Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Tuż przed premierą Aston Martin wypuszcza oficjalną zapowiedź nowego Vantage’a.
Aston Martin kontynuuje ofensywę modelową i już 12 lutego zaprezentuje kolejną wielką nowość - następną generację Vantage’a. Bazowy model AM ma pójść tą samą drogą co zaprezentowany w zeszłym roku “super tourer” DB12 - zyska on znacząco odświeżoną stylizację nadwozia i nowe wnętrze. Mówi się także o modyfikacjach mechanicznych i elektronicznych napędu bazującego na 4-litrowym silniku V8 twin turbo AMG, oraz zmianie kalibracji podwozia w celu poprawy możliwości dynamicznych modelu Vantage.
Design Vantage’a będzie w dużej mierze bazował na DB12. Powinny pojawić się nowe przednie reflektory i grill oraz większe otwory wentylacyjne w przednich błotnikach. Wypuszczone przez producenta zdjęcie wskazuje na spore zmiany w bocznych sekcjach nadwozia. Widać przede wszystkim pogłębione wycięcia w progach przechodzące w szerokie tylne błotniki. Już teraz można stwierdzić, że baby-Aston nabierze jeszcze więcej muskulatury.
Inżynierowie Aston Martina na pewno postarają się, aby za zmianami wizualnymi poszedł także zwiększony potencjał Vantage’a w kategoriach sportowych. Widzieliśmy to niedawno w DB12, w którym skupiono się na zwiększeniu sztywności aluminiowej struktury nośnej, co pozwoliło wycisnąć z układu jezdnego bardziej agresywne ustawienia.
Subtelne poprawki sprężyn, amortyzatorów, stabilizatorów i szeroko pojętej geometrii zawieszenia pozwolą modelowi Vantage zbliżyć się do typowych supersamochodów i właściwie wykorzystać drzemiący w silniku V8 potencjał.
W tej chwili Aston Martin Vantage osiąga moc 510 KM i 685 Nm momentu obrotowego. Tymczasem inna wersja tej samej jednostki w DB12 ma aż 680 KM i 800 Nm, dlatego w ciemno można założyć, że nowy Vantage będzie gdzieś pomiędzy tymi wartościami. Nie wiemy ile dokładnie mocy będzie miał nowy Vantage, ale powinna być to większa liczba niż w aktualnym AMG GT (585 KM) z tym samym motorem.
System operacyjny i interfejs użytkownika aktualnego Aston Martina był już lekko przestarzały w momencie debiutu auta w 2018 roku, a dziś wydaje się zupełnie archaiczny. Lifting z pewnością przyniesie nowy kokpit ze zintegrowanym systemem nowej generacji autorstwa Aston Martina, podobnie jak w DB12. Tym samym bezpowrotnie pożegnamy stare multimedia Mercedesa.
Nowy Aston Martin Vantage zadebiutuje 12 lutego. Będzie to wielki dzień dla całej marki, gdyż jednocześnie firma pokaże także wersję GT3 przeznaczoną do wyścigów długodystansowych oraz swój nowy bolid Formuły 1 na sezon 2024.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Po intensywnym półroczu w WRC Kajetan Kajetanowicz rusza w Wielką Wyprawę Maluchów – charytatywny rajd dla dzieci poszkodowanych w wypadkach.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Lamborghini Temerario Super Trofeo ma w kolejnych latach być podstawą programu wyścigowego marki.
Po rundzie w Bahrajnie znamy ostateczne rozstrzygnięcia tego sezonu WEC. Ferrari może świętować.
Paweł Sudoł – operator dronów i filmowiec, który pokazuje świat z nieba. Twórca zdjęć dla TVN, Discovery i National Geographic.
Fotograf, który łączy sztukę z precyzją. Tomek Mąkolski tworzy wizualne iluzje, redefiniując granice między światem rzeczywistym a kreacją.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Na 14 listopada wyznaczono datę premiery lekkiego tylnonapędowego Bentleya serii Supersports.
MINI prezentuje specjalną edycję stworzoną z Paulem Smithem – elegancja, detale i limitowany styl.
Forch Racing by Atlas Ward bezkonkurencyjne w Porsche Sports Cup Deutschland 2025
Lamborghini świetnie radzi sobie na zmiennym rynku i notuje zysk operacyjny ponad 592 mln euro.