Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Co przedstawiamy w dziewiątym wydaniu magazynu EVO?

Startujemy materiałem okładkowym z Audi R8 V10 performance RWD w roli głównej.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

6 grudnia 2023
Dziewiąte wydanie EVO Magazine
6

Artykuł z Audi R8 V10 performance RWD w roli głównej to niestety kolejne z pożegnań - zarówno tego modelu (przynajmniej w dotychczasowym, spalinowym wydaniu), jak i fenomenalnego, wolnossącego silnika V10, który swoją karierę zaczął 20 lat temu pod pokrywą Lamborghini Gallardo.

Audi R8
6

Bliżej przyglądamy się zupełnej nowości w ofercie Ferrari - modelowi Roma Spider. Stoi przed nim mnóstwo poważnych i istotnych dla marki wyzwań, którym zdaje się dzielnie stawia czoła. Wygląda interesująco, odwraca wzrok, a jak jeździ? Sprawdzamy na bajecznych drogach pełnych słońca, mimo panującej u nas zimy za oknem.

Oprócz tego przytaczamy historię i technikalia jednego z najbardziej przełomowych i skomplikowanych zarazem bolidów w dziejach F1. Mowa o Lotusie z silnikiem turbinowym, którego zbudowano przeszło pół wieku temu. Co czyniło go tak wyjątkowym i dlaczego ta konstrukcja nie sprawdziła się na więcej niż kilka sezonów?

Anatomia Lotusa
6

Mustang Dark Horse to kolejny z modeli kontynuujących legendę wierzgającego konia z USA. Ta odmiana niewiele robi sobie z zaostrzanych norm emisji spalin, a w dodatku jest oferowana w Europie w niemal niezmienionej formie względem amerykańskiego rynku. Czy jest wart uwagi, mimo podwyższonych cen również na naszym rynku?

Testujemy czerwonego Mustanga Dark Horse
6

Dzieli w zasadzie całe podwozie z ikonicznym już elektrycznym Rimacem, ale ma swój własny charakter. Właściciele marki Pininfarina postarali się, by nadać Battiście osobliwy wyraz - chyba się udało, co widać chociażby po zjawiskowym, włoskim designie. Co oferuje na ulicy, sprawdziliśmy oczywiście w wymagającym teście drogowym.

Pininfarina Battista w EVO Magazine
6

W EVO przedstawiamy również w teorii mniej emocjonujące auta. Dlaczego? Powodów jest kilka, ale przede wszystkim mogą być to samochody wspierające życie z… emocjonującymi autami. Koreańskiego SsangYonga Musso Grand w nowej odsłonie zabieramy do Holandii, skąd pomaga nam przyprowadzić na przyczepie dwa wartościowe niemieckie klasyki. Z kolei Land Rover Discovery w zamkniętym transporterze ciągnął za sobą aż do niższego pasma Alp stworzone wręcz do wypadów na serpentyny Porsche 911 GT3. Na szwajcarskie nitki górskich asfaltów z kolei zabraliśmy też ikoniczne już powoli Ferrari 360 Modena, w wyjątkowej konfiguracji z manualną skrzynią biegów.

Reklama

Jeździmy też nowoczesną interpretacją starego dobrego Mini Coopera S, który stara się łączyć to, co najbardziej istotne w klasycznej odmianie z tym, co może zaoferować w XXI w. Odwiedzamy też fabrykę, w której budowane jest pierwsze hiperauto od nieustannie mało kojarzonej z samochodami marki KTM. Kto tworzy zjawiskowego GT-XR-a i w jakim miejscu? Sprawdzamy specjalnie dla czytelników EVO.

Zimą nigdy za dużo gór. Naszego redakcyjnego ulubieńca - Defendera, tym razem w najdłuższej odmianie 130 - zabieramy w podróż w Dolomity. Boks na dachu i sześć osób w środku - czy wszystko pójdzie zgodnie z planem? Czy ograniczona przestrzeń wnętrza nie zakłóci atmosfery zgranej paczki? Niemal dwa tygodnie pozwoliły nam odpowiedzieć sobie na to pytanie, przed którym być może staną potencjalni nabywcy legendy z Wielkiej Brytanii.

Na Torze Modlin spotykamy się z entuzjastami Mazdy MX-5. Polski klub zrzeszający właścicieli i sympatyków japońskiego hitu sprzedażowego obchodził jubileusz, który był naprawdę głośny. Dosłownie i w przenośni. Towarzyszyliśmy organizatorom przy przebiegu imprezy i sami wzięliśmy w niej udział.

Wielkie urodziny Klubu MX-5
6

Na koniec - zostajemy w Polsce, mocno to podkreślając. Jeździmy bowiem jedynym takim egzemplarzem spektakularnego Ferrari 812 GTS, który w Maranello przygotowano specjalnie z okazji 10. urodzin przedstawicielstwa włoskiej marki w Polsce. Czy oprócz performance’u, jakim charakteryzuje się 812-ka i emocjom płynącym z otwartego dachu, który sprzyja słuchaniu potencjału silnika V12, odmiana specjalna Decimo Anniversario niesie jakiś dodatkowy przekaz?

W mniejszych testach jeździmy masą skrajnych, ale zawsze interesujących na swój sposób samochodów - Abarth 500e, Alfa Romeo Stelvio Q, Audi S8, BMW Alpina B4, Jaguar F-Type Coupe, Jeep Grand Cherokee, Mercedes-AMG GT 63 S E Performance, Volkswagen Touareg.

Te i inne tematy znajdziecie w dziewiątym wydaniu EVO Magazine w dobrych salonach prasowych (empik, Relay, Inmedio) oraz na wybranych stacjach benzynowych. Zachęcamy także do wygodniejszego zamawiania prenumeraty magazynu z dostawą, poprzez serwis online lub subskrypcję w aplikacji EVO Magazine Polska.

Michał Sztorc z nową okładką EVO Magazine
PREMIERA EVO
Już jest nowe EVO Magazine. Rower na okładce?! Co im strzeliło do głowy?!

Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!

28 lutego 2025
Yokohama on Tour - Puszcza Białowieska - zimą
Prezentacja Partnera
Ruszamy na wschód do Puszczy Białowieskiej

Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!

28 lutego 2025
Ducati Panigale V4 na torze
Prezentacja Partnera
Co na nas czeka w salonach Ducati w 2025 roku?

Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji

25 lutego 2025
Test opon 2024
Test opon 2024
EVO TEST OPON 2024 - w corocznym teście wyłaniamy najlepsze opony

Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?

25 lutego 2025
2025 24h Le Mans zapowiedź
24h Le Mans
Le Mans 24h 2025 - zwycięski marsz Ferrari. Trzeci triumf z rzędu

Już po raz 93. najlepsi kierowcy zmierzyli się na torze pod Le Mans, ale to znów Ferrari było górą.

16 czerwca 2025
Hyundai Ioniq 5 test 2025
Hyundai / Ioniq 5
2025 Hyundai Ioniq 5 - koreański rywal VW ID.4 to czysty biznes

Czas płynie, a w 2025 roku praktyczny Hyundai Ioniq 5 nadal jest jednym z liderów swojego segmentu.

15 czerwca 2025
2026 Peugeot 208 GTi premiera
Peugeot / 208 GTi
Peugeot 208 GTi powrócił, aby podjąć walkę z elektrycznym Alpine A290

Rynek elektrycznych hot hatchy rośnie. Podczas 24h Le Mans Peugeot przedstawił nowego 208 GTi.

14 czerwca 2025
Genesis GMR-001 WEC 2026
WEC
Genesis GMR-001 z silnikiem V8 zmierzy się z Ferrari w Le Mans

W 2026 roku na starcie 24h Le Mans stanie zespół Genesis Magma Racing z modelem GMR-001.

14 czerwca 2025
Alpine A390 produkcyjne
Alpine / A390
Debiutuje Alpine A390 - francuska odpowiedź na Porsche Macan

Ofensywa modelowa Alpine nabiera rozpędu. Podczas 24h Le Mans debiutuje sportowy SUV A390 na prąd.

14 czerwca 2025
2025 Volkswagen Golf GTI Edition 50
Volkswagen / Golf
Volkswagen Golf GTI Edition 50 bliski rekordu Nürburgringu w klasie FWD

VW wreszcie spuszcza ze smyczy Golfa MK8 GTI i prezentuje torowo usposobioną wersję Edition 50.

14 czerwca 2025
Volkswagen T-Cross test PL 2025
Volkswagen / T-Cross
Volkswagen T-Cross 1.0 DSG - lubimy to co znamy

Lifting małego crossovera z Niemiec to żadna rewolucja. I chyba nikt nie ma mu tego za złe.

11 czerwca 2025
Caterham Seven 310 Encore prezentacja
Caterham / Seven
Caterham 310 Encore to model pożegnalny dla fordowskiego silnika 1.6

Serią 25 egzemplarzy o nazwie Encore marka Caterham kończy produkcję modelu Seven 310.

11 czerwca 2025
Aston Martin Valkyrie LM prezentacja
Aston Martin / Valkyrie
Aston Martin Valkyrie LM pozwoli 10 osobom poczuć się jak w Le Mans

Valkyrie LM będzie dla garstki osób okazją, aby przejechać się bolidem wyścigowym rodem z Le Mans.

9 czerwca 2025
Porsche 963 RSP na drodze
Porsche / 963 RSP
Porsche 963 RSP: drogowy samochód klasy Le Mans Hypercar (tak jakby)

Niemcy przerobili hipersamochód Porsche 963 z serii WEC na auto drogowe. Są tylko dwa haczyki.

9 czerwca 2025
2025 Aston Martin Vantage Roadster test
Aston Martin / Vantage
2025 Aston Martin Vantage Roadster - największy rywal Ferrari Roma

Opracowany równolegle z coupe Vantage Roadster pokazuje sportową spójność w jeździe bez dachu.

6 czerwca 2025
2025 Lotus Emira V6 SE
Lotus / Emira
Lotus wprowadza nowego flagowca do gamy Emiry

Debiutuje Emira V6 SE z poprawioną kalibracją podwozia i mocą 400 KM. Cel: Porsche 911 Carrera.

5 czerwca 2025