Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Ginetta G56 GT4 Evo V8 czyni ściganie bardziej komfortowym

Na rok 2024 Ginetta przygotowała poprawki modelu G56 GT4 pod kątem użyteczności i żywotności.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

21 listopada 2023
Ginetta G56 GT4 Evo 2024
6

Rodzina modelowa Ginetty G56 udowodniła, że konstrukcja brytyjskiego producenta jest wyjątkowo przystępna dla kierowców, a na rok 2024 topowy model GT4 zyskał ważny pakiet poprawek pod nazwą Evo. Zmiany obejmują wiele obszarów, w tym aerodynamikę, wentylację kabiny i układ jezdny, a wszystkie razem tworzą wyjątkowo dopracowaną wyścigówkę klasy GT.

Punktem wyjścia był standardowy model G56 GT4 z wolnossącym silnikiem V8 o pojemności 6.2 l z suchą miską olejową i skrzynią biegów Xtrac. Moc wynosi nieco ponad 500 KM, ale do wyścigów jest ograniczana zgodnie z regulaminem wyrównywania osiągów. Pod te same przepisy podlega docelowa masa auta, które bazowo, na sucho, waży jedynie 1400 kg. Prędkość maksymalną producent określa na 265 km/h.

Nowa Ginetta G56 GT4 Evo zachowała wolnossące V8, ale jest bardziej dojrzałym samochodem wyścigowym.

Nowy samochód zachowuje charakterystyczny dla Ginetty G56 wygląd, jednak nowa karbonowa przednia pokrywa z wbudowanym wlotem powietrza i agresywnymi wylotami na wierzchu powinna nieco poprawić chłodzenie. Nie chodzi jedynie o silnik, ale także o kierowcę. Twórcy nowego GT4 Evo wyposażyli auto w poprawioną klimatyzację, aby warunki w kokpicie były zawsze optymalne, nawet na długich przejazdach.

Tak jak poprzednio, model jest homologowany do klasy GT4 Stéphane Ratel Organisation, ale kwalifikuje się również do rywalizacji w wielu seriach wyścigów długodystansowych i sprinterskich na całym świecie. W tym celu jest wyposażony w zintegrowaną klatkę bezpieczeństwa, 130-litrowy zbiornik paliwa i fotel kierowcy zgodny ze specyfikacją FIA.

Ginetta G56 GT4 Evo 2024 opony
6

Ginetta G56 GT4 z pakietem Evo nie tylko lepiej obchodzi się z kierowcami, ale także lepiej dba o ogumienie. Wdrożono pakiet poprawek układu jezdnego skutkujących mniejszą degradacją i lepszym balansem termicznym opon. Dalsze zmiany w zawieszeniu, obniżenie środka ciężkości i zwiększenie prześwitu mają pozytywnie wpłynąć na ogólne prowadzenie i balans G56 GT4 w warunkach wyścigowych.

Pakiet Evo ma pomóc przede wszystkim zmniejszyć degradację opon i zwiększyć komfort pracy kierowcy G56 GT4 na długim dystansie.

Reklama

Uzupełnieniem tych zmian są modyfikacje profilu aerodynamicznego, z nową maską i poprawkami tylnego skrzydła z włókna węglowego. Zwiększają one wydajność aerodynamiczną, poprawiają prędkość na prostej i pomagają zoptymalizować zmiany wymuszone przez zasady wyrównywania osiągów. 

Ginetta G56 GT4 Evo 2024 aerodynamika
6

Mike Simpson, dyrektor ds. sportów motorowych Ginetty, powiedział: "Dążyliśmy do zwiększenia prędkości maksymalnej w ramach obowiązkowych regulacji wyrównywania osiągów (BoP), a osadzenie masy niżej w podwoziu daje nam pewne korzyści w zakresie bezpieczeństwa i sztywności skrętnej. Zwiększona masa i wyższy prześwit pozwoliły na położenie większego nacisku na możliwości Ginetty w jeździe na wprost, dzięki czemu jest to bardzo konkurencyjny samochód zarówno dla amatorów, jak i profesjonalnych kierowców".

Nowa Ginetta G56 GT4 Evo zadebiutuje na torze w przyszłym roku. Na potrzeby sezonu 2024 firma wyprodukuje 20 egzemplarzy tego auta. Obecnie trwają intensywne testy na przyfabrycznym torze Ginetty w Blyton Park, ale producent ma już w planach wizyty na Silverstone i Donington Park.

Ginetta G56 GT4 Evo - podstawowe dane

Silnik: 6.2 V8 N/A
Moc: 500 KM (wyjściowo)
Prędkość: 265 km/h
Masa: 1400 kg (wyjściowo)

Nowy numer EVO Magazine

Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO

Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.

Dziewiąte wydanie EVO Magazine
EVO Magazine
Co przedstawiamy w dziewiątym wydaniu magazynu EVO?

Startujemy materiałem okładkowym z Audi R8 V10 performance RWD w roli głównej.

6 grudnia 2023
Zmagania na Torze Modlin
Prezentacja Partnera
20. urodziny MX-5 Klub Polska i rekordy na Torze Modlin

Razem z Team Bołtowicz ruszamy na Tor Modlin by w gronie niemal 300 osób uczcić klubowy jubileusz.

5 grudnia 2023
Futurystyczne wnętrze samochodu przyszłości
Prezentacja Partnera
Czy personalizacja i AI to przyszłość motoryzacji?

Jakie są korzyści wynikające z użycia AI w motoryzacji? Czy samochody zostaną wkrótce „smartfonami na kołach”?

28 listopada 2023
Range Rover Sport SV - front
Prezentacja Partnera
Range Rover Sport SV, czyli stylowy lider pełen dynamiki

Przyszedł czas na prawdziwie rasowy wariant Range Rovera, który rozbudzi emocje jak żadne inne auto w tym segmencie.

24 listopada 2023
Rodin FZero prototyp testy
Rodin / FZero
Rodin FZero może wkrótce stać się najszybszym torowym hypercarem

Nowozelandzki rywal Aston Martina Valkyrie Rodin FZero właśnie wchodzi w kluczową fazę rozwoju.

7 grudnia 2023
Dziewiąte wydanie EVO Magazine
EVO Magazine
Co przedstawiamy w dziewiątym wydaniu magazynu EVO?

Startujemy materiałem okładkowym z Audi R8 V10 performance RWD w roli głównej.

6 grudnia 2023
Morgan XP-1 prototyp EV
Morgan / Super 3
Morgan XP-1 wyznacza początek drogi Morgana do elektryfikacji

Brytyjski Morgan stworzył elektrycznego trójkołowca na bazie Super 3, aby eksplorować możliwości napędu EV.

6 grudnia 2023
Mercedes-AMG CLE53 Coupe główne
Mercedes / CLE
Mercedes-AMG CLE53 - sześciocylindrowe AMG, na które czekaliśmy

Zadebiutowała pierwsza odmiana Mercedesa CLE od AMG, ale topowy model wciąż jest w drodze…

6 grudnia 2023
2023 Hyundai Ioniq 5 N test
Hyundai / Ioniq 5
Hyundai Ioniq 5 N - skomplikowany, fascynujący i genialny jednocześnie

Hyundai wykorzystał każdy możliwy trik, aby stworzyć fun z jazdy EV. Rezultat jest oszałamiający.

5 grudnia 2023
Renault Austral test główne
Renault / Austral
Renault Austral - wyczekany następca Kadjara, w stylu Alpine

Choć poprzednik sprzedawał się znakomicie, w odbiorze był dość przeciętny. Co nowego wnosi Austral?

5 grudnia 2023
Zmagania na Torze Modlin
Prezentacja Partnera
20. urodziny MX-5 Klub Polska i rekordy na Torze Modlin

Razem z Team Bołtowicz ruszamy na Tor Modlin by w gronie niemal 300 osób uczcić klubowy jubileusz.

5 grudnia 2023
Tesla Cybertruck produkcyjna główne
Tesla / Cybertruck
Tesla Cybertruck w końcu jest, ale kosztuje więcej niż zapowiadano

Po kilku latach przekładania terminów pikap Tesla Cybertruck zaczyna trafiać do odbiorców.

4 grudnia 2023
Renault 5 EV 2024 teaser
Renault / R5 EV
Nowe Renault 5 może być pierwszym naprawdę udanym hatchbackiem EV

Francuzi opublikowali pierwsze zdjęcia zapowiadające Renault 5 EV, nowego konkurenta dla Mini EV.

3 grudnia 2023
BMW iM3
BMW / M3
Następne BMW M3 będzie w pełni elektryczne

BMW M3 kolejnej generacji dostanie napęd elektryczny. A to nie koniec złych wieści.

1 grudnia 2023
Lotus ładowarka 450 kw
Lotus
Lotus stworzył ładowarkę za mocną dla jakiegokolwiek istniejącego EV

Nowa ładowarka Lotusa ma oferować 450 kW i niesamowicie szybkie ładowanie. Przynajmniej w teorii.

1 grudnia 2023
Honda ZR-V test główne
Honda / ZR-V
Honda ZR-V - crossover czerpiący z Civica

Hondę ostatnio już niemal głównie kojarzymy z autami o wyższym prześwicie. Do gamy dołącza ZR-V, które powinno być bestsellerem japońskiego producenta.

29 listopada 2023