Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niedawno zmodernizowane Porsche Macan wciąż jest mistrzem w swojej klasie i w przeciwieństwie do większości rywali jest naprawdę porywającym samochodem.
Na rynku są trzy wersje silnikowe Macana i nawet najsłabszy z nich, 2-litrowy z turbo, można uznać za zaskakująco żwawy. W najgorszym wypadku ta wersja jest w stanie przyspieszać do 100 km/h w 6,4 s (6,2 z pakietem Sport Chrono) i pędzić ponad 230 km/h po Autobahnie.
Macan S jest i tak znacznie szybszy, bo potrafi wykonać sprint do ‘setki’ w 4,6 s (Sport Chrono) i dobić do prędkości 260 km/h. GTS robi największe wrażenie, bo osiąga 100 km/h w 4,3 s, a z pakietem Sport Chrono ma też bardzo dobry czas do 160 km/h - 10,5 s. Maksymalnie popędzi 272 km/h. Nie tak dawno trzeba było kupić 911, by mieć takie osiągi.
GTS jest całkiem brawurowy w zachowaniu na drodze. Można mu zarzucić, że nie ma tyle mocy, co BMW X4 M Comp czy Merc GLC 63S (oba 500+ KM), ale w odróżnieniu od nich Porsche nie daje znaków, że podwozie nie nadąża za silnikiem. Jak już wspomniałem skrzynia PDK ma trochę za długie przełożenia, więc żeby poczuć prawdziwy zryw trzeba przestawić się w tryb ręczny i wrzucić Sport lub Sport+. Konwencjonalny, nowoczesny hatchback jak Golf R czy Cupra Leon będzie w subiektywnym odczuciu szybszy przy mniejszym wysileniu.
Jeśli nie próbujesz za każdym razem pędzić po 160 km/h, wszystkie silniki w tym modelu Porsche wykazują się kulturą i gładkością reakcji na polecenia kierowcy. Jak na samochód o osiągach zawstydzających Boxstera, Caymana czy wspomniane hothatche, Macan potrafi imponująco przeobrazić się w spokojnego i przyjemnego cruisera, co oczywiście jest jego zaletą.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Zagato i La Squadra wspólnie stworzyli współczesną interpretację wyścigowego Alpine A220 z lat 60.
Ofensywa modelowa Alpine nabiera rozpędu. Jako drugi w gamie debiutuje sportowy SUV A390 na prąd.
Po sprzedaży Alpiny rodzina Bovensiepen zakłada nową markę i zaprzęga do współpracy studio Zagato.
BMW ponownie przedstawia pomysł na ekskluzywnego shooting brake’a w postaci konceptu Speedtop.
Fernando Alonso zasiadł za sterami Valhalli podczas pokazowego przejazdu przed GP Monako.
Tesla Plaid dysponuje ogromną mocą, ale niekoniecznie świetnie jeździ. Czy nowy Model S będzie inny?
Inspirowany Z3 M shooting brake od BMW zadebiutuje podczas tegorocznego konkursu w Villa d’Este.
W czerwcu AMG odsłoni rywala dla Taycana, tymczasem możemy przyjrzeć się temu modelowi w kamuflażu.
W EVO lubimy przygody, a czym, jeśli nie bajeczną podróżą, mogłaby być przygoda na miarę naszego magazynu? Przed Wami test na zawartość genu DEF.
Hybrydy plug-in (PHEV) miały być złotym środkiem między elektrykiem a spalinówką. W praktyce stały się narzędziem do omijania norm emisji CO2
Długo wyczekiwany system Apple CarPlay Ultra debiutuje na pokładzie wszystkich modeli Aston Martina.
BMW planuje wyprodukować 50 egzemplarzy efektownego roadstera Skytop bazującego na M8.