Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
McLaren i Forseven razem stworzą McLaren Group Holdings, a strategia firmy obierze nowy tor.
Brytyjski producent supersamochodów McLaren i startup samochodów elektrycznych Forseven ogłosiły fuzję, w wyniku której linia produktów McLarena zostanie gruntownie odświeżona. McLaren Automotive i Forseven, startup zajmujący się pojazdami elektrycznymi, który nabył Gordon Murray Technologies w 2023 r., a tym samym uzyskał dostęp do technologii iStream Murraya, połączyły się, tworząc nową spółkę McLaren Group Holdings, pod kierownictwem właścicieli CYVN Holdings.
Nowa organizacja będzie odpowiedzialna za bieżącą produkcję supersamochodów drogowych marki McLaren, a także za rozwój i wdrożenie pod tą marką przyszłych elektrycznych modeli, które Forseven rozwijało we własnym zakresie przez ostatnie kilka lat.
Dyrektorem Generalnym McLaren Group Holdings zostanie były dyrektor wykonawczy grupy JLR, Nick Collins, a prezes CYVN Holdings Jassem Mohamed Bu Ataba Al Zaabi zajmie fotel prezesa firmy. Grupa skorzysta również z przejęcia przez CYVN marki Nio specjalizującej się w wysokich technologiach dotyczących akumulatorów, silników elektrycznych i procesorów.
Fuzja ta kończy wieloletnie spekulacje i obawy o przyszłość McLarena. Straty wzrosły, a sprzedaż spadła, gdy brytyjski producent walczył o powrót do właściwej kondycji po pandemii. Szeroko nagłośnione opóźnienie premiery pierwszego hybrydowego supersamochodu, Artura, tylko pogłębiło kłopoty marki w ostatnich latach. Pod kierownictwem Collinsa natychmiast wdrożony zostanie plan naprawczy McLaren Automotive.
“Aby osiągnąć naszą wizję mamy klarowną strategię” - powiedział Nick Collins w oświadczeniu. "Będziemy działać w niesamowitym tempie. Musimy zoptymalizować operacje, zapewnić wydajność i przekształcić się w nową zintegrowaną organizację, abyśmy mogli rozwijać nasze portfolio samochodów" - wyjaśnił.
Co to w praktyce oznacza dla McLarena? Cóż, marka na pewno potrzebuje szerszej gamy produktów skierowanych do tych klientów, którzy już mają supersamochód McLaren, a chcieliby coś bardziej praktycznego lub z bezemisyjnym napędem. Istnieje też grupa klientów, których nie interesują supersamochody, ale chcieliby dołączyć do rodziny McLarena.
Odpowiedź na te potrzeby już teraz ma Forseven. Cała gama ich pojazdów, w tym SUV, została zaprojektowana i opracowana od podstaw, brakuje im tylko marki pod którą mogliby je sprzedawać. Koszt stworzenia i uruchomienia takiej marki nie wchodził w grę, ale obecność w grupie McLarena rozwiązuje ten problem. Dostęp do technologii akumulatorów Nio znacząco przyspieszy przejście McLarena na elektryczność, a opracowana w GMT platforma iStream sprawia, że znów w McLarenie obecne będą innowacje spod ręki samego Gordona Murraya.
Jeśli chodzi o aspekty inne niż same produkty, marka rozwinie skrzydła we wszystkich zakątkach Wielkiej Brytanii. Zakład McLarena w Sheffield nadal będzie wytwarzał karbonowe podwozia MonoCell, nawet w większym wymiarze niż obecnie.
Tymczasem McLaren Technology Centre w Surrey, formalny i duchowy dom tej marki, który został sprzedany w 2021 roku w celu ratowania finansów firmy, nadal będzie pełnił swoją rolę produkcyjną i reprezentacyjną. Ponadto producent będzie korzystał z obiektów Forseven w Bicester, gdzie funkcjonuje nowe biuro projektowe w fazie rozwoju, a także główną infrastrukturę w siedzibie firmy w Leamington Spa.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Tak mógłby wyglądać Defender Octa gdyby powstał 25 lat temu - oto najnowszy “klasyk” od Land Rovera.
Z mocą ponad 850 KM nowe Ferrari 296 VS będzie jedną z najgorętszych premier 2025 roku.
Brabus opracował własną wersję flagowej klasy E od AMG, ale pod maską nadal spoczywa R6, nie V8.
Nowe 911 od Porsche Heritage, na swoje szczęście lub nieszczęście, inspirowane jest latami 70. i 80.
Ferrari zaprezentuje swoje pierwsze EV jeszcze w tym roku, a jego nazwa to po prostu Elettrica.
Nowe elektryczne Renault 5 Turbo 3E kosztuje tyle co używane supersamochody Ferrari czy McLarena.
Odświeżony model zastępuje kilka pozycji w ofercie Audi. Czy będzie to sukces?
Nowe Porsche 911 GT3 992.2 ustanowiło rekord okrążenia Nürburgringu wśród aut ze skrzynią ręczną.
W drodze do przebicia bariery 500 km/h teksański Hennessey prezentuje kolejne wcielenie Venoma F5.
W 2026 roku na starcie 24h Le Mans stanie zespół Genesis Magma Racing z modelem GMR-001.
Niedługo poznamy nowe Lamborghini Urus Performante - rywala Astona DBX707 i Ferrari Purosangue.
Unijni urzędnicy wzięli na celownik włókna węglowe, których rozpad jest szkodliwy dla zdrowia.