Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
McLaren i Forseven razem stworzą McLaren Group Holdings, a strategia firmy obierze nowy tor.
Brytyjski producent supersamochodów McLaren i startup samochodów elektrycznych Forseven ogłosiły fuzję, w wyniku której linia produktów McLarena zostanie gruntownie odświeżona. McLaren Automotive i Forseven, startup zajmujący się pojazdami elektrycznymi, który nabył Gordon Murray Technologies w 2023 r., a tym samym uzyskał dostęp do technologii iStream Murraya, połączyły się, tworząc nową spółkę McLaren Group Holdings, pod kierownictwem właścicieli CYVN Holdings.
Nowa organizacja będzie odpowiedzialna za bieżącą produkcję supersamochodów drogowych marki McLaren, a także za rozwój i wdrożenie pod tą marką przyszłych elektrycznych modeli, które Forseven rozwijało we własnym zakresie przez ostatnie kilka lat.
Dyrektorem Generalnym McLaren Group Holdings zostanie były dyrektor wykonawczy grupy JLR, Nick Collins, a prezes CYVN Holdings Jassem Mohamed Bu Ataba Al Zaabi zajmie fotel prezesa firmy. Grupa skorzysta również z przejęcia przez CYVN marki Nio specjalizującej się w wysokich technologiach dotyczących akumulatorów, silników elektrycznych i procesorów.
Fuzja ta kończy wieloletnie spekulacje i obawy o przyszłość McLarena. Straty wzrosły, a sprzedaż spadła, gdy brytyjski producent walczył o powrót do właściwej kondycji po pandemii. Szeroko nagłośnione opóźnienie premiery pierwszego hybrydowego supersamochodu, Artura, tylko pogłębiło kłopoty marki w ostatnich latach. Pod kierownictwem Collinsa natychmiast wdrożony zostanie plan naprawczy McLaren Automotive.

“Aby osiągnąć naszą wizję mamy klarowną strategię” - powiedział Nick Collins w oświadczeniu. "Będziemy działać w niesamowitym tempie. Musimy zoptymalizować operacje, zapewnić wydajność i przekształcić się w nową zintegrowaną organizację, abyśmy mogli rozwijać nasze portfolio samochodów" - wyjaśnił.
Co to w praktyce oznacza dla McLarena? Cóż, marka na pewno potrzebuje szerszej gamy produktów skierowanych do tych klientów, którzy już mają supersamochód McLaren, a chcieliby coś bardziej praktycznego lub z bezemisyjnym napędem. Istnieje też grupa klientów, których nie interesują supersamochody, ale chcieliby dołączyć do rodziny McLarena.
Odpowiedź na te potrzeby już teraz ma Forseven. Cała gama ich pojazdów, w tym SUV, została zaprojektowana i opracowana od podstaw, brakuje im tylko marki pod którą mogliby je sprzedawać. Koszt stworzenia i uruchomienia takiej marki nie wchodził w grę, ale obecność w grupie McLarena rozwiązuje ten problem. Dostęp do technologii akumulatorów Nio znacząco przyspieszy przejście McLarena na elektryczność, a opracowana w GMT platforma iStream sprawia, że znów w McLarenie obecne będą innowacje spod ręki samego Gordona Murraya.

Jeśli chodzi o aspekty inne niż same produkty, marka rozwinie skrzydła we wszystkich zakątkach Wielkiej Brytanii. Zakład McLarena w Sheffield nadal będzie wytwarzał karbonowe podwozia MonoCell, nawet w większym wymiarze niż obecnie.
Tymczasem McLaren Technology Centre w Surrey, formalny i duchowy dom tej marki, który został sprzedany w 2021 roku w celu ratowania finansów firmy, nadal będzie pełnił swoją rolę produkcyjną i reprezentacyjną. Ponadto producent będzie korzystał z obiektów Forseven w Bicester, gdzie funkcjonuje nowe biuro projektowe w fazie rozwoju, a także główną infrastrukturę w siedzibie firmy w Leamington Spa.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Kalendarz Pirelli 2026 „Elements” Sundsbø to filmowa opowieść o żywiołach, naturze i emocjach redefiniujących „The Cal”.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Silniki i skrzynie biegów BMW już od 25 lat stanowią podstawę napędów wszystkich modeli Morgana.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
F.A. “Butzi” Porsche - twórca sylwetki 911 - został uhonorowany w edycji specjalnej modelu GT3.
Nie tylko AMG i Porsche, ale także Bentley Continental GT stał się obiektem zainteresowania Brabusa.
MSO i brytyjska artystka Nat Bowen stworzyli McLarena 750S pokrytego innowacyjną warstwą lakieru.
Projekty takie jak G90 Wingback Concept Genesis mają podkreślić sportowe aspiracje marki Genesis.
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Luksusowe samochody i malarstwo? Bentley i Mulliner udowadniają, że to bardzo dobre połączenie.
Lamborghini rozwija swój program zamówień specjalnych, stąd pomysł na nowe Temerario Ad Personam.
Następca LFA będzie samochodem elektrycznym. Jego oficjalną zapowiedzią jest nowy LFA Concept.
Stworzona od podstaw, flagowa Toyota GR GT ma być perłą w koronie oddziału Gazoo Racing.