym hypercarem

Nowozelandzki rywal Aston Martina Valkyrie Rodin FZero właśnie wchodzi w kluczową fazę rozwoju.

7 grudnia 2023
Dziewiąte wydanie EVO Magazine
EVO Magazine
Co przedstawiamy w dziewiątym wydaniu magazynu EVO?

Startujemy materiałem okładkowym z Audi R8 V10 performance RWD w roli głównej.

6 grudnia 2023
Morgan XP-1 prototyp EV
Morgan / Super 3
Morgan XP-1 wyznacza początek drogi Morgana do elektryfikacji

Brytyjski Morgan stworzył elektrycznego trójkołowca na bazie Super 3, aby eksplorować możliwości napędu EV.

6 grudnia 2023
Mercedes-AMG CLE53 Coupe główne
Mercedes / CLE
Mercedes-AMG CLE53 - sześciocylindrowe AMG, na które czekaliśmy

Zadebiutowała pierwsza odmiana Mercedesa CLE od AMG, ale topowy model wciąż jest w drodze…

6 grudnia 2023
2023 Hyundai Ioniq 5 N test
Hyundai / Ioniq 5
Hyundai Ioniq 5 N - skomplikowany, fascynujący i genialny jednocześnie

Hyundai wykorzystał każdy możliwy trik, aby stworzyć fun z jazdy EV. Rezultat jest oszałamiający.

5 grudnia 2023
Renault Austral test główne
Renault / Austral
Renault Austral - wyczekany następca Kadjara, w stylu Alpine

Choć poprzednik sprzedawał się znakomicie, w odbiorze był dość przeciętny. Co nowego wnosi Austral?

5 grudnia 2023
Zmagania na Torze Modlin
Prezentacja Partnera
20. urodziny MX-5 Klub Polska i rekordy na Torze Modlin

Razem z Team Bołtowicz ruszamy na Tor Modlin by w gronie niemal 300 osób uczcić klubowy jubileusz.

5 grudnia 2023
Tesla Cybertruck produkcyjna główne
Tesla / Cybertruck
Tesla Cybertruck w końcu jest, ale kosztuje więcej niż zapowiadano

Po kilku latach przekładania terminów pikap Tesla Cybertruck zaczyna trafiać do odbiorców.

4 grudnia 2023
Renault 5 EV 2024 teaser
Renault / R5 EV
Nowe Renault 5 może być pierwszym naprawdę udanym hatchbackiem EV

Francuzi opublikowali pierwsze zdjęcia zapowiadające Renault 5 EV, nowego konkurenta dla Mini EV.

3 grudnia 2023
BMW iM3
BMW / M3
Następne BMW M3 będzie w pełni elektryczne

BMW M3 kolejnej generacji dostanie napęd elektryczny. A to nie koniec złych wieści.

1 grudnia 2023
Lotus ładowarka 450 kw
Lotus
Lotus stworzył ładowarkę za mocną dla jakiegokolwiek istniejącego EV

Nowa ładowarka Lotusa ma oferować 450 kW i niesamowicie szybkie ładowanie. Przynajmniej w teorii.

1 grudnia 2023
Honda ZR-V test główne
Honda / ZR-V
Honda ZR-V - crossover czerpiący z Civica

Hondę ostatnio już niemal głównie kojarzymy z autami o wyższym prześwicie. Do gamy dołącza ZR-V, które powinno być bestsellerem japońskiego producenta.

29 listopada 2023