Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Limuzyna z Affalterbach ma mieć napęd PHEV z większym niż dotychczas zasięgiem elektrycznym.
Jeszcze niedawno liczby takie jak 802 KM i 1430 Nm utożsamialiśmy tylko z hipersamochodami, albo wąską grupą topowych supersamochodów. Teraz Mercedes-AMG pakuje napędy o tych parametrach do aut wielu różnych segmentów, od czterodrzwiowej limuzyny do flagowego sportowego GT (w przypadku GT63 S E-Performance nawet więcej). Przytoczone dane dotyczą akualnie oferowanej klasy S od AMG, w której moc silnika V8 łączy się z mocą e-motoru uzbrojonego w dwustopniową przekładnię przy tylnej osi. Jest duża szansa, że poliftowy model, który spotterzy złapali na drodze, będzie jeszcze mocniejszy.
Jak widać na zdjęciach, nie da się tego prototypu pomylić z niczym innym. Ponieważ to tylko lifting, jedynie przód i tył pokryto folią maskującą, ale i spod niej można dopatrzeć się kilku detali. Najbardziej rzucają się w oczy nowe przednie reflektory z LED-ami do jazdy dziennej w formie dwóch trójramiennych gwiazd na każdą lampę. Wcześniej widzieliśmy ten motyw w innych modelach, między innymi w CLA i prototypie nowego Mercedesa-AMG GT 4-door EV. Ten sam motyw zawierają tylne lampy nadchodzącego S63, przez co po samym oświetleniu będzie można poznać nową klasę S już na pierwszy rzut oka.
Nie żeby aktualny model był specjalnie dyskretny, z logotypem na grillu widocznym z kosmosu. Inne punkty znane z modeli AMG pozostały na swoim miejscu, w tym wielkie, wściekłe czworokątne końcówki wydechu, wielkie wściekłe koła i zasysające powietrze wloty w przednim zderzaku.
Jeśli chodzi o parametry, nie jesteśmy pewni jak duży będzie wzrost i jaką rezerwą dysponuje napęd E-Performance. Sam fakt poprawy parametrów jest czystą spekulacją, bo obecne 802 KM i 1430 Nm rozpędza tę wielką barkę o masie 2595 kg do 100 km/h w 3,3 s. Prędkość maksymalna przy wybraniu pakietu AMG Driver to imponujące 290 km/h.
Na pewno możemy oczekiwać lepszej wydajności w jeździe na prądzie. W tej chwili S63 może według producenta pokonać do 33 km w kompletnej ciszy. To cecha znacząco obniżająca wymagane emisje CO2 i poprawiająca wszechstronność auta, ale sam zasięg w trybie EV mocno ustępuje konkurencji. Wystarczy spojrzeć w górę i nieco w bok rynkowej drabinki, aby zauważyć nowego Bentleya Flying Spur Speed z napędem Ultra Performance Hybrid dającym do 80 km jazdy na baterii i średnią emisję 33g CO2 na kilometr. W niektórych krajach ma to znaczenie przy wyliczaniu podatku drogowego.
Obecne S63 z wynikiem 104 g CO2/ 1 km wypada na tym tle cokolwiek blado. Wiemy, że to nudne rzeczy jak na wielkiego sedana z V8 od AMG, ale mimo wszystko istotne. Czasy, gdy limuzyna Mercedesa dzieliła część osprzętu i silnik z hipersamochodami Pagani bezpowrotnie minęły…
Nasza największa nadzieja związana z poliftowym S63? Kibicujemy, aby samochód ten odzyskał właściwy komfort resorowania, bo to istota każdej klasy S, a obecny model po kuracji AMG wyraźnie stracił na tym polu. Więcej dowiemy się już po premierze, która moża mieć miejsce we wrześniu na IAA we Frankfurcie. Możliwe jednak, że zadebiutuje tam tylko podstawowy Mercedes S po lifcie, a na AMG poczekamy jeszcze dłużej.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Lifting małego crossovera z Niemiec to żadna rewolucja. I chyba nikt nie ma mu tego za złe.
Serią 25 egzemplarzy o nazwie Encore marka Caterham kończy produkcję modelu Seven 310.
Valkyrie LM będzie dla garstki osób okazją, aby przejechać się bolidem wyścigowym rodem z Le Mans.
Niemcy przerobili hipersamochód Porsche 963 z serii WEC na auto drogowe. Są tylko dwa haczyki.
Opracowany równolegle z coupe Vantage Roadster pokazuje sportową spójność w jeździe bez dachu.
Debiutuje Emira V6 SE z poprawioną kalibracją podwozia i mocą 400 KM. Cel: Porsche 911 Carrera.
Honda wycofuje Civika Type R z Europy. Tak odchodzi jeden z najlepszych hot hatchy w historii.
Pogea R107 może być dla wielu urzeczywistnieniem wizji idealnego klasyka na letnie przejażdżki.
Już po raz 93. najlepsi kierowcy zmierzą się na torze pod Le Mans w morderczej 24-godzinnej batalii.
13 czerwca Peugeot odsłoni nowego 208 GTi, który ma reprezentować inną koncepcję niż poprzednicy.
Zniknięcie Focusa ST oznacza koniec ery szybkich Fordów jakie znamy i kochamy.
Napędzany wyłącznie 650-konnym V8 nowy Bentley Bentayga Speed ma być najszybszym SUV-em tej marki.