Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Od roku modelowego 2024 Aston Martin DBX dostanie nowe wnętrze inspirowane nowym Vantage.
Dwa lata po wielkim debiucie Aston Martin DBX707 przechodzi pierwszą większą modernizację. Od roku modelowego 2024 super-SUV Aston Martina zyska nową aranżację kabiny naśladującą rozwiązania z nowszych modeli DB12 i Vantage. Poza tym DBX707 będzie od teraz jedynym SUV-em w ofercie brytyjskiej marki - pozostałe warianty tego auta wycofano ze sprzedaży. Ceny nie powinny się znacząco zmienić - w Polsce nadal za DBX707 trzeba będzie zapłacić grubo ponad milion złotych - a pierwsze odświeżone egzemplarze wyjadą na drogi w trzecim kwartale tego roku.
Tak jak najnowsze samochody sportowe marki, DBX707 zyska nowy system infotainment z dwoma ekranami i standardową łącznością bezprzewodową Android Auto/Apple CarPlay. Ponieważ w dużym SUV-ie wnętrze jest bardziej obszerne niż w pozostałych Aston Martinach, ekrany także są powiększone. Ten przed kierowcą ma w DBX przekątną 12,3 cala, a centralny ekran dotykowy ma 10,25 cala.
Poza technologią DBX707 zyskał nowy układ kabiny, w którym deska rozdzielcza jest optycznie niższa, czyli bardziej sportowa, a także bardziej spójna stylistycznie. Pojawiła się nowa kierownica, a wszystko wokół, od nawiewów po klamki drzwi, zostało zaprojektowane od nowa. Aston Martin chciał stworzyć wnętrze z głównymi funkcjami, jak tryby jazdy, klimatyzacja czy zawieszenie, obsługiwanymi fizycznymi przyciskami z odpowiednią czułością działania.
Z zewnątrz DBX707 wygląda praktycznie identycznie jak model sprzed modernizacji, ale w palecie lakierów pojawiło się pięć nowych barw. Jedną z nich jest Podium Green wcześniej zarezerwowany dla wersji specjalnej AMR23. Po bliższym badaniu można zauważyć też nowe, aerodynamiczne klamki drzwi oraz lusterka zewnętrzne ze zlicowanym szkłem, jak w DB12. Felgi w rozmiarach 22 lub 23 cali mają identyczne wzory, za to pojawiły się nowe opcje wykończenia: Copper Bronze, Textured Black i Diamond Cut. W standardzie producent montuje hamulce karbonowo-ceramiczne z tarczami 420 mm z przodu i 390 mm z tyłu.
Sercem Aston Martina DBX707 jest ten sam czterolitrowy silnik oryginalnie wyprodukowany przez AMG, ale podkręcony już w Wielkiej Brytanii przez Aston Martina. Podwójnie turbodoładowana “V-ósemka” nadal ma 707 KM i 900 Nm, a samochód przyspiesza do 100 km/h w 3,3 s. Maksymalnie DBX może pojechać aż 311 km/h. Z nowości jest tylko delikatnie poprawione oprogramowanie zawieszenia stworzone z myślą o większej precyzji prowadzenia brytyjskiego SUV-a.
Nowy Aston Martin DBX707 wejdzie do produkcji seryjnej w najbliższych tygodniach, a do klientów zmodernizowane DBX-y trafią w trzecim kwartale bieżącego roku. Ceny nie zostały ujwanione.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Najmniejszy czterodrzwiowy model Mercedesa debiutuje w swojej trzeciej generacji, na razie jako EV.
Przeznaczona na tor, ale z homologacją drogową, Dallara Stradale zyskała ważne poprawki na 2025 rok.
Porsche 911 zyska kolejne ekscytujące, pożądane wersje o dużym stopniu personalizacji.
Lexus wkracza na europejski rynek z nowym RZ wyposażonym w układ kierowniczy steer-by-wire.
Następna dekada Morgana zaczyna się tu i teraz, od premiery nowego flagowca o nazwie Supersport.
Za mniej więcej dwa lata poznamy elektryczne sportowe Alpine, rywala Porsche Caymana EV.
Oczekiwana elektryczna wersja Maserati MC20 najpewniej w ogóle nie trafi na rynek.
Prace nad elektrycznym sportowym SUV-em od Mercedesa-AMG idą pełną parą. Na celowniku Lotus Eletre.
Trzy lata po debiucie Lotus odświeża ofertę sportowego modelu Emira.
Rodzina modeli A6 ma być dla Audi nowym otwarciem w walce z BMW 5 i Mercedesem klasy E.
Z okazji 30. rocznicy zwycięstwa w Le Mans, Lanzante tworzy samochód inspirowany kultowym F1 GTR.
Nowe normy bezpieczeństwa EuroNCAP będą premiować modele z fizycznymi przyciskami zamiast ekranów.