BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Jest już dostępne poliftowe Porsche 992.2 Carrera S, czyli model pośredni w dolnej części gamy 911.
Porsche 911 pnie się w górę. Nie tylko pod względem ceny (zwykła Carrera już startuje od 643 tys. zł), ale i surowych liczb. Właśnie zaprezentowana odświeżona Carrera S jest tego dobrym przykładem. Model ten plasuje się pomiędzy Carrerą T i hybrydowym GTS i ma na pokładzie silnik bokser o mocy 480 KM. To wystarczy, aby przyspieszać szybciej niż Aston Martin Vantage czy nawet rasowe GT3 ze stajni Porsche. Z cennikiem rozpoczynającym się od 770 000 zł jest to bardzo poważny samochód sportowy.
W drabince modelowej generacji 992.2 Carrera S wypełnia lukę między purystyczną Carrerą T i Carrerą GTS T-Hybrid. W ramach liftingu pojawiły się nowe funkcjonalności i wyposażenie, zarówno w zakresie układu jezdnego jak i wnętrza, a także zastrzyk mocy. 3-litrowy bokser z dwoma turbinami zyskał poprawki chłodzenia powietrza doładowującego oraz nowe turbiny, dlatego ma 30 KM więcej i lepsze parametry emisji. Obecnie jego liczby to 480 KM i 530 Nm, lepsze niż w całkiem świeżym 911 GT3 generacji 991.1.
W efekcie przyspieszenie 0-100 km/h trwa tylko 3,3 s (z pakietem Sport Chrono; standard: 3,5 s), a prędkość maksymalna wynosi 308 km/h. Takie parametry stawiają Carrerę S na terytorium supersamochodów. Ośmiobiegowa skrzynia PDK przekazuje napęd na koła tylne, a w konfiguratorze nie znajdziecie opcji wymiany skrzyni na manualną - jeśli chcesz Carrerę z trzema pedałami, Porsche sugeruje wybór wersji T (od 708 000 zł).
W standardzie Carrera S ma sportowy układ wydechowy, system Porsche Torque Vectoring Plus i felgi w rozmiarach 20/21 cali, a także większe hamulce zaadaptowane z GTS-a z tarczami przednimi 408 mm. Karbonowo-ceramiczny układ hamulcowy jest dostępny jako opcja.
Za dodatkową opłatą Porsche oferuje też zawieszenie sportowe PASM z adaptacyjnymi amortyzatorami i prześwitem zmniejszonym o 10 mm. Poprawiona kinematyka przedniej osi ma skutkować lepszą reakcją auta na polecenia kierowcy, a oferowane jako opcja skrętne tylne koła poprawiają łatwość manewrowania i stabilność przy większej prędkości.
W środku Carrera S ma taki sam bazowy układ deski rozdzielczej jak reszta rodziny 992.2, co oznacza między innymi obecność pełnych cyfrowych zegarów bez znanego z poprzednika analogowego obrotomierza pośrodku deski przyrządów. Bez dopłat Porsche oferuje tapicerkę z czarnej skóry, ale można rozszerzyć konfigurację o dodatkowe pakiety skórzane i kontrastowe przeszycia. Inne warte uwagi opcje to lift przedniej osi, reflektory przednie w technologii Matrix LED i pakiet Sport Chrono.
Na stronie polskiego importera marki działa już konfigurator nowego Porsche 911 Carrera S w wersji coupe. Otwarty Cabriolet powinien niebawem dołączyć do oferty. Cennik rozpoczyna się od kwoty 770 000 zł.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
Porsche testuje poszerzony i wyposażony w ogromne skrzydło prototyp Tacyana. Pytanie tylko po co?
Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.
Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.
Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.
W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.
Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.
Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.
Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.
Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.