Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama
REKLAMA
Reklama
REKLAMA

Audi A6 Allroad 2021 – prawdziwe premium nie boi się wyzwań

Klasyczna receptura w perfekcyjnym wykonaniu. Audi A6 Allroad to idealne auto do codziennego użytku.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

1 listopada 2021
Audi A6 Allroad 2021
7
Ocena Evo
Cena:
od 268 700 zł
Szybki, wydajny i dopracowany; jeździ znacznie lepiej niż większość aut w klasie SUV
Zdolny, ale wciąż niezbyt angażujący

Jeżeli chodzi o tradycyjne modele, Audi zostaje nieco w tyle za BMW oraz Mercedesem ostatnio koncentrując swoją komunikację głównie na samochodach elektrycznych. Jednak sprawdzona konstrukcja A6 Allroad z pewnością trafi do serca najbardziej zagorzałym tradycjonalistom. Jak w przypadku większości aut „starej daty”, wybór silników oraz wersji wyposażenia jest dosyć ograniczony. To co wyróżnia Allroad to pseudo-offroadowy pakiet z poszerzonymi nadkolami, wzmocnionymi zderzakami i przestrojonym zawieszeniem. Na uwagę zasługuje szczególnie ten ostatni element. Już w jego standardowej wersji dostajemy pneumatyczne zawieszenie, którego wysokość automatycznie dostosowuje do prędkości jazdy, a w trybie offroadowym jest w stanie unieść się nawet o 4,5 cm przy jeździe do 35 km/h. Mimo tych ulepszeń trudno jednak odeprzeć wrażenie, że Audi A6 Allroad to samochód, który lepiej radzi sobie na trawniku szkolnym, niż przy przeprawie przez góry. Gama napędów dla tego modelu różni się w zależności od rynku. Podczas gdy Brytyjczycy mają do wyboru tylko trzy silniki, u nas można przebierać w czterech dieslach (od 204 do 344 KM) oraz jednym benzyniaku 55 TFSI, generującym 340 KM. Standardowo auto jest wyposażone w 7-biegową skrzynię dwusprzęgłową, a dla jednostek o wyższym momencie obrotowym dedykowany jest 8-biegowy mechanizm. W standardzie otrzymujemy rzecz jasna również napęd quattro.

Audi-A6-allroad-quattro
7

Audi A6 Allroad zasługuje na uznanie tym, jak świetnie łączy resorowanie, a co za tym idzie komfort, z pewnością prowadzenia. Być może 21-calowe obręcze z oponami o niewielkim profilu nie są najlepszym rozwiązaniem w terenie, ale gdzieś trzeba było znaleźć balans pomiędzy jego offroadowym charakterem, a potrzebami klientów (w skład których wchodzi również dobry wygląd). Układ kierowniczy jest dobrze wyważony i precyzyjny, choć nieco bardziej rozleniwiający, niż w BMW czy Mercedesie. W zawieszeniu znalazło się też miejsce na skrętną tylną oś (w opcji), znacznie ułatwiającą parkingowe manewry. Imponuje też cisza w kabinie - diesle są niesłyszalne nawet przy wysokich obrotach, nie irytuje też odpalanie jednostki wysokoprężnej. Przy obecnych trendach auta ze sporymi dieslami to powoli wymierający gatunek. To przykre, bo A6 Allroad z mocnym silnikiem wysokoprężnym daje naprawdę świetne osiągi (nawet 5,2 s do setki!), a do tego zużywa wg producenta do 7,5 litra na setkę. Znakomite rozwiązanie, jeśli zdarza ci się pokonywać sporo tras.

Allroad jako całość jest przemyślanym samochodem wielozadaniowym klasy premium. Przestronny, luksusowy, praktyczny, intuicyjny i dopracowany przez inżynierów w każdym calu. Prowadzi się znacznie lepiej niż większość aut klasy SUV, nie jest przytłaczająco duży i ma odpowiedni wizerunek. Mimo, że pojazdy elektryczne są obecnie na czasie, ale prawda jest taka, że kierowcy potrzebują wciąż aut takich jak to.

Reklama
Reklama
Audi A6 Quattro Allroad
7

Ceny i konkurencja 

Audi A6 Allroad nie należy do najtańszych propozycji. Katalogi otwiera wersja 40 TDI quattro S tronic za 2https://evomagazine.pl/mercedes,cbid,9. Na szczycie stoi 55 TDI za 374 000 zł, a benzyna o takim samym oznaczeniu i zbliżonej mocy to wydatek 357 200 zł. Jak to w Audi, doposażamy auto głównie pakietami, ale spektrum możliwości jest naprawdę spore, na tyle, więc może się okazać, że nabędziemy Allroada nawet za 730 tys. zł. Już w standardzie jednak Audi oferuje chociażby reflektory full LED czy 18-calowe obręcze. Wśród rywali znaleźć można Mercedes klasy E All-Terrain, który jest w zasadzie odzwierciedleniem tego, co opracowano w Ingolstadt. Auto z sześciocylindrowym rzędowym dieslem oferuje jeszcze ciekawsze doznania (jeśli chodzi o silnik), ale prowadzi się nieco słabiej i jest dużo gorzej wykonane. Poza tym, zostają już tylko zbliżone parametrami i wykonaniem SUV-y, takie jak BMW X5, Porsche Cayenne czy Volkswagen Touareg. 

BLEU DE CHANEL L’Exclusif
Perfumy
BLEU DE CHANEL L’Exclusif – zapach wolności i stylu

BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.

12 września 2025
Defender z przyczepą na haku
Prezentacja Partnera
Podróż Defenderem w Dolomity – test opon Yokohama Geolandar A/T G015

Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.

13 sierpnia 2025
Garagisti GP1 koncept
Garagisti / GP1
Garagisti GP1 to kolejne po GMA T.50 superauto z V12 i manualem

Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.

11 sierpnia 2025
Lamborghini Temerario test torowy
Lamborghini / Temerario
Lamborghini Temerario - pełen ogień hybrydowym następcą Huracána

Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?

3 sierpnia 2025
Porsche Taycan Turbo GT4 RS spyshot
Porsche / Taycan
Co znowu wymyśliło Porsche? Po Ringu jeździ prototyp Taycana “GT4 RS”

Porsche testuje poszerzony i wyposażony w ogromne skrzydło prototyp Tacyana. Pytanie tylko po co?

16 września 2025
Ariel Atom 4 test
Ariel / Atom
Ariel Atom 4 - brytyjska zabawka staje się lepsza i lepsza…

Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.

15 września 2025
Ducati Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS – nowe sportowe motocykle w limitowanej serii, widok studyjny
Ducati
Ducati Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS: styl, osiągi i lekkość

Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.

14 września 2025
Lotus Elise VHPK Analogue Automotive
Lotus / Elise
Lotus Elise z centralnym fotelem za ułamek ceny GMA T.50? Poprosimy!

Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.

13 września 2025
Toyota GR Yaris Aero Performance
Toyota / Yaris GR
Toyota GR Yaris zyska pakiet Aero Performance. Niestety, nie u nas…

W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.

12 września 2025
BLEU DE CHANEL L’Exclusif
Perfumy
BLEU DE CHANEL L’Exclusif – zapach wolności i stylu

BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.

12 września 2025
Lamborghini Fenomeno premiera
Lamborghini / Fenomeno
Fenomeno uczy jak sprzedawać hipersamochody - mają być rzadkie i z V12

Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.

12 września 2025
McLaren 750S JC96 – limitowana edycja w malowaniu LARK
McLaren / 750S
McLaren 750S JC96 – limitowana edycja upamiętniająca sukcesy McLarena F1 w Japonii

McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.

11 września 2025
Toyota Gazoo Racing AE86
Toyota
Toyota wznowiła produkcję bloków silnika do kultowej Corolli AE86

Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.

11 września 2025
Ferrari 849 Testarossa premiera
Ferrari / 849 Testarossa
Ferrari Testarossa powraca jako hybryda V8 o mocy 1050 KM

Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.

10 września 2025
2026 Porsche 911 Turbo S 992.2
Porsche / 911 Turbo
Poznajcie nowe, zelektryfikowane Porsche 911 Turbo S o mocy 711 KM

Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.

8 września 2025
2026 BMW iX3 premiera
BMW / iX3
2026 BMW iX3 - era Neue Klasse rozpoczyna się od SUV-a

Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.

5 września 2025