Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Startujemy materiałem okładkowym z Audi R8 V10 performance RWD w roli głównej.
Artykuł z Audi R8 V10 performance RWD w roli głównej to niestety kolejne z pożegnań - zarówno tego modelu (przynajmniej w dotychczasowym, spalinowym wydaniu), jak i fenomenalnego, wolnossącego silnika V10, który swoją karierę zaczął 20 lat temu pod pokrywą Lamborghini Gallardo.
Bliżej przyglądamy się zupełnej nowości w ofercie Ferrari - modelowi Roma Spider. Stoi przed nim mnóstwo poważnych i istotnych dla marki wyzwań, którym zdaje się dzielnie stawia czoła. Wygląda interesująco, odwraca wzrok, a jak jeździ? Sprawdzamy na bajecznych drogach pełnych słońca, mimo panującej u nas zimy za oknem.
Oprócz tego przytaczamy historię i technikalia jednego z najbardziej przełomowych i skomplikowanych zarazem bolidów w dziejach F1. Mowa o Lotusie z silnikiem turbinowym, którego zbudowano przeszło pół wieku temu. Co czyniło go tak wyjątkowym i dlaczego ta konstrukcja nie sprawdziła się na więcej niż kilka sezonów?
Mustang Dark Horse to kolejny z modeli kontynuujących legendę wierzgającego konia z USA. Ta odmiana niewiele robi sobie z zaostrzanych norm emisji spalin, a w dodatku jest oferowana w Europie w niemal niezmienionej formie względem amerykańskiego rynku. Czy jest wart uwagi, mimo podwyższonych cen również na naszym rynku?
Dzieli w zasadzie całe podwozie z ikonicznym już elektrycznym Rimacem, ale ma swój własny charakter. Właściciele marki Pininfarina postarali się, by nadać Battiście osobliwy wyraz - chyba się udało, co widać chociażby po zjawiskowym, włoskim designie. Co oferuje na ulicy, sprawdziliśmy oczywiście w wymagającym teście drogowym.
W EVO przedstawiamy również w teorii mniej emocjonujące auta. Dlaczego? Powodów jest kilka, ale przede wszystkim mogą być to samochody wspierające życie z… emocjonującymi autami. Koreańskiego SsangYonga Musso Grand w nowej odsłonie zabieramy do Holandii, skąd pomaga nam przyprowadzić na przyczepie dwa wartościowe niemieckie klasyki. Z kolei Land Rover Discovery w zamkniętym transporterze ciągnął za sobą aż do niższego pasma Alp stworzone wręcz do wypadów na serpentyny Porsche 911 GT3. Na szwajcarskie nitki górskich asfaltów z kolei zabraliśmy też ikoniczne już powoli Ferrari 360 Modena, w wyjątkowej konfiguracji z manualną skrzynią biegów.
Jeździmy też nowoczesną interpretacją starego dobrego Mini Coopera S, który stara się łączyć to, co najbardziej istotne w klasycznej odmianie z tym, co może zaoferować w XXI w. Odwiedzamy też fabrykę, w której budowane jest pierwsze hiperauto od nieustannie mało kojarzonej z samochodami marki KTM. Kto tworzy zjawiskowego GT-XR-a i w jakim miejscu? Sprawdzamy specjalnie dla czytelników EVO.
Zimą nigdy za dużo gór. Naszego redakcyjnego ulubieńca - Defendera, tym razem w najdłuższej odmianie 130 - zabieramy w podróż w Dolomity. Boks na dachu i sześć osób w środku - czy wszystko pójdzie zgodnie z planem? Czy ograniczona przestrzeń wnętrza nie zakłóci atmosfery zgranej paczki? Niemal dwa tygodnie pozwoliły nam odpowiedzieć sobie na to pytanie, przed którym być może staną potencjalni nabywcy legendy z Wielkiej Brytanii.
Na Torze Modlin spotykamy się z entuzjastami Mazdy MX-5. Polski klub zrzeszający właścicieli i sympatyków japońskiego hitu sprzedażowego obchodził jubileusz, który był naprawdę głośny. Dosłownie i w przenośni. Towarzyszyliśmy organizatorom przy przebiegu imprezy i sami wzięliśmy w niej udział.
Na koniec - zostajemy w Polsce, mocno to podkreślając. Jeździmy bowiem jedynym takim egzemplarzem spektakularnego Ferrari 812 GTS, który w Maranello przygotowano specjalnie z okazji 10. urodzin przedstawicielstwa włoskiej marki w Polsce. Czy oprócz performance’u, jakim charakteryzuje się 812-ka i emocjom płynącym z otwartego dachu, który sprzyja słuchaniu potencjału silnika V12, odmiana specjalna Decimo Anniversario niesie jakiś dodatkowy przekaz?
W mniejszych testach jeździmy masą skrajnych, ale zawsze interesujących na swój sposób samochodów - Abarth 500e, Alfa Romeo Stelvio Q, Audi S8, BMW Alpina B4, Jaguar F-Type Coupe, Jeep Grand Cherokee, Mercedes-AMG GT 63 S E Performance, Volkswagen Touareg.
Te i inne tematy znajdziecie w dziewiątym wydaniu EVO Magazine w dobrych salonach prasowych (empik, Relay, Inmedio) oraz na wybranych stacjach benzynowych. Zachęcamy także do wygodniejszego zamawiania prenumeraty magazynu z dostawą, poprzez serwis online lub subskrypcję w aplikacji EVO Magazine Polska.
Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Zawarta w nazwie „ochrona”, to niejedyna zaleta folii ochronnych. Sprawdź jak poprawić komfort użytkowania ekranów dotykowych.
„WE RIDE AS ONE” – hasło łączące dziesiątki tysięcy Ducatisti, czyli miłośników marki z Borgo Panigale.
Mazury to wymarzony kierunek na wakacyjną przygodę. Bawiliśmy się fantastycznie.
Inspirowany modelami Carrera 2.7 RS i GT3 RS 4.0 nowy European RS jest ultra-analogowym Porsche 911.
Zmodernizowane wersje dotychczasowego Porsche Cayenne na benzynę pozostaną w ofercie obok nowego EV.
Wykorzystując sztuczki z 765LT McLaren stworzył jeden z najlepszych supersamochodów naszych czasów.
Nabywcy hybrydowego BMW M5 będą mogli dokupić do niego karbonowe dodatki z palety M Performance.
Dwa Aston Martiny Valkyrie kategorii LMH pojawią się w stawce WEC podczas pełnego sezonu 2025.
Następca LaFerrari będzie pomostem między zespołem wyścigowym, a działem drogowym marki Ferrari.
Nowy napęd i liczne poprawki podwozia sprawiły, że 992 Carrera GTS powróciła do optymalnej formy.
Zmiana W12 na V8 plug-in spowoduje, że nowy Flying Spur będzie miał tyle mocy co Panamera Turbo S.
Panamera GTS i Panamera Turbo S E-Hybrid dołączają do gamy nowej generacji limuzyny Porsche.
W gamie Porsche Macan pojawiły się dwa nowe warianty: bazowy model z jednym motorem oraz mocne 4S.
Zmiany w nazewnictwie marki Audi spowodowały, że A4 sedan i kombi będą teraz nosić oznaczenie A5.
Większa moc, lepsze chłodzenie i opony Cup 2R mają zrobić z Mercedesa-AMG GT zabawkę na tor.