Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Na torze Nürburgring trwają testy nowego Audi S6 e-tron

Oparte na architekturze PPE elektryczne Audi A6 kolejnej generacji także będzie miało odmianę S6.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

17 maja 2023
2024 Audi S6 e-tron spyshot
7

Audi wkrótce rozpoczyna największą ofensywę modelową w swojej historii. Plan obejmuje wprowadzenie na rynek 20 nowych modeli, w tym większości elektrycznych, jeszcze przed 2026 rokiem. Nie zabraknie modeli spalinowych, choć będą to auta zamykające “tradycyjną” gamę niemieckiego producenta, a równolegle będą oferowane ich elektryczne odpowiedniki. Jednym z najważniejszych debiutów dla Audi będzie nowy A6 e-tron (debiut w przyszłym roku), które stanie się podstawą dla pierwszego w historii elektrycznego S6 i RS6.

Najnowsze zdjęcia szpiegowskie przedstawiają obniżoną limuzynę A6 e-tron z pokaźnymi hamulcami podczas testów na torze Nürburgring. Tym samym jest to pierwszy przeciek informacji odnośnie usportowionych modeli Audi na prąd. Główny projektant firmy, Marc Lichte, zasugerował że topowe RS6 będzie miało kontynuację w postaci wyłącznie elektrycznej, ale biorąc pod uwagę brak poszerzeń nadwozia, prawdopodobnie mamy tutaj nowe S6. Audi nie produkowało RS6 z nadwoziem sedan od 2008 roku i najprawdopodobniej taka polityka będzie kontynuowana również w przypadku RS6 EV.

Debiut Audi S6 e-tron nastąpi w 2024 roku. Na RS6 poczekamy kolejne kilkanaście miesięcy.

Audi już oficjalnie zaprezentowało koncepcyjnego A6 e-tron, który będzie dzielił 90% designu nadwozia z wersją produkcyjną. Patrząc na zdjęcia S6 e-tron z toru wydaje się to prawdą - sfotografowany prototyp ma te same wąskie światła przednie, zwężający się tył i dość monumentalne proporcje. Gdy zniknie kamuflaż spodziewajcie się ujrzeć dedykowane wersji S dodatki, które mają mu nadać lekko sportowego charakteru. Grubsze modyfikacje Audi na pewno zostawi dla przyszłego modelu RS6.

Podstawą do opracowania modelu A6/S6 e-tron jest platforma PPE stworzona do spółki z Porsche na potrzeby całej przyszłej gamy tych dwóch niemieckich marek. Wszystkie te auta będą wyposażone w instalację elektryczną działającą na napięciu 800V. Koncept był wyposażony w dwusilnikowy napęd o mocy 450 KM i momencie obrotowym 800 Nm. Nadchodzące RS6 na pewno będzie mocniejsze niż 625 KM dzisiejszego modelu, dlatego S6 powinno plasować się mniej więcej pośrodku.

Reklama
Audi S6 e-tron spyshot tył
7

Założeniem konstrukcyjnym nowego A6 jest zasięg na poziomie 700 km. Ma to być możliwe dzięki baterii o pojemności 100 kWh, ale w usportowionym S6 prawdopodobnie zużycie energii będzie większe, a zasięg spadnie. Napęd e-tron będzie można ładować z mocą maksymalną 270 kW, co pozwoli szybko uzupełniać zapas energii. Producent szacuje, że w sprzyjających warunkach 300 km zasięgu będzie można uzupełnić w około 10 minut.

Nowe Audi S6 e-tron będzie standardowo wyposażone w adaptacyjne amortyzatory i pneumatyczne sprężyny dopracowane przez Audi Sport. Główną część układu jezdnego będzie stanowić pięciowahaczowe zawieszenie przednie i wielowahaczowe tylne. Jak sugerują zdjęcia z testów, S6 dodatkowo otrzyma mocniejsze hamulce mające zrównoważyć dużą masę i moc układu napędowego. Możliwe, że S6 zadebiutuje równo ze standardowym A6, czyli w przyszłym roku. Na RS6 przyjdzie nam poczekać o wiele dłużej.

Magiczne okolice Jeziorska
Prezentacja Partnera
Centralna Polska zimą – co warto zobaczyć i jak zaplanować wyjazd?

Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"

10 stycznia 2025
Padma Lakshmi i Simone Ashley - Pirelli
Prezentacja Partnera
Kalendarz 2025 Pirelli - "Refresh and Reveal"

Odkrywamy, co przyniesie 51. edycja kultowego kalendarza Pirelli, zwanego „The Cal”

31 grudnia 2024
Piętnaste wydanie EVO Magazine
EVO Magazine
EVO Magazine #15: Testy superaut, lifestyle i wydarzenia motoryzacyjne

Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!

18 grudnia 2024
Redaktor Michał Sztorc na torze Hockenheimring
Sport
Wyścigowy weekend na torze Hockenheimring

Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.

13 listopada 2024
2025 Tesla Model Y lifting
Tesla / Model Y
Tesla odświeża bestsellerowy Model Y

Nowa stylizacja zewnętrzna i poprawa jakości - to główne cele dużego liftingu Tesli Model Y.

24 stycznia 2025
2025 Shelby GT350 premiera
Ford / Mustang Shelby
Shelby GT350 z doładowanym V8 wrócił i jest gotów kąsać rywali

Poprzednie GT350 było produktem licencyjnym. Nowy model to prawdziwe Shelby i ma V8 o mocy 821 KM.

24 stycznia 2025
Maserati Quattroporte V poradnik kupującego
Maserati / Quattroporte
Maserati Quattroporte V (2003 - 2012): test i poradnik kupującego

Piąta generacja Quattroporte wniosła włoską limuzynę na poziom pozwalający rywalizować z najlepszymi.

23 stycznia 2025
Lexus LFA test
Lexus / LFA
Lexus LFA (2009-2012) - japoński supersamochód wszechczasów

Niedoceniany w swoim czasie, dziś Lexus LFA urósł do rangi ikony współczesnej motoryzacji.

22 stycznia 2025
BMW iM3 EV testy zimowe
BMW / M3
Elektryczne BMW M3 przechodzi testy w niskich temperaturach

BMW M3 kolejnej generacji dostanie napęd elektryczny. Zauważono pierwsze muły testowe tego auta.

22 stycznia 2025
Michelin Primacy 5 opony
Michelin
Michelin wprowadza nową oponę Primacy 5 o zwiększonej trwałości

W oponie Primacy 5 Michelin dąży do zwiększenia żywotności i zmniejszenia wpływu na środowisko.

21 stycznia 2025
2025 Assetto Corsa Evo trailer
GRY
Assetto Corsa EVO: pierwsze wrażenia, lista aut i ścieżka rozwoju

Na 2025 rok producent symulatora jazdy Assetto Corsa zapowiada nową wersję popularnej serii.

21 stycznia 2025
2025 Porsche 911 Carrera 992.2 test
Porsche / 911 Carrera
Porsche Carrera 992.2 - czy w tym przypadku najtańszy = najlepszy?

W mediach rządzą najdroższe warianty 911, tymczasem zwykła Carrera także ma mnóstwo do zaoferowania.

18 stycznia 2025
Alpina B8 GT premiera
Alpina / B8
Alpina B8 GT - ostatnia “prawdziwa” Alpina, przy okazji najmocniejsza

Na zakończenie długiej i barwnej ery niezależności Alpina wypuszcza topowe B8 GT o mocy 634 KM.

16 stycznia 2025
2025 Aston Martin Vantage Raodster premiera
Aston Martin / Vantage
Aston Martin Vantage Roadster - suszenie włosów z prędkością 324 km/h

Jakość jazdy na równi z coupe i szybko składany dach - tym ma się wyróżniać nowy Vantage Roadster.

15 stycznia 2025
TAG Heuer w Formule 1
Formuła 1
TAG Heuer Oficjalnym Czasomierzem Formuły 1

Po wielu latach TAG Heuer powraca jako oficjalny partner cyklu Formuły 1.

11 stycznia 2025
Subaru Impreza 22B STI poradnik
Subaru
Subaru Impreza 22B STI (1998) - ikona inspirowana rajdami

Impreza 22B udowadnia swą wartość w cywilu nawet jeśli nie jest prawdziwym modelem homologacyjnym.

11 stycznia 2025