Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
BMW opublikowało wszystkie informacje na temat zupełnie nowej generacji crossovera X2.
Koncern BMW jako pierwszy pokazał światu samochód typu SUV-coupe - było to pierwsze X6 debiutujące w 2008 roku. Od tamtej pory ten typ nadwozia pojawia się we wszystkich segmentach SUV-ów i crossoverów i wydaje się wciąż zyskiwać na popularności. Po raz pierwszy BMW zastosuje tę formułę także do najmniejszego X2, którego cennik rozpoczyna się od kwoty 195 000 zł. Model ten będzie rywalizował głównie z Audi Q3 i Mercedesem GLA. W gamie znajdą się wersje mild hybrid, EV oraz sportowe M35i o mocy 300 KM.
Nowy wygląd to jedno, ale całkowicie inne są także wymiary drugiej generacji X2. Auto mierzy 4554 mm długości, 1845 mm szerokości i 1590 mm długości, a także ma większy rozstaw i rozmiar kół (19 cali). Najbardziej widowiskową częścią nowego designu są przednie nerki, które mogą być podświetlane (opcja dodatkowa). Elektryczny model iX2 dodatkowo jest wyposażony w elementy polepszające aerodynamikę jak chowające się w drzwiach klamki czy zaślepiony przedni grill. Dzięki temu elektryczny crossover BMW ma współczynnik oporu powietrza wynoszący zaledwie 0,25 Cx, gdy wersje benzynowe osiągają 0,27 Cx.
Nowe BMW X2 dzieli płytę podłogową UKL2 z poprzednikiem, choć zastosowano pewne zmiany w zawieszeniu i kinematyce. Część podzespołów jest sztywniejsza i lżejsza, aby poprawić reakcję na ruchy kierownicy. Jednym z elementów wyposażenia dodatkowego nowego X2 jest pakiet Adaptive M z amortyzatorami o selektywnej częstotliwości odbicia. Pakiet ten łączy się z obniżonymi o 15 mm, sportowymi sprężynami.
Gama silnikowa na polskim rynku obejmie trzy wersje spalinowe i jedną elektryczną. Podstawowy silnik benzynowy to 1.5 turbo z modułem mild hybrid o łącznej mocy 170 KM (sDrive 20i) i napędem na przednią oś. Będzie też czterocylindrowy turbodiesel o mocy 150 KM (sDrive18d) oraz topowe X2 M35i z napędem xDrive.
Najtańszy jest wariant sDrive20i kosztuje od 195 000 zł. Za turbodiesla trzeba zapłacić minimum 10 000 zł więcej, a usportowione M35i rozpoczyna się od 275 000 zł. Model ten ma pod maską znacznie mocniejszy silnik 2.0 turbo (B48) 300 KM i 400 Nm. Jak na ironię, auto będzie mieć 6 KM mniej niż poprzednik, a z czasem przyspieszenia do 100 km/h na poziomie 5,4 s będzie aż o pół sekundy wolniejsze. Wszystkie spalinowe odmiany BMW X2 współpracują z 7-stopniową skrzynią automatyczną DCT, a dodatkowo M35i posiada dyferencjał o ograniczonym poślizgu i napęd o zmiennej proporcji rozdziału mocy pomiędzy osie.
Elektryczny wariant iX2 jest tylko odrobinę tańszy niż M35i - kosztuje od 267 000 zł. Standardem są w nim silniki eDrive piątej generacji - po jednym na oś - generujące łącznie 313 KM i 494 Nm. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 5,6 s, więc jest szybszy niż podobny Mercedes EQA350, a oferuje zbliżony zasięg wynoszący od 417 do 449 km w zależności od warunków.
Bateria BMW iX2 o pojemności 64.8 kWh znajduje się w podłodze auta. Uzupełnienie energii od 10 do 80% przy maksymalnej mocy ładowania 130 kW trwa 29 minut. Dodatkowo iX2 posiada specjalne wzmocnienia strukturalne w przedniej części nadwozia, gdzie normalnie znajdowałby się silnik spalinowy.
Większy rozstaw osi i kół przekłada się na więcej przestrzeni w kabinie, a system multimedialny najnowszej generacji iDrive 9 zastąpił lekko nieaktualny system iDrive 6 w poprzedniku. Dwa ekrany - pierwszy o przekątnej 10,25 cala i drugi dotykowy 10,7 cala - zgrupowano pod jedną, zakrzywioną taflą szkła. Najnowszy iDrive ma być znacznie bardziej przejrzysty niż dotychczas - wiele funkcji ma swoje skróty, a liczbę podmenu zredukowano do minimum.
W temacie obsługi pojawiła się jedna wielka zmiana. Nowe X2 nie posiada już tradycyjnego joysticka systemu iDrive, a całość obsługi odbywa się z poziomu dotykowego ekranu. Nawigacja w chmurze, pokładowy sklep z aplikacjami i system gier sterowany smartfonem należą do najważniejszych rozwiązań technicznych, a system ostrzegania przed kolizją z przodu i wykrywanie rowerzystów należą do standardowego zestawu systemów wspomagających jazdę.
Konfigurator nowego BMW X2 jest już dostępny na stronie BMW Polska. Auta można zamawiać, ale pierwsze egzemplarze pojawią się w kraju w marcu przyszłego roku.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Włoski hot hatch na bazie Fiata 500 miał długie i owocne życie, ale nadszedł czas pożegnania.
Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Zawarta w nazwie „ochrona”, to niejedyna zaleta folii ochronnych. Sprawdź jak poprawić komfort użytkowania ekranów dotykowych.
Najbardziej analogowy model z rodziny Venoma F5 nadal ma 1842 KM, ale obsługiwane trzema pedałami.
Silniki elektryczne w połączeniu z V8 twin turbo skutkują najmocniejszym sedanem w historii Bentleya.
Najważniejszym zadaniem Adriana Neweya będzie przygotowanie bolidu Aston Martin na sezon 2026.
Pięć lat po prezentacji konceptu, drogowa Ginetta z wolnossącym silnikiem V8 wchodzi do produkcji.
Elektryczne Renault R17 to jeden z tych konceptów, które bardzo byśmy chcieli zobaczyć w produkcji.
Nowy wóz Alonso brzmi lepiej niż bolid i jest prawie tak samo szybki. Ale ma tablice rejestracyjne…
Cupra Terramar to sportowy kuzyn VW Tiguana z silnikiem od Golfa GTI lub hybrydą plug-in.
Aston Martin Vanquish w 2024 roku powraca z nowym designem i podwójnie uturbionym V12 o mocy 835 KM.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Audi wprowadza zmodernizowanego SUV-a Q5 oraz sportowe SQ5 z 3-litrowym V6 TFSI o mocy 367 KM.
Hyundai na poważnie przymierza się do produkcji modelu N Vision 74. Padła nawet data: 2030 r.
Speedster PureSpeed będzie pierwszym z serii ultra-ekskluzywnych modeli specjalnych AMG.