Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Oparte na architekturze PPE elektryczne Audi A6 kolejnej generacji także będzie miało odmianę S6.
Audi wkrótce rozpoczyna największą ofensywę modelową w swojej historii. Plan obejmuje wprowadzenie na rynek 20 nowych modeli, w tym większości elektrycznych, jeszcze przed 2026 rokiem. Nie zabraknie modeli spalinowych, choć będą to auta zamykające “tradycyjną” gamę niemieckiego producenta, a równolegle będą oferowane ich elektryczne odpowiedniki. Jednym z najważniejszych debiutów dla Audi będzie nowy A6 e-tron (debiut w przyszłym roku), które stanie się podstawą dla pierwszego w historii elektrycznego S6 i RS6.
Najnowsze zdjęcia szpiegowskie przedstawiają obniżoną limuzynę A6 e-tron z pokaźnymi hamulcami podczas testów na torze Nürburgring. Tym samym jest to pierwszy przeciek informacji odnośnie usportowionych modeli Audi na prąd. Główny projektant firmy, Marc Lichte, zasugerował że topowe RS6 będzie miało kontynuację w postaci wyłącznie elektrycznej, ale biorąc pod uwagę brak poszerzeń nadwozia, prawdopodobnie mamy tutaj nowe S6. Audi nie produkowało RS6 z nadwoziem sedan od 2008 roku i najprawdopodobniej taka polityka będzie kontynuowana również w przypadku RS6 EV.
Audi już oficjalnie zaprezentowało koncepcyjnego A6 e-tron, który będzie dzielił 90% designu nadwozia z wersją produkcyjną. Patrząc na zdjęcia S6 e-tron z toru wydaje się to prawdą - sfotografowany prototyp ma te same wąskie światła przednie, zwężający się tył i dość monumentalne proporcje. Gdy zniknie kamuflaż spodziewajcie się ujrzeć dedykowane wersji S dodatki, które mają mu nadać lekko sportowego charakteru. Grubsze modyfikacje Audi na pewno zostawi dla przyszłego modelu RS6.
Podstawą do opracowania modelu A6/S6 e-tron jest platforma PPE stworzona do spółki z Porsche na potrzeby całej przyszłej gamy tych dwóch niemieckich marek. Wszystkie te auta będą wyposażone w instalację elektryczną działającą na napięciu 800V. Koncept był wyposażony w dwusilnikowy napęd o mocy 450 KM i momencie obrotowym 800 Nm. Nadchodzące RS6 na pewno będzie mocniejsze niż 625 KM dzisiejszego modelu, dlatego S6 powinno plasować się mniej więcej pośrodku.
Założeniem konstrukcyjnym nowego A6 jest zasięg na poziomie 700 km. Ma to być możliwe dzięki baterii o pojemności 100 kWh, ale w usportowionym S6 prawdopodobnie zużycie energii będzie większe, a zasięg spadnie. Napęd e-tron będzie można ładować z mocą maksymalną 270 kW, co pozwoli szybko uzupełniać zapas energii. Producent szacuje, że w sprzyjających warunkach 300 km zasięgu będzie można uzupełnić w około 10 minut.
Nowe Audi S6 e-tron będzie standardowo wyposażone w adaptacyjne amortyzatory i pneumatyczne sprężyny dopracowane przez Audi Sport. Główną część układu jezdnego będzie stanowić pięciowahaczowe zawieszenie przednie i wielowahaczowe tylne. Jak sugerują zdjęcia z testów, S6 dodatkowo otrzyma mocniejsze hamulce mające zrównoważyć dużą masę i moc układu napędowego. Możliwe, że S6 zadebiutuje równo ze standardowym A6, czyli w przyszłym roku. Na RS6 przyjdzie nam poczekać o wiele dłużej.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.
Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Z 1875-konnym V12 w modelu Aurora Zenvo ma ambicje wejść na poziom Koenigsegga. Produkcja w 2026.
BMW opracowało nowy, przyjazny środowisku kompozyt, który może być zastępstwem dla włókna węglowego.
Szlagier Dacii w ostatnich latach nie ma lekko. Czy niedawny lifting i nowe wersje silnikowe umocnią jego pozycję?
VW wreszcie spuszcza ze smyczy Golfa MK8 GTI i prezentuje torowo usposobioną wersję Edition 50.
Z okazji 30. rocznicy zwycięstwa w Le Mans, Lanzante tworzy samochód inspirowany kultowym F1 GTR.
Wersja specjalna Defender Trophy odnosi się do wielkiej tradycji Land Rovera w rajdzie Camel Trophy.
Twórcy Mercedesa CLK GTR i silników Pagani V12 wystartują restomodem Mercedesa 190E Evo II w N24.