Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Niedawno zmodernizowane Porsche Macan wciąż jest mistrzem w swojej klasie i w przeciwieństwie do większości rywali jest naprawdę porywającym samochodem.
Na rynku są trzy wersje silnikowe Macana i nawet najsłabszy z nich, 2-litrowy z turbo, można uznać za zaskakująco żwawy. W najgorszym wypadku ta wersja jest w stanie przyspieszać do 100 km/h w 6,4 s (6,2 z pakietem Sport Chrono) i pędzić ponad 230 km/h po Autobahnie.
Macan S jest i tak znacznie szybszy, bo potrafi wykonać sprint do ‘setki’ w 4,6 s (Sport Chrono) i dobić do prędkości 260 km/h. GTS robi największe wrażenie, bo osiąga 100 km/h w 4,3 s, a z pakietem Sport Chrono ma też bardzo dobry czas do 160 km/h - 10,5 s. Maksymalnie popędzi 272 km/h. Nie tak dawno trzeba było kupić 911, by mieć takie osiągi.
GTS jest całkiem brawurowy w zachowaniu na drodze. Można mu zarzucić, że nie ma tyle mocy, co BMW X4 M Comp czy Merc GLC 63S (oba 500+ KM), ale w odróżnieniu od nich Porsche nie daje znaków, że podwozie nie nadąża za silnikiem. Jak już wspomniałem skrzynia PDK ma trochę za długie przełożenia, więc żeby poczuć prawdziwy zryw trzeba przestawić się w tryb ręczny i wrzucić Sport lub Sport+. Konwencjonalny, nowoczesny hatchback jak Golf R czy Cupra Leon będzie w subiektywnym odczuciu szybszy przy mniejszym wysileniu.
Jeśli nie próbujesz za każdym razem pędzić po 160 km/h, wszystkie silniki w tym modelu Porsche wykazują się kulturą i gładkością reakcji na polecenia kierowcy. Jak na samochód o osiągach zawstydzających Boxstera, Caymana czy wspomniane hothatche, Macan potrafi imponująco przeobrazić się w spokojnego i przyjemnego cruisera, co oczywiście jest jego zaletą.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
…dokładnie tak jak powinna zważając na ponad 450 KM różnicy mocy.
Nowy Model Y zyskał wersję Performance, która już nie szokuje mocą, ale nadal jest bardzo szybka.
Murciélago łączy najlepsze cechy Lamborghini - ma oldschoolowy charakter i nowoczesną użyteczność.
Wzrost długu i spadek sprzedaży Emiry zmusiły Lotus Cars do zredukowania kolejnych 550 etatów.
Mercedes pobił konceptem AMG GT XX kilka rekordów, aby dowieść jakości swojej nowej technologii EV.
Na drogach widziano prototyp Porsche 991 z przodem typu “Flachbau”. Tylko pakiet czy nowy model?
Otwory w masce i powiększony główny wlot powietrza sugerują bardziej ekstremalny charakter Golfa R.
Przez 18 lat Nissan wyprodukował ponad 48 000 egzemplarzy GT-R-a. Teraz ta historia się kończy.
Dni pięciocylindrowego silnika Audi są policzone, a firma chce go pożegnać specjalną wersją RS3 GT.
Kończy się proces rozwojowy poliftowego 911 GT3 RS generacji 992.2. Oto kilka nowych zdjęć.
Mimo zwrotu w stronę EV, Alpine intensywnie pracuje nad silnikami spalinowymi zasilanymi wodorem.
Odświeżony crossover VW ciągle ma idealne wręcz rozmiary i jest… skutecznym Volkswagenem.
Ta Corsa to czysta fantastyka, ale jednocześnie przedsmak faktycznego Opla Corsa GSE na prąd.