Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Od roku modelowego 2024 Aston Martin DBX dostanie nowe wnętrze inspirowane nowym Vantage.
Dwa lata po wielkim debiucie Aston Martin DBX707 przechodzi pierwszą większą modernizację. Od roku modelowego 2024 super-SUV Aston Martina zyska nową aranżację kabiny naśladującą rozwiązania z nowszych modeli DB12 i Vantage. Poza tym DBX707 będzie od teraz jedynym SUV-em w ofercie brytyjskiej marki - pozostałe warianty tego auta wycofano ze sprzedaży. Ceny nie powinny się znacząco zmienić - w Polsce nadal za DBX707 trzeba będzie zapłacić grubo ponad milion złotych - a pierwsze odświeżone egzemplarze wyjadą na drogi w trzecim kwartale tego roku.
Tak jak najnowsze samochody sportowe marki, DBX707 zyska nowy system infotainment z dwoma ekranami i standardową łącznością bezprzewodową Android Auto/Apple CarPlay. Ponieważ w dużym SUV-ie wnętrze jest bardziej obszerne niż w pozostałych Aston Martinach, ekrany także są powiększone. Ten przed kierowcą ma w DBX przekątną 12,3 cala, a centralny ekran dotykowy ma 10,25 cala.
Poza technologią DBX707 zyskał nowy układ kabiny, w którym deska rozdzielcza jest optycznie niższa, czyli bardziej sportowa, a także bardziej spójna stylistycznie. Pojawiła się nowa kierownica, a wszystko wokół, od nawiewów po klamki drzwi, zostało zaprojektowane od nowa. Aston Martin chciał stworzyć wnętrze z głównymi funkcjami, jak tryby jazdy, klimatyzacja czy zawieszenie, obsługiwanymi fizycznymi przyciskami z odpowiednią czułością działania.
Z zewnątrz DBX707 wygląda praktycznie identycznie jak model sprzed modernizacji, ale w palecie lakierów pojawiło się pięć nowych barw. Jedną z nich jest Podium Green wcześniej zarezerwowany dla wersji specjalnej AMR23. Po bliższym badaniu można zauważyć też nowe, aerodynamiczne klamki drzwi oraz lusterka zewnętrzne ze zlicowanym szkłem, jak w DB12. Felgi w rozmiarach 22 lub 23 cali mają identyczne wzory, za to pojawiły się nowe opcje wykończenia: Copper Bronze, Textured Black i Diamond Cut. W standardzie producent montuje hamulce karbonowo-ceramiczne z tarczami 420 mm z przodu i 390 mm z tyłu.
Sercem Aston Martina DBX707 jest ten sam czterolitrowy silnik oryginalnie wyprodukowany przez AMG, ale podkręcony już w Wielkiej Brytanii przez Aston Martina. Podwójnie turbodoładowana “V-ósemka” nadal ma 707 KM i 900 Nm, a samochód przyspiesza do 100 km/h w 3,3 s. Maksymalnie DBX może pojechać aż 311 km/h. Z nowości jest tylko delikatnie poprawione oprogramowanie zawieszenia stworzone z myślą o większej precyzji prowadzenia brytyjskiego SUV-a.
Nowy Aston Martin DBX707 wejdzie do produkcji seryjnej w najbliższych tygodniach, a do klientów zmodernizowane DBX-y trafią w trzecim kwartale bieżącego roku. Ceny nie zostały ujwanione.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
W 2026 roku na starcie 24h Le Mans stanie zespół Genesis Magma Racing z modelem GMR-001.
To nie jest kolejna Mazda MX-5 - to jej pierwsza odmiana po konwersji na EV w firmie Electrogenic.
Nowy Escort nie jest kolejnym SUV-em, to klasyczny restomod napędzany benzyną.
Drogie, luksusowe, elektryczne super-GT o mocy 1000 KM ma pokazać kierunek, w którym podąża Jaguar.
Nieznana do tej pory kolekcja 69 bolidów Formuły 1 Berniego Ecclestone’a trafi na aukcję.
Ostatni spalinowy Lotus - Emira - może dostać od losu jeszcze jedną szansę - wersję hybrydową.
Katarczycy przejęli około 30% udziałów w zespole Formuły 1 Audi, który pojawi się na gridzie w 2026.
Elektryczne Lamborghini nie pojawi się przed 2030 rokiem, za to marka zapowiada nowy hipersamochód.
W 2026 roku Lotus chce powrócić do częściowo spalinowych napędów za sprawą technologii Hyper Hybrid.
Większa moc i poprawione ustawienia wersji Final Edition mogą w końcu uwolnić pełny potencjał Supry.
Gama Lamborghini Temerario wkrótce rozrośnie się o kolejne warianty, także z RWD i większą mocą.
Niedawno pokazany supersamochód Alfy Romeo osiągnął 333 km/h podczas testów dynamicznych w Nardò.