Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
BMW opublikowało wszystkie informacje na temat zupełnie nowej generacji crossovera X2.
Koncern BMW jako pierwszy pokazał światu samochód typu SUV-coupe - było to pierwsze X6 debiutujące w 2008 roku. Od tamtej pory ten typ nadwozia pojawia się we wszystkich segmentach SUV-ów i crossoverów i wydaje się wciąż zyskiwać na popularności. Po raz pierwszy BMW zastosuje tę formułę także do najmniejszego X2, którego cennik rozpoczyna się od kwoty 195 000 zł. Model ten będzie rywalizował głównie z Audi Q3 i Mercedesem GLA. W gamie znajdą się wersje mild hybrid, EV oraz sportowe M35i o mocy 300 KM.
Nowy wygląd to jedno, ale całkowicie inne są także wymiary drugiej generacji X2. Auto mierzy 4554 mm długości, 1845 mm szerokości i 1590 mm długości, a także ma większy rozstaw i rozmiar kół (19 cali). Najbardziej widowiskową częścią nowego designu są przednie nerki, które mogą być podświetlane (opcja dodatkowa). Elektryczny model iX2 dodatkowo jest wyposażony w elementy polepszające aerodynamikę jak chowające się w drzwiach klamki czy zaślepiony przedni grill. Dzięki temu elektryczny crossover BMW ma współczynnik oporu powietrza wynoszący zaledwie 0,25 Cx, gdy wersje benzynowe osiągają 0,27 Cx.
Nowe BMW X2 dzieli płytę podłogową UKL2 z poprzednikiem, choć zastosowano pewne zmiany w zawieszeniu i kinematyce. Część podzespołów jest sztywniejsza i lżejsza, aby poprawić reakcję na ruchy kierownicy. Jednym z elementów wyposażenia dodatkowego nowego X2 jest pakiet Adaptive M z amortyzatorami o selektywnej częstotliwości odbicia. Pakiet ten łączy się z obniżonymi o 15 mm, sportowymi sprężynami.
Gama silnikowa na polskim rynku obejmie trzy wersje spalinowe i jedną elektryczną. Podstawowy silnik benzynowy to 1.5 turbo z modułem mild hybrid o łącznej mocy 170 KM (sDrive 20i) i napędem na przednią oś. Będzie też czterocylindrowy turbodiesel o mocy 150 KM (sDrive18d) oraz topowe X2 M35i z napędem xDrive.
Najtańszy jest wariant sDrive20i kosztuje od 195 000 zł. Za turbodiesla trzeba zapłacić minimum 10 000 zł więcej, a usportowione M35i rozpoczyna się od 275 000 zł. Model ten ma pod maską znacznie mocniejszy silnik 2.0 turbo (B48) 300 KM i 400 Nm. Jak na ironię, auto będzie mieć 6 KM mniej niż poprzednik, a z czasem przyspieszenia do 100 km/h na poziomie 5,4 s będzie aż o pół sekundy wolniejsze. Wszystkie spalinowe odmiany BMW X2 współpracują z 7-stopniową skrzynią automatyczną DCT, a dodatkowo M35i posiada dyferencjał o ograniczonym poślizgu i napęd o zmiennej proporcji rozdziału mocy pomiędzy osie.
Elektryczny wariant iX2 jest tylko odrobinę tańszy niż M35i - kosztuje od 267 000 zł. Standardem są w nim silniki eDrive piątej generacji - po jednym na oś - generujące łącznie 313 KM i 494 Nm. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 5,6 s, więc jest szybszy niż podobny Mercedes EQA350, a oferuje zbliżony zasięg wynoszący od 417 do 449 km w zależności od warunków.
Bateria BMW iX2 o pojemności 64.8 kWh znajduje się w podłodze auta. Uzupełnienie energii od 10 do 80% przy maksymalnej mocy ładowania 130 kW trwa 29 minut. Dodatkowo iX2 posiada specjalne wzmocnienia strukturalne w przedniej części nadwozia, gdzie normalnie znajdowałby się silnik spalinowy.
Większy rozstaw osi i kół przekłada się na więcej przestrzeni w kabinie, a system multimedialny najnowszej generacji iDrive 9 zastąpił lekko nieaktualny system iDrive 6 w poprzedniku. Dwa ekrany - pierwszy o przekątnej 10,25 cala i drugi dotykowy 10,7 cala - zgrupowano pod jedną, zakrzywioną taflą szkła. Najnowszy iDrive ma być znacznie bardziej przejrzysty niż dotychczas - wiele funkcji ma swoje skróty, a liczbę podmenu zredukowano do minimum.
W temacie obsługi pojawiła się jedna wielka zmiana. Nowe X2 nie posiada już tradycyjnego joysticka systemu iDrive, a całość obsługi odbywa się z poziomu dotykowego ekranu. Nawigacja w chmurze, pokładowy sklep z aplikacjami i system gier sterowany smartfonem należą do najważniejszych rozwiązań technicznych, a system ostrzegania przed kolizją z przodu i wykrywanie rowerzystów należą do standardowego zestawu systemów wspomagających jazdę.
Konfigurator nowego BMW X2 jest już dostępny na stronie BMW Polska. Auta można zamawiać, ale pierwsze egzemplarze pojawią się w kraju w marcu przyszłego roku.
Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Odkrywamy, co przyniesie 51. edycja kultowego kalendarza Pirelli, zwanego „The Cal”
Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Nowa stylizacja zewnętrzna i poprawa jakości - to główne cele dużego liftingu Tesli Model Y.
Poprzednie GT350 było produktem licencyjnym. Nowy model to prawdziwe Shelby i ma V8 o mocy 821 KM.
Piąta generacja Quattroporte wniosła włoską limuzynę na poziom pozwalający rywalizować z najlepszymi.
Niedoceniany w swoim czasie, dziś Lexus LFA urósł do rangi ikony współczesnej motoryzacji.
BMW M3 kolejnej generacji dostanie napęd elektryczny. Zauważono pierwsze muły testowe tego auta.
W oponie Primacy 5 Michelin dąży do zwiększenia żywotności i zmniejszenia wpływu na środowisko.
Na 2025 rok producent symulatora jazdy Assetto Corsa zapowiada nową wersję popularnej serii.
W mediach rządzą najdroższe warianty 911, tymczasem zwykła Carrera także ma mnóstwo do zaoferowania.
Na zakończenie długiej i barwnej ery niezależności Alpina wypuszcza topowe B8 GT o mocy 634 KM.
Jakość jazdy na równi z coupe i szybko składany dach - tym ma się wyróżniać nowy Vantage Roadster.
Po wielu latach TAG Heuer powraca jako oficjalny partner cyklu Formuły 1.
Impreza 22B udowadnia swą wartość w cywilu nawet jeśli nie jest prawdziwym modelem homologacyjnym.