BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Nowa Dacia Duster jest praktyczna, rozsądna i wygląda o wiele lepiej niż dwie poprzednie generacje.
Wiele popularnych crossoverów stawia bardziej na atrakcyjny wygląd niż czystą użyteczność, ale Dacia Duster zawsze była pod tym względem nieco inna. W tym rzecz - samochód ten oferował maksimum użyteczności i zero zbędnych gadżetów za rozsądne pieniądze.
Teraz pojawiła się zupełnie nowa generacja Dustera. Model ten wygląda na bardziej wytrzymały, wszechstronny i wygodniejszy niż kiedykolwiek wcześniej, choć nic nie wskazuje na to, aby marka zrezygnowała z wcześniejszej polityki cenowej.
Mimo schyłku drugiej generacji Duster nadal jest liderem swojego segmentu w Europie, więc Dacia nie miała zamiaru diametralnie zmieniać jego koncepcji. Trzecia generacja tego modelu nadal ma dość kanciaste, pudełkowate nadwozie, na którym przybyło kilka plastikowych osłon tworzących “terenowy” wygląd. Światła LED w kształcie litery “Y” oraz poziome lamelki grilla to cechy wspólne z innymi nowymi autami Dacii.
Najwięcej zmieniło się pod maską, a to za sprawą przejścia na architekturę CMF-B stworzoną przez koncern Renault. Nowa platforma przyniosła Dusterowi wiele zalet - przede wszystkim większą kabinę i bagażnik, lepszą dynamikę, komfort i wyciszenie.
Dacia jako marka budżetowa nie wystartowała jeszcze z całkowitą elektryfikacją, ale nowy Duster jest sporym krokiem w tym kierunku. Już standardowy model z silnikiem 1.2 TCe 130 KM wykorzystuje moduł mild hybrid 48V połączony z sześciostopniową, ręczną skrzynią biegów.
Następny w hierarchii jest model Hybrid (140 KM), w którym silnik czterocylindrowy 1.6 współpracuje z silnikiem elektrycznym i wysokonapięciowym starterem-generatorem. Model ten standardowo ma na pokładzie skrzynię automatyczną. Producent twierdzi, że nowy Duster Hybrid w warunkach miejskich może poruszać się w 80% tylko na silniku elektrycznym.
Po raz kolejny Dacia będzie oferować swojego crossovera z napędem Bi-Fuel, czyli z fabrycznym systemem zasilania gazem LPG. Samochód ma dwa zbiorniki paliwa (benzyna i gaz) o łącznej pojemności 100 l. Jednego możemy być pewni - model ten trafi do Polski i będzie jednym z najchętniej wybieranych wersji.
Klienci mogą wybierać Dustera z napędem na przód lub obie osie. Samochód ma na pokładzie wiele trybów jazdy, w tym Snow i Mud/Sand optymalizujący pracę napędu i kontroli trakcji podczas jazdy w terenie.
Motywem przewodnim w kabinie Dustera jest praktyczność. Kokpit składa się z wytrzymałych tworzyw sztucznych, dywaniki są gumowe, a tapicerkę można łatwo wyczyścić wodą. Deskę rozdzielczą dominują dwa ekrany - 7-calowy ekran zegarów i 10-calowy ekran dotykowy z funkcjami łączności Apple CarPlay/Android Auto.
Ceny nowego Dustera nie zostały ogłoszone, ale Dacia obiecuje zaoferować "najlepszy stosunek jakości do ceny" w segmencie miejskich SUV-ów. Biorąc pod uwagę nową platformę, zelektryfikowane silniki i ulepszoną technologię, należy spodziewać się podwyżki w stosunku do ceny wyjściowej Dustera wynoszącej w tym momencie 79 900 zł.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
Porsche testuje poszerzony i wyposażony w ogromne skrzydło prototyp Tacyana. Pytanie tylko po co?
Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.
Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.
Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.
W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.
Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.
Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.
Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.
Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.