Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Mercedes-AMG GT2 Pro - 750 koni w torowym wydaniu

AMG podkręciło osiągi wyścigowego Mercedesa-AMG GT2, aby sprzedać go klientom indywidualnym.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

7 listopada 2023
Mercedes-AMG GT2 Pro główne
12

Mercedes-AMG GT2 został zaprezentowany w 2022 roku jako odpowiedź Stuttgartu na Audi R8 LMS GT2 oraz KTM X-Bow GT2. Technicznie bazował na drogowym modelu Black Series mając jednocześnie więcej mocy i mniej rozbudowaną aerodynamikę niż auto do wyścigów GT3. To bez wątpienia kompetentna maszyna, lecz teraz AMG wypuszcza jej drugą odsłonę, czyli GT2 Pro w cenie 479 000 euro.

Design i ogólna specyfikacja wersji Pro jest podobna jak w poprzedniku, ale 4-litrowy silnik V8 z płaskim wałem otrzymał szereg modyfikacji podnoszących moc. Aktywacja nowego systemu Push2Pass chwilowo uwalnia dodatkową moc, która w szczytowym momencie wynosi 750 KM, czyli 20 KM więcej niż ma drogowy Black Series. Bez wsparcia ze strony Push2Pass moc wynosi 708 KM, czyli tyle samo co w AMG GT2 sprzed roku.

AMG GT2 Pro nie jest przeznaczony do ścigania, za to ma większą moc niż standardowe GT2 czy drogowy Black Series.

Model Pro nie jest homologowany do wyścigów w serii GT2 European Series. Jego przeznaczeniem jest jazda indywidualna podczas specjalnych dni na torze organizowanych przez AMG dla klientów, podobnie jak w programach Ferrari XX lub Corse Clienti. Częścią pakietu jest odpowiedni personel techniczny, instruktor i zestaw części zapasowych. Jeśli jednak klienci zmienią zdanie i będą chcieli się pościgać, producent może wykonać konwersje do homologowanej wersji GT2.

Tak jak w standardowym GT2, Pro nie posiada szczególnie zaawansowanej aerodynamiki, ale otrzymał nowy kształt bocznych lotek ogromnego skrzydła. Amortyzatory mają teraz cztery, a nie trzy poziomy regulacji, a sekwencyjna skrzynia biegów otrzymała nieco inne przełożenia.

Mercedes-AMG GT2 Pro tył
12

W przeciwieństwie do typowo wyścigowego GT2, model Pro można zamówić w różnych kolorach i jest on wyposażony w dedykowane 18-calowe koła z centralną nakrętką, naklejki GT2 Pro i nowe zewnętrzne elementy wykończeniowe z włókna węglowego. Spartańska kabina wyścigówki została wzbogacona o gustowne przeszycia, matową konsolę środkową z włókna węglowego i konfigurowalną cyfrową deskę rozdzielczą. Na długich przejazdach po torze przyda się klimatyzacja, a kierownica Cube Controls pierwotnie była projektowana do użytku w e-sporcie.

Reklama

W cenie 479 000 euro klient dostanie wszystko, czego potrzebuje do jazdy Mercedesem-AMG GT2 Pro.

W ramach ceny samochodu klienci dostają szyty na miarę kombinezon, rękawice, ognioodporną bieliznę i buty od partnera AMG - Pumy. Jako dodatek jest też specjalny pokrowiec na samochód i kask Bella z personalizowaną grafiką. Za dodatkową opłatą mercedes instaluje w samochodzie klatkę bezpieczeństwa dla pasażera, system podawania napoju i system chłodzenia kasku.

Mercedes-AMG GT2 Pro kierownica
12

Christoph Sagemüller, szef Mercedes-AMG Motorsport, powiedział: "Popyt na samochody do jazdy po torze znacznie wzrósł, dlatego reagujemy i odpowiadamy na zapotrzebowanie w segmencie trackday. Dzięki udoskonaleniom technicznym, które obejmują między innymi nową funkcję Push2Pass, GT2 Pro jest doskonałym narzędziem do jazdy torowej. Co więcej, samochód jest szybki i łatwy w prowadzeniu. GT2 Pro jest wyjątkowo zwinny, przez co dostarcza fascynujących wrażeń z jazdy zarówno początkującym jak i doświadczonym kierowcom.”

Mercedes-AMG GT2 Pro zadebiutuje podczas pierwszego eventu AMG Racing Series na torze Ricardo Tormo w Hiszpanii w najbliższy weekend. Ceny startują od 479 000 euro - to o 70 000 euro więcej niż wynosi cena homologacyjnego AMG GT2.

Redaktor Michał Sztorc na torze Hockenheimring
Sport
Wyścigowy weekend na torze Hockenheimring

Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.

13 listopada 2024
Limitowana edycja - Diavel for Bentley
Diavel for Bentley
Ducati i Bentley - duet egzotyczny

Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.

6 listopada 2024
Redaktor Michał Sztorc przedstawia nowe wydanie EVO Magazine
EVO Magazine
Co przedstawiamy w czternastym wydaniu EVO Magazine?

To pierwszy raz, kiedy na okładce gości nie tylko samochód! O co chodzi w zestawieniu auta i motocykla?

23 października 2024
Mustang GT na oponach ADVAN Neova AD09
Prezentacja Partnera
Zamki, dworki, legendy, winnice w towarzystwie cudownych dróg

Zapraszamy w okolice Gór Świętokrzyskich, jednego z najstarszych pasm górskich w Europie.

22 października 2024
TWR Supercat Jaguar XJS restomod
TWR
TWR Supercat - dziki kot z doładowanym V12 i manualną skrzynią

Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.

20 listopada 2024
Jaguar GT EV zapowiedź
Jaguar / GT EV
Elektryczna limuzyna GT Jaguara dostanie zupełnie nowe logo

Jaguar wchodzi w okres zmian, a ich nowa limuzyna EV dostanie nowy napęd, design i logo.

20 listopada 2024
Donkervoort F22 Final Five
Donkervoort / F22
Donkervoort F22 Final Five - pożegnanie z “pięciocylindrówką” Audi

Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.

18 listopada 2024
2026 BMW 3 Neue Klasse spyshot news
BMW / seria 3
BMW testuje nową, spalinową serię 3

Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.

18 listopada 2024
2025 Ferrari Roma następca
Ferrari / Roma
Ferrari Roma drugiej generacji weszła w fazę testów drogowych

Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.

16 listopada 2024
Bugatti Mistral World Record Editon
Bugatti / Mistral
Bugatti Mistral oficjalnie najszybszym roadsterem świata. 453 km/h!

Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.

14 listopada 2024
Redaktor Michał Sztorc na torze Hockenheimring
Sport
Wyścigowy weekend na torze Hockenheimring

Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.

13 listopada 2024
2025 Porsche Taycan GTS
Porsche / Taycan
Nowe Porsche Taycan GTS może rywalizować z BMW M5

Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.

12 listopada 2024
Caterham Seven CSR Twenty premiera
Caterham / Seven
Caterham Seven CSR Twenty - Caterham klasy premium

CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.

12 listopada 2024
Alpine A290 pierwsza jazda
Alpine / A290
Alpine A290 GTS - czy elektryczny kuzyn Renault 5 jest naprawdę hot?

Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?

11 listopada 2024
Mazda Iconic SP koncept główne
Mazda
Mazda Iconic SP ma zielone światło do produkcji. Czy to nowe RX-7?

Koncept Mazda Iconic SP z silnikiem Wankla przeobrazi się w niewielki sportowy samochód produkcyjny.

9 listopada 2024
Bentley EV teaser
Bentley
Bentley odkłada pełną elektryfikację, ale pierwsze EV zobaczymy w 2026

Pierwszy elektryczny Bentley pojawi się w 2026 roku, ale marka zamierza pozostać przy ICE do 2035.

9 listopada 2024