Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Wygląda na to, że Toyota testuje nowego halo-cara przeznaczonego na drogi i do wyścigów.
Toyota potencjalnie szykuje głośny debiut - ich nowe super-GT mogłoby zostać następcą Lexusa LC500 w salonach i RC F GT3 na torach wyścigowych, w tym Le Mans. Efektowne coupe GR GT3 poznaliśmy w formie konceptu na początku 2022 roku, ale do tej pory nie wiadomo jaką rolę i jakie logo dostanie ten nowy model. Nie znamy też daty debiutu.
Po cichu mówi się, że będzie to Lexus LFR - jeden z dwóch modeli, który miałby przejąć schedę po LFA. Drugi rozważany do tej roli model został przedstawiony jako koncept Lexus Electrified Sport. Jednak sfotografowany tu muł testowy z całą pewnością nie jest elektryczny, a filmy z jego przejazdu ujawniają dźwięk podobny do V8. Duże GT z V8 szykowane do debiutu pod koniec tej dekady nie brzmi jak coś realnego, ale Toyota Motor Company jak na razie unika pełnej elektryfikacji i jest jednym z większych orędowników napędu spalinowego, więc kto wie?
Wygląd prototypu można określić jako japońskie wcielenie idei Mercedesa-AMG SLS: długa maska, obszerny przód, ciasny kokpit i krótki tył. Z pewnością nie jest tak płynny i elegancki jak LC, a sylwetka wskazuje na coś znacznie bardziej sportowego.
Z boku wyróżnia się jedna wyraźna linia zapoczątkowana za przednim kołem, biegnąca nad klamką drzwi i ginąca gdzieś w okolicy krawędzi tylnej klapy. Z kolei przód ma bardzo wąski pas przedni i niewielkie wcięcia zawierające schowane reflektory. Za chłodzenie odpowiada duży pojedynczy wlot w przednim zderzaku.
Z rozrzewnieniem wciąż patrzymy na Lexusy LC500 i RC F z ich wolnossącymi silnikami V8. Ich duchowego następcę powitalibyśmy z otwartymi ramionami. Jednak na razie jedyną potwierdzoną informacją jest wykorzystanie silników V8 2UR GSE w Toyocie Suprze przeznaczonej do australijskiej serii wyścigowej Supercar. W tej chwili nie ma już w ofercie żadnego globalnego modelu koncernu Toyoty z ośmiocylindrowym silnikiem.
Jak na razie władze Toyoty skutecznie uchylają się od pytań o przeznaczenie konceptu GR GT3 z 2022 roku, ale plotki mówią, że ich celem jest start w WEC i IMSA od sezonu 2026. Co to oznacza dla modelu drogowego? Cóż, nie jest niczym niezwykłym, że samochód wyczynowy trafia na tor szybciej niż wersja cywilna do salonów. Najbardziej prawdopodobny scenariusz zakłada równoczesną prezentację obu wersji.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Najmniejszy czterodrzwiowy model Mercedesa debiutuje w swojej trzeciej generacji, na razie jako EV.
Przeznaczona na tor, ale z homologacją drogową, Dallara Stradale zyskała ważne poprawki na 2025 rok.
Porsche 911 zyska kolejne ekscytujące, pożądane wersje o dużym stopniu personalizacji.
Lexus wkracza na europejski rynek z nowym RZ wyposażonym w układ kierowniczy steer-by-wire.
Następna dekada Morgana zaczyna się tu i teraz, od premiery nowego flagowca o nazwie Supersport.
Za mniej więcej dwa lata poznamy elektryczne sportowe Alpine, rywala Porsche Caymana EV.
Oczekiwana elektryczna wersja Maserati MC20 najpewniej w ogóle nie trafi na rynek.
Prace nad elektrycznym sportowym SUV-em od Mercedesa-AMG idą pełną parą. Na celowniku Lotus Eletre.
Trzy lata po debiucie Lotus odświeża ofertę sportowego modelu Emira.
Rodzina modeli A6 ma być dla Audi nowym otwarciem w walce z BMW 5 i Mercedesem klasy E.
Z okazji 30. rocznicy zwycięstwa w Le Mans, Lanzante tworzy samochód inspirowany kultowym F1 GTR.
Nowe normy bezpieczeństwa EuroNCAP będą premiować modele z fizycznymi przyciskami zamiast ekranów.