Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Limuzyna z Affalterbach ma mieć napęd PHEV z większym niż dotychczas zasięgiem elektrycznym.
Jeszcze niedawno liczby takie jak 802 KM i 1430 Nm utożsamialiśmy tylko z hipersamochodami, albo wąską grupą topowych supersamochodów. Teraz Mercedes-AMG pakuje napędy o tych parametrach do aut wielu różnych segmentów, od czterodrzwiowej limuzyny do flagowego sportowego GT (w przypadku GT63 S E-Performance nawet więcej). Przytoczone dane dotyczą akualnie oferowanej klasy S od AMG, w której moc silnika V8 łączy się z mocą e-motoru uzbrojonego w dwustopniową przekładnię przy tylnej osi. Jest duża szansa, że poliftowy model, który spotterzy złapali na drodze, będzie jeszcze mocniejszy.
Jak widać na zdjęciach, nie da się tego prototypu pomylić z niczym innym. Ponieważ to tylko lifting, jedynie przód i tył pokryto folią maskującą, ale i spod niej można dopatrzeć się kilku detali. Najbardziej rzucają się w oczy nowe przednie reflektory z LED-ami do jazdy dziennej w formie dwóch trójramiennych gwiazd na każdą lampę. Wcześniej widzieliśmy ten motyw w innych modelach, między innymi w CLA i prototypie nowego Mercedesa-AMG GT 4-door EV. Ten sam motyw zawierają tylne lampy nadchodzącego S63, przez co po samym oświetleniu będzie można poznać nową klasę S już na pierwszy rzut oka.
Nie żeby aktualny model był specjalnie dyskretny, z logotypem na grillu widocznym z kosmosu. Inne punkty znane z modeli AMG pozostały na swoim miejscu, w tym wielkie, wściekłe czworokątne końcówki wydechu, wielkie wściekłe koła i zasysające powietrze wloty w przednim zderzaku.
Jeśli chodzi o parametry, nie jesteśmy pewni jak duży będzie wzrost i jaką rezerwą dysponuje napęd E-Performance. Sam fakt poprawy parametrów jest czystą spekulacją, bo obecne 802 KM i 1430 Nm rozpędza tę wielką barkę o masie 2595 kg do 100 km/h w 3,3 s. Prędkość maksymalna przy wybraniu pakietu AMG Driver to imponujące 290 km/h.
Na pewno możemy oczekiwać lepszej wydajności w jeździe na prądzie. W tej chwili S63 może według producenta pokonać do 33 km w kompletnej ciszy. To cecha znacząco obniżająca wymagane emisje CO2 i poprawiająca wszechstronność auta, ale sam zasięg w trybie EV mocno ustępuje konkurencji. Wystarczy spojrzeć w górę i nieco w bok rynkowej drabinki, aby zauważyć nowego Bentleya Flying Spur Speed z napędem Ultra Performance Hybrid dającym do 80 km jazdy na baterii i średnią emisję 33g CO2 na kilometr. W niektórych krajach ma to znaczenie przy wyliczaniu podatku drogowego.
Obecne S63 z wynikiem 104 g CO2/ 1 km wypada na tym tle cokolwiek blado. Wiemy, że to nudne rzeczy jak na wielkiego sedana z V8 od AMG, ale mimo wszystko istotne. Czasy, gdy limuzyna Mercedesa dzieliła część osprzętu i silnik z hipersamochodami Pagani bezpowrotnie minęły…
Nasza największa nadzieja związana z poliftowym S63? Kibicujemy, aby samochód ten odzyskał właściwy komfort resorowania, bo to istota każdej klasy S, a obecny model po kuracji AMG wyraźnie stracił na tym polu. Więcej dowiemy się już po premierze, która moża mieć miejsce we wrześniu na IAA we Frankfurcie. Możliwe jednak, że zadebiutuje tam tylko podstawowy Mercedes S po lifcie, a na AMG poczekamy jeszcze dłużej.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Niemiecki Capricorn debiutuje na rynku hipersamochodów z 900-konnym 01 stworzonym wspólnie z Zagato.
Na szczyt oferty Aston Martina DB12 wskakuje nowy model S oferujący 700 KM i garść stylowych detali.
35 lat temu rynkiem supersamochodów wstrząsnęła Honda NSX. Po latach ponownie odkrywamy jej uroki.
W nowym elektrycznym Porsche Cayenne większą powierzchnię wnętrza pokrywają ekrany niż skóra.
Niezależnie czy to prototyp Toyoty czy Lexusa LFR, Japończycy nie zwalnia tempa rozwoju tego modelu.
Niemiecka inżynieria z włoskim designem i drzwiami “gullwing” - taki ma być hipersamochód od Zagato.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
Dekadę po premierze brytyjska marka Zenos podnosi moc E10 do 380 KM i cenę do ponad 140 tys. funtów.
AMG GT z czterocylindrowym sercem hot hatcha A45 ma niezłe osiągi, ale nie uzasadnia to jego ceny.
Elektryfikacja musi zaczekać. Porsche będzie produkować to, czego faktycznie chcą ich klienci.
Elektryczny Cayman/Boxster kiedyś się pojawi, ale teraz Porsche skupia się na napędach spalinowych.