Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
AMG podkręciło osiągi wyścigowego Mercedesa-AMG GT2, aby sprzedać go klientom indywidualnym.
Mercedes-AMG GT2 został zaprezentowany w 2022 roku jako odpowiedź Stuttgartu na Audi R8 LMS GT2 oraz KTM X-Bow GT2. Technicznie bazował na drogowym modelu Black Series mając jednocześnie więcej mocy i mniej rozbudowaną aerodynamikę niż auto do wyścigów GT3. To bez wątpienia kompetentna maszyna, lecz teraz AMG wypuszcza jej drugą odsłonę, czyli GT2 Pro w cenie 479 000 euro.
Design i ogólna specyfikacja wersji Pro jest podobna jak w poprzedniku, ale 4-litrowy silnik V8 z płaskim wałem otrzymał szereg modyfikacji podnoszących moc. Aktywacja nowego systemu Push2Pass chwilowo uwalnia dodatkową moc, która w szczytowym momencie wynosi 750 KM, czyli 20 KM więcej niż ma drogowy Black Series. Bez wsparcia ze strony Push2Pass moc wynosi 708 KM, czyli tyle samo co w AMG GT2 sprzed roku.
Model Pro nie jest homologowany do wyścigów w serii GT2 European Series. Jego przeznaczeniem jest jazda indywidualna podczas specjalnych dni na torze organizowanych przez AMG dla klientów, podobnie jak w programach Ferrari XX lub Corse Clienti. Częścią pakietu jest odpowiedni personel techniczny, instruktor i zestaw części zapasowych. Jeśli jednak klienci zmienią zdanie i będą chcieli się pościgać, producent może wykonać konwersje do homologowanej wersji GT2.
Tak jak w standardowym GT2, Pro nie posiada szczególnie zaawansowanej aerodynamiki, ale otrzymał nowy kształt bocznych lotek ogromnego skrzydła. Amortyzatory mają teraz cztery, a nie trzy poziomy regulacji, a sekwencyjna skrzynia biegów otrzymała nieco inne przełożenia.
W przeciwieństwie do typowo wyścigowego GT2, model Pro można zamówić w różnych kolorach i jest on wyposażony w dedykowane 18-calowe koła z centralną nakrętką, naklejki GT2 Pro i nowe zewnętrzne elementy wykończeniowe z włókna węglowego. Spartańska kabina wyścigówki została wzbogacona o gustowne przeszycia, matową konsolę środkową z włókna węglowego i konfigurowalną cyfrową deskę rozdzielczą. Na długich przejazdach po torze przyda się klimatyzacja, a kierownica Cube Controls pierwotnie była projektowana do użytku w e-sporcie.
W ramach ceny samochodu klienci dostają szyty na miarę kombinezon, rękawice, ognioodporną bieliznę i buty od partnera AMG - Pumy. Jako dodatek jest też specjalny pokrowiec na samochód i kask Bella z personalizowaną grafiką. Za dodatkową opłatą mercedes instaluje w samochodzie klatkę bezpieczeństwa dla pasażera, system podawania napoju i system chłodzenia kasku.
Christoph Sagemüller, szef Mercedes-AMG Motorsport, powiedział: "Popyt na samochody do jazdy po torze znacznie wzrósł, dlatego reagujemy i odpowiadamy na zapotrzebowanie w segmencie trackday. Dzięki udoskonaleniom technicznym, które obejmują między innymi nową funkcję Push2Pass, GT2 Pro jest doskonałym narzędziem do jazdy torowej. Co więcej, samochód jest szybki i łatwy w prowadzeniu. GT2 Pro jest wyjątkowo zwinny, przez co dostarcza fascynujących wrażeń z jazdy zarówno początkującym jak i doświadczonym kierowcom.”
Mercedes-AMG GT2 Pro zadebiutuje podczas pierwszego eventu AMG Racing Series na torze Ricardo Tormo w Hiszpanii w najbliższy weekend. Ceny startują od 479 000 euro - to o 70 000 euro więcej niż wynosi cena homologacyjnego AMG GT2.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
W świecie wyśrubowanych norm emisji Cosworth potrafi budować wolnossące V8 i V12. Jak oni to robią?
Nowy Vanquish Volante kończy gruntowne odświeżenie “tradycyjnej” gamy Aston Martina.
Porsche 911 Turbo przejdzie w tym roku duży lifting. Wniesie on dużo nowości, w tym napęd hybrydowy.
Nadjeżdża Alfa Romeo Stelvio drugiej generacji z napędem spalinowym, hybrydowym lub elektrycznym.
Nowa Multistrada V4 Pikes Peak, Multistrada V4 S oraz Multistrada V2 S ruszają po Polsce. Chcesz je przetestować?
Podczas czerwcowego Nürburgring 24H może dojść do głośnej premiery nowego Golfa GTI Clubsport S.
Do oferty nowego Bugatti dołączył pakiet Équipe Pur Sang inspirowany wyścigowym dziedzictwem marki.
W ciągu następnych 10 lat Bentley ma w planach całą plejadę nowych modeli z silnikami spalinowymi.
Tegoroczny Festival of Speed skupi się na F1, a szczególne miejsce w jej historii ma Gordon Murray.
Napęd na tył, 540 KM i design wprost nawiązujący do kultowego hot hatcha - to Renault 5 Turbo 3E.
Najmniejszy czterodrzwiowy model Mercedesa debiutuje w swojej trzeciej generacji, na razie jako EV.
Przeznaczona na tor, ale z homologacją drogową, Dallara Stradale zyskała ważne poprawki na 2025 rok.