Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
W miejsce W12 Bentley wprowadzi na rynek nowe, zelektryfikowane V8 o mocy 780 KM.
Bentley kończy produkcję silników W12, ale to nie znaczy że w gamie marki zabraknie absurdalnie mocnych modeli. Producent z Crewe ogłosił, że najnowszy Continental GT wkrótce otrzyma nowy, hybrydowy napęd typu plug-in oparty na silniku V8. Technologia nazwana przez markę Ultra Performance Hybrid sprawi, że będziemy mieć do czynienia z najmocniejszymi modelami produkcyjnymi Bentleya w historii.
Najważniejsze wartości to 780 KM i 1000 Nm, czyli mocy będzie więcej niż w rekordowym modelu specjalnym Batur z W12, a moment obrotowy będzie identyczny. Wartości te pochodzą z połączenia silnika V8 twin turbo z modułem elektrycznym, który może posłużyć również do samodzielnego napędu auta na odcinku do 80 km. Ogółem nowy napęd charakteryzuje się średnią emisyjnością równą 50g CO2 na kilometr.
Nowy dla Bentleya napęd zostanie zaadaptowany z innych mocnych hybryd koncernu VAG. Opublikowane wcześniej zdjęcie silnika ujawniło, że poszczególne części noszą na sobie logotypy VW. Dawcą podzespołów mogłaby zostać chociażby nowa Panamera Turbo E-Hybrid. Jej podwójnie doładowane V8 z elektryczną asystą wkomponowaną w skrzynię biegów podaje nawet do 680 KM. Zasilanie dla motoru elektrycznego pochodzi z baterii o pojemności 25.9 kWh.
Dodatkowe komponenty hybrydowe negatywnie wpłyną na masę Continentala, który w efekcie może przekroczyć próg 2,5 tony. Mimo wszystko Bentley podaje informację, że będzie to model o najwyższych wartościach dynamicznych w całej rodzinie Continentala GT. W opanowaniu jego mocy ma pomóc szereg aktywnych systemów oraz napęd na cztery koła z funkcją wektorowania momentu obrotowego. Nie zabraknie skrętnej tylnej osi, adaptacyjnych amortyzatorów z podwójnymi zaworami, elektrycznych stabilizatorów czy elektronicznie blokowanego dyferencjału przy tylnej osi.
Hybrydowy Continental GT będzie jedynie ewolucją obecnego auta, nie całkowicie nową generacją. Ogólne proporcje nadwozia i układ wnętrza powinny pozostać bez zmian, ale pewnie nie obędzie się bez drobnych zmian designu i aktualizacji technologii. Konkurencja nie śpi, szczególnie że od niedawna na rynku pojawił się gruntownie zmodernizowany Aston Martin DB12.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Novitec prezentuje pakiet modyfikacji do Ferrari 12Cilindri obejmujący stronę wizualną i techniczną.
Wyjątkowy Mercedes 190E 2.3-16 trafi pod młotek. Pierwszym właścicielem był sam Ayrton Senna.
Prelude powraca jako zgrabne coupe z wydajnym napędem hybrydowym i sportowym charakterem.
Chery świętuje w Polsce dostarczenie 5-milionowego auta i prezentuje dwa nowe modele – Tiggo 4 HEV oraz Tiggo 9 PHEV.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Rolls-Royce świętuje 100 lat Phantoma limitowaną, wyjątkową edycją Centenary Private Collection.
Między Macana 4S i Turbo Porsche wprowadza nowy wariant GTS o typowo sportowym charakterze.
Dział projektów specjalnych Ferrari przedstawia SC40 - one-off jawnie inspirowany kultowym F40.
Stylowy SUV Alfy Romeo przeszedł lifting obejmujący wygląd, wyposażenie i technologie pokładowe.
Cupra jeszcze nie żegna się z silnikiem 2.5 TFSI i przywraca model Formentor VZ5 do czasowej oferty.
Studio Italdesign wkrótce zaprezentuje nowy projekt inspirowany kultowym japońskim supersamochodem.
Małgorzata Bańka i Leszek Możdżer zaprezentowali album „Będę drżała” w galerii Archicom Collection w Warszawie.