Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Mini John Cooper Works E jest najgorętszym hot hatchem EV tej marki

Na salonie w Paryżu debiutują dwa nowe modele Mini John Cooper Works - Hatch i crossover Aceman.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

14 października 2024
Mini John Cooper Works Electric
37

Podczas trwającego Motor Show w Paryżu Mini zaprezentowało aż dwie nowości z rodziny John Cooper Works. W ich przypadku słowo “doładowanie” może się pojawić tylko w kontekście podłączania do ładowarki, bo są to samochody elektryczne. Wcześniej mieliśmy już małą zapowiedź przyszłości szybkich Mini w postaci Coopera SE, teraz pora na topowe warianty.

Pierwszym modelem po kuracji John Cooper Works jest Mini Cooper Hatch, drugim całkowicie nowy crossover Aceman. Ich wspólna część to napęd rozwijający do 258 KM (w trybie John Cooper Works, w innym przypadku 230 KM) i 350 Nm momentu obrotowego.

Nowe Mini John Cooper Works - Hatch i Aceman - to najmocniejsze elektryczne auta w historii tej marki.

W przypadku używania dedykowanego trybu JCW nowe Mini John Cooper Works Electric i Mini John Cooper Works Aceman potrafią przyspieszyć do 100 km/h w odpowiednio 5,9 oraz 6,4 s.

Dla porównania stary benzynowy model Mini JCW osiągał 100 km/h w 6,1 s. Wolniejsze jest także nowe Alpine A290 legitymujące się mocą 220 KM (6,7 s). Elektryczny hot hatch przegrywa ze swoim tradycyjnym protoplastą tylko w kwestii prędkości maksymalnej. Jest ona ograniczona do 200 km/h, ale to i tak sporo więcej niż w A290 - 170 km/h.

Zasięg według normy WLTP wynosi do 371 km dla hatchbacka i do 355 km dla Acemana. Są to wartości bardzo zbliżone do wspomnianego Alpine zdolnego przejechać do 380 km na baterii. Oba modele Mini wykorzystują takie samo ogniwo o pojemności 54.2 kWh. Maksymalna moc ładowania 95 kW (DC) pozwala na uzupełnienie energii od 10 do 80 procent w czasie poniżej 30 minut.

Mini John Cooper Works Hatch i Aceman tył
37

Dość nudzenia. Czym wyróżniają się nowe Mini JCW w kategoriach jazdy? Każdy z nich otrzymał dedykowane ustawienia zawieszenia oraz sportowe ogumienie niesprecyzowanej marki. Z komunikatów producenta więcej się nie dowiemy, ale sportowe Mini wyglądają na obniżone i prawdopodobnie będą mieć specjalną kalibrację poziomu tłumienia aktywowaną wraz z trybem jazdy JCW.

Reklama

Aby odblokować pełną moc nowego napędu elektrycznego trzeba aktywować specjalny tryb John Cooper Works.

Oba mają także bardziej rozbudowaną aerodynamikę, w tym zoptymalizowane pod kątem oporów powietrza koła w rozmiarach 18 (standard) lub 19 cali (opcja). Dodatkowo hatchback otrzymał sporą tylną lotkę w stylu starszego Mini serii GP. Poza tym wersja firmowane przez John Cooper Works wyróżniają się detalami dachu i zaciskami hamulcowymi pomalowanymi na czerwono.

W środku przeróbki są typowe dla modeli JCW. Oznacza to mocno dopracowane detale wewnętrzne, w których dominują kolory typowe dla tej marki - czarny i czerwony. Obejmują między innymi deskę rozdzielczą i fotele, a oświetlenie nastrojowe jest bardziej rozbudowane niż w pozostałych wersjach Mini. Punktem wspólnym z tańszymi wersjami jest 24-centymetrowy okrągły ekran dotykowy OLED i najnowsza (zbyt masywna) kierownica.

Mini John Cooper Works Electric wnętrze
37

Tryby jazdy z innych modeli Mini są obecne także w JCW, w tym tryb Timeless i Go Kart. „Wahoo!” - ci, którzy jeździli nowym Mini i doświadczyli go w trybie Go Kart, zrozumieją to odniesienie i w zależności od tego co o nim sądzą, będą się śmiać lub gniewnie zamkną kartę…

Polskie ceny nowych Mini John Cooper Works ElectricJohn Cooper Works Aceman będą podane jeszcze w tym miesiącu - konfigurator ruszy dokładnie 23 października. Pierwsze samochody zjadą z taśmy produkcyjnej w kwietniu 2025 roku. Z pewnością pożyczymy jeden z nich, aby sprawdzić go koło w koło z nowym Alpine A290

Michał Sztorc z nową okładką EVO Magazine
PREMIERA EVO
Już jest nowe EVO Magazine. Rower na okładce?! Co im strzeliło do głowy?!

Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!

28 lutego 2025
Yokohama on Tour - Puszcza Białowieska - zimą
Prezentacja Partnera
Ruszamy na wschód do Puszczy Białowieskiej

Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!

28 lutego 2025
Ducati Panigale V4 na torze
Prezentacja Partnera
Co na nas czeka w salonach Ducati w 2025 roku?

Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji

25 lutego 2025
Test opon 2024
Test opon 2024
EVO TEST OPON 2024 - w corocznym teście wyłaniamy najlepsze opony

Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?

25 lutego 2025
2025 Mercedes-Benz CLA premiera
Mercedes / CLA
Przybywa nowy, hybrydowy lub elektryczny, Mercedes-Benz CLA

Najmniejszy czterodrzwiowy model Mercedesa debiutuje w swojej trzeciej generacji, na razie jako EV.

14 marca 2025
2025 Dallara Stradale lifting
Dallara / Stradale
Nowa Dallara Stradale potrafi jeszcze więcej, na drodze i torze

Przeznaczona na tor, ale z homologacją drogową, Dallara Stradale zyskała ważne poprawki na 2025 rok.

13 marca 2025
Porsche wyniki 2024 rok
Porsche
Zwrot w sprawie EV sprawia, że pojawi się więcej benzynowych Porsche

Porsche 911 zyska kolejne ekscytujące, pożądane wersje o dużym stopniu personalizacji.

13 marca 2025
2025 Lexus RZ 550e F-Sport premiera
Lexus / RZ
Lexus RZ 550e F-Sport ma 408 KM i wirtualny układ kierowniczy

Lexus wkracza na europejski rynek z nowym RZ wyposażonym w układ kierowniczy steer-by-wire.

13 marca 2025
2025 Morgan Supersport premiera
Morgan / Supersport
Debiutuje Morgan Supersport - rdzennie brytyjski rywal Porsche Cayman

Następna dekada Morgana zaczyna się tu i teraz, od premiery nowego flagowca o nazwie Supersport.

11 marca 2025
Alpine A110 EV detale
Alpine / A110
Znamy kolejne szczegóły na temat elektrycznego Alpine A110

Za mniej więcej dwa lata poznamy elektryczne sportowe Alpine, rywala Porsche Caymana EV.

10 marca 2025
Maserati MC20 folgore odwołane
Maserati / MC20
Elektryczny supersamochód Maserati MC20 Folgore odwołany

Oczekiwana elektryczna wersja Maserati MC20 najpewniej w ogóle nie trafi na rynek.

10 marca 2025
Mercedes-AMG SUV spyshot
Mercedes-AMG
Mercedes-AMG intensyfikuje prace nad 1000-konnym elektrycznym SUV-em

Prace nad elektrycznym sportowym SUV-em od Mercedesa-AMG idą pełną parą. Na celowniku Lotus Eletre.

6 marca 2025
2025 Lotus Emira Turbo SE lifting
Lotus / Emira
Lotus Emira z nową wersją Turbo SE o mocy 400 KM

Trzy lata po debiucie Lotus odświeża ofertę sportowego modelu Emira.

5 marca 2025
2025 Audi A6 Avant prezentacja
Audi / A6
2025 Audi A6 Avant - znamy wszystkie szczegóły nowej generacji A6

Rodzina modeli A6 ma być dla Audi nowym otwarciem w walce z BMW 5 i Mercedesem klasy E.

4 marca 2025
Lanzante Project 95-59 teaser
Lanzante
Lanzante pracuje nad własnym hipersamochodem inspirowanym McLarenem F1

Z okazji 30. rocznicy zwycięstwa w Le Mans, Lanzante tworzy samochód inspirowany kultowym F1 GTR.

4 marca 2025
EuroNCAP normy 2026
EURONCAP
EuroNCAP przyczyni się do powrotu fizycznych przycisków w samochodach?

Nowe normy bezpieczeństwa EuroNCAP będą premiować modele z fizycznymi przyciskami zamiast ekranów.

3 marca 2025