Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Alfa Romeo Milano EV ma serwować wyjątkową jak na segment B-SUV dynamikę jazdy.
W 2023 roku Alfa Romeo zwróciła uwagę całego świata prezentując limitowany model 33 Stradale, ale w tym roku rolę największego debiutu tej marki ma przejąć crossover Milano. Samochód ten będzie miał wersję elektryczną, w której ma być widoczne sportowe DNA Alfy Romeo.
Grafiki przedstawiające małą Alfę w pełnej krasie już jakiś czas temu wyciekły do mediów. Teraz dostaliśmy pierwsze oficjalne zdjęcia Milano, niestety w kamuflażu. Pod spodem kryje się platforma e-CMP wykorzystywana w takich autach jak Jeep Avenger czy Fiat 600. O najmniejszej Alfie należy myśleć w kategoriach podniesionego hatchbacka, nie konwencjonalnego małego SUV-a, gdyż na długość model ten ma być mniejszy niż np. Volkswagen Golf.
Milano ma się różnić od swoich krewnych z Jeepa i Fiata przede wszystkim napędem. Mówi się o układzie AWD z dwoma silnikami zamiast 156-konnego motoru napędzającego przednie koła. Byłaby to spora zaleta w kontekście osiągów, gdyż Avenger osiąga 100 km/h w mało porywającym czasie 9 sekund.
Jeśli faktycznie Alfa dostanie drugi silnik, ale bateria o pojemności 54 kWh pozostanie taka sama, spodziewamy się nieco niższego zasięgu niż 404 km deklarowane w przypadku Avengera. Maksymalna moc ładowania 100 kW pozwala jednak uzupełnić energię od 20 do 80% w 24 minuty.
Czy platforma e-CMP jest na tyle elastyczna, że inżynierom Alfy Romeo uda się wycisnąć z Milano trochę sportowego ducha nawiązującego do Giulii lub Stelvio Quadrifoglio? Producent z pewnością tak twierdzi, gdyż oddelegował do prac rozwojowych nad Milano ten sam zespół, który wcześniej “stroił” najmocniejsze wersje dużych modeli Alfy z ostatnich lat. Ich celem jest uzyskanie najlepszych właściwości jezdnych w klasie. Wcześniej podobne hasła dotyczyły SUV-a Tonale bazującego na platformie Jeepa Compassa, lecz ostatecznie model ten nie spełnił wygórowanych oczekiwań. Czas pokaże, czy Milano będzie choć trochę lepsze.
Alfa Romeo Milano zostanie oficjalnie zaprezentowana 10 kwietnia. Jej cena wyjściowa może przebić barierę 200 tysięcy złotych, bo jako produkt premium musi kosztować trochę więcej niż bazowy Jeep Avenger EV (185 700 zł). Cenę może podnieść też domniemany napęd z dwoma motorami.
Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Zawarta w nazwie „ochrona”, to niejedyna zaleta folii ochronnych. Sprawdź jak poprawić komfort użytkowania ekranów dotykowych.
„WE RIDE AS ONE” – hasło łączące dziesiątki tysięcy Ducatisti, czyli miłośników marki z Borgo Panigale.
Mazury to wymarzony kierunek na wakacyjną przygodę. Bawiliśmy się fantastycznie.
Inspirowany modelami Carrera 2.7 RS i GT3 RS 4.0 nowy European RS jest ultra-analogowym Porsche 911.
Zmodernizowane wersje dotychczasowego Porsche Cayenne na benzynę pozostaną w ofercie obok nowego EV.
Wykorzystując sztuczki z 765LT McLaren stworzył jeden z najlepszych supersamochodów naszych czasów.
Nabywcy hybrydowego BMW M5 będą mogli dokupić do niego karbonowe dodatki z palety M Performance.
Dwa Aston Martiny Valkyrie kategorii LMH pojawią się w stawce WEC podczas pełnego sezonu 2025.
Następca LaFerrari będzie pomostem między zespołem wyścigowym, a działem drogowym marki Ferrari.
Nowy napęd i liczne poprawki podwozia sprawiły, że 992 Carrera GTS powróciła do optymalnej formy.
Zmiana W12 na V8 plug-in spowoduje, że nowy Flying Spur będzie miał tyle mocy co Panamera Turbo S.
Panamera GTS i Panamera Turbo S E-Hybrid dołączają do gamy nowej generacji limuzyny Porsche.
W gamie Porsche Macan pojawiły się dwa nowe warianty: bazowy model z jednym motorem oraz mocne 4S.
Zmiany w nazewnictwie marki Audi spowodowały, że A4 sedan i kombi będą teraz nosić oznaczenie A5.
Większa moc, lepsze chłodzenie i opony Cup 2R mają zrobić z Mercedesa-AMG GT zabawkę na tor.