Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Alfa Romeo Milano EV ma serwować wyjątkową jak na segment B-SUV dynamikę jazdy.
W 2023 roku Alfa Romeo zwróciła uwagę całego świata prezentując limitowany model 33 Stradale, ale w tym roku rolę największego debiutu tej marki ma przejąć crossover Milano. Samochód ten będzie miał wersję elektryczną, w której ma być widoczne sportowe DNA Alfy Romeo.
Grafiki przedstawiające małą Alfę w pełnej krasie już jakiś czas temu wyciekły do mediów. Teraz dostaliśmy pierwsze oficjalne zdjęcia Milano, niestety w kamuflażu. Pod spodem kryje się platforma e-CMP wykorzystywana w takich autach jak Jeep Avenger czy Fiat 600. O najmniejszej Alfie należy myśleć w kategoriach podniesionego hatchbacka, nie konwencjonalnego małego SUV-a, gdyż na długość model ten ma być mniejszy niż np. Volkswagen Golf.
Milano ma się różnić od swoich krewnych z Jeepa i Fiata przede wszystkim napędem. Mówi się o układzie AWD z dwoma silnikami zamiast 156-konnego motoru napędzającego przednie koła. Byłaby to spora zaleta w kontekście osiągów, gdyż Avenger osiąga 100 km/h w mało porywającym czasie 9 sekund.
Jeśli faktycznie Alfa dostanie drugi silnik, ale bateria o pojemności 54 kWh pozostanie taka sama, spodziewamy się nieco niższego zasięgu niż 404 km deklarowane w przypadku Avengera. Maksymalna moc ładowania 100 kW pozwala jednak uzupełnić energię od 20 do 80% w 24 minuty.

Czy platforma e-CMP jest na tyle elastyczna, że inżynierom Alfy Romeo uda się wycisnąć z Milano trochę sportowego ducha nawiązującego do Giulii lub Stelvio Quadrifoglio? Producent z pewnością tak twierdzi, gdyż oddelegował do prac rozwojowych nad Milano ten sam zespół, który wcześniej “stroił” najmocniejsze wersje dużych modeli Alfy z ostatnich lat. Ich celem jest uzyskanie najlepszych właściwości jezdnych w klasie. Wcześniej podobne hasła dotyczyły SUV-a Tonale bazującego na platformie Jeepa Compassa, lecz ostatecznie model ten nie spełnił wygórowanych oczekiwań. Czas pokaże, czy Milano będzie choć trochę lepsze.
Alfa Romeo Milano zostanie oficjalnie zaprezentowana 10 kwietnia. Jej cena wyjściowa może przebić barierę 200 tysięcy złotych, bo jako produkt premium musi kosztować trochę więcej niż bazowy Jeep Avenger EV (185 700 zł). Cenę może podnieść też domniemany napęd z dwoma motorami.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Wyjątkowy Mercedes 190E 2.3-16 trafi pod młotek. Pierwszym właścicielem był sam Ayrton Senna.
Prelude powraca jako zgrabne coupe z wydajnym napędem hybrydowym i sportowym charakterem.
Chery świętuje w Polsce dostarczenie 5-milionowego auta i prezentuje dwa nowe modele – Tiggo 4 HEV oraz Tiggo 9 PHEV.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Rolls-Royce świętuje 100 lat Phantoma limitowaną, wyjątkową edycją Centenary Private Collection.
Między Macana 4S i Turbo Porsche wprowadza nowy wariant GTS o typowo sportowym charakterze.
Dział projektów specjalnych Ferrari przedstawia SC40 - one-off jawnie inspirowany kultowym F40.
Stylowy SUV Alfy Romeo przeszedł lifting obejmujący wygląd, wyposażenie i technologie pokładowe.
Cupra jeszcze nie żegna się z silnikiem 2.5 TFSI i przywraca model Formentor VZ5 do czasowej oferty.
Studio Italdesign wkrótce zaprezentuje nowy projekt inspirowany kultowym japońskim supersamochodem.
Małgorzata Bańka i Leszek Możdżer zaprezentowali album „Będę drżała” w galerii Archicom Collection w Warszawie.
Mercedes chwali się własną wizją mobilności… w postaci steampunkowego konceptu rodem z filmu sci-fi.