Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
McLaren i Forseven razem stworzą McLaren Group Holdings, a strategia firmy obierze nowy tor.
Brytyjski producent supersamochodów McLaren i startup samochodów elektrycznych Forseven ogłosiły fuzję, w wyniku której linia produktów McLarena zostanie gruntownie odświeżona. McLaren Automotive i Forseven, startup zajmujący się pojazdami elektrycznymi, który nabył Gordon Murray Technologies w 2023 r., a tym samym uzyskał dostęp do technologii iStream Murraya, połączyły się, tworząc nową spółkę McLaren Group Holdings, pod kierownictwem właścicieli CYVN Holdings.
Nowa organizacja będzie odpowiedzialna za bieżącą produkcję supersamochodów drogowych marki McLaren, a także za rozwój i wdrożenie pod tą marką przyszłych elektrycznych modeli, które Forseven rozwijało we własnym zakresie przez ostatnie kilka lat.
Dyrektorem Generalnym McLaren Group Holdings zostanie były dyrektor wykonawczy grupy JLR, Nick Collins, a prezes CYVN Holdings Jassem Mohamed Bu Ataba Al Zaabi zajmie fotel prezesa firmy. Grupa skorzysta również z przejęcia przez CYVN marki Nio specjalizującej się w wysokich technologiach dotyczących akumulatorów, silników elektrycznych i procesorów.
Fuzja ta kończy wieloletnie spekulacje i obawy o przyszłość McLarena. Straty wzrosły, a sprzedaż spadła, gdy brytyjski producent walczył o powrót do właściwej kondycji po pandemii. Szeroko nagłośnione opóźnienie premiery pierwszego hybrydowego supersamochodu, Artura, tylko pogłębiło kłopoty marki w ostatnich latach. Pod kierownictwem Collinsa natychmiast wdrożony zostanie plan naprawczy McLaren Automotive.

“Aby osiągnąć naszą wizję mamy klarowną strategię” - powiedział Nick Collins w oświadczeniu. "Będziemy działać w niesamowitym tempie. Musimy zoptymalizować operacje, zapewnić wydajność i przekształcić się w nową zintegrowaną organizację, abyśmy mogli rozwijać nasze portfolio samochodów" - wyjaśnił.
Co to w praktyce oznacza dla McLarena? Cóż, marka na pewno potrzebuje szerszej gamy produktów skierowanych do tych klientów, którzy już mają supersamochód McLaren, a chcieliby coś bardziej praktycznego lub z bezemisyjnym napędem. Istnieje też grupa klientów, których nie interesują supersamochody, ale chcieliby dołączyć do rodziny McLarena.
Odpowiedź na te potrzeby już teraz ma Forseven. Cała gama ich pojazdów, w tym SUV, została zaprojektowana i opracowana od podstaw, brakuje im tylko marki pod którą mogliby je sprzedawać. Koszt stworzenia i uruchomienia takiej marki nie wchodził w grę, ale obecność w grupie McLarena rozwiązuje ten problem. Dostęp do technologii akumulatorów Nio znacząco przyspieszy przejście McLarena na elektryczność, a opracowana w GMT platforma iStream sprawia, że znów w McLarenie obecne będą innowacje spod ręki samego Gordona Murraya.

Jeśli chodzi o aspekty inne niż same produkty, marka rozwinie skrzydła we wszystkich zakątkach Wielkiej Brytanii. Zakład McLarena w Sheffield nadal będzie wytwarzał karbonowe podwozia MonoCell, nawet w większym wymiarze niż obecnie.
Tymczasem McLaren Technology Centre w Surrey, formalny i duchowy dom tej marki, który został sprzedany w 2021 roku w celu ratowania finansów firmy, nadal będzie pełnił swoją rolę produkcyjną i reprezentacyjną. Ponadto producent będzie korzystał z obiektów Forseven w Bicester, gdzie funkcjonuje nowe biuro projektowe w fazie rozwoju, a także główną infrastrukturę w siedzibie firmy w Leamington Spa.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Novitec prezentuje pakiet modyfikacji do Ferrari 12Cilindri obejmujący stronę wizualną i techniczną.
Wyjątkowy Mercedes 190E 2.3-16 trafi pod młotek. Pierwszym właścicielem był sam Ayrton Senna.
Prelude powraca jako zgrabne coupe z wydajnym napędem hybrydowym i sportowym charakterem.
Chery świętuje w Polsce dostarczenie 5-milionowego auta i prezentuje dwa nowe modele – Tiggo 4 HEV oraz Tiggo 9 PHEV.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Rolls-Royce świętuje 100 lat Phantoma limitowaną, wyjątkową edycją Centenary Private Collection.
Między Macana 4S i Turbo Porsche wprowadza nowy wariant GTS o typowo sportowym charakterze.
Dział projektów specjalnych Ferrari przedstawia SC40 - one-off jawnie inspirowany kultowym F40.
Stylowy SUV Alfy Romeo przeszedł lifting obejmujący wygląd, wyposażenie i technologie pokładowe.
Cupra jeszcze nie żegna się z silnikiem 2.5 TFSI i przywraca model Formentor VZ5 do czasowej oferty.
Studio Italdesign wkrótce zaprezentuje nowy projekt inspirowany kultowym japońskim supersamochodem.
Małgorzata Bańka i Leszek Możdżer zaprezentowali album „Będę drżała” w galerii Archicom Collection w Warszawie.