Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Limuzyna z Affalterbach ma mieć napęd PHEV z większym niż dotychczas zasięgiem elektrycznym.
Jeszcze niedawno liczby takie jak 802 KM i 1430 Nm utożsamialiśmy tylko z hipersamochodami, albo wąską grupą topowych supersamochodów. Teraz Mercedes-AMG pakuje napędy o tych parametrach do aut wielu różnych segmentów, od czterodrzwiowej limuzyny do flagowego sportowego GT (w przypadku GT63 S E-Performance nawet więcej). Przytoczone dane dotyczą akualnie oferowanej klasy S od AMG, w której moc silnika V8 łączy się z mocą e-motoru uzbrojonego w dwustopniową przekładnię przy tylnej osi. Jest duża szansa, że poliftowy model, który spotterzy złapali na drodze, będzie jeszcze mocniejszy.
Jak widać na zdjęciach, nie da się tego prototypu pomylić z niczym innym. Ponieważ to tylko lifting, jedynie przód i tył pokryto folią maskującą, ale i spod niej można dopatrzeć się kilku detali. Najbardziej rzucają się w oczy nowe przednie reflektory z LED-ami do jazdy dziennej w formie dwóch trójramiennych gwiazd na każdą lampę. Wcześniej widzieliśmy ten motyw w innych modelach, między innymi w CLA i prototypie nowego Mercedesa-AMG GT 4-door EV. Ten sam motyw zawierają tylne lampy nadchodzącego S63, przez co po samym oświetleniu będzie można poznać nową klasę S już na pierwszy rzut oka.
Nie żeby aktualny model był specjalnie dyskretny, z logotypem na grillu widocznym z kosmosu. Inne punkty znane z modeli AMG pozostały na swoim miejscu, w tym wielkie, wściekłe czworokątne końcówki wydechu, wielkie wściekłe koła i zasysające powietrze wloty w przednim zderzaku.
Jeśli chodzi o parametry, nie jesteśmy pewni jak duży będzie wzrost i jaką rezerwą dysponuje napęd E-Performance. Sam fakt poprawy parametrów jest czystą spekulacją, bo obecne 802 KM i 1430 Nm rozpędza tę wielką barkę o masie 2595 kg do 100 km/h w 3,3 s. Prędkość maksymalna przy wybraniu pakietu AMG Driver to imponujące 290 km/h.
Na pewno możemy oczekiwać lepszej wydajności w jeździe na prądzie. W tej chwili S63 może według producenta pokonać do 33 km w kompletnej ciszy. To cecha znacząco obniżająca wymagane emisje CO2 i poprawiająca wszechstronność auta, ale sam zasięg w trybie EV mocno ustępuje konkurencji. Wystarczy spojrzeć w górę i nieco w bok rynkowej drabinki, aby zauważyć nowego Bentleya Flying Spur Speed z napędem Ultra Performance Hybrid dającym do 80 km jazdy na baterii i średnią emisję 33g CO2 na kilometr. W niektórych krajach ma to znaczenie przy wyliczaniu podatku drogowego.
Obecne S63 z wynikiem 104 g CO2/ 1 km wypada na tym tle cokolwiek blado. Wiemy, że to nudne rzeczy jak na wielkiego sedana z V8 od AMG, ale mimo wszystko istotne. Czasy, gdy limuzyna Mercedesa dzieliła część osprzętu i silnik z hipersamochodami Pagani bezpowrotnie minęły…
Nasza największa nadzieja związana z poliftowym S63? Kibicujemy, aby samochód ten odzyskał właściwy komfort resorowania, bo to istota każdej klasy S, a obecny model po kuracji AMG wyraźnie stracił na tym polu. Więcej dowiemy się już po premierze, która moża mieć miejsce we wrześniu na IAA we Frankfurcie. Możliwe jednak, że zadebiutuje tam tylko podstawowy Mercedes S po lifcie, a na AMG poczekamy jeszcze dłużej.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Pojawiła się szansa, że GR Corolla trafi do salonów w EU, bo Toyota przenosi część produkcji do UK.
Wkrótce będziemy świadkami premiery drogowego wariantu 963 o nazwie RSP, zapowiada Porsche.
Nowe opcje i zaktualizowane multimedia - tak przygotowany Defender wjedzie w rok modelowy 2026.
BMW G87 M2 doczekało się wersji CS - jeśli jest ono lepsze niż poprzednik, powinno być genialne.
Giamaro Automobili z Modeny prezentuje Katlę z karbonowym podwoziem i V12 z czterema turbinami.
Limuzyna z Affalterbach ma mieć napęd PHEV z większym niż dotychczas zasięgiem elektrycznym.
Zagato i La Squadra wspólnie stworzyli współczesną interpretację wyścigowego Alpine A220 z lat 60.
Ofensywa modelowa Alpine nabiera rozpędu. Jako drugi w gamie debiutuje sportowy SUV A390 na prąd.
Po sprzedaży Alpiny rodzina Bovensiepen zakłada nową markę i zaprzęga do współpracy studio Zagato.
BMW ponownie przedstawia pomysł na ekskluzywnego shooting brake’a w postaci konceptu Speedtop.
Fernando Alonso zasiadł za sterami Valhalli podczas pokazowego przejazdu przed GP Monako.
Tesla Plaid dysponuje ogromną mocą, ale niekoniecznie świetnie jeździ. Czy nowy Model S będzie inny?