Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Pininfarina stworzyła na bazie Battisty ultra-ekskluzywny hipersamochód typu speedster o nazwie B95.
Automobili Pininfarina to kolejny po Ferrari, McLarenie i Aston Martinie producent, który wchodzi do segmentu supersportowych speedsterów. Włosi nazwali go B95, gdyż w tym roku mija 95 lat od momentu otwarcia studia Pininfarina. Za bazę dla tego modelu posłużyło podwozie Battisty, która jest bliźniaczą konstrukcją dla Rimaca Nevera. Samochód, który swoją światową premierę miał w zeszłym tygodniu w Kalifornii, wejdzie do małoseryjnej produkcji w 2025 roku w liczbie zaledwie 10 sztuk. Cena wywoławcza wynosi 4,4 mln euro (po obecnym kursie prawie 20 mln zł).
Jest to pierwszy tego typu nowoczesny projekt Pininfariny, a do jego stworzenia użyto karbonowego poszycia nałożonego na karbonowy monokok. Podobnie jak standardowa Battista (oraz bliźniaczy Rimac Nevera) B95 ma cztery motory elektryczne, każdy na jedno koło. Daje to nie tylko ogromną moc, ale także pełną dowolność w sposobie rozdzielania momentu obrotowego pomiędzy koła. Sumarycznie silniki Battisty mają 1900 KM i 2300 Nm, co w przypadku modelu B95 daje przyspieszenie do 100 km/h poniżej 2 sekund i prędkość maksymalną 300 km/h. Dla porównania, zamknięta Battista ma oficjalny czas do 100 km/h wynoszący 1,86 s i rozwija 350 km/h.
Kute aluminiowe felgi mają 20 cali z przodu i 21 cali z tyłu, a za nimi pracują 390-milimetrowe tarcze ceramiczne Brembo z sześciotłoczkowymi zaciskami. Standardem są także semi-slicki Michelin Pilot Cup 2R. Nie ma oficjalnych danych czy podwozie wersji B95 otrzymało jakieś modyfikacje, ale bateria na pewno pozostała bez zmian. Litowo-jonowe ogniwo ma 120 kWh pojemności, karbonową klatkę bezpieczeństwa i jest umieszczone w tunelu środkowym oraz poprzecznie za fotelami kierowcy i pasażera.
W designie B95 widać podobieństwo do zaprezentowanego miesiąc temu konceptu Pura Vision, a nadwozie typu barchetta sprawia, że samochód wydaje się jeszcze niższy i szerszy. Brak szyby przedniej zapewnia pierwszorzędny widok do przodu, a szczątkową ochronę przed wiatrem stanowią dwie małe osłonki wsparte na aluminiowych wzmocnieniach. Akurat to rozwiązanie jest czystym zaczerpnięciem z dawnego lotnictwa.
Paolo Dellachà, dyrektor generalny Automobili Pininfarina, powiedział: "Wprowadzenie konceptu Pura Vision odblokowało nową filozofię projektowania dla wszystkich przyszłych modeli naszej marki, w różnych segmentach. Teraz nasza nowa Barchetta pokazuje, jak można zastosować te zasady projektowania - z retro-futurystyczną wizją łączącą klasyczne motywy sportów motorowych z najnowszymi innowacjami technologicznymi, materiałami i procesami".
Pininfarina Battista B95 powstanie w liczbie 10 sztuk, a każdy egzemplarz będzie unikatem “uszytym” specjalnie pod klienta. Ceny startują od 4,4 mln euro, a auta zostaną dostarczone do nabywców w 2025 roku.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
BMW planuje wyprodukować 50 egzemplarzy efektownego roadstera Skytop bazującego na M8.
Tajemniczy prototyp Porsche 911 wyróżnia się znacznie poszerzonym tyłem i agresywną aerodynamiką.
Zaprezentowany pierwszy raz w 2019 roku butikowy hipersamochód De Tomaso P72 doczeka się produkcji.
Na drogach pojawiły się nowe, mniej zamaskowane i bardziej agresywne, prototypy Genesis GV60 Magma.
Elektryczna Skoda Enyaq RS w ramach liftingu otrzymała odświeżający design i wzrost wydajności.
Jak zapewnia Chevrolet, wnętrze nowej Corvette C8 zyskało głównie na ergonomii i technologii.
Nowa odsłona popularnej gry wyścigowej z 2014 roku właśnie zyskała pierwszą aktualizację.
Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.
Mija prawie połowa roku, a nadal niewiele wiemy o testowanym elektrycznym Porsche Cayman/Boxster.
Nowe AMG GT wygląda dobrze, ale jego długoterminowa wartość będzie zależała od sukcesu filmu “F1”.
Nowy Singer oprócz wyjątkowej jakości zawiera odrobinę wyścigowego know-how Red Bulla i Coswortha.
Rysunki patentowe Mazdy zdradzają założenia wieloczęściowej baterii elektrycznego następcy MX-5.