Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Pięć lat po debiucie bramy Maranello opuszczą ostatnie egzemplarze modelu SF90 Stradale.
Po pięciu latach na rynku sprzedaż hybrydowego Ferrari SF90 Stradale osłabła, w wyniku czego marka wycofuje ten model z rynku. Wiadomość ta jest częścią raportu finansowego firmy za drugi kwartał 2024 roku, w którym potwierdzono również koniec produkcji modelu 812 GTS z otwartym dachem.
Mimo ogólnego wzrostu dostaw o 2,7% rok do roku, Ferrari ujawniło, że spadł popyt na modele zbliżające się do końca cyklu rynkowego takie jak Roma coupe i 812 Competizione, a 812 GTS i SF90 Stradale całkowicie znikną z rynku po pięciu latach od debiutu. Na tę decyzję mógł mieć wpływ niewielki spadek zainteresowania hybrydami na początku tego roku. W drugim kwartale klienci Ferrari odwrócili trendy i chętniej niż wcześniej wybierali napędy czysto spalinowe.
Raport definitywnie potwierdza wycofanie ze sprzedaży modelu SF90 z nadwoziem zamkniętym, ale nie ma w nim słowa na temat losu Spidera, więc prawdopodobnie ta odmiana będzie wciąż w sprzedaży. Nie zakończyła się również produkcja ekstremalnej odmiany XX, ale w tym przypadku lista zamówień jest od dawna zamknięta, bo każdy planowany egzemplarz został zaliczkowany jeszcze przed zeszłoroczną premierą.
Z raportu można też wyciągnąć kilka interesujących faktów na temat Ferrari, bo za większość sprzedaży odpowiadają obecnie trzy modele: Purosangue, Roma Spider i 296 GTS. Modele specjalnego przeznaczenia jak SP3 Daytona i 499P Modificata również pomogły wypracować solidny zysk, co nie dziwi w obliczu ich wielomilionowych cen…
Kiepski występ Ferrari SF90 Stradale na Evo Car of the Year 2021 dowodzi, że nie był on tym czego oczekiwaliśmy od pierwszego plug-ina w historii marki, jednak późniejsze warianty tego auta pomogły nam zrozumieć tajniki działania jego fascynującego napędu. Tysiąc koni mechanicznych z połączenia 3.9-litrowego V8 twin turbo i silnika elektrycznego czynią ten model mocniejszym niż były flagowiec marki - LaFerrari. Szkoda, że już teraz żegnamy potężne SF90, ale już niedługo z Maranello powinien wyjechać kolejny hybrydowy hypercar…
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
W 2026 roku na starcie 24h Le Mans stanie zespół Genesis Magma Racing z modelem GMR-001.
To nie jest kolejna Mazda MX-5 - to jej pierwsza odmiana po konwersji na EV w firmie Electrogenic.
Nowy Escort nie jest kolejnym SUV-em, to klasyczny restomod napędzany benzyną.
Drogie, luksusowe, elektryczne super-GT o mocy 1000 KM ma pokazać kierunek, w którym podąża Jaguar.
Nieznana do tej pory kolekcja 69 bolidów Formuły 1 Berniego Ecclestone’a trafi na aukcję.
Ostatni spalinowy Lotus - Emira - może dostać od losu jeszcze jedną szansę - wersję hybrydową.
Katarczycy przejęli około 30% udziałów w zespole Formuły 1 Audi, który pojawi się na gridzie w 2026.
Elektryczne Lamborghini nie pojawi się przed 2030 rokiem, za to marka zapowiada nowy hipersamochód.
W 2026 roku Lotus chce powrócić do częściowo spalinowych napędów za sprawą technologii Hyper Hybrid.
Większa moc i poprawione ustawienia wersji Final Edition mogą w końcu uwolnić pełny potencjał Supry.
Gama Lamborghini Temerario wkrótce rozrośnie się o kolejne warianty, także z RWD i większą mocą.
Niedawno pokazany supersamochód Alfy Romeo osiągnął 333 km/h podczas testów dynamicznych w Nardò.