Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Alfa Romeo Milano EV ma serwować wyjątkową jak na segment B-SUV dynamikę jazdy.
W 2023 roku Alfa Romeo zwróciła uwagę całego świata prezentując limitowany model 33 Stradale, ale w tym roku rolę największego debiutu tej marki ma przejąć crossover Milano. Samochód ten będzie miał wersję elektryczną, w której ma być widoczne sportowe DNA Alfy Romeo.
Grafiki przedstawiające małą Alfę w pełnej krasie już jakiś czas temu wyciekły do mediów. Teraz dostaliśmy pierwsze oficjalne zdjęcia Milano, niestety w kamuflażu. Pod spodem kryje się platforma e-CMP wykorzystywana w takich autach jak Jeep Avenger czy Fiat 600. O najmniejszej Alfie należy myśleć w kategoriach podniesionego hatchbacka, nie konwencjonalnego małego SUV-a, gdyż na długość model ten ma być mniejszy niż np. Volkswagen Golf.
Milano ma się różnić od swoich krewnych z Jeepa i Fiata przede wszystkim napędem. Mówi się o układzie AWD z dwoma silnikami zamiast 156-konnego motoru napędzającego przednie koła. Byłaby to spora zaleta w kontekście osiągów, gdyż Avenger osiąga 100 km/h w mało porywającym czasie 9 sekund.
Jeśli faktycznie Alfa dostanie drugi silnik, ale bateria o pojemności 54 kWh pozostanie taka sama, spodziewamy się nieco niższego zasięgu niż 404 km deklarowane w przypadku Avengera. Maksymalna moc ładowania 100 kW pozwala jednak uzupełnić energię od 20 do 80% w 24 minuty.
Czy platforma e-CMP jest na tyle elastyczna, że inżynierom Alfy Romeo uda się wycisnąć z Milano trochę sportowego ducha nawiązującego do Giulii lub Stelvio Quadrifoglio? Producent z pewnością tak twierdzi, gdyż oddelegował do prac rozwojowych nad Milano ten sam zespół, który wcześniej “stroił” najmocniejsze wersje dużych modeli Alfy z ostatnich lat. Ich celem jest uzyskanie najlepszych właściwości jezdnych w klasie. Wcześniej podobne hasła dotyczyły SUV-a Tonale bazującego na platformie Jeepa Compassa, lecz ostatecznie model ten nie spełnił wygórowanych oczekiwań. Czas pokaże, czy Milano będzie choć trochę lepsze.
Alfa Romeo Milano zostanie oficjalnie zaprezentowana 10 kwietnia. Jej cena wyjściowa może przebić barierę 200 tysięcy złotych, bo jako produkt premium musi kosztować trochę więcej niż bazowy Jeep Avenger EV (185 700 zł). Cenę może podnieść też domniemany napęd z dwoma motorami.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Design inspirowany Ferrari Daytona i wolnossące V12 - oto 12Cilindri, nowe super-GT od Ferrari.
Ustępująca zima sprzyja planowaniu motoryzacyjnych eskapad. Dokąd zabierzemy Was w tym roku?
Czy testowanie i recenzowanie nowych modeli samochodów to praca marzeń? A może praca jak każda inna? Pora spojrzeć na życie redaktora EVO od kuchni.
Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.
Design inspirowany Ferrari Daytona i wolnossące V12 - oto 12Cilindri, nowe super-GT od Ferrari.
Niemiecki tuner Abt Sportsline wypuszcza bazowy pakiet poprawek dla Audi RS3 o nazwie RS3-S.
Po odejściu z teamu F1 Red Bulla Adrian Newey nadal będzie odpowiedzialny za rozwój projektu RB17.
Planowany na ten rok nowy flagowiec Aston Martina będzie miał pod maską V12 twin turbo o mocy 835 KM.
Tom Wilkinshaw Racing znowu robi to, co wychodziło im najlepiej - ulepsza stare Jaguary.
Popularne modele Cupry - Formentor i Leon - przeszły rozszerzony lifting designu, wnętrza i napędu.
Limitowany do 20 sztuk Bentley Bentayga Apex Edition dostał w standardzie 22-calowe karbonowe felgi.
Przejechaliśmy się nowym Porsche Macan w dwóch wersjach: podstawowej i Turbo o mocy 639 KM.
Unikatowy, torowy Lotus Evija X okrążył Północną Pętlę Nürburgringu w czasie 6:24,047.
W sierpniu pierwsi brytyjscy klienci odbiorą kluczyki do elektrycznych roadsterów MG Cyberster.
OCTA będzie najszybszym i najdzielniejszym w terenie Defenderem w historii.
Ustępująca zima sprzyja planowaniu motoryzacyjnych eskapad. Dokąd zabierzemy Was w tym roku?