Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Tuż przed premierą Aston Martin wypuszcza oficjalną zapowiedź nowego Vantage’a.
Aston Martin kontynuuje ofensywę modelową i już 12 lutego zaprezentuje kolejną wielką nowość - następną generację Vantage’a. Bazowy model AM ma pójść tą samą drogą co zaprezentowany w zeszłym roku “super tourer” DB12 - zyska on znacząco odświeżoną stylizację nadwozia i nowe wnętrze. Mówi się także o modyfikacjach mechanicznych i elektronicznych napędu bazującego na 4-litrowym silniku V8 twin turbo AMG, oraz zmianie kalibracji podwozia w celu poprawy możliwości dynamicznych modelu Vantage.
Design Vantage’a będzie w dużej mierze bazował na DB12. Powinny pojawić się nowe przednie reflektory i grill oraz większe otwory wentylacyjne w przednich błotnikach. Wypuszczone przez producenta zdjęcie wskazuje na spore zmiany w bocznych sekcjach nadwozia. Widać przede wszystkim pogłębione wycięcia w progach przechodzące w szerokie tylne błotniki. Już teraz można stwierdzić, że baby-Aston nabierze jeszcze więcej muskulatury.
Inżynierowie Aston Martina na pewno postarają się, aby za zmianami wizualnymi poszedł także zwiększony potencjał Vantage’a w kategoriach sportowych. Widzieliśmy to niedawno w DB12, w którym skupiono się na zwiększeniu sztywności aluminiowej struktury nośnej, co pozwoliło wycisnąć z układu jezdnego bardziej agresywne ustawienia.
Subtelne poprawki sprężyn, amortyzatorów, stabilizatorów i szeroko pojętej geometrii zawieszenia pozwolą modelowi Vantage zbliżyć się do typowych supersamochodów i właściwie wykorzystać drzemiący w silniku V8 potencjał.
W tej chwili Aston Martin Vantage osiąga moc 510 KM i 685 Nm momentu obrotowego. Tymczasem inna wersja tej samej jednostki w DB12 ma aż 680 KM i 800 Nm, dlatego w ciemno można założyć, że nowy Vantage będzie gdzieś pomiędzy tymi wartościami. Nie wiemy ile dokładnie mocy będzie miał nowy Vantage, ale powinna być to większa liczba niż w aktualnym AMG GT (585 KM) z tym samym motorem.
System operacyjny i interfejs użytkownika aktualnego Aston Martina był już lekko przestarzały w momencie debiutu auta w 2018 roku, a dziś wydaje się zupełnie archaiczny. Lifting z pewnością przyniesie nowy kokpit ze zintegrowanym systemem nowej generacji autorstwa Aston Martina, podobnie jak w DB12. Tym samym bezpowrotnie pożegnamy stare multimedia Mercedesa.
Nowy Aston Martin Vantage zadebiutuje 12 lutego. Będzie to wielki dzień dla całej marki, gdyż jednocześnie firma pokaże także wersję GT3 przeznaczoną do wyścigów długodystansowych oraz swój nowy bolid Formuły 1 na sezon 2024.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
…dokładnie tak jak powinna zważając na ponad 450 KM różnicy mocy.
Jeszcze kilkanaście lat temu męska półka w łazience często ograniczała się do żelu pod prysznic 3w1 - jak jest dziś?
To jeden z najmniej emocjonujących segmentów, ale nieustannie mogący sporo zaoferować.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Kamm Manufaktur właśnie pokazało samochód będący idealnym antidotum na współczesny wyścig mocy.
Kto powiedział że W16 zniknęło? Jeśli masz kasę i wyobraźnię, Bugatti jest gotowe współpracować.
Już bez W12, ale z V8 i plejadą zmyślnej elektroniki - Bentley Bentayga Speed może zagrozić liderom.
Range Rover Sport SV w wersji Carbon nie posiada w standardzie dwóch najlepszych karbonowych opcji…
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
…dokładnie tak jak powinna zważając na ponad 450 KM różnicy mocy.
Zasiedliśmy za kierownicą prototypu Range Rovera Electric - potencjalnie najlepszego RR w historii.
Wiele wskazuje na to, że pod nadwoziem przypominającym GT3 kabrio kryje się nowy Porsche Speedster.