Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Niedawno zmodernizowane Porsche Macan wciąż jest mistrzem w swojej klasie i w przeciwieństwie do większości rywali jest naprawdę porywającym samochodem.
Gdy narzekamy na SUV-y, że są antytezą samochodowej poprawności, powód jest prosty. Są wyższe, cięższe, mniej sprawne i mniej oszczędne niż klasyczne auta o podobnej pojemności wnętrza. Ten średniej klasy SUV waży prawie 2 tony, a nie jest bardziej praktyczny od Audi A4 Avant i nie posiada żadnej innej mierzalnej zalety.
Jeśli producent potrafi z takiego kloca zrobić coś naprawdę przyjemnego, angażującego i satysfakcjonującego pomimo tych oczywistych wad, zwracamy honor tam gdzie jego miejsce. Macan jest jednym z takich SUV-ów. Momentami przypomina dużego hothatcha, świetnie komunikuje się z kierowcą i daje zdolności, których można oczekiwać od mniejszych samochodów.
Dużą rolę w tym geniuszu odgrywa układ kierowniczy, który wynosi doświadczenie jazdy daleko ponad konkurencję. Z taką masą auta, taki strumień informacji i wyczucia jaki przelewa się przez kierownicę zapożyczoną z 911 jest nie do uwierzenia w pięcioosobowym 4x4.
Zamiast decydować się na superlekki układ kierowniczy, który wiele SUV-ów stosuje, aby ukryć swoją masę, Porsche zaprojektowało układ, który zapewnia opór w typowym dla siebie stylu, ale nigdy nie sprawia, że Macan staje się uciążliwy lub nieporęczny. W połączeniu z dużą przyczepnością, możesz prowadzić Macana dużo ostrzej niż zwykłego, szybkiego SUV-a.
Problemy mogą się jednak pojawić, gdy Macan nie będzie w stanie zrobić nic więcej, aby zamaskować swoją masę. Ostry przód i imponująca trakcja mogą szybko przerodzić się w podsterowność, jeśli swoimi lekkomyślnymi ruchami dotrzesz na granicę możliwości Macana.
W dziedzinie wygody stalowe zawieszenie PASM (obecnie standard w GTS) jest więcej niż wystarczające do toczenia się w trybie Comfort, ale wszyscy oczekujący zmiękczonego, luksusowego 4x4 będą niemile zaskoczeni jak twardy robi się Macan po włączeniu trybu Sport. Jeśli szukasz SUV-a do komfortowego przemieszczania się lepiej sprawdzi się Range Rover Velar.

Pod względem prowadzenia szczególnie atrakcyjny jest topowy GTS. Jest ostry - najlepiej jeździć z trybem Sport+ włączonym na stałe - i reaktywny, zapewniający przyzwoite czucie mimo dość ciężkiego sterowania, a dodatkowo ma bardziej rasowy dźwięk z okazjonalnymi strzałami z wydechu. Biorąc pod uwagę jego masę, szczególnie cieszy dobra reakcja układu kierowniczego oraz imponująca siła i wyczucie hamulców. Jeśli jesteś odważny i masz dużo miejsca, masz nawet szansę na odrobinę nadsterowności.
Mam odczucie, że ten samochód bezlitośnie podporządkowuje sobie prawa fizyki zamiast się przed nimi kajać. Tak czy inaczej my wciąż wolelibyśmy coś niższego i lżejszego dla prawdziwej rozrywki podczas jazdy, ale bez względu na to Macan daje pokaz prawdziwej siły w dziedzinie jazdy.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
BMW żegna roadstera Z4 limitowaną edycją dla miłośników marki i modelu.
Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.
Nowy Mercedes CLA Shooting Brake łączy sportowy styl z praktycznością kombi i wydajnym napędem.
Pustynia w Emiratach i bulwary w Monako - Brabus XL 800 Cabrio świetnie pasuje do obu tych miejsc.
Nowe Porsche 911 GT3 z Manthey Kit urywa kolejne kilka sekund z wyniku na torze Nürburgring.
Genesis GV60 Magma bazuje na rozwiązaniach Hyundaia Ioniq 5 N, ale aspiruje do segmentu premium.
443 kW - tyle mocy Lotus wycisnął ze swojej elektrycznej architektury 800V w modelu Emeya.
Z mocą 1156 KM nowe Cayenne w wersji Turbo jest najmocniejszym seryjnym Porsche w historii.
Podczas Grand Prix Las Vegas McLaren zaprezentuje wyjątkowy model 750S Spider od MSO.
Limitowany model Leon VZ TCR to najbardziej torowo nastawiona Cupra w historii.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Nowy Supersports nie jest szybszy od poprzednika, ale to najbardziej sportowy Bentley od 100 lat.