Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Startujemy materiałem okładkowym z Audi R8 V10 performance RWD w roli głównej.
Artykuł z Audi R8 V10 performance RWD w roli głównej to niestety kolejne z pożegnań - zarówno tego modelu (przynajmniej w dotychczasowym, spalinowym wydaniu), jak i fenomenalnego, wolnossącego silnika V10, który swoją karierę zaczął 20 lat temu pod pokrywą Lamborghini Gallardo.
Bliżej przyglądamy się zupełnej nowości w ofercie Ferrari - modelowi Roma Spider. Stoi przed nim mnóstwo poważnych i istotnych dla marki wyzwań, którym zdaje się dzielnie stawia czoła. Wygląda interesująco, odwraca wzrok, a jak jeździ? Sprawdzamy na bajecznych drogach pełnych słońca, mimo panującej u nas zimy za oknem.
Oprócz tego przytaczamy historię i technikalia jednego z najbardziej przełomowych i skomplikowanych zarazem bolidów w dziejach F1. Mowa o Lotusie z silnikiem turbinowym, którego zbudowano przeszło pół wieku temu. Co czyniło go tak wyjątkowym i dlaczego ta konstrukcja nie sprawdziła się na więcej niż kilka sezonów?
Mustang Dark Horse to kolejny z modeli kontynuujących legendę wierzgającego konia z USA. Ta odmiana niewiele robi sobie z zaostrzanych norm emisji spalin, a w dodatku jest oferowana w Europie w niemal niezmienionej formie względem amerykańskiego rynku. Czy jest wart uwagi, mimo podwyższonych cen również na naszym rynku?
Dzieli w zasadzie całe podwozie z ikonicznym już elektrycznym Rimacem, ale ma swój własny charakter. Właściciele marki Pininfarina postarali się, by nadać Battiście osobliwy wyraz - chyba się udało, co widać chociażby po zjawiskowym, włoskim designie. Co oferuje na ulicy, sprawdziliśmy oczywiście w wymagającym teście drogowym.
W EVO przedstawiamy również w teorii mniej emocjonujące auta. Dlaczego? Powodów jest kilka, ale przede wszystkim mogą być to samochody wspierające życie z… emocjonującymi autami. Koreańskiego SsangYonga Musso Grand w nowej odsłonie zabieramy do Holandii, skąd pomaga nam przyprowadzić na przyczepie dwa wartościowe niemieckie klasyki. Z kolei Land Rover Discovery w zamkniętym transporterze ciągnął za sobą aż do niższego pasma Alp stworzone wręcz do wypadów na serpentyny Porsche 911 GT3. Na szwajcarskie nitki górskich asfaltów z kolei zabraliśmy też ikoniczne już powoli Ferrari 360 Modena, w wyjątkowej konfiguracji z manualną skrzynią biegów.
Jeździmy też nowoczesną interpretacją starego dobrego Mini Coopera S, który stara się łączyć to, co najbardziej istotne w klasycznej odmianie z tym, co może zaoferować w XXI w. Odwiedzamy też fabrykę, w której budowane jest pierwsze hiperauto od nieustannie mało kojarzonej z samochodami marki KTM. Kto tworzy zjawiskowego GT-XR-a i w jakim miejscu? Sprawdzamy specjalnie dla czytelników EVO.
Zimą nigdy za dużo gór. Naszego redakcyjnego ulubieńca - Defendera, tym razem w najdłuższej odmianie 130 - zabieramy w podróż w Dolomity. Boks na dachu i sześć osób w środku - czy wszystko pójdzie zgodnie z planem? Czy ograniczona przestrzeń wnętrza nie zakłóci atmosfery zgranej paczki? Niemal dwa tygodnie pozwoliły nam odpowiedzieć sobie na to pytanie, przed którym być może staną potencjalni nabywcy legendy z Wielkiej Brytanii.
Na Torze Modlin spotykamy się z entuzjastami Mazdy MX-5. Polski klub zrzeszający właścicieli i sympatyków japońskiego hitu sprzedażowego obchodził jubileusz, który był naprawdę głośny. Dosłownie i w przenośni. Towarzyszyliśmy organizatorom przy przebiegu imprezy i sami wzięliśmy w niej udział.
Na koniec - zostajemy w Polsce, mocno to podkreślając. Jeździmy bowiem jedynym takim egzemplarzem spektakularnego Ferrari 812 GTS, który w Maranello przygotowano specjalnie z okazji 10. urodzin przedstawicielstwa włoskiej marki w Polsce. Czy oprócz performance’u, jakim charakteryzuje się 812-ka i emocjom płynącym z otwartego dachu, który sprzyja słuchaniu potencjału silnika V12, odmiana specjalna Decimo Anniversario niesie jakiś dodatkowy przekaz?
W mniejszych testach jeździmy masą skrajnych, ale zawsze interesujących na swój sposób samochodów - Abarth 500e, Alfa Romeo Stelvio Q, Audi S8, BMW Alpina B4, Jaguar F-Type Coupe, Jeep Grand Cherokee, Mercedes-AMG GT 63 S E Performance, Volkswagen Touareg.
Te i inne tematy znajdziecie w dziewiątym wydaniu EVO Magazine w dobrych salonach prasowych (empik, Relay, Inmedio) oraz na wybranych stacjach benzynowych. Zachęcamy także do wygodniejszego zamawiania prenumeraty magazynu z dostawą, poprzez serwis online lub subskrypcję w aplikacji EVO Magazine Polska.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Długo wyczekiwany system Apple CarPlay Ultra debiutuje na pokładzie wszystkich modeli Aston Martina.
BMW planuje wyprodukować 50 egzemplarzy efektownego roadstera Skytop bazującego na M8.
Tajemniczy prototyp Porsche 911 wyróżnia się znacznie poszerzonym tyłem i agresywną aerodynamiką.
Zaprezentowany pierwszy raz w 2019 roku butikowy hipersamochód De Tomaso P72 doczeka się produkcji.
Na drogach pojawiły się nowe, mniej zamaskowane i bardziej agresywne, prototypy Genesis GV60 Magma.
Elektryczna Skoda Enyaq RS w ramach liftingu otrzymała odświeżający design i wzrost wydajności.
Jak zapewnia Chevrolet, wnętrze nowej Corvette C8 zyskało głównie na ergonomii i technologii.
Nowa odsłona popularnej gry wyścigowej z 2014 roku właśnie zyskała pierwszą aktualizację.
Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.
Mija prawie połowa roku, a nadal niewiele wiemy o testowanym elektrycznym Porsche Cayman/Boxster.
Nowe AMG GT wygląda dobrze, ale jego długoterminowa wartość będzie zależała od sukcesu filmu “F1”.
Nowy Singer oprócz wyjątkowej jakości zawiera odrobinę wyścigowego know-how Red Bulla i Coswortha.