Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Niedawno zmodernizowane Porsche Macan wciąż jest mistrzem w swojej klasie i w przeciwieństwie do większości rywali jest naprawdę porywającym samochodem.
Bazowy silnik Porsche Macan to 2-litrowa jednostka taka sama jak przed liftingiem, ale z zauważalnym wzrostem mocy o 20 KM. Ludzie obeznani w realiach grupy VAG natychmiast zauważą, że to jednostka o oznaczeniu EA888, bardzo chętnie i szeroko stosowana w całym imperium VW. To dobry silnik, który stanowi przyzwoitą opcję jako podstawa w gamie Porsche. W tym akurat wydaniu wytwarza 265 KM przy 5000 obrotów i 400 Nm od 1800 obrotów, więc osiągi są zadowalające jak na samochód tej marki.
Sięgnijcie po Macana S i robi się znacznie bardziej ciekawie. Jego nowy silnik 2.9 V6 biturbo ma 380 KM i 520 Nm osiąganych już od 1850 obr./min. To wyraźny krok naprzód względem 2-litrowca w kwestiach osiągów, charakteru i reakcji na gaz. Motor V6 wydaje się znacznie bardziej odpowiedni do ciągnięcia ciężkiej budy Macana.

Na szczycie oferty w tym momencie mamy wersję GTS, bo Turbo zostało wycofane, aby uprościć gamę. Jest tu ten sam silnik co w S, czyli 2.9 V6, ale z mocą 440 KM i momentem obrotowym na poziomie 550 Nm w zakresie od 1900 do 5600 obrotów.
Silnik ten jest efektem współpracy na linii Porsche-Audi, więc można go też spotkać w obecnym RS4 i RS5. Tak samo jak w tamtych modelach, tutaj w Porsche mamy więc dwie turbiny single scroll umieszczone pomiędzy głowicami, bezpośredni wtrysk paliwa (to akurat działka Audi) i imponującą gospodarkę cieplną jeśli weźmiemy pod uwagę kompaktowe wymiary tej jednostki.
Wszystkie nowe Macany mają skrzynię dwusprzęgłową, siedmiobiegową PDK, która podobnie jak w Caymanie i Boxsterze, ma zbyt długie biegi. Sama skrzynia pracuje dobrze - jest szybka, pracuje gładko i bez wahania reaguje na uderzenie w łopatkę. Nadal PDK od Porsche to ścisła czołówka na rynku jeśli chodzi o dwusprzęgłówki.
Żaden z turbodoładowanych silników nie ma takiego charakteru jak jeden z sześciocylindrowych, wolnossących bokserów od Porsche (których liczebność w gamie maleje z każdym rokiem), ale trudno polemizować z ich osiągami. Szczególnie w tym modelu, bo Macan z 2.0 waży 1845 kg, a GTS już 1960 kg.
Ta stosunkowo wysoka masa jest skutkiem wykorzystania platformy MLB-Evo, która podobnie jak silnik powstała we współpracy z Audi. Taka podstawa nie pozwala na stworzenie gamy modeli szczególnie dobrych w prowadzeniu, tym większe wrażenie robi na nas zdolność Porsche do wyciśnięcia z Macana odrobiny finezji. Jednym z powodów są podwójne wahacze z przodu i z tyłu, a w GTS także system PASM (Porsche Active Suspension Management), który w GTS powinien być bez dopłat, ale aktualnie jest niedostępny ze względu na brak półprzewodników. Macan podstawowy ma w opcji (teoretycznie) wersję bez pneumatyki za 5162 PLN lub z pneumatyką za 11761 PLN, a Macan S tylko z pneumatyką za 7590 PLN. Opcją są też ceramiczne hamulce, ale w podstawie są w ogóle niedostępne, z silnikami V6 to koszt od 26 do 41 tys. zł.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
BMW żegna roadstera Z4 limitowaną edycją dla miłośników marki i modelu.
Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.
Nowy Mercedes CLA Shooting Brake łączy sportowy styl z praktycznością kombi i wydajnym napędem.
Pustynia w Emiratach i bulwary w Monako - Brabus XL 800 Cabrio świetnie pasuje do obu tych miejsc.
Nowe Porsche 911 GT3 z Manthey Kit urywa kolejne kilka sekund z wyniku na torze Nürburgring.
Genesis GV60 Magma bazuje na rozwiązaniach Hyundaia Ioniq 5 N, ale aspiruje do segmentu premium.
443 kW - tyle mocy Lotus wycisnął ze swojej elektrycznej architektury 800V w modelu Emeya.
Z mocą 1156 KM nowe Cayenne w wersji Turbo jest najmocniejszym seryjnym Porsche w historii.
Podczas Grand Prix Las Vegas McLaren zaprezentuje wyjątkowy model 750S Spider od MSO.
Limitowany model Leon VZ TCR to najbardziej torowo nastawiona Cupra w historii.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Nowy Supersports nie jest szybszy od poprzednika, ale to najbardziej sportowy Bentley od 100 lat.