Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Nowy Vanquish Volante kończy gruntowne odświeżenie “tradycyjnej” gamy Aston Martina.
Tak jak po nocy jest dzień, tak po Vanquishu coupe mogliśmy w ciemno obstawiać premierę otwartej odmiany Volante. Pod jego maską pracuje ten sam co w wersji zamkniętej motor 5.2 V12 twin turbo o mocy 835 KM i momencie obrotowym 1000 Nm. Z prędkością maksymalną 344 km/h jest to najszybszy i najmocniejszy otwarty Aston Martin wśród produkcyjnych aut tej marki. Dostawy do klientów mają ruszyć w trzecim kwartale 2025 roku, a ceny mają zaczynać się mniej więcej od mniej więcej 2,1 mln zł - 200 tys. zł więcej niż w coupe.
Tak odważny cennik stawia Vanquisha powyżej głównego rywala - Ferrari 12Cilindri Spider oferowanego od około 1,9 mln zł. Mimo wszystko na tym poziomie ceny należy uznać za dość zbliżone, w przeciwieństwie do innych aspektów obu tych aut, począwszy od silników. Choć w jednym i drugim pracuje królewskie V12, AM bazuje na podwójnym doładowaniu, a Ferrari zwyczajowo trzyma się jednostek bez doładowania. W obu bardziej niż osiągi liczy się prezencja, a akurat w tym aspekcie Brytyjczycy zdobyli nad Włochami przewagę, bo jest to jeden z niewielu przypadków gdy brytyjski design prześcignął włoski.
Napęd Volante jest dokładnie taki sam jak w wersji coupe. Silnik V12 współpracuje z 8-biegową automatyczną skrzynią ZF i elektronicznie sterowanym dyferencjałem. Oznacza to, że mimo masy zwiększonej o 95 kg względem coupe ważącego 1835 kg, Volante ma taką samą prędkość maksymalną, a jego przyspieszenie do 100 km/h jest tylko o 0,1 s gorsze i wynosi 3,4 s. Tryby jazdy GT, Sport i Sport+ mają dokładnie te same ustawienia, czyli moment obrotowy w trybie GT jest ograniczony na pierwszych sześciu biegach, a pełny moment obrotowy auto rozwija tylko w trybie Sport lub Sport+ przy 2500 obr./min.
Jednoczesny rozwój obu wersji - coupe i kabriolet - oznacza w praktyce tyle, że Volante nie cierpi na gorszą sztywność nadwozia i nie potrzebuje ekstensywnych wzmocnień kompensujących brak sztywnego dachu. O ile architektura nowego Vanquisha luźno wywodzi się z poprzedniego DBS Superleggera, akurat Vanquish Volante jest aż 70% bardziej sztywny niż jego bezpośredni poprzednik, DBS Volante.
Składany dach Vanquisha dostał specjalny mechanizm „K-fold roof” chowający się w przestrzeni za tylnymi fotelami, a przed bagażnikiem, pod specjalną pokrywą. Naturalnie można go otwierać i zamykać podczas jazdy z prędkością poniżej 50 km/h, przy czym procedura otwierania zajmuje 14 sekund, a zamykania 16 sekund.
Ze względu na zwiększoną masę auta amortyzatory Bilstein DTX mają w Volante dedykowane ustawienia twardości, za to opony Pirelli P Zero w specyfikacji AML (21 cali) wzięto z coupe bez zmian. Podstawowy layout zawieszenia: podwójne wahacze z przodu i wielowahacz z tyłu, plus ceramiczne hamulce, podobnie jak w coupe, są w tym modelu standardem.
Aston Martin Vanquish Volante trafi do produkcji w trzecim kwartale 2025 roku i będzie stanowił znaczącą część produkcji Vanquisha mającej wynosić 1000 sztuk rocznie. Najnowszy otwarty Aston wieńczy dwuletni program modernizacji gamy brytyjskiej marki. W ciągu ubiegłych 24 miesięcy producent z Gaydon zaprezentował odświeżonego SUV-a DBX707, nowe coupe linii DB12, Vantage i Vanquish oraz ich odpowiedniki z otwartym dachem, czyli Volante.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Od wielu miesięcy Toyota testuje zamaskowane coupe w stylu GT z silnikiem V8. Co to właściwie jest?
Po wielu miesiącach zapowiedzi Hyundai wypuszcza swój drugi sportowy model z napędem elektrycznym.
Zbliża się premiera nowego Cayenne. Po raz pierwszy model ten będzie oferowany także jako EV.
Rimac Nevera R to nowy najszybciej przyspieszający samochód świata z 24 rekordami na koncie.
Aston Martin Vantage S kryje sporo detali, dzięki którym może zaciekawić klientów na Ferrari Amalfi.
Pagani pozbawiło swój klejnot koronny dachu i dodało opcję manualnej skrzyni. Hipersamochód idealny?
Podkręcony silnik Hondy Type R wystarcza, aby nowy Atom 4RR miał więcej mocy niż potężny Atom V8.
Tylko pozornie model ten jest elektryczną wersją udanego HR-V.
Przywiązani do klasycznego furgonu z Niemiec mogą nie znaleźć wspólnego języka z T7. I nie chodzi tu o to, co oferuje.
DBX nie miał dobrych początków, ale zdaje się, że wkracza na odpowiednią ścieżkę.
Debiutuje poliftowe Porsche 911 992 w wersji AWD oraz z nadwoziem Targa.
Nowa nazwa, odświeżony design i wnętrze - Ferrari Amalfi ma być nowym bazowym GT w miejsce Romy.