Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
W ramach przedpremierowych testów poliftowego Audi RS 3 Niemcy zabrali ten model na tor Nürburging.
Już tego lata poznamy odświeżonego hiper-hatchbacka od Audi - nowe RS 3. Tymczasem producent zabrał jeden z przedprodukcyjnych egzemplarzy testowych do Zielonego Piekła, aby wykręcić oficjalny czas przejazdu. Jak się okazało, samochód ten spisał się lepiej niż przyzwoicie i z wynikiem 7:33,123 przegonił o dwie sekundy aktualnie oferowane RS 3. Był też 6 sekund szybszy niż Renault Megane RS Trophy R i 11 sekund szybszy niż Honda Civic Type R FL5.
Autorem okrążenia nowego RS 3 na Ringu był Frank Stippler, legendarny kierowca wyścigowy i rozwojowy Audi. Poprawę osiągów na torze nowy model zapewnia dalszemu rozwojowi technologii podwozia opracowanej przez Audi Sport, w tym dyferencjału z funkcją rozdziału momentu obrotowego pomiędzy koła tylnej osi. Nie bez znaczenia są też poprawki systemu torque vectoring by braking, w którym każde koło może mieć inną dawkę momentu obrotowego, a także adaptacyjnego zawieszenia i oprogramowania systemów kontroli stabilności.
"Kluczem do naszego sukcesu było to, że RS3 chętniej skręca na wejściu w zakręt dzięki precyzyjnemu dostrojeniu - w tym wektorowaniu momentu obrotowego w hamulcach - co pozwala na wcześniejsze i lepsze ustawienie pojazdu do wyjścia z zakrętu już od wierzchołka. Rezultatem jest mniejszy kąt skrętu kierownicy od wierzchołka do wyjścia z zakrętu, co prowadzi do mniejszego tarcia i wcześniejszego przyspieszenia, pozwalając na przeniesienie większego pędu i prędkości na każdą kolejną prostą", wyjaśnił Stippler.
RS 3 nadal jest napędzane 2.5-litrowym, pięciocylindrowym silnikiem z turbodoładowaniem, który zostanie wycofany wraz z tą generacją. Moc 400 KM i moment obrotowy 500 Nm z pewnością pomagają osiągnąć dobry czas na torze, podobnie jak opony Pirelli Trofeo R oferowane od 2021 roku jako opcja dla RS 3. Warto dodać, że egzemplarz, którym ustanowiono czas na Nürburgingu był wyposażony w opcjonalne hamulce karbonowo-ceramiczne.
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Kalendarz Pirelli 2026 „Elements” Sundsbø to filmowa opowieść o żywiołach, naturze i emocjach redefiniujących „The Cal”.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
F.A. “Butzi” Porsche - twórca sylwetki 911 - został uhonorowany w edycji specjalnej modelu GT3.
Nie tylko AMG i Porsche, ale także Bentley Continental GT stał się obiektem zainteresowania Brabusa.
MSO i brytyjska artystka Nat Bowen stworzyli McLarena 750S pokrytego innowacyjną warstwą lakieru.
Projekty takie jak G90 Wingback Concept Genesis mają podkreślić sportowe aspiracje marki Genesis.
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Luksusowe samochody i malarstwo? Bentley i Mulliner udowadniają, że to bardzo dobre połączenie.
Lamborghini rozwija swój program zamówień specjalnych, stąd pomysł na nowe Temerario Ad Personam.
Następca LFA będzie samochodem elektrycznym. Jego oficjalną zapowiedzią jest nowy LFA Concept.
Stworzona od podstaw, flagowa Toyota GR GT ma być perłą w koronie oddziału Gazoo Racing.
Kalendarz Pirelli 2026 „Elements” Sundsbø to filmowa opowieść o żywiołach, naturze i emocjach redefiniujących „The Cal”.
NSX od JAS Motorsport ma być autem, w którym spotyka się piękno, osiągi i sztuka inżynieryjna.