Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Jest już dostępne poliftowe Porsche 992.2 Carrera S, czyli model pośredni w dolnej części gamy 911.
Porsche 911 pnie się w górę. Nie tylko pod względem ceny (zwykła Carrera już startuje od 643 tys. zł), ale i surowych liczb. Właśnie zaprezentowana odświeżona Carrera S jest tego dobrym przykładem. Model ten plasuje się pomiędzy Carrerą T i hybrydowym GTS i ma na pokładzie silnik bokser o mocy 480 KM. To wystarczy, aby przyspieszać szybciej niż Aston Martin Vantage czy nawet rasowe GT3 ze stajni Porsche. Z cennikiem rozpoczynającym się od 770 000 zł jest to bardzo poważny samochód sportowy.
W drabince modelowej generacji 992.2 Carrera S wypełnia lukę między purystyczną Carrerą T i Carrerą GTS T-Hybrid. W ramach liftingu pojawiły się nowe funkcjonalności i wyposażenie, zarówno w zakresie układu jezdnego jak i wnętrza, a także zastrzyk mocy. 3-litrowy bokser z dwoma turbinami zyskał poprawki chłodzenia powietrza doładowującego oraz nowe turbiny, dlatego ma 30 KM więcej i lepsze parametry emisji. Obecnie jego liczby to 480 KM i 530 Nm, lepsze niż w całkiem świeżym 911 GT3 generacji 991.1.
W efekcie przyspieszenie 0-100 km/h trwa tylko 3,3 s (z pakietem Sport Chrono; standard: 3,5 s), a prędkość maksymalna wynosi 308 km/h. Takie parametry stawiają Carrerę S na terytorium supersamochodów. Ośmiobiegowa skrzynia PDK przekazuje napęd na koła tylne, a w konfiguratorze nie znajdziecie opcji wymiany skrzyni na manualną - jeśli chcesz Carrerę z trzema pedałami, Porsche sugeruje wybór wersji T (od 708 000 zł).
W standardzie Carrera S ma sportowy układ wydechowy, system Porsche Torque Vectoring Plus i felgi w rozmiarach 20/21 cali, a także większe hamulce zaadaptowane z GTS-a z tarczami przednimi 408 mm. Karbonowo-ceramiczny układ hamulcowy jest dostępny jako opcja.
Za dodatkową opłatą Porsche oferuje też zawieszenie sportowe PASM z adaptacyjnymi amortyzatorami i prześwitem zmniejszonym o 10 mm. Poprawiona kinematyka przedniej osi ma skutkować lepszą reakcją auta na polecenia kierowcy, a oferowane jako opcja skrętne tylne koła poprawiają łatwość manewrowania i stabilność przy większej prędkości.
W środku Carrera S ma taki sam bazowy układ deski rozdzielczej jak reszta rodziny 992.2, co oznacza między innymi obecność pełnych cyfrowych zegarów bez znanego z poprzednika analogowego obrotomierza pośrodku deski przyrządów. Bez dopłat Porsche oferuje tapicerkę z czarnej skóry, ale można rozszerzyć konfigurację o dodatkowe pakiety skórzane i kontrastowe przeszycia. Inne warte uwagi opcje to lift przedniej osi, reflektory przednie w technologii Matrix LED i pakiet Sport Chrono.
Na stronie polskiego importera marki działa już konfigurator nowego Porsche 911 Carrera S w wersji coupe. Otwarty Cabriolet powinien niebawem dołączyć do oferty. Cennik rozpoczyna się od kwoty 770 000 zł.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Rimac Nevera R to nowy najszybciej przyspieszający samochód świata z 24 rekordami na koncie.
Aston Martin Vantage S kryje sporo detali, dzięki którym może zaciekawić klientów na Ferrari Amalfi.
Pagani pozbawiło swój klejnot koronny dachu i dodało opcję manualnej skrzyni. Hipersamochód idealny?
Podkręcony silnik Hondy Type R wystarcza, aby nowy Atom 4RR miał więcej mocy niż potężny Atom V8.
Tylko pozornie model ten jest elektryczną wersją udanego HR-V.
Przywiązani do klasycznego furgonu z Niemiec mogą nie znaleźć wspólnego języka z T7. I nie chodzi tu o to, co oferuje.
DBX nie miał dobrych początków, ale zdaje się, że wkracza na odpowiednią ścieżkę.
Debiutuje poliftowe Porsche 911 992 w wersji AWD oraz z nadwoziem Targa.
Nowa nazwa, odświeżony design i wnętrze - Ferrari Amalfi ma być nowym bazowym GT w miejsce Romy.
Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.