Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
W ramach przedpremierowych testów poliftowego Audi RS 3 Niemcy zabrali ten model na tor Nürburging.
Już tego lata poznamy odświeżonego hiper-hatchbacka od Audi - nowe RS 3. Tymczasem producent zabrał jeden z przedprodukcyjnych egzemplarzy testowych do Zielonego Piekła, aby wykręcić oficjalny czas przejazdu. Jak się okazało, samochód ten spisał się lepiej niż przyzwoicie i z wynikiem 7:33,123 przegonił o dwie sekundy aktualnie oferowane RS 3. Był też 6 sekund szybszy niż Renault Megane RS Trophy R i 11 sekund szybszy niż Honda Civic Type R FL5.
Autorem okrążenia nowego RS 3 na Ringu był Frank Stippler, legendarny kierowca wyścigowy i rozwojowy Audi. Poprawę osiągów na torze nowy model zapewnia dalszemu rozwojowi technologii podwozia opracowanej przez Audi Sport, w tym dyferencjału z funkcją rozdziału momentu obrotowego pomiędzy koła tylnej osi. Nie bez znaczenia są też poprawki systemu torque vectoring by braking, w którym każde koło może mieć inną dawkę momentu obrotowego, a także adaptacyjnego zawieszenia i oprogramowania systemów kontroli stabilności.
"Kluczem do naszego sukcesu było to, że RS3 chętniej skręca na wejściu w zakręt dzięki precyzyjnemu dostrojeniu - w tym wektorowaniu momentu obrotowego w hamulcach - co pozwala na wcześniejsze i lepsze ustawienie pojazdu do wyjścia z zakrętu już od wierzchołka. Rezultatem jest mniejszy kąt skrętu kierownicy od wierzchołka do wyjścia z zakrętu, co prowadzi do mniejszego tarcia i wcześniejszego przyspieszenia, pozwalając na przeniesienie większego pędu i prędkości na każdą kolejną prostą", wyjaśnił Stippler.
RS 3 nadal jest napędzane 2.5-litrowym, pięciocylindrowym silnikiem z turbodoładowaniem, który zostanie wycofany wraz z tą generacją. Moc 400 KM i moment obrotowy 500 Nm z pewnością pomagają osiągnąć dobry czas na torze, podobnie jak opony Pirelli Trofeo R oferowane od 2021 roku jako opcja dla RS 3. Warto dodać, że egzemplarz, którym ustanowiono czas na Nürburgingu był wyposażony w opcjonalne hamulce karbonowo-ceramiczne.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Lamborghini Temerario Super Trofeo ma w kolejnych latach być podstawą programu wyścigowego marki.
Po rundzie w Bahrajnie znamy ostateczne rozstrzygnięcia tego sezonu WEC. Ferrari może świętować.
Paweł Sudoł – operator dronów i filmowiec, który pokazuje świat z nieba. Twórca zdjęć dla TVN, Discovery i National Geographic.
Fotograf, który łączy sztukę z precyzją. Tomek Mąkolski tworzy wizualne iluzje, redefiniując granice między światem rzeczywistym a kreacją.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Na 14 listopada wyznaczono datę premiery lekkiego tylnonapędowego Bentleya serii Supersports.
MINI prezentuje specjalną edycję stworzoną z Paulem Smithem – elegancja, detale i limitowany styl.
Forch Racing by Atlas Ward bezkonkurencyjne w Porsche Sports Cup Deutschland 2025
Lamborghini świetnie radzi sobie na zmiennym rynku i notuje zysk operacyjny ponad 592 mln euro.
Na rok modelowy 2026 elektryczny wariant Maserati Grecale zyska istotne aktualizacje.