Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Jako odpowiedź na R5, a w mocniejszych wersjach na Alpine A290, Cupra Raval ma sporo do wygrania.
Ograniczenia jakim podlegają samochody elektryczne sprawiają, że brakuje na rynku miejskich aut z takim napędem, chociaż gdy mamy już w Europie nowe Renault 5, jego sportową odmianę od Alpine oraz Fiata/Abartha 500e, sytuacja zaczyna się rozkręcać. Swoją odpowiedź na te ruchy konkurencji niedługo wypuści koncern VAG, konkretnie Cupra z modelem Raval. Na razie uchwyciliśmy zamaskowany prototyp tego auta podczas testów drogowych.
Nowa Cupra ma bazować na architekturze MEB pochodzącej od bratniego Volkswagena ID.2. Samochód ten wstępnie zapowiedziano w 2021 roku, gdy zadebiutował koncept Urban Rebel. Co prawda był to wyjątkowo sportowo nastawiony, agresywnie stylizowany model, ale pod jego bogatą aerodynamiką można było już zobaczyć punkt wyjścia dla produkcyjnego modelu Raval. Dwa lata później otrzymaliśmy więcej konkretów za sprawą konceptu nazwanego po prostu Raval.
Pierwotny koncept Urban Rebel miał efektowny napęd na obie osie o mocy ponad 430 KM i przyspieszenie do 100 km/h w 3,2 s. Dopiero drugi koncept dostał napęd bliski docelowemu, bo miał jeden silnik i moc 227 KM. To wciąż więcej niż najmocniejsze Alpine A290 GTS (220 KM) nie mówiąc o jego tańszym odpowiedniku, Renault 5 EV (150 KM). Na ten moment nie wiemy czy Hiszpanie szykują więcej niż jedną wersję silnikową.
Raval ma przyciągnąć do Cupry nową grupę klientów. W tym celu jego bryła jest zbliżona do znanej od dekad Ibizy, więc będzie to model pozycjonowany poniżej Cupry Born i jej odpowiednika, VW ID.3. Podczas premiery konceptu w 2023 roku, dyrektor generalny Cupra, Wayne Griffiths, powiedział: „Cupra Raval to nie tylko kolejny samochód. To zaproszenie dla nowego pokolenia, które oczekuje czegoś lepszego. Miejski, zbuntowany i w 100% elektryczny samochód, z własnym charakterem dla Pokolenia Z. Coś bardziej emocjonalnego”.
Załączone zdjęcia prototypu wykonano w północnych rejonach Skandynawii, gdzie producenci testują swoje auta w warunkach ostrej zimy. Kamuflaż jest na tyle lekki, że od razu widać podobieństwa do dwóch pokazanych wcześniej konceptów. Zachowano przód z ostro schodzącym “nosem” jak w Cuprze Born, podobny jest także tył z wyraźnie zarysowanym dyfuzorem, a poza tym widzimy aerodynamiczne klamki chowające się w nadwoziu. Trudno jednak coś powiedzieć o kształcie lamp ukrytych pod maskowaniem.
Produkcja Cupry Raval ma ruszyć jeszcze w tym roku w zakładzie Seata w Martorell. Samochód ten będzie walczył o klientów w jednym szeregu z Mini Cooperem SE, Alpine A290, Renault 5 czy nowym Fiatem Grande Panda w wersji EV. Cenniki, nawet przybliżone, nie są jeszcze znane, jednak najbliższym rywalem Cupry wydaje się Alpine, którego ceny oscylują między 170, a 200 tys. zł.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Pagani pozbawiło swój klejnot koronny dachu i dodało opcję manualnej skrzyni. Hipersamochód idealny?
Podkręcony silnik Hondy Type R wystarcza, aby nowy Atom 4RR miał więcej mocy niż potężny Atom V8.
Tylko pozornie model ten jest elektryczną wersją udanego HR-V.
Przywiązani do klasycznego furgonu z Niemiec mogą nie znaleźć wspólnego języka z T7. I nie chodzi tu o to, co oferuje.
DBX nie miał dobrych początków, ale zdaje się, że wkracza na odpowiednią ścieżkę.
Debiutuje poliftowe Porsche 911 992 w wersji AWD oraz z nadwoziem Targa.
Nowa nazwa, odświeżony design i wnętrze - Ferrari Amalfi ma być nowym bazowym GT w miejsce Romy.
Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.
Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.