Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Są zwykłe samochody luksusowe i jest Jego Wysokość Rolls-Royce Phantom II.
Rolls-Royce przedstawił Phantoma II po niewielkim liftingu, którego zakres obejmuje wybrane elementy designu zewnętrznego i wewnętrznego, ale z zachowaniem dobrze znanego stylu i elegancji. W porównaniu do Maybacha i Bentleya marka Rolls-Royce operuje na wyższym poziomie luksusu i ta modernizacja tylko to podkreśla.
Podstawowe założenia się nie zmieniły - Phantom nadal korzysta z aluminiowej architektury stworzonej przez Rollsa, a za napęd odpowiada podwójnie turbodoładowany silnik V12 o pojemności 6,75 litra, którego moc nadal trafia na tylne koła za pośrednictwem ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów o możliwie najłagodniejszym usposobieniu. Parametry są takie same - 570 KM przy 5000 obr./min. i 900 Nm dostępnych już od 1700 obr./min. To ogromne wartości, ale przy masie 2560 kg Phantom przyspiesza do 100 km/h w 5,3 s lub o 0,1 s wolniej jeśli chodzi o wersję z wydłużonym rozstawem osi.
Pewnie niektórzy spodziewali się pełnej lub częściowej elektryfikacji napędu Phantoma, ale na razie nie ma takiej możliwości. Rolls-Royce już pracuje nad swoim pierwszym EV o nazwie Spectre, ale flagowiec dostanie w pełni elektryczny wariant dobre kilka lat później. Do tego czasu nadal pod maską będzie pracował motor V12.
Zmiany są prawie wyłącznie estetyczne i przenoszą dystyngowane elementy stylistyczne Phantoma na bardziej współczesny poziom. Kultowy grill Pantheon został bardzo starannie przeprofilowany, jego górna krawędź w nowej wersji jest ostrzejsza, nie ma już zaokrąglonych górnych narożników, które nadawały temu elementowi mniej techniczny wygląd. Sama kratka grilla jest teraz dostępna w ciemnym chromowanym wykończeniu, a także może być podświetlana, podobnie jak figurka Spirit of Ecstasy zdobiąca jej wierzchołek.
Odświeżono reflektory przednie, które zyskały laserowo wykonane perforacje, dzięki którym wewnętrzna struktura reflektora jest bardziej złożona i sprawia wrażenie małego dzieła sztuki. Górna krawędź reflektora jest teraz prostą linią świateł LED do jazdy dziennej, które stanowią jednocześnie kontynuację poziomej linii grilla. Pozostałe elementy chromowane z przodu jak wykończenie maski, listwy przedniej szyby i okien mogą być teraz zamówione w bardziej dyskretnym, czarnym lakierze.
Do palety felg doszły dwa nowe wzory, oba w rozmiarze 21 cali. Pierwszy to w miarę nowoczesny design - siedem ramion zdobionych frezowanym, technicznym wzorem w kontrastowym kolorze (więcej tego typu designu spodziewamy się po elektrycznym Spectre). Drugi wzór jest o wiele ciekawszy i bardziej reprezentacyjny, bo to niemal pełna felga inspirowana Phantomem Mark I sprzed niemal 100 lat.
W środku nie zmieniło się nic istotnego oprócz pogrubionego nieznacznie koła kierownicy. Rolls-Royce doda do oferty nowe inspiracje dotyczące wykonania “Galerii” - elementu zdobiącego deskę rozdzielczą po stronie pasażera. Poza tym będzie więcej rodzajów materiałów wewnętrznych i możliwości wyboru dekoracji. Brytyjski producent zawsze stara się dopasować ofertę do najbardziej wymagających klientów, więc każdy Phantom wyjeżdża z zakładu produkcyjnego z mniejszym lub większym nakładem elementów wykonanych na zamówienie. Delikatny facelifting nic w tej kwestii nie zmieni, jedynie rozszerzy możliwości personalizacji każdego elementu samochodu.
W Wielkiej Brytanii ceny Rolls-Royce’a Phantoma startują od poziomu 363 000 funtów (2 mln zł) bez jakichkolwiek opcji dodatkowych. Aktualizacja oferty oznacza także aktualizację cennika, więc kwoty aut i opcji powinny nieznacznie wzrosnąć.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
To pierwszy raz, kiedy na okładce gości nie tylko samochód! O co chodzi w zestawieniu auta i motocykla?
Zapraszamy w okolice Gór Świętokrzyskich, jednego z najstarszych pasm górskich w Europie.
Jaguar pracuje nad rywalem dla Porsche Taycan - mamy pierwsze zdjęcie konceptu tego auta.
Aston Martin wreszcie pokazał kosmiczne osiągi Valkyrie. Samochód ten pobił rekord toru Silverstone.
W 2025 roku Mercedes powraca do Le Mans z AMG GT dostosowanym do wymogów klasy LMGT3.
Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.
Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.
Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.
Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.
CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?