Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Nowe BMW X2 M35i jest większe i… wolniejsze od poprzednika

BMW opublikowało wszystkie informacje na temat zupełnie nowej generacji crossovera X2.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

11 października 2023
2024 BMW X2 premiera
12

Koncern BMW jako pierwszy pokazał światu samochód typu SUV-coupe - było to pierwsze X6 debiutujące w 2008 roku. Od tamtej pory ten typ nadwozia pojawia się we wszystkich segmentach SUV-ów i crossoverów i wydaje się wciąż zyskiwać na popularności. Po raz pierwszy BMW zastosuje tę formułę także do najmniejszego X2, którego cennik rozpoczyna się od kwoty 195 000 zł. Model ten będzie rywalizował głównie z Audi Q3 i Mercedesem GLA. W gamie znajdą się wersje mild hybrid, EV oraz sportowe M35i o mocy 300 KM.

Nowy wygląd to jedno, ale całkowicie inne są także wymiary drugiej generacji X2. Auto mierzy 4554 mm długości, 1845 mm szerokości i 1590 mm długości, a także ma większy rozstaw i rozmiar kół (19 cali). Najbardziej widowiskową częścią nowego designu są przednie nerki, które mogą być podświetlane (opcja dodatkowa). Elektryczny model iX2 dodatkowo jest wyposażony w elementy polepszające aerodynamikę jak chowające się w drzwiach klamki czy zaślepiony przedni grill. Dzięki temu elektryczny crossover BMW ma współczynnik oporu powietrza wynoszący zaledwie 0,25 Cx, gdy wersje benzynowe osiągają 0,27 Cx.

Nowe BMW X2 sylwetką przypomina większe X4 - to formuła, która wydaje się wciąż zyskiwać na popularności.

Nowe BMW X2 dzieli płytę podłogową UKL2 z poprzednikiem, choć zastosowano pewne zmiany w zawieszeniu i kinematyce. Część podzespołów jest sztywniejsza i lżejsza, aby poprawić reakcję na ruchy kierownicy. Jednym z elementów wyposażenia dodatkowego nowego X2 jest pakiet Adaptive M z amortyzatorami o selektywnej częstotliwości odbicia. Pakiet ten łączy się z obniżonymi o 15 mm, sportowymi sprężynami.

Gama silnikowa na polskim rynku obejmie trzy wersje spalinowe i jedną elektryczną. Podstawowy silnik benzynowy to 1.5 turbo z modułem mild hybrid o łącznej mocy 170 KM (sDrive 20i) i napędem na przednią oś. Będzie też czterocylindrowy turbodiesel o mocy 150 KM (sDrive18d) oraz topowe X2 M35i z napędem xDrive.

2024 BMW X2 M35i tył
12

Najtańszy jest wariant sDrive20i kosztuje od 195 000 zł. Za turbodiesla trzeba zapłacić minimum 10 000 zł więcej, a usportowione M35i rozpoczyna się od 275 000 zł. Model ten ma pod maską znacznie mocniejszy silnik 2.0 turbo (B48) 300 KM i 400 Nm. Jak na ironię, auto będzie mieć 6 KM mniej niż poprzednik, a z czasem przyspieszenia do 100 km/h na poziomie 5,4 s będzie aż o pół sekundy wolniejsze. Wszystkie spalinowe odmiany BMW X2 współpracują z 7-stopniową skrzynią automatyczną DCT, a dodatkowo M35i posiada dyferencjał o ograniczonym poślizgu i napęd o zmiennej proporcji rozdziału mocy pomiędzy osie.

Pod maską X2 ma różne rodzaje napędu - elektryczny lub spalinowy, benzynowy lub turbodiesel, a także mocne M35i.

Elektryczny wariant iX2 jest tylko odrobinę tańszy niż M35i - kosztuje od 267 000 zł. Standardem są w nim silniki eDrive piątej generacji - po jednym na oś - generujące łącznie 313 KM i 494 Nm. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 5,6 s, więc jest szybszy niż podobny Mercedes EQA350, a oferuje zbliżony zasięg wynoszący od 417 do 449 km w zależności od warunków.

BMW X2 M35i wnętrze
12
Reklama

Bateria BMW iX2 o pojemności 64.8 kWh znajduje się w podłodze auta. Uzupełnienie energii od 10 do 80% przy maksymalnej mocy ładowania 130 kW trwa 29 minut. Dodatkowo iX2 posiada specjalne wzmocnienia strukturalne w przedniej części nadwozia, gdzie normalnie znajdowałby się silnik spalinowy.

Elektryczny wariant BMW iX2 ma dwa silniki eDrive piątej generacji, 313 KM i prawie 500 Nm.

Większy rozstaw osi i kół przekłada się na więcej przestrzeni w kabinie, a system multimedialny najnowszej generacji iDrive 9 zastąpił lekko nieaktualny system iDrive 6 w poprzedniku. Dwa ekrany - pierwszy o przekątnej 10,25 cala i drugi dotykowy 10,7 cala - zgrupowano pod jedną, zakrzywioną taflą szkła. Najnowszy iDrive ma być znacznie bardziej przejrzysty niż dotychczas - wiele funkcji ma swoje skróty, a liczbę podmenu zredukowano do minimum.

2024 BMW X2 M35i fotele
12

W temacie obsługi pojawiła się jedna wielka zmiana. Nowe X2 nie posiada już tradycyjnego joysticka systemu iDrive, a całość obsługi odbywa się z poziomu dotykowego ekranu. Nawigacja w chmurze, pokładowy sklep z aplikacjami i system gier sterowany smartfonem należą do najważniejszych rozwiązań technicznych, a system ostrzegania przed kolizją z przodu i wykrywanie rowerzystów należą do standardowego zestawu systemów wspomagających jazdę.

Konfigurator nowego BMW X2 jest już dostępny na stronie BMW Polska. Auta można zamawiać, ale pierwsze egzemplarze pojawią się w kraju w marcu przyszłego roku.

Nowy numer EVO Magazine

Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO

Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.

Dziewiąte wydanie EVO Magazine
EVO Magazine
Co przedstawiamy w dziewiątym wydaniu magazynu EVO?

Startujemy materiałem okładkowym z Audi R8 V10 performance RWD w roli głównej.

6 grudnia 2023
Zmagania na Torze Modlin
Prezentacja Partnera
20. urodziny MX-5 Klub Polska i rekordy na Torze Modlin

Razem z Team Bołtowicz ruszamy na Tor Modlin by w gronie niemal 300 osób uczcić klubowy jubileusz.

5 grudnia 2023
Futurystyczne wnętrze samochodu przyszłości
Prezentacja Partnera
Czy personalizacja i AI to przyszłość motoryzacji?

Jakie są korzyści wynikające z użycia AI w motoryzacji? Czy samochody zostaną wkrótce „smartfonami na kołach”?

28 listopada 2023
Range Rover Sport SV - front
Prezentacja Partnera
Range Rover Sport SV, czyli stylowy lider pełen dynamiki

Przyszedł czas na prawdziwie rasowy wariant Range Rovera, który rozbudzi emocje jak żadne inne auto w tym segmencie.

24 listopada 2023
Rodin FZero prototyp testy
Rodin / FZero
Rodin FZero może wkrótce stać się najszybszym torowym hypercarem

Nowozelandzki rywal Aston Martina Valkyrie Rodin FZero właśnie wchodzi w kluczową fazę rozwoju.

7 grudnia 2023
Dziewiąte wydanie EVO Magazine
EVO Magazine
Co przedstawiamy w dziewiątym wydaniu magazynu EVO?

Startujemy materiałem okładkowym z Audi R8 V10 performance RWD w roli głównej.

6 grudnia 2023
Morgan XP-1 prototyp EV
Morgan / Super 3
Morgan XP-1 wyznacza początek drogi Morgana do elektryfikacji

Brytyjski Morgan stworzył elektrycznego trójkołowca na bazie Super 3, aby eksplorować możliwości napędu EV.

6 grudnia 2023
Mercedes-AMG CLE53 Coupe główne
Mercedes / CLE
Mercedes-AMG CLE53 - sześciocylindrowe AMG, na które czekaliśmy

Zadebiutowała pierwsza odmiana Mercedesa CLE od AMG, ale topowy model wciąż jest w drodze…

6 grudnia 2023
2023 Hyundai Ioniq 5 N test
Hyundai / Ioniq 5
Hyundai Ioniq 5 N - skomplikowany, fascynujący i genialny jednocześnie

Hyundai wykorzystał każdy możliwy trik, aby stworzyć fun z jazdy EV. Rezultat jest oszałamiający.

5 grudnia 2023
Renault Austral test główne
Renault / Austral
Renault Austral - wyczekany następca Kadjara, w stylu Alpine

Choć poprzednik sprzedawał się znakomicie, w odbiorze był dość przeciętny. Co nowego wnosi Austral?

5 grudnia 2023
Zmagania na Torze Modlin
Prezentacja Partnera
20. urodziny MX-5 Klub Polska i rekordy na Torze Modlin

Razem z Team Bołtowicz ruszamy na Tor Modlin by w gronie niemal 300 osób uczcić klubowy jubileusz.

5 grudnia 2023
Tesla Cybertruck produkcyjna główne
Tesla / Cybertruck
Tesla Cybertruck w końcu jest, ale kosztuje więcej niż zapowiadano

Po kilku latach przekładania terminów pikap Tesla Cybertruck zaczyna trafiać do odbiorców.

4 grudnia 2023
Renault 5 EV 2024 teaser
Renault / R5 EV
Nowe Renault 5 może być pierwszym naprawdę udanym hatchbackiem EV

Francuzi opublikowali pierwsze zdjęcia zapowiadające Renault 5 EV, nowego konkurenta dla Mini EV.

3 grudnia 2023
BMW iM3
BMW / M3
Następne BMW M3 będzie w pełni elektryczne

BMW M3 kolejnej generacji dostanie napęd elektryczny. A to nie koniec złych wieści.

1 grudnia 2023
Lotus ładowarka 450 kw
Lotus
Lotus stworzył ładowarkę za mocną dla jakiegokolwiek istniejącego EV

Nowa ładowarka Lotusa ma oferować 450 kW i niesamowicie szybkie ładowanie. Przynajmniej w teorii.

1 grudnia 2023
Honda ZR-V test główne
Honda / ZR-V
Honda ZR-V - crossover czerpiący z Civica

Hondę ostatnio już niemal głównie kojarzymy z autami o wyższym prześwicie. Do gamy dołącza ZR-V, które powinno być bestsellerem japońskiego producenta.

29 listopada 2023