Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Mini John Cooper Works E jest najgorętszym hot hatchem EV tej marki

Na salonie w Paryżu debiutują dwa nowe modele Mini John Cooper Works - Hatch i crossover Aceman.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

14 października 2024
Mini John Cooper Works Electric
37

Podczas trwającego Motor Show w Paryżu Mini zaprezentowało aż dwie nowości z rodziny John Cooper Works. W ich przypadku słowo “doładowanie” może się pojawić tylko w kontekście podłączania do ładowarki, bo są to samochody elektryczne. Wcześniej mieliśmy już małą zapowiedź przyszłości szybkich Mini w postaci Coopera SE, teraz pora na topowe warianty.

Pierwszym modelem po kuracji John Cooper Works jest Mini Cooper Hatch, drugim całkowicie nowy crossover Aceman. Ich wspólna część to napęd rozwijający do 258 KM (w trybie John Cooper Works, w innym przypadku 230 KM) i 350 Nm momentu obrotowego.

Nowe Mini John Cooper Works - Hatch i Aceman - to najmocniejsze elektryczne auta w historii tej marki.

W przypadku używania dedykowanego trybu JCW nowe Mini John Cooper Works Electric i Mini John Cooper Works Aceman potrafią przyspieszyć do 100 km/h w odpowiednio 5,9 oraz 6,4 s.

Dla porównania stary benzynowy model Mini JCW osiągał 100 km/h w 6,1 s. Wolniejsze jest także nowe Alpine A290 legitymujące się mocą 220 KM (6,7 s). Elektryczny hot hatch przegrywa ze swoim tradycyjnym protoplastą tylko w kwestii prędkości maksymalnej. Jest ona ograniczona do 200 km/h, ale to i tak sporo więcej niż w A290 - 170 km/h.

Zasięg według normy WLTP wynosi do 371 km dla hatchbacka i do 355 km dla Acemana. Są to wartości bardzo zbliżone do wspomnianego Alpine zdolnego przejechać do 380 km na baterii. Oba modele Mini wykorzystują takie samo ogniwo o pojemności 54.2 kWh. Maksymalna moc ładowania 95 kW (DC) pozwala na uzupełnienie energii od 10 do 80 procent w czasie poniżej 30 minut.

Mini John Cooper Works Hatch i Aceman tył
37

Dość nudzenia. Czym wyróżniają się nowe Mini JCW w kategoriach jazdy? Każdy z nich otrzymał dedykowane ustawienia zawieszenia oraz sportowe ogumienie niesprecyzowanej marki. Z komunikatów producenta więcej się nie dowiemy, ale sportowe Mini wyglądają na obniżone i prawdopodobnie będą mieć specjalną kalibrację poziomu tłumienia aktywowaną wraz z trybem jazdy JCW.

Reklama

Aby odblokować pełną moc nowego napędu elektrycznego trzeba aktywować specjalny tryb John Cooper Works.

Oba mają także bardziej rozbudowaną aerodynamikę, w tym zoptymalizowane pod kątem oporów powietrza koła w rozmiarach 18 (standard) lub 19 cali (opcja). Dodatkowo hatchback otrzymał sporą tylną lotkę w stylu starszego Mini serii GP. Poza tym wersja firmowane przez John Cooper Works wyróżniają się detalami dachu i zaciskami hamulcowymi pomalowanymi na czerwono.

W środku przeróbki są typowe dla modeli JCW. Oznacza to mocno dopracowane detale wewnętrzne, w których dominują kolory typowe dla tej marki - czarny i czerwony. Obejmują między innymi deskę rozdzielczą i fotele, a oświetlenie nastrojowe jest bardziej rozbudowane niż w pozostałych wersjach Mini. Punktem wspólnym z tańszymi wersjami jest 24-centymetrowy okrągły ekran dotykowy OLED i najnowsza (zbyt masywna) kierownica.

Mini John Cooper Works Electric wnętrze
37

Tryby jazdy z innych modeli Mini są obecne także w JCW, w tym tryb Timeless i Go Kart. „Wahoo!” - ci, którzy jeździli nowym Mini i doświadczyli go w trybie Go Kart, zrozumieją to odniesienie i w zależności od tego co o nim sądzą, będą się śmiać lub gniewnie zamkną kartę…

Polskie ceny nowych Mini John Cooper Works ElectricJohn Cooper Works Aceman będą podane jeszcze w tym miesiącu - konfigurator ruszy dokładnie 23 października. Pierwsze samochody zjadą z taśmy produkcyjnej w kwietniu 2025 roku. Z pewnością pożyczymy jeden z nich, aby sprawdzić go koło w koło z nowym Alpine A290

Michał Sztorc z nową okładką EVO Magazine
PREMIERA EVO
Już jest nowe EVO Magazine. Rower na okładce?! Co im strzeliło do głowy?!

Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!

28 lutego 2025
Yokohama on Tour - Puszcza Białowieska - zimą
Prezentacja Partnera
Ruszamy na wschód do Puszczy Białowieskiej

Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!

28 lutego 2025
Ducati Panigale V4 na torze
Prezentacja Partnera
Co na nas czeka w salonach Ducati w 2025 roku?

Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji

25 lutego 2025
Test opon 2024
Test opon 2024
EVO TEST OPON 2024 - w corocznym teście wyłaniamy najlepsze opony

Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?

25 lutego 2025
2025 24h Le Mans zapowiedź
24h Le Mans
Le Mans 24h 2025 - zwycięski marsz Ferrari. Trzeci triumf z rzędu

Już po raz 93. najlepsi kierowcy zmierzyli się na torze pod Le Mans, ale to znów Ferrari było górą.

16 czerwca 2025
Hyundai Ioniq 5 test 2025
Hyundai / Ioniq 5
2025 Hyundai Ioniq 5 - koreański rywal VW ID.4 to czysty biznes

Czas płynie, a w 2025 roku praktyczny Hyundai Ioniq 5 nadal jest jednym z liderów swojego segmentu.

15 czerwca 2025
2026 Peugeot 208 GTi premiera
Peugeot / 208 GTi
Peugeot 208 GTi powrócił, aby podjąć walkę z elektrycznym Alpine A290

Rynek elektrycznych hot hatchy rośnie. Podczas 24h Le Mans Peugeot przedstawił nowego 208 GTi.

14 czerwca 2025
Genesis GMR-001 WEC 2026
WEC
Genesis GMR-001 z silnikiem V8 zmierzy się z Ferrari w Le Mans

W 2026 roku na starcie 24h Le Mans stanie zespół Genesis Magma Racing z modelem GMR-001.

14 czerwca 2025
Alpine A390 produkcyjne
Alpine / A390
Debiutuje Alpine A390 - francuska odpowiedź na Porsche Macan

Ofensywa modelowa Alpine nabiera rozpędu. Podczas 24h Le Mans debiutuje sportowy SUV A390 na prąd.

14 czerwca 2025
2025 Volkswagen Golf GTI Edition 50
Volkswagen / Golf
Volkswagen Golf GTI Edition 50 bliski rekordu Nürburgringu w klasie FWD

VW wreszcie spuszcza ze smyczy Golfa MK8 GTI i prezentuje torowo usposobioną wersję Edition 50.

14 czerwca 2025
Volkswagen T-Cross test PL 2025
Volkswagen / T-Cross
Volkswagen T-Cross 1.0 DSG - lubimy to co znamy

Lifting małego crossovera z Niemiec to żadna rewolucja. I chyba nikt nie ma mu tego za złe.

11 czerwca 2025
Caterham Seven 310 Encore prezentacja
Caterham / Seven
Caterham 310 Encore to model pożegnalny dla fordowskiego silnika 1.6

Serią 25 egzemplarzy o nazwie Encore marka Caterham kończy produkcję modelu Seven 310.

11 czerwca 2025
Aston Martin Valkyrie LM prezentacja
Aston Martin / Valkyrie
Aston Martin Valkyrie LM pozwoli 10 osobom poczuć się jak w Le Mans

Valkyrie LM będzie dla garstki osób okazją, aby przejechać się bolidem wyścigowym rodem z Le Mans.

9 czerwca 2025
Porsche 963 RSP na drodze
Porsche / 963 RSP
Porsche 963 RSP: drogowy samochód klasy Le Mans Hypercar (tak jakby)

Niemcy przerobili hipersamochód Porsche 963 z serii WEC na auto drogowe. Są tylko dwa haczyki.

9 czerwca 2025
2025 Aston Martin Vantage Roadster test
Aston Martin / Vantage
2025 Aston Martin Vantage Roadster - największy rywal Ferrari Roma

Opracowany równolegle z coupe Vantage Roadster pokazuje sportową spójność w jeździe bez dachu.

6 czerwca 2025
2025 Lotus Emira V6 SE
Lotus / Emira
Lotus wprowadza nowego flagowca do gamy Emiry

Debiutuje Emira V6 SE z poprawioną kalibracją podwozia i mocą 400 KM. Cel: Porsche 911 Carrera.

5 czerwca 2025