Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Audi A6 Allroad 2021 – prawdziwe premium nie boi się wyzwań

Klasyczna receptura w perfekcyjnym wykonaniu. Audi A6 Allroad to idealne auto do codziennego użytku.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

1 listopada 2021
Audi A6 Allroad 2021
7
Ocena Evo
Cena:
od 268 700 zł
Szybki, wydajny i dopracowany; jeździ znacznie lepiej niż większość aut w klasie SUV
Zdolny, ale wciąż niezbyt angażujący

Jeżeli chodzi o tradycyjne modele, Audi zostaje nieco w tyle za BMW oraz Mercedesem ostatnio koncentrując swoją komunikację głównie na samochodach elektrycznych. Jednak sprawdzona konstrukcja A6 Allroad z pewnością trafi do serca najbardziej zagorzałym tradycjonalistom. Jak w przypadku większości aut „starej daty”, wybór silników oraz wersji wyposażenia jest dosyć ograniczony. To co wyróżnia Allroad to pseudo-offroadowy pakiet z poszerzonymi nadkolami, wzmocnionymi zderzakami i przestrojonym zawieszeniem. Na uwagę zasługuje szczególnie ten ostatni element. Już w jego standardowej wersji dostajemy pneumatyczne zawieszenie, którego wysokość automatycznie dostosowuje do prędkości jazdy, a w trybie offroadowym jest w stanie unieść się nawet o 4,5 cm przy jeździe do 35 km/h. Mimo tych ulepszeń trudno jednak odeprzeć wrażenie, że Audi A6 Allroad to samochód, który lepiej radzi sobie na trawniku szkolnym, niż przy przeprawie przez góry. Gama napędów dla tego modelu różni się w zależności od rynku. Podczas gdy Brytyjczycy mają do wyboru tylko trzy silniki, u nas można przebierać w czterech dieslach (od 204 do 344 KM) oraz jednym benzyniaku 55 TFSI, generującym 340 KM. Standardowo auto jest wyposażone w 7-biegową skrzynię dwusprzęgłową, a dla jednostek o wyższym momencie obrotowym dedykowany jest 8-biegowy mechanizm. W standardzie otrzymujemy rzecz jasna również napęd quattro.

Audi-A6-allroad-quattro
7

Audi A6 Allroad zasługuje na uznanie tym, jak świetnie łączy resorowanie, a co za tym idzie komfort, z pewnością prowadzenia. Być może 21-calowe obręcze z oponami o niewielkim profilu nie są najlepszym rozwiązaniem w terenie, ale gdzieś trzeba było znaleźć balans pomiędzy jego offroadowym charakterem, a potrzebami klientów (w skład których wchodzi również dobry wygląd). Układ kierowniczy jest dobrze wyważony i precyzyjny, choć nieco bardziej rozleniwiający, niż w BMW czy Mercedesie. W zawieszeniu znalazło się też miejsce na skrętną tylną oś (w opcji), znacznie ułatwiającą parkingowe manewry. Imponuje też cisza w kabinie - diesle są niesłyszalne nawet przy wysokich obrotach, nie irytuje też odpalanie jednostki wysokoprężnej. Przy obecnych trendach auta ze sporymi dieslami to powoli wymierający gatunek. To przykre, bo A6 Allroad z mocnym silnikiem wysokoprężnym daje naprawdę świetne osiągi (nawet 5,2 s do setki!), a do tego zużywa wg producenta do 7,5 litra na setkę. Znakomite rozwiązanie, jeśli zdarza ci się pokonywać sporo tras.

Allroad jako całość jest przemyślanym samochodem wielozadaniowym klasy premium. Przestronny, luksusowy, praktyczny, intuicyjny i dopracowany przez inżynierów w każdym calu. Prowadzi się znacznie lepiej niż większość aut klasy SUV, nie jest przytłaczająco duży i ma odpowiedni wizerunek. Mimo, że pojazdy elektryczne są obecnie na czasie, ale prawda jest taka, że kierowcy potrzebują wciąż aut takich jak to.

Reklama
Audi A6 Quattro Allroad
7

Ceny i konkurencja 

Audi A6 Allroad nie należy do najtańszych propozycji. Katalogi otwiera wersja 40 TDI quattro S tronic za 2https://evomagazine.pl/mercedes,cbid,9. Na szczycie stoi 55 TDI za 374 000 zł, a benzyna o takim samym oznaczeniu i zbliżonej mocy to wydatek 357 200 zł. Jak to w Audi, doposażamy auto głównie pakietami, ale spektrum możliwości jest naprawdę spore, na tyle, więc może się okazać, że nabędziemy Allroada nawet za 730 tys. zł. Już w standardzie jednak Audi oferuje chociażby reflektory full LED czy 18-calowe obręcze. Wśród rywali znaleźć można Mercedes klasy E All-Terrain, który jest w zasadzie odzwierciedleniem tego, co opracowano w Ingolstadt. Auto z sześciocylindrowym rzędowym dieslem oferuje jeszcze ciekawsze doznania (jeśli chodzi o silnik), ale prowadzi się nieco słabiej i jest dużo gorzej wykonane. Poza tym, zostają już tylko zbliżone parametrami i wykonaniem SUV-y, takie jak BMW X5, Porsche Cayenne czy Volkswagen Touareg. 

Magiczne okolice Jeziorska
Prezentacja Partnera
Centralna Polska zimą – co warto zobaczyć i jak zaplanować wyjazd?

Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"

10 stycznia 2025
Padma Lakshmi i Simone Ashley - Pirelli
Prezentacja Partnera
Kalendarz 2025 Pirelli - "Refresh and Reveal"

Odkrywamy, co przyniesie 51. edycja kultowego kalendarza Pirelli, zwanego „The Cal”

31 grudnia 2024
Piętnaste wydanie EVO Magazine
EVO Magazine
EVO Magazine #15: Testy superaut, lifestyle i wydarzenia motoryzacyjne

Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!

18 grudnia 2024
Redaktor Michał Sztorc na torze Hockenheimring
Sport
Wyścigowy weekend na torze Hockenheimring

Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.

13 listopada 2024
Porsche 911 GT3 RS x Michelin Pilot Sport S 5
Porsche / 911 GT3 RS
Porsche GT3 RS na nowych oponach Michelin wyrasta na pogromcę deszczu

W deszczowych warunkach opony Michelin Pilot Sport S 5 dają kierowcy lepsze osiągi i bezpieczeństwo.

14 lutego 2025
2022 BMW M4 CSL test
BMW / M4 CSL
BMW M4 CSL (2022-2023) - nowoczesność, która nie porywa za serce

Najlżejszy i najostrzejszy wariant M4 potrafi ukąsić, ale nie uniesie ciężaru znaczka CSL.

13 lutego 2025
2025 Volkswagen Multivan TDI test
Volkswagen / Multivan
Volkswagen Multivan TDI - stara szkoła wciąż się liczy

Na rynku pojawiają się nowe minivany, ale czołówka pozostaje niezmienna.

12 lutego 2025
Maserati Shamal MA-01 restomod
Restomod
Modena MA-01 to włoska odpowiedź na restomody Porsche 911

Maserati Biturbo/Shamal od Modena Automobili pozwoli ci się wyróżnić wśród licznych restomodów 911.

11 lutego 2025
Audi RS e-tron GT performance test
Audi / e-tron GT
Audi RS e-tron GT performance - kosmiczna moc i co jeszcze?

E-tron GT mimo lat wygląda świetnie. Czy potrzebował więcej mocy?

10 lutego 2025
Jaguar Type 00 spysyhot
Jaguar / Type 00
Nowy Jaguar GT w wersji produkcyjnej na nieoficjalnych zdjęciach

Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.

10 lutego 2025
Alpine A110 R Ultime nurburgring
Alpine / A110
Alpine A110 R Ultime pobiło czas Porsche 991 Turbo S na Nürburgringu

Najszybsze Alpine A110 poprawiło się o 20 s względem wersji R. Może stąd cena 265 tys. euro…

7 lutego 2025
Ferrari 296 VS spyshot
Ferrari / 296 VS
Ferrari 296 VS - Maranello pracuje nad następcą 488 Pista

Z mocą ponad 850 KM nowe Ferrari 296 VS będzie jedną z najgorętszych premier 2025 roku.

7 lutego 2025
Alpine A390 spyshot
Alpine / A390
Elektryczny crossover Alpine A390 przyłapany podczas testów

Alpine A390 ma zadebiutować jeszcze w tym roku. Model ten bierze na celownik Polestara i Porsche.

6 lutego 2025
Ferrari EV crossover
Ferrari
Pierwsze elektryczne Ferrari zadebiutuje w październiku 2025

Zgodnie z harmonogramem elektryfikacji, Ferrari zaprezentuje swoje pierwsze EV jeszcze w tym roku.

6 lutego 2025
Aston Martin Valkyrie 24h Le Mans render
Aston Martin / Valkyrie
Aston Martin Valkyrie AMR-LMH jest gotowy na Le Mans 2025

Dwa Aston Martiny Valkyrie kategorii LMH pojawią się w stawce WEC podczas pełnego sezonu 2025.

5 lutego 2025
Audi RS6 zmiana nazwy
Audi / RS6
Audi RS6 z V8 pod maską jeszcze nie znika z rynku

Audi znowu miesza w gamie. Seria A6 będzie kontynuowana, zatem RS6 zachowa V8 i napęd quattro.

4 lutego 2025