Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Jako odpowiedź na R5, a w mocniejszych wersjach na Alpine A290, Cupra Raval ma sporo do wygrania.
Ograniczenia jakim podlegają samochody elektryczne sprawiają, że brakuje na rynku miejskich aut z takim napędem, chociaż gdy mamy już w Europie nowe Renault 5, jego sportową odmianę od Alpine oraz Fiata/Abartha 500e, sytuacja zaczyna się rozkręcać. Swoją odpowiedź na te ruchy konkurencji niedługo wypuści koncern VAG, konkretnie Cupra z modelem Raval. Na razie uchwyciliśmy zamaskowany prototyp tego auta podczas testów drogowych.
Nowa Cupra ma bazować na architekturze MEB pochodzącej od bratniego Volkswagena ID.2. Samochód ten wstępnie zapowiedziano w 2021 roku, gdy zadebiutował koncept Urban Rebel. Co prawda był to wyjątkowo sportowo nastawiony, agresywnie stylizowany model, ale pod jego bogatą aerodynamiką można było już zobaczyć punkt wyjścia dla produkcyjnego modelu Raval. Dwa lata później otrzymaliśmy więcej konkretów za sprawą konceptu nazwanego po prostu Raval.
Pierwotny koncept Urban Rebel miał efektowny napęd na obie osie o mocy ponad 430 KM i przyspieszenie do 100 km/h w 3,2 s. Dopiero drugi koncept dostał napęd bliski docelowemu, bo miał jeden silnik i moc 227 KM. To wciąż więcej niż najmocniejsze Alpine A290 GTS (220 KM) nie mówiąc o jego tańszym odpowiedniku, Renault 5 EV (150 KM). Na ten moment nie wiemy czy Hiszpanie szykują więcej niż jedną wersję silnikową.
Raval ma przyciągnąć do Cupry nową grupę klientów. W tym celu jego bryła jest zbliżona do znanej od dekad Ibizy, więc będzie to model pozycjonowany poniżej Cupry Born i jej odpowiednika, VW ID.3. Podczas premiery konceptu w 2023 roku, dyrektor generalny Cupra, Wayne Griffiths, powiedział: „Cupra Raval to nie tylko kolejny samochód. To zaproszenie dla nowego pokolenia, które oczekuje czegoś lepszego. Miejski, zbuntowany i w 100% elektryczny samochód, z własnym charakterem dla Pokolenia Z. Coś bardziej emocjonalnego”.
Załączone zdjęcia prototypu wykonano w północnych rejonach Skandynawii, gdzie producenci testują swoje auta w warunkach ostrej zimy. Kamuflaż jest na tyle lekki, że od razu widać podobieństwa do dwóch pokazanych wcześniej konceptów. Zachowano przód z ostro schodzącym “nosem” jak w Cuprze Born, podobny jest także tył z wyraźnie zarysowanym dyfuzorem, a poza tym widzimy aerodynamiczne klamki chowające się w nadwoziu. Trudno jednak coś powiedzieć o kształcie lamp ukrytych pod maskowaniem.
Produkcja Cupry Raval ma ruszyć jeszcze w tym roku w zakładzie Seata w Martorell. Samochód ten będzie walczył o klientów w jednym szeregu z Mini Cooperem SE, Alpine A290, Renault 5 czy nowym Fiatem Grande Panda w wersji EV. Cenniki, nawet przybliżone, nie są jeszcze znane, jednak najbliższym rywalem Cupry wydaje się Alpine, którego ceny oscylują między 170, a 200 tys. zł.
Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Odkrywamy, co przyniesie 51. edycja kultowego kalendarza Pirelli, zwanego „The Cal”
Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Audi znowu miesza w gamie. Seria A6 będzie kontynuowana, zatem RS6 zachowa V8 i napęd quattro.
Jako odpowiedź na R5, a w mocniejszych wersjach na Alpine A290, Cupra Raval ma sporo do wygrania.
Stawka wyścigu Le Mans coraz bardziej się zacieśnia. W 2027 do topowej klasy LMDh dołączy Ford.
Designer Anthony Jannarelly stworzył modne retro-coupe na bazie Ferrari 360 i nazwał je Ælla-60.
Polestar 4 dołącza do “dwójki” i “trójki” w unikalnej, inspirowanej rajdami kolekcji Arctic Circle.
Morgan podzielił się informacjami na temat nowego modelu flagowego z sześciocylindrowym silnikiem.
Jedno z najlepszych szybkich kombi - BMW M3 Touring - właśnie dostało ostrzejszą wersję CS.
RS5 następnej generacji zastąpi jednocześnie modele RS4 Avant i RS5 Sportback.
Na rok 2025 BMW przygotowało trzy warianty odświeżonego SUV-a iX z większą mocą i lepszym zasięgiem.
Rekord najdłuższego ciągłego poślizgu na lodzie od niedawna należy do Porsche Taycan GTS.
W wyniku ostatnich głośnych incydentów, w ofercie jednej z firm pojawił się specjalny pakiet do F40.
Pierwszy model sportowej submarki Genesis Magma będzie miał około 600 KM i pojawi się w 2025 r.