Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Pininfarina stworzyła na bazie Battisty ultra-ekskluzywny hipersamochód typu speedster o nazwie B95.
Automobili Pininfarina to kolejny po Ferrari, McLarenie i Aston Martinie producent, który wchodzi do segmentu supersportowych speedsterów. Włosi nazwali go B95, gdyż w tym roku mija 95 lat od momentu otwarcia studia Pininfarina. Za bazę dla tego modelu posłużyło podwozie Battisty, która jest bliźniaczą konstrukcją dla Rimaca Nevera. Samochód, który swoją światową premierę miał w zeszłym tygodniu w Kalifornii, wejdzie do małoseryjnej produkcji w 2025 roku w liczbie zaledwie 10 sztuk. Cena wywoławcza wynosi 4,4 mln euro (po obecnym kursie prawie 20 mln zł).
Jest to pierwszy tego typu nowoczesny projekt Pininfariny, a do jego stworzenia użyto karbonowego poszycia nałożonego na karbonowy monokok. Podobnie jak standardowa Battista (oraz bliźniaczy Rimac Nevera) B95 ma cztery motory elektryczne, każdy na jedno koło. Daje to nie tylko ogromną moc, ale także pełną dowolność w sposobie rozdzielania momentu obrotowego pomiędzy koła. Sumarycznie silniki Battisty mają 1900 KM i 2300 Nm, co w przypadku modelu B95 daje przyspieszenie do 100 km/h poniżej 2 sekund i prędkość maksymalną 300 km/h. Dla porównania, zamknięta Battista ma oficjalny czas do 100 km/h wynoszący 1,86 s i rozwija 350 km/h.
Kute aluminiowe felgi mają 20 cali z przodu i 21 cali z tyłu, a za nimi pracują 390-milimetrowe tarcze ceramiczne Brembo z sześciotłoczkowymi zaciskami. Standardem są także semi-slicki Michelin Pilot Cup 2R. Nie ma oficjalnych danych czy podwozie wersji B95 otrzymało jakieś modyfikacje, ale bateria na pewno pozostała bez zmian. Litowo-jonowe ogniwo ma 120 kWh pojemności, karbonową klatkę bezpieczeństwa i jest umieszczone w tunelu środkowym oraz poprzecznie za fotelami kierowcy i pasażera.
W designie B95 widać podobieństwo do zaprezentowanego miesiąc temu konceptu Pura Vision, a nadwozie typu barchetta sprawia, że samochód wydaje się jeszcze niższy i szerszy. Brak szyby przedniej zapewnia pierwszorzędny widok do przodu, a szczątkową ochronę przed wiatrem stanowią dwie małe osłonki wsparte na aluminiowych wzmocnieniach. Akurat to rozwiązanie jest czystym zaczerpnięciem z dawnego lotnictwa.
Paolo Dellachà, dyrektor generalny Automobili Pininfarina, powiedział: "Wprowadzenie konceptu Pura Vision odblokowało nową filozofię projektowania dla wszystkich przyszłych modeli naszej marki, w różnych segmentach. Teraz nasza nowa Barchetta pokazuje, jak można zastosować te zasady projektowania - z retro-futurystyczną wizją łączącą klasyczne motywy sportów motorowych z najnowszymi innowacjami technologicznymi, materiałami i procesami".
Pininfarina Battista B95 powstanie w liczbie 10 sztuk, a każdy egzemplarz będzie unikatem “uszytym” specjalnie pod klienta. Ceny startują od 4,4 mln euro, a auta zostaną dostarczone do nabywców w 2025 roku.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
…dokładnie tak jak powinna zważając na ponad 450 KM różnicy mocy.
Odświeżony crossover VW ciągle ma idealne wręcz rozmiary i jest… skutecznym Volkswagenem.
Ta Corsa to czysta fantastyka, ale jednocześnie przedsmak faktycznego Opla Corsa GSE na prąd.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
Le Mans GTR oraz S1 LM to dwa nowe samochody z działu zamówień specjalnych Gordon Murray Automotive.
Ringbrothers Octavia to nie popularny liftback Skody z silnikiem V8, a nowy restomod Aston Martina…
Marka Longbow buduje lekki i prosty elektryczny samochód sportowy, który ma mieć rozsądną cenę.
Jeszcze kilkanaście lat temu męska półka w łazience często ograniczała się do żelu pod prysznic 3w1 - jak jest dziś?
To jeden z najmniej emocjonujących segmentów, ale nieustannie mogący sporo zaoferować.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Kamm Manufaktur właśnie pokazało samochód będący idealnym antidotum na współczesny wyścig mocy.
Kto powiedział że W16 zniknęło? Jeśli masz kasę i wyobraźnię, Bugatti jest gotowe współpracować.