Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
W ramach przedpremierowych testów poliftowego Audi RS 3 Niemcy zabrali ten model na tor Nürburging.
Już tego lata poznamy odświeżonego hiper-hatchbacka od Audi - nowe RS 3. Tymczasem producent zabrał jeden z przedprodukcyjnych egzemplarzy testowych do Zielonego Piekła, aby wykręcić oficjalny czas przejazdu. Jak się okazało, samochód ten spisał się lepiej niż przyzwoicie i z wynikiem 7:33,123 przegonił o dwie sekundy aktualnie oferowane RS 3. Był też 6 sekund szybszy niż Renault Megane RS Trophy R i 11 sekund szybszy niż Honda Civic Type R FL5.
Autorem okrążenia nowego RS 3 na Ringu był Frank Stippler, legendarny kierowca wyścigowy i rozwojowy Audi. Poprawę osiągów na torze nowy model zapewnia dalszemu rozwojowi technologii podwozia opracowanej przez Audi Sport, w tym dyferencjału z funkcją rozdziału momentu obrotowego pomiędzy koła tylnej osi. Nie bez znaczenia są też poprawki systemu torque vectoring by braking, w którym każde koło może mieć inną dawkę momentu obrotowego, a także adaptacyjnego zawieszenia i oprogramowania systemów kontroli stabilności.
"Kluczem do naszego sukcesu było to, że RS3 chętniej skręca na wejściu w zakręt dzięki precyzyjnemu dostrojeniu - w tym wektorowaniu momentu obrotowego w hamulcach - co pozwala na wcześniejsze i lepsze ustawienie pojazdu do wyjścia z zakrętu już od wierzchołka. Rezultatem jest mniejszy kąt skrętu kierownicy od wierzchołka do wyjścia z zakrętu, co prowadzi do mniejszego tarcia i wcześniejszego przyspieszenia, pozwalając na przeniesienie większego pędu i prędkości na każdą kolejną prostą", wyjaśnił Stippler.
RS 3 nadal jest napędzane 2.5-litrowym, pięciocylindrowym silnikiem z turbodoładowaniem, który zostanie wycofany wraz z tą generacją. Moc 400 KM i moment obrotowy 500 Nm z pewnością pomagają osiągnąć dobry czas na torze, podobnie jak opony Pirelli Trofeo R oferowane od 2021 roku jako opcja dla RS 3. Warto dodać, że egzemplarz, którym ustanowiono czas na Nürburgingu był wyposażony w opcjonalne hamulce karbonowo-ceramiczne.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Kalendarz Pirelli 2026 „Elements” Sundsbø to filmowa opowieść o żywiołach, naturze i emocjach redefiniujących „The Cal”.
Poddana fabrycznej renowacji Carrera GT składa hołd zwycięzcom 1970 24h Le Mans w Porsche 917.
Tylko 10 lojalnych klientów Rimaca dostało przywilej nabycia dedykowanej Nevery R Founder’s Edition.
Silniki i skrzynie biegów BMW już od 25 lat stanowią podstawę napędów wszystkich modeli Morgana.
Nowoczesne powłoki ceramiczne, folie PPF i innowacyjne rozwiązania Ceramic Pro chronią lakier, zmieniają wygląd auta i podkreślają jego styl.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Testujemy GAC Hyptec HT – elektrycznego SUV-a z Chin, który stawia na komfort, jakość i dojrzały styl.
Nowe projekty wokół klasycznych aut w Europie i Polsce. Community, emocje i kultura zamiast konkursów i inwestycji
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
F.A. “Butzi” Porsche - twórca sylwetki 911 - został uhonorowany w edycji specjalnej modelu GT3.
Nie tylko AMG i Porsche, ale także Bentley Continental GT stał się obiektem zainteresowania Brabusa.
MSO i brytyjska artystka Nat Bowen stworzyli McLarena 750S pokrytego innowacyjną warstwą lakieru.
Projekty takie jak G90 Wingback Concept Genesis mają podkreślić sportowe aspiracje marki Genesis.