Zamów czwarte wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Są zwykłe samochody luksusowe i jest Jego Wysokość Rolls-Royce Phantom II.
Rolls-Royce przedstawił Phantoma II po niewielkim liftingu, którego zakres obejmuje wybrane elementy designu zewnętrznego i wewnętrznego, ale z zachowaniem dobrze znanego stylu i elegancji. W porównaniu do Maybacha i Bentleya marka Rolls-Royce operuje na wyższym poziomie luksusu i ta modernizacja tylko to podkreśla.
Podstawowe założenia się nie zmieniły - Phantom nadal korzysta z aluminiowej architektury stworzonej przez Rollsa, a za napęd odpowiada podwójnie turbodoładowany silnik V12 o pojemności 6,75 litra, którego moc nadal trafia na tylne koła za pośrednictwem ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów o możliwie najłagodniejszym usposobieniu. Parametry są takie same - 570 KM przy 5000 obr./min. i 900 Nm dostępnych już od 1700 obr./min. To ogromne wartości, ale przy masie 2560 kg Phantom przyspiesza do 100 km/h w 5,3 s lub o 0,1 s wolniej jeśli chodzi o wersję z wydłużonym rozstawem osi.
Pewnie niektórzy spodziewali się pełnej lub częściowej elektryfikacji napędu Phantoma, ale na razie nie ma takiej możliwości. Rolls-Royce już pracuje nad swoim pierwszym EV o nazwie Spectre, ale flagowiec dostanie w pełni elektryczny wariant dobre kilka lat później. Do tego czasu nadal pod maską będzie pracował motor V12.
Zmiany są prawie wyłącznie estetyczne i przenoszą dystyngowane elementy stylistyczne Phantoma na bardziej współczesny poziom. Kultowy grill Pantheon został bardzo starannie przeprofilowany, jego górna krawędź w nowej wersji jest ostrzejsza, nie ma już zaokrąglonych górnych narożników, które nadawały temu elementowi mniej techniczny wygląd. Sama kratka grilla jest teraz dostępna w ciemnym chromowanym wykończeniu, a także może być podświetlana, podobnie jak figurka Spirit of Ecstasy zdobiąca jej wierzchołek.
Odświeżono reflektory przednie, które zyskały laserowo wykonane perforacje, dzięki którym wewnętrzna struktura reflektora jest bardziej złożona i sprawia wrażenie małego dzieła sztuki. Górna krawędź reflektora jest teraz prostą linią świateł LED do jazdy dziennej, które stanowią jednocześnie kontynuację poziomej linii grilla. Pozostałe elementy chromowane z przodu jak wykończenie maski, listwy przedniej szyby i okien mogą być teraz zamówione w bardziej dyskretnym, czarnym lakierze.
Do palety felg doszły dwa nowe wzory, oba w rozmiarze 21 cali. Pierwszy to w miarę nowoczesny design - siedem ramion zdobionych frezowanym, technicznym wzorem w kontrastowym kolorze (więcej tego typu designu spodziewamy się po elektrycznym Spectre). Drugi wzór jest o wiele ciekawszy i bardziej reprezentacyjny, bo to niemal pełna felga inspirowana Phantomem Mark I sprzed niemal 100 lat.
W środku nie zmieniło się nic istotnego oprócz pogrubionego nieznacznie koła kierownicy. Rolls-Royce doda do oferty nowe inspiracje dotyczące wykonania “Galerii” - elementu zdobiącego deskę rozdzielczą po stronie pasażera. Poza tym będzie więcej rodzajów materiałów wewnętrznych i możliwości wyboru dekoracji. Brytyjski producent zawsze stara się dopasować ofertę do najbardziej wymagających klientów, więc każdy Phantom wyjeżdża z zakładu produkcyjnego z mniejszym lub większym nakładem elementów wykonanych na zamówienie. Delikatny facelifting nic w tej kwestii nie zmieni, jedynie rozszerzy możliwości personalizacji każdego elementu samochodu.
W Wielkiej Brytanii ceny Rolls-Royce’a Phantoma startują od poziomu 363 000 funtów (2 mln zł) bez jakichkolwiek opcji dodatkowych. Aktualizacja oferty oznacza także aktualizację cennika, więc kwoty aut i opcji powinny nieznacznie wzrosnąć.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
V12 to moc, dźwięk i prestiż. Sprawdzamy które marki są wciąż wierne dwunastocylindrowym silnikom.
Giulia SWB Zagato to unikalny projekt Alfy Romeo stworzony na 100-lecie współpracy obu marek.
Według najnowszych informacji od Forda nowy Mustang w najmocniejszej wersji przekroczy 500 KM.
Czy Zonda po 23 latach wciąż ma “to coś”? Sprawdzamy jeżdżąc prywatną Zondą F Horacio Paganiego.
Wersja specjalna GranTurismo PrimaSerie ma także uhonorować 75 lat produkcji dużych GT od Maserati.
Podwozie Caymana GT4 RS posłużyło do stworzenia współczesnej interpretacji klasycznego Porsche 356.
Najnowsza Kia EV6 to duży, elektryczny crossover, ale pod literami GT kryje się prawdziwa petarda.
BMW zaprezentowało nowe M3 CS - model który dołączy do znakomitych poprzedników: M2 CS i M5 CS.
Polestar 2 po modernizacji ma aż 476 KM i potrafi pokonać do 636 km na jednym ładowaniu.
Trzecie Porsche Cayenne sprawdza się w roli dużego SUV-a, ale niektóre wersje nie są godne polecenia.
Najtańsze GT Ferrari to jednak dalej Ferrari - Portofino M posiada naprawdę mało słabych punktów.
V12 to moc, dźwięk i prestiż. Sprawdzamy które marki są wciąż wierne dwunastocylindrowym silnikom.
Alpine A110 nie przestaje nas zadziwiać, a w wersji S ten mały gokart jest jeszcze lepszy.
Wzrasta zainteresowanie klientów marką Alpine, która w kolejnych latach planuje globalną ekspansję.
Mercedes CLA przeszedł lifting, a w gamie pojawiły się zaktualizowane wersje napędowe AMG.
Kobiety przejęły Tor Łódź! Za nami 6 edycja wydarzenia organizowanego przez Fastline Racing Academy.