Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!
Nowa Dacia Duster jest praktyczna, rozsądna i wygląda o wiele lepiej niż dwie poprzednie generacje.
Wiele popularnych crossoverów stawia bardziej na atrakcyjny wygląd niż czystą użyteczność, ale Dacia Duster zawsze była pod tym względem nieco inna. W tym rzecz - samochód ten oferował maksimum użyteczności i zero zbędnych gadżetów za rozsądne pieniądze.
Teraz pojawiła się zupełnie nowa generacja Dustera. Model ten wygląda na bardziej wytrzymały, wszechstronny i wygodniejszy niż kiedykolwiek wcześniej, choć nic nie wskazuje na to, aby marka zrezygnowała z wcześniejszej polityki cenowej.
Mimo schyłku drugiej generacji Duster nadal jest liderem swojego segmentu w Europie, więc Dacia nie miała zamiaru diametralnie zmieniać jego koncepcji. Trzecia generacja tego modelu nadal ma dość kanciaste, pudełkowate nadwozie, na którym przybyło kilka plastikowych osłon tworzących “terenowy” wygląd. Światła LED w kształcie litery “Y” oraz poziome lamelki grilla to cechy wspólne z innymi nowymi autami Dacii.
Najwięcej zmieniło się pod maską, a to za sprawą przejścia na architekturę CMF-B stworzoną przez koncern Renault. Nowa platforma przyniosła Dusterowi wiele zalet - przede wszystkim większą kabinę i bagażnik, lepszą dynamikę, komfort i wyciszenie.
Dacia jako marka budżetowa nie wystartowała jeszcze z całkowitą elektryfikacją, ale nowy Duster jest sporym krokiem w tym kierunku. Już standardowy model z silnikiem 1.2 TCe 130 KM wykorzystuje moduł mild hybrid 48V połączony z sześciostopniową, ręczną skrzynią biegów.
Następny w hierarchii jest model Hybrid (140 KM), w którym silnik czterocylindrowy 1.6 współpracuje z silnikiem elektrycznym i wysokonapięciowym starterem-generatorem. Model ten standardowo ma na pokładzie skrzynię automatyczną. Producent twierdzi, że nowy Duster Hybrid w warunkach miejskich może poruszać się w 80% tylko na silniku elektrycznym.
Po raz kolejny Dacia będzie oferować swojego crossovera z napędem Bi-Fuel, czyli z fabrycznym systemem zasilania gazem LPG. Samochód ma dwa zbiorniki paliwa (benzyna i gaz) o łącznej pojemności 100 l. Jednego możemy być pewni - model ten trafi do Polski i będzie jednym z najchętniej wybieranych wersji.
Klienci mogą wybierać Dustera z napędem na przód lub obie osie. Samochód ma na pokładzie wiele trybów jazdy, w tym Snow i Mud/Sand optymalizujący pracę napędu i kontroli trakcji podczas jazdy w terenie.
Motywem przewodnim w kabinie Dustera jest praktyczność. Kokpit składa się z wytrzymałych tworzyw sztucznych, dywaniki są gumowe, a tapicerkę można łatwo wyczyścić wodą. Deskę rozdzielczą dominują dwa ekrany - 7-calowy ekran zegarów i 10-calowy ekran dotykowy z funkcjami łączności Apple CarPlay/Android Auto.
Ceny nowego Dustera nie zostały ogłoszone, ale Dacia obiecuje zaoferować "najlepszy stosunek jakości do ceny" w segmencie miejskich SUV-ów. Biorąc pod uwagę nową platformę, zelektryfikowane silniki i ulepszoną technologię, należy spodziewać się podwyżki w stosunku do ceny wyjściowej Dustera wynoszącej w tym momencie 79 900 zł.
Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.
Mnogość konfiguracji Range Rovera poraża, ale może być też zgubna.
Najtańszy z elektryków koreańskiej marki wyceniono na 103 900 zł.
Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!
Choć istnieje określona, wąska grupa odbiorców Vitary, brakuje na rynku takich aut.
Od 2026 roku w Europie będzie można kupić nową Hondę Prelude z innowacyjnym napędem hybrydowym.
Ducati Diavel V4 2025 z nowym malowaniem Black Roadster Livery łączy moc i styl w jednym cruiserze.
Inspirowane F1 nadwozia to próbka możliwości jakie daje nowy program personalizacji Chapman Bespoke.
Nadal postrzegasz Polestar tylko jako elektryczny odłam Volvo? Model 5 zamierza to zmienić.
Prawie 50 lat po kultowym Renault 5 Turbo, francuski producent wypuszcza jego duchowego następcę.
Trzecia generacja najmniejszego sedana-coupe w gamie Mercedesa wkrótce pojawi się na rynku.
BMW M3 kolejnej generacji dostanie napęd elektryczny. Mamy pierwsze zdjęcia.
“Kontynuacja” Forda Escorta MK1 od Boreham Motorworks ma kilka usprawnień np. silnik o mocy 300 KM.