Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Pininfarina stworzyła na bazie Battisty ultra-ekskluzywny hipersamochód typu speedster o nazwie B95.
Automobili Pininfarina to kolejny po Ferrari, McLarenie i Aston Martinie producent, który wchodzi do segmentu supersportowych speedsterów. Włosi nazwali go B95, gdyż w tym roku mija 95 lat od momentu otwarcia studia Pininfarina. Za bazę dla tego modelu posłużyło podwozie Battisty, która jest bliźniaczą konstrukcją dla Rimaca Nevera. Samochód, który swoją światową premierę miał w zeszłym tygodniu w Kalifornii, wejdzie do małoseryjnej produkcji w 2025 roku w liczbie zaledwie 10 sztuk. Cena wywoławcza wynosi 4,4 mln euro (po obecnym kursie prawie 20 mln zł).
Jest to pierwszy tego typu nowoczesny projekt Pininfariny, a do jego stworzenia użyto karbonowego poszycia nałożonego na karbonowy monokok. Podobnie jak standardowa Battista (oraz bliźniaczy Rimac Nevera) B95 ma cztery motory elektryczne, każdy na jedno koło. Daje to nie tylko ogromną moc, ale także pełną dowolność w sposobie rozdzielania momentu obrotowego pomiędzy koła. Sumarycznie silniki Battisty mają 1900 KM i 2300 Nm, co w przypadku modelu B95 daje przyspieszenie do 100 km/h poniżej 2 sekund i prędkość maksymalną 300 km/h. Dla porównania, zamknięta Battista ma oficjalny czas do 100 km/h wynoszący 1,86 s i rozwija 350 km/h.
Kute aluminiowe felgi mają 20 cali z przodu i 21 cali z tyłu, a za nimi pracują 390-milimetrowe tarcze ceramiczne Brembo z sześciotłoczkowymi zaciskami. Standardem są także semi-slicki Michelin Pilot Cup 2R. Nie ma oficjalnych danych czy podwozie wersji B95 otrzymało jakieś modyfikacje, ale bateria na pewno pozostała bez zmian. Litowo-jonowe ogniwo ma 120 kWh pojemności, karbonową klatkę bezpieczeństwa i jest umieszczone w tunelu środkowym oraz poprzecznie za fotelami kierowcy i pasażera.
W designie B95 widać podobieństwo do zaprezentowanego miesiąc temu konceptu Pura Vision, a nadwozie typu barchetta sprawia, że samochód wydaje się jeszcze niższy i szerszy. Brak szyby przedniej zapewnia pierwszorzędny widok do przodu, a szczątkową ochronę przed wiatrem stanowią dwie małe osłonki wsparte na aluminiowych wzmocnieniach. Akurat to rozwiązanie jest czystym zaczerpnięciem z dawnego lotnictwa.

Paolo Dellachà, dyrektor generalny Automobili Pininfarina, powiedział: "Wprowadzenie konceptu Pura Vision odblokowało nową filozofię projektowania dla wszystkich przyszłych modeli naszej marki, w różnych segmentach. Teraz nasza nowa Barchetta pokazuje, jak można zastosować te zasady projektowania - z retro-futurystyczną wizją łączącą klasyczne motywy sportów motorowych z najnowszymi innowacjami technologicznymi, materiałami i procesami".
Pininfarina Battista B95 powstanie w liczbie 10 sztuk, a każdy egzemplarz będzie unikatem “uszytym” specjalnie pod klienta. Ceny startują od 4,4 mln euro, a auta zostaną dostarczone do nabywców w 2025 roku.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Wyjątkowy Mercedes 190E 2.3-16 trafi pod młotek. Pierwszym właścicielem był sam Ayrton Senna.
Prelude powraca jako zgrabne coupe z wydajnym napędem hybrydowym i sportowym charakterem.
Chery świętuje w Polsce dostarczenie 5-milionowego auta i prezentuje dwa nowe modele – Tiggo 4 HEV oraz Tiggo 9 PHEV.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Rolls-Royce świętuje 100 lat Phantoma limitowaną, wyjątkową edycją Centenary Private Collection.
Między Macana 4S i Turbo Porsche wprowadza nowy wariant GTS o typowo sportowym charakterze.
Dział projektów specjalnych Ferrari przedstawia SC40 - one-off jawnie inspirowany kultowym F40.
Stylowy SUV Alfy Romeo przeszedł lifting obejmujący wygląd, wyposażenie i technologie pokładowe.
Cupra jeszcze nie żegna się z silnikiem 2.5 TFSI i przywraca model Formentor VZ5 do czasowej oferty.
Studio Italdesign wkrótce zaprezentuje nowy projekt inspirowany kultowym japońskim supersamochodem.
Małgorzata Bańka i Leszek Możdżer zaprezentowali album „Będę drżała” w galerii Archicom Collection w Warszawie.
Mercedes chwali się własną wizją mobilności… w postaci steampunkowego konceptu rodem z filmu sci-fi.