Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Nowe Porsche 992.2 Carrera S przyspiesza szybciej niż GT3

Jest już dostępne poliftowe Porsche 992.2 Carrera S, czyli model pośredni w dolnej części gamy 911.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

8 stycznia 2025
2025 Porsche 911 Carrera S 992.2 lifting
8

Porsche 911 pnie się w górę. Nie tylko pod względem ceny (zwykła Carrera już startuje od 643 tys. zł), ale i surowych liczb. Właśnie zaprezentowana odświeżona Carrera S jest tego dobrym przykładem. Model ten plasuje się pomiędzy Carrerą Thybrydowym GTS i ma na pokładzie silnik bokser o mocy 480 KM. To wystarczy, aby przyspieszać szybciej niż Aston Martin Vantage czy nawet rasowe GT3 ze stajni Porsche. Z cennikiem rozpoczynającym się od 770 000 zł jest to bardzo poważny samochód sportowy.

W drabince modelowej generacji 992.2 Carrera S wypełnia lukę między purystyczną Carrerą T i Carrerą GTS T-Hybrid. W ramach liftingu pojawiły się nowe funkcjonalności i wyposażenie, zarówno w zakresie układu jezdnego jak i wnętrza, a także zastrzyk mocy. 3-litrowy bokser z dwoma turbinami zyskał poprawki chłodzenia powietrza doładowującego oraz nowe turbiny, dlatego ma 30 KM więcej i lepsze parametry emisji. Obecnie jego liczby to 480 KM i 530 Nm, lepsze niż w całkiem świeżym 911 GT3 generacji 991.1.

Carrera S typoszeregu 992.2 ma 480 KM i osiągami dorównuje dotychczasowemu Porsche GT3.

W efekcie przyspieszenie 0-100 km/h trwa tylko 3,3 s (z pakietem Sport Chrono; standard: 3,5 s), a prędkość maksymalna wynosi 308 km/h. Takie parametry stawiają Carrerę S na terytorium supersamochodów. Ośmiobiegowa skrzynia PDK przekazuje napęd na koła tylne, a w konfiguratorze nie znajdziecie opcji wymiany skrzyni na manualną - jeśli chcesz Carrerę z trzema pedałami, Porsche sugeruje wybór wersji T (od 708 000 zł).

W standardzie Carrera S ma sportowy układ wydechowy, system Porsche Torque Vectoring Plus i felgi w rozmiarach 20/21 cali, a także większe hamulce zaadaptowane z GTS-a z tarczami przednimi 408 mm. Karbonowo-ceramiczny układ hamulcowy jest dostępny jako opcja.

Reklama
Porsche 911 Carrera S 992.2 cabriolet
8

Za dodatkową opłatą Porsche oferuje też zawieszenie sportowe PASM z adaptacyjnymi amortyzatorami i prześwitem zmniejszonym o 10 mm. Poprawiona kinematyka przedniej osi ma skutkować lepszą reakcją auta na polecenia kierowcy, a oferowane jako opcja skrętne tylne koła poprawiają łatwość manewrowania i stabilność przy większej prędkości.

W środku Carrera S ma taki sam bazowy układ deski rozdzielczej jak reszta rodziny 992.2, co oznacza między innymi obecność pełnych cyfrowych zegarów bez znanego z poprzednika analogowego obrotomierza pośrodku deski przyrządów. Bez dopłat Porsche oferuje tapicerkę z czarnej skóry, ale można rozszerzyć konfigurację o dodatkowe pakiety skórzane i kontrastowe przeszycia. Inne warte uwagi opcje to lift przedniej osi, reflektory przednie w technologii Matrix LED i pakiet Sport Chrono.

Na stronie polskiego importera marki działa już konfigurator nowego Porsche 911 Carrera S w wersji coupe. Otwarty Cabriolet powinien niebawem dołączyć do oferty. Cennik rozpoczyna się od kwoty 770 000 zł.

Michał Sztorc z nową okładką EVO Magazine
PREMIERA EVO
Już jest nowe EVO Magazine. Rower na okładce?! Co im strzeliło do głowy?!

Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!

28 lutego 2025
Yokohama on Tour - Puszcza Białowieska - zimą
Prezentacja Partnera
Ruszamy na wschód do Puszczy Białowieskiej

Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!

28 lutego 2025
Ducati Panigale V4 na torze
Prezentacja Partnera
Co na nas czeka w salonach Ducati w 2025 roku?

Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji

25 lutego 2025
Test opon 2024
Test opon 2024
EVO TEST OPON 2024 - w corocznym teście wyłaniamy najlepsze opony

Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?

25 lutego 2025
Rimac Nevera R rekordy
Rimac / Nevera
Rimac Nevera R miażdży kolejne rekordy i rozpędza się do 431 km/h

Rimac Nevera R to nowy najszybciej przyspieszający samochód świata z 24 rekordami na koncie.

14 lipca 2025
2026 Aston Martin Vantage S premiera
Aston Martin / Vantage
Nowy Aston Martin Vantage S - więcej mocy i garść ciekawych zmian

Aston Martin Vantage S kryje sporo detali, dzięki którym może zaciekawić klientów na Ferrari Amalfi.

14 lipca 2025
Pagani Huayra Codalunga Speedster debiut
Pagani / Huayra
Pagani Huayra Codalunga Speedster ma 864 KM i opcjonalny manual

Pagani pozbawiło swój klejnot koronny dachu i dodało opcję manualnej skrzyni. Hipersamochód idealny?

13 lipca 2025
Ariel Atom 4RR
Ariel / Atom
Ariel Atom 4RR ma lepszy stosunek mocy do masy niż Bugatti Chiron

Podkręcony silnik Hondy Type R wystarcza, aby nowy Atom 4RR miał więcej mocy niż potężny Atom V8.

13 lipca 2025
Honda e:Ny1 test PL
Honda / e:Ny1
Honda e:Ny1 - trudna nazwa trudnego samochodu

Tylko pozornie model ten jest elektryczną wersją udanego HR-V.

12 lipca 2025
VW Transporter T7 test
Volkswagen / Transporter
Volkswagen Transporter T7 - nie dla ortodoksów

Przywiązani do klasycznego furgonu z Niemiec mogą nie znaleźć wspólnego języka z T7. I nie chodzi tu o to, co oferuje.

11 lipca 2025
Aston Martin DBX S debiut w Polsce
Aston Martin / DBX
Aston Martin DBX S w Polsce

DBX nie miał dobrych początków, ale zdaje się, że wkracza na odpowiednią ścieżkę.

11 lipca 2025
992.2 Porsche 911 Carrera 4S debiut
Porsche / 911 Carrera S
2025 Porsche Carrera 4S - czteronapędowe 911 bez wsparcia elektryki

Debiutuje poliftowe Porsche 911 992 w wersji AWD oraz z nadwoziem Targa.

2 lipca 2025
2026 Ferrari Amalfi debiut
Ferrari / Amalfi
Nowe Ferrari Amalfi - następca Romy odzyskuje fizyczne przyciski

Nowa nazwa, odświeżony design i wnętrze - Ferrari Amalfi ma być nowym bazowym GT w miejsce Romy.

1 lipca 2025
Lamborghini Fenomeno i przyszłość marki
Lamborghini / Fenomeno
Lamborghini Fenomeno zadebiutuje podczas Monterey Car Week

Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.

27 czerwca 2025
Jaguar Type 00 spysyhot
Jaguar / Type 00
Nowy Jaguar GT rozpoczyna testy na torze Nürburgring

Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.

27 czerwca 2025
Hennessey Venom F5 Evolution jazda
Hennessey / Venom F5
Hennessey Venom F5 Evolution - pretendent do rekordu prędkości

Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.

26 czerwca 2025