Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Nowa Dacia Duster jest praktyczna, rozsądna i wygląda o wiele lepiej niż dwie poprzednie generacje.
Wiele popularnych crossoverów stawia bardziej na atrakcyjny wygląd niż czystą użyteczność, ale Dacia Duster zawsze była pod tym względem nieco inna. W tym rzecz - samochód ten oferował maksimum użyteczności i zero zbędnych gadżetów za rozsądne pieniądze.
Teraz pojawiła się zupełnie nowa generacja Dustera. Model ten wygląda na bardziej wytrzymały, wszechstronny i wygodniejszy niż kiedykolwiek wcześniej, choć nic nie wskazuje na to, aby marka zrezygnowała z wcześniejszej polityki cenowej.
Mimo schyłku drugiej generacji Duster nadal jest liderem swojego segmentu w Europie, więc Dacia nie miała zamiaru diametralnie zmieniać jego koncepcji. Trzecia generacja tego modelu nadal ma dość kanciaste, pudełkowate nadwozie, na którym przybyło kilka plastikowych osłon tworzących “terenowy” wygląd. Światła LED w kształcie litery “Y” oraz poziome lamelki grilla to cechy wspólne z innymi nowymi autami Dacii.
Najwięcej zmieniło się pod maską, a to za sprawą przejścia na architekturę CMF-B stworzoną przez koncern Renault. Nowa platforma przyniosła Dusterowi wiele zalet - przede wszystkim większą kabinę i bagażnik, lepszą dynamikę, komfort i wyciszenie.
Dacia jako marka budżetowa nie wystartowała jeszcze z całkowitą elektryfikacją, ale nowy Duster jest sporym krokiem w tym kierunku. Już standardowy model z silnikiem 1.2 TCe 130 KM wykorzystuje moduł mild hybrid 48V połączony z sześciostopniową, ręczną skrzynią biegów.
Następny w hierarchii jest model Hybrid (140 KM), w którym silnik czterocylindrowy 1.6 współpracuje z silnikiem elektrycznym i wysokonapięciowym starterem-generatorem. Model ten standardowo ma na pokładzie skrzynię automatyczną. Producent twierdzi, że nowy Duster Hybrid w warunkach miejskich może poruszać się w 80% tylko na silniku elektrycznym.
Po raz kolejny Dacia będzie oferować swojego crossovera z napędem Bi-Fuel, czyli z fabrycznym systemem zasilania gazem LPG. Samochód ma dwa zbiorniki paliwa (benzyna i gaz) o łącznej pojemności 100 l. Jednego możemy być pewni - model ten trafi do Polski i będzie jednym z najchętniej wybieranych wersji.
Klienci mogą wybierać Dustera z napędem na przód lub obie osie. Samochód ma na pokładzie wiele trybów jazdy, w tym Snow i Mud/Sand optymalizujący pracę napędu i kontroli trakcji podczas jazdy w terenie.
Motywem przewodnim w kabinie Dustera jest praktyczność. Kokpit składa się z wytrzymałych tworzyw sztucznych, dywaniki są gumowe, a tapicerkę można łatwo wyczyścić wodą. Deskę rozdzielczą dominują dwa ekrany - 7-calowy ekran zegarów i 10-calowy ekran dotykowy z funkcjami łączności Apple CarPlay/Android Auto.
Ceny nowego Dustera nie zostały ogłoszone, ale Dacia obiecuje zaoferować "najlepszy stosunek jakości do ceny" w segmencie miejskich SUV-ów. Biorąc pod uwagę nową platformę, zelektryfikowane silniki i ulepszoną technologię, należy spodziewać się podwyżki w stosunku do ceny wyjściowej Dustera wynoszącej w tym momencie 79 900 zł.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Pagani pozbawiło swój klejnot koronny dachu i dodało opcję manualnej skrzyni. Hipersamochód idealny?
Podkręcony silnik Hondy Type R wystarcza, aby nowy Atom 4RR miał więcej mocy niż potężny Atom V8.
Tylko pozornie model ten jest elektryczną wersją udanego HR-V.
Przywiązani do klasycznego furgonu z Niemiec mogą nie znaleźć wspólnego języka z T7. I nie chodzi tu o to, co oferuje.
DBX nie miał dobrych początków, ale zdaje się, że wkracza na odpowiednią ścieżkę.
Debiutuje poliftowe Porsche 911 992 w wersji AWD oraz z nadwoziem Targa.
Nowa nazwa, odświeżony design i wnętrze - Ferrari Amalfi ma być nowym bazowym GT w miejsce Romy.
Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.
Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.