Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jest już dostępne poliftowe Porsche 992.2 Carrera S, czyli model pośredni w dolnej części gamy 911.
Porsche 911 pnie się w górę. Nie tylko pod względem ceny (zwykła Carrera już startuje od 643 tys. zł), ale i surowych liczb. Właśnie zaprezentowana odświeżona Carrera S jest tego dobrym przykładem. Model ten plasuje się pomiędzy Carrerą T i hybrydowym GTS i ma na pokładzie silnik bokser o mocy 480 KM. To wystarczy, aby przyspieszać szybciej niż Aston Martin Vantage czy nawet rasowe GT3 ze stajni Porsche. Z cennikiem rozpoczynającym się od 770 000 zł jest to bardzo poważny samochód sportowy.
W drabince modelowej generacji 992.2 Carrera S wypełnia lukę między purystyczną Carrerą T i Carrerą GTS T-Hybrid. W ramach liftingu pojawiły się nowe funkcjonalności i wyposażenie, zarówno w zakresie układu jezdnego jak i wnętrza, a także zastrzyk mocy. 3-litrowy bokser z dwoma turbinami zyskał poprawki chłodzenia powietrza doładowującego oraz nowe turbiny, dlatego ma 30 KM więcej i lepsze parametry emisji. Obecnie jego liczby to 480 KM i 530 Nm, lepsze niż w całkiem świeżym 911 GT3 generacji 991.1.
W efekcie przyspieszenie 0-100 km/h trwa tylko 3,3 s (z pakietem Sport Chrono; standard: 3,5 s), a prędkość maksymalna wynosi 308 km/h. Takie parametry stawiają Carrerę S na terytorium supersamochodów. Ośmiobiegowa skrzynia PDK przekazuje napęd na koła tylne, a w konfiguratorze nie znajdziecie opcji wymiany skrzyni na manualną - jeśli chcesz Carrerę z trzema pedałami, Porsche sugeruje wybór wersji T (od 708 000 zł).
W standardzie Carrera S ma sportowy układ wydechowy, system Porsche Torque Vectoring Plus i felgi w rozmiarach 20/21 cali, a także większe hamulce zaadaptowane z GTS-a z tarczami przednimi 408 mm. Karbonowo-ceramiczny układ hamulcowy jest dostępny jako opcja.

Za dodatkową opłatą Porsche oferuje też zawieszenie sportowe PASM z adaptacyjnymi amortyzatorami i prześwitem zmniejszonym o 10 mm. Poprawiona kinematyka przedniej osi ma skutkować lepszą reakcją auta na polecenia kierowcy, a oferowane jako opcja skrętne tylne koła poprawiają łatwość manewrowania i stabilność przy większej prędkości.
W środku Carrera S ma taki sam bazowy układ deski rozdzielczej jak reszta rodziny 992.2, co oznacza między innymi obecność pełnych cyfrowych zegarów bez znanego z poprzednika analogowego obrotomierza pośrodku deski przyrządów. Bez dopłat Porsche oferuje tapicerkę z czarnej skóry, ale można rozszerzyć konfigurację o dodatkowe pakiety skórzane i kontrastowe przeszycia. Inne warte uwagi opcje to lift przedniej osi, reflektory przednie w technologii Matrix LED i pakiet Sport Chrono.
Na stronie polskiego importera marki działa już konfigurator nowego Porsche 911 Carrera S w wersji coupe. Otwarty Cabriolet powinien niebawem dołączyć do oferty. Cennik rozpoczyna się od kwoty 770 000 zł.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
MINI prezentuje specjalną edycję stworzoną z Paulem Smithem – elegancja, detale i limitowany styl.
Forch Racing by Atlas Ward bezkonkurencyjne w Porsche Sports Cup Deutschland 2025
Lamborghini świetnie radzi sobie na zmiennym rynku i notuje zysk operacyjny ponad 592 mln euro.
Na rok modelowy 2026 elektryczny wariant Maserati Grecale zyska istotne aktualizacje.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
OCHNIK w sezonie jesień–zima 2025 stawia na ponadczasową elegancję i miejski styl. Skórzane kurtki, płaszcze, torby i dodatki dla mężczyzn, którzy cenią klasę i komfort.
Nie GT R i nie Black Series - nowy torowy Mercedes-AMG nazywa się Track Sport i już rozpoczął testy.
Dwurotorowy silnik Wankla jest elementem nowego typu napędu PHEV do przyszłych modeli Mazdy.
Novitec prezentuje pakiet modyfikacji do Ferrari 12Cilindri obejmujący stronę wizualną i techniczną.
Wyjątkowy Mercedes 190E 2.3-16 trafi pod młotek. Pierwszym właścicielem był sam Ayrton Senna.
Prelude powraca jako zgrabne coupe z wydajnym napędem hybrydowym i sportowym charakterem.
Chery świętuje w Polsce dostarczenie 5-milionowego auta i prezentuje dwa nowe modele – Tiggo 4 HEV oraz Tiggo 9 PHEV.